Mode & Beauty alle pijlers

Ik haat mijn haar

06-12-2019 13:04 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helpp!!!

Ik wordt helemaal gek van mijn haar.
Ik draag al 4 jaar elke dag een strak knotje.
Ik ga het NOOIT los doen want dat ziet er niet uit.
Ik ben ‘s ochtends ongeveer 40 min bezig met mijn haar terwijl het gewoon een strak knotje is. Ik ben zo precies met mijn haar. Er mag geen enkele bobbel of iets anders is zitten, en als dat er wel in zit doe het weer opnieuw. Ik wou dat ik gewoon een half uur later kon opstaan en dan binnen 3 min mijn haar kon doen. Maar ik ben daar gewoon te autistisch voor en mijn haar is gewoon heel k*t. Het is dik, pluizig en heeft best wel wat krullen.

Heeft iemand tipss???
Alle reacties Link kopieren
Een goede kapper? Andere shampoo en conditioner?
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak laat jij er een goed model in knippen? En wat is er mis met krullen?
Naar een goede kapper en in een goed model laten knippen of afscheren.
Je haar elke week minimum 1 x laten strak föhnen en met de stijltang laten bewerken. Dan zal het knotje niet zo gauw bubbels vertonen.
Of je verzoenen met je lekkere krullen, er een hip snitje in laten doen en dan gewoon los.
40 minuten bezig met een simpel strak knotje?! Jezus. Zonde van je tijd zeg.
Kaal laten scheren en een pruik aanschaffen
Alle reacties Link kopieren
Nou heb ik niet het probleem dat ik heel precies ben met m'n haar, maar ik draag 't ook vaak vast.

Ik heb veel en dik haar met slag erin wat zich niet gedraagt. Het gaat gauw pluizen. Een beetje vochtigheid en hoppa. Het aan de lucht laten drogen, betekent een kapsel waar Tina Turner uit de jaren 80 jaloers op zou zijn.
Het föhnen ed maakt dat het weer heel droog word en ik ben er geen ster in.

Heb al heel wat producten versleten, maar nog niks waar m'n haar en ik blij van worden helaas.
Alle reacties Link kopieren
Sja, wat ik ga zeggen ga je misschien niet leuk vinden:

Je krullen omarmen. (niet letterlijk natuurlijk)
Hier op het forum loopt een lang topic over de curlygirl methode. Met tips daarvan kun je misschien je haar minder laten pluizen. Juist krullend haar moet je helaas een beetje laten doen wat het wil, is mijn ervaring. Misschien helpt een andere kapper nog, maar daar heb ik geen ervaring mee.

mode-beauty/begonnen-met-curly-girl-met ... ges/446993

Ik doe niet alles van die methode. Kan tegen veel producten niet. Maar ik haal 's morgens alleen m'n vingers door mn haar en ik ben klaar.
Later is nu
Ruilen met mijn haar?

Volgens mij zouden veel vrouwen (en mannen al helemaal) een moord doen voor dat van jou..
Alle reacties Link kopieren
Stormysea schreef:
06-12-2019 13:20
Nou heb ik niet het probleem dat ik heel precies ben met m'n haar, maar ik draag 't ook vaak vast.

Ik heb veel en dik haar met slag erin wat zich niet gedraagt. Het gaat gauw pluizen. Een beetje vochtigheid en hoppa. Het aan de lucht laten drogen, betekent een kapsel waar Tina Turner uit de jaren 80 jaloers op zou zijn.
Het föhnen ed maakt dat het weer heel droog word en ik ben er geen ster in.


Heb al heel wat producten versleten, maar nog niks waar m'n haar en ik blij van worden helaas.
Zo herkenbaar he. Ik verheug me alweer op de zomer, dan zit mijn haar veel mooier en blijft het steil.
Alle reacties Link kopieren
Tip: wat minder dramatisch doen.
.
Alle reacties Link kopieren
Stormysea schreef:
06-12-2019 13:20
Nou heb ik niet het probleem dat ik heel precies ben met m'n haar, maar ik draag 't ook vaak vast.

Ik heb veel en dik haar met slag erin wat zich niet gedraagt. Het gaat gauw pluizen. Een beetje vochtigheid en hoppa. Het aan de lucht laten drogen, betekent een kapsel waar Tina Turner uit de jaren 80 jaloers op zou zijn.
Het föhnen ed maakt dat het weer heel droog word en ik ben er geen ster in.

Heb al heel wat producten versleten, maar nog niks waar m'n haar en ik blij van worden helaas.


Hier super dik en veel haar, met een slag die niet te temmen is. Een goede kapper doet wonderen. Echt.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dit met autisme te maken?
Eerder perfectionisme.

Wat kun je doen?
Goede kapper
Kort knippen
Meteen helemaal kaal, kan het ook niet verkeerd zitten.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Wie wil er dan ook krullen in een strak knotje krijgen??? Dat is volgens mij mission impossible. Krullen doen gewoon wat ze willen (ja, ervaring hier...). Ga eens naar de kapper, en laat die eens een paar manieren voordoen waarop je je haar kunt dragen. En vraag dan ook gelijk welke producten je het beste kunt gebruiken om pluizen tegen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hsbaoanu schreef:
06-12-2019 13:04
Ik ben zo precies met mijn haar. Er mag geen enkele bobbel of iets anders is zitten, en als dat er wel in zit doe het weer opnieuw. ... Maar ik ben daar gewoon te autistisch voor.
Om dit stukje maak ik me wel even zorgen. Is het echt je haar, of speelt er misschien ook iets dwangmatigs? 40 minuten met je haar bezig omdat er geen bobbel in mag, anders moet het opnieuw... Heb je dit ook weleens met andere dingen?
Stel je je altijd zo aan? Strak knotje staat zelden iemand dus ik zou je de moeite besparen met iets wat en niet werkt en zonde van je tijd is.

Als je het echt niet trekt scheer je het af. Alles glad.
Alle reacties Link kopieren
Je haar accepteren en met de tips die hierboven staan het beste ervan maken. Je maakt het jezelf moeilijk. Heeft je haar niets mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een losse rommelige krullerige knot. Ik zou het geweldig vinden als ik zulk haar had.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
06-12-2019 13:32
Hier super dik en veel haar, met een slag die niet te temmen is. Een goede kapper doet wonderen. Echt.
Hier ook, steiltang en olaplex doet wonderen.
Wat voor haar vind je mooi bij anderen?

Ik heb ook dik krullend haar. Blij mee juist, ik draag het op allerlei manieren, van steil geföhnd tot wild krullend. Da’s juist het leuke van krullen. En ik draag juist eerder nonchalante knotjes, met krullen steek je je haar juist makkelijk losjes op.

Goed laten knippen en geen sulfaten en siliconen helpt al een stuk. Maar vooral; af en toe gewoon schijt hebben aan hoe je haar zit. Dan zit het soms niet hoe je wil, wat maakt dat nou uit?
Altijd je haar in een strak knotje lijkt me ook hélemaal niet goed voor je haar.
Ga eens naar een goede (maar waarschijnlijk dure....) kapper en laat je eens een 'heel ander hoofd' aanmeten (voor de Kerst!).
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog jong he? Ga eens naar een goede kapper toe en laat het mooi knippen zodat het goed valt als je het los draagt.
Kost ook wel wat tijd, maar gegarandeerd minder dan zo'n krullenbos proberen te temmen met een knotje.
Hou van je krullen!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Als je dan toch elke dag een knotje doet, laat t dan kort knippen. Hetzelfde vind ik van vrouwen die altijd een paardestaart dragen, zo fantasieloos.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft dit te maken met je autisme? Kan je je niet beter gaan verdiepen in wat wel werkt bij je haar? Ik heb soortgelijk haar en no way dat ik dat in een strak knotje ga krijgen, ook helemaal niet goed voor de krullen... Verdiep je anders eens in de CG methode en ga naar een goede kapper die verstand heeft van krullend haar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven