Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn huid ruikt soms zo zuur

07-12-2019 19:36 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen en wellicht een goede oplossing hebben gevonden!

Ik heb bepaalde perioden (cyclusgebonden?) dat mijn huid ontzettend zuur ruikt. Ik vind het zelf ontzettend onaangenaam maar hoor er nooit iets over van andere mensen. Mijn man zegt dat hij niks ruikt in ieder geval.

Herkent iemand dit? En zo ja, wat heb je gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dit op moet lossen met voedsel. Er is iets waar je denk ik op reageert.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
07-12-2019 19:37
Ik denk dat je dit op moet lossen met voedsel. Er is iets waar je denk ik op reageert.
Zoiets las ik ook ergens. Maar waar begin je dan in vredesnaam?

Ik heb al een hele tijd geen knoflook oid gegeten. Ik heb het idee dat mijn handen ook het sterkst stinken. Ook nadat ik met zeep gewassen heb. Wat ik overigens niet overmatig doe.
Alle reacties Link kopieren
Ik googelde even voor je en kwam dit tegen:

https://www.plusonline.nl/huid/hoe-kom- ... re-geur-af
Ik lees even mee, want ik heb dit ook. Ik ben de enige die het ruikt, anderen zeggen niets te ruiken. Douchen e.d. helpen niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
07-12-2019 20:07
Ik lees even mee, want ik heb dit ook. Ik ben de enige die het ruikt, anderen zeggen niets te ruiken. Douchen e.d. helpen niet echt.

He typisch! Ik ben dus niet de enige :-) zijn het bij jou ook je handen? Of oksels enzo?
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
07-12-2019 20:07
Ik lees even mee, want ik heb dit ook. Ik ben de enige die het ruikt, anderen zeggen niets te ruiken. Douchen e.d. helpen niet echt.
Wat ik uit mijn link begrijp, is dat het bacterieel kan zijn. Die bacteriën krijg je niet weg met gewoon douchen, maar wel met antibacteriële scrub.
Alle reacties Link kopieren
Zit het wel in je huid of zit de lucht in je neus?
Nummer*Zoveel schreef:
07-12-2019 19:42
Ik googelde even voor je en kwam dit tegen:

https://www.plusonline.nl/huid/hoe-kom- ... re-geur-af
Slechtste advies ooit.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
07-12-2019 20:20
Wat ik uit mijn link begrijp, is dat het bacterieel kan zijn. Die bacteriën krijg je niet weg met gewoon douchen, maar wel met antibacteriële scrub.
Ik las het ook ja. Maar dat is toch gek, want waarom dan niet altijd die geur maar komt en gaat dat? Ik zou het liever oplossen ipv scrubben met antibacteriële scrub. Ik weet ook niet of dat nou goed voor je vel is.
Smeer je na het douchen in met wat druppels rozemarijnolie, dat neutraliseert alle geurtjes.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
07-12-2019 20:21
Zit het wel in je huid of zit de lucht in je neus?
Echt in de huid. Ik snuif dan alles af en merk echt verschil.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-12-2019 20:22
Slechtste advies ooit.
Nee hoor, wordt zelfs aangeraden door dermatologen: https://www.huidinfo.nl/l/lichaamsgeur/
Nummer*Zoveel schreef:
07-12-2019 20:24
Nee hoor, wordt zelfs aangeraden door dermatologen: https://www.huidinfo.nl/l/lichaamsgeur/
Antibacteriële zeep en scrub doden niet alleen de kwalijke bacteriën, maar ook de bacteriën die je nodig hebt om je huid gezond te houden. Die troep wordt door alles en iedereen ten strengste afgeraden en dan kom jij hiermee aan...
Alle reacties Link kopieren
groenbankstel schreef:
07-12-2019 20:23
Ik las het ook ja. Maar dat is toch gek, want waarom dan niet altijd die geur maar komt en gaat dat? Ik zou het liever oplossen ipv scrubben met antibacteriële scrub. Ik weet ook niet of dat nou goed voor je vel is.
De bacteriën op je huid zijn normaal redelijk stabiel, maar kunnen beïnvloed worden door factoren van buitenaf, net zo goed als je spontaan schimmels en infecties op kunt lopen. (En soms komt het ook door interne veranderingen, zoals bijv minder weerstand, of veranderingen in je hormoonhuishouding).
Is het niet dat je cyclusgebonden ook beter ruikt? En het jouw natuurlijke geur is ( die anderen daardoor niet opvalt)?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-12-2019 20:27
Antibacteriële zeep en scrub doden niet alleen de kwalijke bacteriën, maar ook de bacteriën die je nodig hebt om je huid gezond te houden. Die troep wordt door alles en iedereen ten strengste afgeraden en dan kom jij hiermee aan...
En dat is dus precies waarom ik eerst de eerste link plakte, want daar staat duidelijk bij “ Niet te lang doorgaan als de zure geur weg is, want uiteindelijk moet het natuurlijk evenwicht van de bacteriën op de huid zich kunnen herstellen.” terwijl de dermatologen dat gek genoeg op hun site niet erbij hebben gezet.

Antibacteriële zeep of scrub is niet alleen maar slecht. Het heeft een duidelijke functie en het kan dus zinvol zijn om het voor dat specifieke doel te gebruiken. Het is wel slecht om het langdurig te gebruiken, en dat zal dus ook geen arts aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Wat me trouwens ook opvalt, bedenk ik net, is dat op die zure dagen mijn vaginale afscheiding ook veel zuurder ruikt.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
07-12-2019 20:32
Is het niet dat je cyclusgebonden ook beter ruikt? En het jouw natuurlijke geur is ( die anderen daardoor niet opvalt)?
Dat zou kunnen ja, maar het is echt heel zuur. Heel vies en ik schaam me er een beetje voor.
Alle reacties Link kopieren
Heb je jezelf al eens laten testen op diabetes ? Daar is het een bekend verschijnsel.
Niet geschoten is altijd mis
absor schreef:
07-12-2019 20:21
Zit het wel in je huid of zit de lucht in je neus?
Dat vraag ik mij dus ook af, vooral omdat ik de enige ben die het ruikt. Ik ruik het ook niet altijd en soms heel lang niet, maar soms ineens een vlaag die voorbij komt.
Het is bij overigens geen zweetlucht, het ruikt anders.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
07-12-2019 21:26
Heb je jezelf al eens laten testen op diabetes ? Daar is het een bekend verschijnsel.
Ja, recent nog lab geprikt op suiker en cholesterol en nieren enzo. Alles volkomen normaal.

Overigens is het geen geur die voorbij komt waaien, het is echt iets dat ik gewoon ruik als ik bijvoorbeeld aan m’n handen ruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven