Veel hobbels

07-12-2019 10:46 38 berichten
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier en ben alles een beetje aan het uitzoeken. Maar ik ben hier ook omdat ik weet dat ik in een situatie zit die heel absurd is en waar ik ook het gevoel in heb dat ik niet de enige ben.

Het zit namelijk zo.
Ik heb het gevoel dat mijn (ex) partner een narcist is. Het is heel moeilijk om uit te leggen.
Het komt er op neer dat ik emotioneel verwaarloosd ben en ik van hem het gevoel krijg dat dat mijn schuld is. De reden dat hij daar voor geeft is dat ik veel woede uit. Ik denk dat dat door het tekort aan liefde aandacht en geborgenheid. Iets wat hij me dus niet kan geven.

Mijn woede en frustratie is voor mij puur geuit door de stress en druk. Mijn dochter had complicaties en ik nam de dagelijkse zorg voor haar en mijn 3jarige zoon. Ik heb me toen behoorlijk eenzaam gevoeld omdat ik geen steun kreeg en op emotioneel vlak geen aandacht kreeg. Hij nam meer taken in het huishouden en gaf aan dat hij me daarmee hielp.

Nu zijn we zover dat we uitelkaar gaan en er gesproken word over omgangsregeling. Hij geeft aan dat hij mij niet capabel genoeg vind om voor de kinderen te zorgen en wil de zorgtaken voor het grootste deel. Ik zie nu dat hij steeds meer met de kinderen bezig is en merk dat mijn dochter van 2 niks meer met mij te maken wil hebben. Ik zit zelf vol van stress omdat ik geen zelfvertrouwen meer heb en steeds meer in zie hoe hij mij gemanipuleerd heeft. Hij heeft inmiddels een melding gedaan bij veilig thuis en heeft zijn zorgen daar geuit.
Hij is heel slim en weet precies hoe hij bij instanties terecht moet komen. Ik zit bij de psycholoog om weer een beetje zelfvertrouwen te krijgen.

Ik weet nu even niet meer wat ik moet om de situatie voor de kinderen te verbeteren. Ik ben bang dat hij me geheel kapot wil maken. En dat de kinderen hieronder heel veel te leiden hebben. Hij is voor de buitenwereld de perfecte papa. Hij neemt de kinderen mee naar leuke evenementen. En ik zit thuis alle nare emoties en gedachten te verwerken.

We wonen nog in 1 huis. En dat geeft ook zo veel stress.

Is er iemand die dit ongeveer ook heeft mee gemaakt? Of heb je tips? Ik weet het gewoon niet meer.

Gr.
In hoeverre heeft hij gelijk vwb de verzorging van de kinderen?
En zorg dat jij, of hij zo snel mogelijk uit huis gaat. Rust in huis, geeft rust in je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Je kan een ander niet veranderen. Zolang je de oorzaak van je problemen bij je ex neerlegt kan je er zelf dus niets aan doen. En zal er niets veranderen.

Ga naar je huisarts, vraag hulp.

Ondertussen schrijf je je in bij de woningbouw, zorg je dat je financieel onafhankelijk wordt.

Zorg goed voor je kinderen, jezelf en je huishouden. Een rechter kijkt naar wat beste is voor de kinderen. En tegenwoordig wordt de voorkeur gegeven aan co-ouderschap met een zo veel mogelijke 50/50 verdeling. Ondanks dat veel ouders denken dat ze een betere verzorger van de kinderen zijn dan hun ex. Ga dus uit van je eigen kracht en laat je handelen niet bepalen door je ex.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Met wat voor reden heeft je ex veilig thuis gebeld dat je geen goede moeder bent?

Jullie staan op het punt van scheiden dus zullen ze hem in eerste instantie niet al te serieus nemwn en hem zien als een rancuneuze ex.

Tenzij jij laat ziem dat hij gelijk heeft.

Wat bedoel je precies met dat je veel woede uit?
is dat ook richting de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
En blijf niet thuis zitten. Als hij met de kinderen op pad gaat om te showen wat voor geweldige vader hij is dan ga je gewoon mee en bemoeit je ook met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees niks van narcisme... Ik lees dat jij je emoties niet onder controle hebt en woede aanvallen hebt en dat je dat niet bij jezelf zoekt maakt een ander de schuld geeft. Ik lees een man die de zorgtaken op zich heeft genomen omdat zijn vrouw emotioneel instabiel is. Hoe het verder zit weten alleen jullie maar ik denk dat het goed is om naar jezelf te kijken... woedeaanvallen zijn niet oké. No matter what. En jij bent zelf baas over je gedrag...

Sorry maar ik vind het echt klinken alsof jij degene bent met psychische problemen en niet hij.
abracadabra schreef:
07-12-2019 13:07
Ik lees niks van narcisme... Ik lees dat jij je emoties niet onder controle hebt en woede aanvallen hebt en dat je dat niet bij jezelf zoekt maakt een ander de schuld geeft. Ik lees een man die de zorgtaken op zich heeft genomen omdat zijn vrouw emotioneel instabiel is. Hoe het verder zit weten alleen jullie maar ik denk dat het goed is om naar jezelf te kijken... woedeaanvallen zijn niet oké. No matter what. En jij bent zelf baas over je gedrag...

Sorry maar ik vind het echt klinken alsof jij degene bent met psychische problemen en niet hij.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Het is misschien confronterend, maar probeer in je eigen belang en het belang van je kinderen vooral heel eerlijk naar jezelf te zijn en naar je eigen aandeel te kijken. Dat is niet makkelijk, maar daar kom je wel het verste mee.
Bedankt voor jullie reacties,
En ja die woede uitvallen waren richting mijn partner. Dat was een uiting voor aandacht voor mijn emoties. Ik heb die inmiddels onder controle. Ben druk bezig met mijn eigen herstel.

Mijn partner geeft idd aan dat ik het probleem bij mezelf moet zoeken. En dat heb ik idd gedaan. Tijdens mijn herstel merkte ik dat hij heel erg op zichzelf gericht is. En dat er totaal niet werd gesproken over mijn leven maar over zijn leven. Elke keer als ik begon over mijn emoties werd hij heel afstandelijk en leek het als of hij zich aan het verdedigen was. Dat heeft heel lang geduurd voordat ik daar boos en gefrustreerd over werd. Helaas zijn de kinderen daar een aantal keren getuige van geweest. Heb toen ook contact opgenomen met huisarts.

Even ter verduidelijking. De taken die hij doet is koken boodschappen en de vaatwasser.
De rest doe ik allemaal alleen.

Ik hoop dat er meer duidelijkheid is.

Tevens ben ik ingeschreven bij woningbouw. Krijg geen urgentie omdat er nog geen omgangsregeling vast gesteld is.
MamaJv2 schreef:
07-12-2019 14:41
Bedankt voor jullie reacties,
En ja die woede uitvallen waren richting mijn partner. Dat was een uiting voor aandacht voor mijn emoties. Ik heb die inmiddels onder controle. Ben druk bezig met mijn eigen herstel.

Mijn partner geeft idd aan dat ik het probleem bij mezelf moet zoeken. En dat heb ik idd gedaan. Tijdens mijn herstel merkte ik dat hij heel erg op zichzelf gericht is. En dat er totaal niet werd gesproken over mijn leven maar over zijn leven. Elke keer als ik begon over mijn emoties werd hij heel afstandelijk en leek het als of hij zich aan het verdedigen was. Dat heeft heel lang geduurd voordat ik daar boos en gefrustreerd over werd. Helaas zijn de kinderen daar een aantal keren getuige van geweest. Heb toen ook contact opgenomen met huisarts.

Even ter verduidelijking. De taken die hij doet is koken boodschappen en de vaatwasser.
De rest doe ik allemaal alleen.

Ik hoop dat er meer duidelijkheid is.

Tevens ben ik ingeschreven bij woningbouw. Krijg geen urgentie omdat er nog geen omgangsregeling vast gesteld is.
ik snap er niks van je zegt dat je het probleem bij jezelf hebt gezocht maar dat je er achter kwam dat hij erg op zichzelf gericht is.
Dat lijkt alsof je het weer bij hem zoekt. Jij hebt zo te lezen een probleem met agressieregulatie. waarom denk je dat je man een narcist is? Denk je dat narcisten koken?
Alle reacties Link kopieren
MamaJv2 schreef:
07-12-2019 14:41
Bedankt voor jullie reacties,
En ja die woede uitvallen waren richting mijn partner. Dat was een uiting voor aandacht voor mijn emoties. Ik heb die inmiddels onder controle. Ben druk bezig met mijn eigen herstel.

Mijn partner geeft idd aan dat ik het probleem bij mezelf moet zoeken. En dat heb ik idd gedaan. Tijdens mijn herstel merkte ik dat hij heel erg op zichzelf gericht is. En dat er totaal niet werd gesproken over mijn leven maar over zijn leven. Elke keer als ik begon over mijn emoties werd hij heel afstandelijk en leek het als of hij zich aan het verdedigen was. Dat heeft heel lang geduurd voordat ik daar boos en gefrustreerd over werd. Helaas zijn de kinderen daar een aantal keren getuige van geweest. Heb toen ook contact opgenomen met huisarts.

Even ter verduidelijking. De taken die hij doet is koken boodschappen en de vaatwasser.
De rest doe ik allemaal alleen.

Ik hoop dat er meer duidelijkheid is.

Tevens ben ik ingeschreven bij woningbouw. Krijg geen urgentie omdat er nog geen omgangsregeling vast gesteld is.
Jij confronteert de kinderen dus met ruzie, schreeuwen en dat soort dingen.
Dan vind ik dat je bijna-ex best een punt heeft wanneer hij zegt dat jij niet het beste met de kinderen voor hebt.

Daarnaast begin je nu over het huishouden en dat hij helemaal niet zoveel doet, maar waarom is dat belangrijk?
En klopt het wel wat je zegt?
Iedere dag koken is min een half uur per dag + boodschappen is een uur en vuilnis een kwartier: minimaal 4 uur en 3 kwartier die hij aan het huishouden besteedt heel strak gerekend.
Dat is behoorlijk wat, ik haal dat amper met alle andere taken. Jij wel?
En werken jullie dan evenveel?

Urgentie krijgen is bij scheiding in bijna geen enkele gemeente nog van toepassing: reken daar niet te hard op.
Tot je een eigen woning hebt, dagen zorg voor de kinderen verdelen en om de beurt uit logeren, hotel of whatever.
Zorg dat de kinderen niet in deze sfeer blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat een narcist! Zo'n man die leuke dingen doet met de kinderen en zaken in huis doet! Dat kan toch niet!
Helaas heb ik het gevoel dat hij narcistisch is.
Meer op emotione basis.

Ik probeer mezelf staande te houden en naar de toekomst te kijken.

Ik was al bezig met hulp voor de kinderen.

En hulp voor mezelf. Het word lastig gemaakt als er thuis alleen kritiek en ongenoegen worden geuit.

Er was geen ruimte om mezelf te kunnen zijn.
En ja dat heb ik veel te lang volgehouden.
MamaJv2 schreef:
07-12-2019 16:44
Helaas heb ik het gevoel dat hij narcistisch is.
Meer op emotione basis.

Ik probeer mezelf staande te houden en naar de toekomst te kijken.

Ik was al bezig met hulp voor de kinderen.

En hulp voor mezelf. Het word lastig gemaakt als er thuis alleen kritiek en ongenoegen worden geuit.

Er was geen ruimte om mezelf te kunnen zijn.
En ja dat heb ik veel te lang volgehouden.
maar je kan toch niet je man beschuldigen van narcisme zonder enig psychologisch onderzoek of zonder dat een psychiater die diagnose heeft gesteld. Een narcist kookt echt niet elke dag eten voor zijn gezin hoor. Of hij moet daar rijkelijk voor beloond worden maar dat lees ik niet. Het klinkt alsof jij in de knoop zit met jezelf en dit afwimpelt op je ex. En hij heeft best een punt, als jij niet in staat bent om elke dag eten op tafel te zetten en boodschappen te doen en de zooi op te ruimen hoe wil je dan zorgen voor kleine kinderen? Je zegt dat er thuis kritiek wordt geuit maar ik lees hier enkel kritiek van jou. Geef eens een voorbeeld waarom jij jezelf niet mag zijn?
abracadabra schreef:
07-12-2019 13:07
Ik lees niks van narcisme... Ik lees dat jij je emoties niet onder controle hebt en woede aanvallen hebt en dat je dat niet bij jezelf zoekt maakt een ander de schuld geeft. Ik lees een man die de zorgtaken op zich heeft genomen omdat zijn vrouw emotioneel instabiel is. Hoe het verder zit weten alleen jullie maar ik denk dat het goed is om naar jezelf te kijken... woedeaanvallen zijn niet oké. No matter what. En jij bent zelf baas over je gedrag...

Sorry maar ik vind het echt klinken alsof jij degene bent met psychische problemen en niet hij.
Dit inderdaad. Veel vrouwen vinden hun man een narcist, als hun relatie strandt. Gelukkig worden diagnoses gesteld door een psych, en niet door exen.
Alle reacties Link kopieren
De echt gewiekste narcist zorgt er echt wel voor dat hij niet door de mand valt voor de buitenwereld.. zal zichzelf voordoen als de perfecte vader en partner

Ik vind het dus niet raar wat ik nu lees.
Bedankt voor jullie reacties,

Ik weet nu dat ik geen schijn van kans maak als ik mijn verhaal moet doen.

Hoe raar het ook allemaal klinkt ik voel me werkelijk in een hoekje gedrukt.
https://www.solvie.nl/C8054-Ouderversto ... droom.html
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
07-12-2019 12:29
En blijf niet thuis zitten. Als hij met de kinderen op pad gaat om te showen wat voor geweldige vader hij is dan ga je gewoon mee en bemoeit je ook met de kinderen.
Om te showen?
Misschien is hij wel een geweldige vader.
Alle reacties Link kopieren
Hij hoeft jou emotioneel toch niet te ondersteunen? Je bent zijn kind niet.
Heb jij hem dan wel emotioneel ondersteunt? En hoe dan?

Volgens mij werkte hij, deed meer taken thuis en jij werd boos en voelde je verwaarloosd.
Dat is aan de hand van wat je zelf hier schrijft.

Natuurlijk kan het best zijn dat jij gefrustreerd raakt in contact met je ex, dat gebeurt veel mensen die uit elkaar gaan, Maar dat maakt nog niet dat hij een psychische aandoening heeft. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat zijn afstandelijkheid komt doordat hij, na alles wat er gebeurt is met de kinderen en jouw reactie daarop, de verbinding met jou niet meer voelde.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Sjaapje schreef:
07-12-2019 20:26
De echt gewiekste narcist zorgt er echt wel voor dat hij niet door de mand valt voor de buitenwereld.. zal zichzelf voordoen als de perfecte vader en partner

Ik vind het dus niet raar wat ik nu lees.
Hij doet ook dingen in huis als alleen TO en de kinderen er zijn. Dus dat lijkt me niet aan de orde. En er zijn maar weinig echt narcistische mensen, het komt vaak voort uit zeer negatieve ervaringen. Niet echt mensen die hun kinderen meenemen op een gezellig uitje.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
TO, je geeft aan dat hij je heeft gemanipuleerd? Op welke manier dan? Misschien zit daar de reden waarom je denkt dat hij narcistisch is?
Alle reacties Link kopieren
MamaJv2 schreef:
08-12-2019 08:46
Bedankt voor jullie reacties,

Ik weet nu dat ik geen schijn van kans maak als ik mijn verhaal moet doen.

Hoe raar het ook allemaal klinkt ik voel me werkelijk in een hoekje gedrukt.
https://www.solvie.nl/C8054-Ouderversto ... droom.html
Wanneer je gaat googelen vindt je altijd wel een etiketje dat past.
Maar veel kinderen hebben zo’n periode dat ze enorm aan 1 ouder hangen.

Jij zoekt vanalles om hier je gelijk te halen, maar wat gaat dat je opleveren?
Ik denk dat je de gegeven adviezen beter goed kunt lezen nogmaals en er je voordeel mee doen.
Stop met denken en zeggen wat hij allemaal fout doet, hij gaat dat toch niet meer verbeteren, hij is zoals hij is.
Start met het creëren van rust en ruimte voor jezelf, om de stress te verminderen. Reken niet op voorrang bij de woningbouwvereniging, ook niet als de omgangsregeling er is. Zoek dus op een andere manier naar een ruimte voor jezelf. Neem afstand van je ex, zodat die woede ook geen kans meer krijgt om op te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Of hij nu een narcist is of niet... jullie zijn uit elkaar. En je kan er alleen iets voor jezelf uithalen en kijken waar de relatie mis ging.
Als het een echte narcist is dan heb jij veel werk aan de winkel. Dan moet je kijken waarom je het toeliet die hij je maipuleerde of kleineerse. Gezonde mensen gaan dan namelijk weg. En waarom jij een woede aanval krijgt als je je niet gesteund voelt en niet gewoon over dingen praat of weg gaat. Woede aanvallen zijn voor peuters. Niet voor volwassen mensen.
Alle reacties Link kopieren
MamaJv2 schreef:
07-12-2019 14:41
Mijn partner geeft idd aan dat ik het probleem bij mezelf moet zoeken. En dat heb ik idd gedaan.
.
Heb je ondertussen ook al weer een nieuwe partner ?
Kan je niet beter eerst gaan verwerken en tot rust komen ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
alle aandacht en tijd die je besteed aan wat hij doet, deed of mogelijk zou kunnen zijn is aandacht die je niet aan jezelf, je kinderen en jullie herstel besteed

je bent het verplicht aan jezelf en je kinderen om volledig te focussen op vooruitgang, boor je netwerk aan voor woonruimte en begin te regelen wat er te regelen valt
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven