Voedingschema baby 6 maanden

05-12-2019 15:12 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is nu ruim 5 maanden en de oefenhapjes groente/fruit gaat erg goed. Ik lees veel verschillende dingen wat er in het eet en drink patroon gaat veranderen vanaf 6 maanden en ik vraag me dus af hoe dat bij jullie kindje gaat/is gegaan. Hij mag dan brood, hoe hebben jullie zoiets opgebouwd? Ik begrijp dat elk kindje zich anders ontwikkeld en behoeften anders zijn maar het lijkt me fijn om wat ervaringen en richtlijnen te lezen.
Consultatiebureau is pas einde van de maand en wil me gewoon vast wat inlezen.
Alle reacties Link kopieren
Toen ze 6 maanden was eens geprobeerd en ging eigenlijk meteen goed. Terwijl de hapjes veel langer duurde voordat ze dat pakte. Bruine boterham met boter, in kleine stukjes zonder korst. En qua hoeveelheid net wat ze zelf aangeeft. De eerste dagen paar stukjes en nu met 7 maanden eet ze een hele boterham. We doen eerst brood (rond 12.00u) en even later een fles (rond 13.00u). Dat werkt bij dochter beter dan andersom, maar is even uittesten.
Alle reacties Link kopieren
maud85 schreef:
05-12-2019 15:25
Toen ze 6 maanden was eens geprobeerd en ging eigenlijk meteen goed. Terwijl de hapjes veel langer duurde voordat ze dat pakte. Bruine boterham met boter, in kleine stukjes zonder korst. En qua hoeveelheid net wat ze zelf aangeeft. De eerste dagen paar stukjes en nu met 7 maanden eet ze een hele boterham. We doen eerst brood (rond 12.00u) en even later een fles (rond 13.00u). Dat werkt bij dochter beter dan andersom, maar is even uittesten.
Dit inderdaad. Ik eerst nog ‘opbouwen’, paar stukjes, elke dag wat meer... komt ie na 4 dagen op het KDV en daar vrat ie meteen een hele boterham op. Tot zover het rustig opbouwen dus.
Eerst zonder korst gegeven, wel terwijl ik de boterham smeerde hem de bovenste korst zelf laten eten. Ging best goed en zo steeds wat meer korst eraan laten zitten. Na de boterham nog een fles.

Ook avondeten ging vanaf 6 maanden meteen goed. Vanwege iets medisch hebben we in het ziekenhuis contact over zn eetschema en die adviseerde na ongeveer 6 maanden om gewoon 150-200 gram avondeten (rijst/pasta/aardappel + groente + optioneel vlees/ei) aan te bieden. Was ons kind ook heel blij mee.
Daarvoor natuurlijk wel opgebouwd met oefenhapjes en smaken leren kennen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind is inmiddels 1, maar eet nog steeds niet graag brood met korst. Ze heeft nog niet veel tanden, misschien speelt dat mee. Ze eet overigens wel beide gewoon (zowel brood als korst), maar niet als het aan elkaar zit. Ik heb het idee dat ze het op een verschillende manier eet, en dan niet goed weet wat ze met de combinatie moet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje heeft het volgende schema met 6 maanden .

-8 uur fles 180+6 schep
-11-12 uur fruit 100 gram , 1/2-1boterham zonder korst en 100 ml+2 schep. Daarna ongeveer 1,5 uur slapen .
-14-15 uur fles 180+6 schep
-16-17 uur warme hap 200 gram en flesje met wat water
-18.30-19.30 fles 180+6 schep en met pap en dan door naar bed.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Okee bedankt voor jullie reacties!!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen en kijken hoe het gaat. Baby's geven zelf wel aan als ze niet willen, of tenminste die van mij wel. Nr 1 at met 6 maanden alles wat hij mocht, nr 2 wilde tot 8 maanden niets weten van eten.
Alle reacties Link kopieren
Kiwimeisje schreef:
06-12-2019 22:05
Gewoon proberen en kijken hoe het gaat. Baby's geven zelf wel aan als ze niet willen, of tenminste die van mij wel. Nr 1 at met 6 maanden alles wat hij mocht, nr 2 wilde tot 8 maanden niets weten van eten.
Is ook zo, vind het alleen wat spannend om na die hele tijd alleen melk en gladde groente en fruithapjes opeens een stukje brood te geven :-)
Alle reacties Link kopieren
Poppii schreef:
07-12-2019 07:49
Is ook zo, vind het alleen wat spannend om na die hele tijd alleen melk en gladde groente en fruithapjes opeens een stukje brood te geven :-)
Snap ik, maar er gebeurt niet veel hoor! Beetje sabbelen op de korst en als ze het lekker lijken te vinden, geef je ook een stukje brood. Beetje oefenen ermee, ik vind het een leuke fase en zo gezellig aan tafel. Ben benieuwd hoe het gaat!
Alle reacties Link kopieren
Met brood ben ik gewoon echt met hele kleine stukjes begonnen en dan zie je vanzelf hoe snel je baby het op heeft en wat ie ermee doet. En dan gewoon steeds het stukje iets groter. Dat zie je echt wel aan je kindje hoor. Ik vind het ook nog steeds af en toe eng maar als ik zie hoe goed en makkelijk mijn dochtertje het eet vind ik het al minder spannend.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven