Espressomachine, ervaringen gezocht

08-12-2019 14:12 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de kerst krijg ik een leuk extraatje van mijn werk, en ik wil daarvan graag een espressomachine kopen.
Nu zie ik dat het aanbod groot is, en dat de prijzen nogal variëren, dus ik dacht eens te vragen naar ervaringen.
Waar we nieuwsgierig naar zijn:
- wat is een goed een goed apparaat voor een aardige prijs rond de 400 euro. Ik zie bv De'Longhi, of Phillips, wie heeft er zo een en hoe bevalt ie?
- is het apparaat een beetje gemakkelijk schoon te maken?
- ik ben een zwarte koffie drinker, man en zoon gaan voor de cappuccino, die opties zijn genoeg.
- wat is nu handiger voor de warme opgeklopte melk, zo'n stoompijpje, of in een vast reservoir met een slangetje? Het eerste lijkt me wat makkelijker schoonmaken, is dat ook zo?

Ik hoop dat er mensen zijn die ons een beetje op weg kunnen helpen, kijk uit naar een lange kerstvakantie met een heerlijke koffie, nu nog een keuze maken :-D
Alle reacties Link kopieren
https://www.bcc.nl/keuken/koffiezetappa ... gIPtfD_BwE

Deze bevalt ons prima. Tweede apparaat al. Schoonmaken valt mee. 1x in de maand doorspoelen, wordt aangegeven door lampje. Stoompijpje vind ik ideaal, afvegen klaar.
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval zo’n kan die je vast zet voor de melk. Veel makkelijker, dan zet t apparaat in 1 x de hele cappucino. Zoon heeft een Philips en is heel tevreden. Weet niet welk type.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de Delonghi van bovenstaande link van SEM72.
Inmiddels 5,5 jaar in gebruik, nooit problemen gehad, altijd lekkere koffie. Inderdaad af en toe ontkalken, maar dat is een simpel programma wat hij zelf aangeeft.

Tot nu toe eenmaal de zetgroep moeten schoonmaken (werd ook aangegeven door een code op het toestel). Was even zoeken op internet want de handleiding was daar niet duidelijk in. Het schoonmaken zelf was simpel, het was alleen even een truc hoe je die zetgroep eruit moest krijgen.

Stoompijpje is inderdaad heel handig; even doorspoelen, buitenkant van het vaste gedeelte even afnemen met een vochtig doekje en het 'tuutje' in de vaatwasser.
Alle reacties Link kopieren
Quick! Als je van espresso houdt. Met een losse molen ernaast.

Inpandige molen is funest voor je bonen. Omdat ze warm worden door het reservoir.

Er zit een stoompijpje bij, kan je als je een beetje ervaren bent melk mee opschuimen. Anders een losse opschuimer erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst eens langs een winkel gaan om je te oriënteren, want soms zijn het de dingen waar je niet op selecteert die je achteraf toch belangrijk vindt. Zo hadden wij ooit een Saeco (nog voordat Philips het overnam). Dat was echt een prima apparaat en hij zette heerlijke koffie, maar wij hebben hem uiteindelijk weggedaan omdat we telkens een kwartier in de klereherrie zaten als we met bezoek 4 kopjes koffie wilden zetten. Dat apparaat was voor een woonkeuken gewoon echt geen handige keuze.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een krups met zo'n tankje voor de melk. Geloof 350/400 euro. Wij zijn erg tevreden, man drinkt zwart en ik latte of cappuccino, is allemaal prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
SEM72 schreef:
08-12-2019 14:21
https://www.bcc.nl/keuken/koffiezetappa ... gIPtfD_BwE

Deze bevalt ons prima. Tweede apparaat al. Schoonmaken valt mee. 1x in de maand doorspoelen, wordt aangegeven door lampje. Stoompijpje vind ik ideaal, afvegen klaar.
Deze hebben wij ook, inmiddels al weer 7 jaar. In de garantie periode is de watersensor kapot geweest maar dit is heel netjes door Delonghi opgelost, monteur kwam aan huis om het te herstellen.
Verder alleen maar heel veel plezier mee, melk opschuimen gaat heel makkelijk en goed schoon te houden
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de Siemens eq6 plus en vinden het een super apparaat.
Je kan plaatjes kiezen welke koffie je wilt en hij heeft een slangetje.
Wij hebben ook met stoompijpje gehad, maar dat vonden we niks.
Teveel geknoei en gewoon niet makkelijk.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
08-12-2019 15:29
Wij hebben de Siemens eq6 plus en vinden het een super apparaat.
Je kan plaatjes kiezen welke koffie je wilt en hij heeft een slangetje.
Wij hebben ook met stoompijpje gehad, maar dat vonden we niks.
Teveel geknoei en gewoon niet makkelijk.

Afbeelding
Voor dat gemak betaal je dan wel bijna 2,5 keer de prijs van een De Longhi ......
Alle reacties Link kopieren
Wij houden van gemak :-D
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een De Longhi, bevalt goed!
Gewoon met stoompijpje! Dat is prima schoon te maken!
Wij hebben m ondertussen ook al 3,5 jaar en tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.
Ik heb deze:

https://www.bol.com/nl/p/saeco-picobari ... 0665/?s2a=

Ok hij is iets boven je budget, maar voor mij heeft die tot nu toe (heb hem bijna aan jaar) Alleen maar voordelen:

- Zeer makkelijk in gebruik, echt een kind kan de was doen.
- Heel makkelijk schoon te houden.
En het belangrijkste, heerlijke koffie, met of zonder schuim.
Alle reacties Link kopieren
Heb deze

https://www.coolblue.nl/product/828981/ ... 31-40.html

Goed schoon te maken. Makkelijk in gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
08-12-2019 15:45
Voor dat gemak betaal je dan wel bijna 2,5 keer de prijs van een De Longhi ......
Deze machine heb ik ook.
Zolang hij het doet is hij fantastisch, maar bij de meeste mensen en ook bij geeft hij veel problemen.
Google maar eens naar de reviews
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
08-12-2019 16:32
Deze machine heb ik ook.
Zolang hij het doet is hij fantastisch, maar bij de meeste mensen en ook bij geeft hij veel problemen.
Google maar eens naar de reviews

Wij hebben hem al jaren, en geen problemen mee gehad hoor.
Als ik Google kom ik “best reviewed” nov 2019 tegen
En overal hoog cijfer
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
08-12-2019 16:35
Wij hebben hem al jaren, en geen problemen mee gehad hoor.
Als ik Google kom ik “best reviewed” nov 2019 tegen
En overal hoog cijfer
Toen ik hem kocht kwam hij ook zo goed uit de test, maarja dan is hij nog niet zolang op de markt.
Ik heb de EQ6 700 en bij mij doet de melkopschuimer het niet meer.
Mijn buren hebben hetzelfde probleem, daarnaast hebben zij het maalwerk moeten laten repareren.
En echt als je even doorzoekt hebben heel veel mensen dit probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam door de consumentenbond ook steeds uit op de philips en delonghi. Uiteindelijk door de ervaring van vrienden voor een Melitta gegaan in dezelfde prijscategorie: superlekkere koffie.

Ik vind de koffie uit die thuisapparaten bij andere mensen vaak een beetje teleurstellend, die van ons is echt veel lekkerder 😄

Apparaat heeft echt wel minpunten hoor, maar dat hebben ze allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
08-12-2019 17:12
Toen ik hem kocht kwam hij ook zo goed uit de test, maarja dan is hij nog niet zolang op de markt.
Ik heb de EQ6 700 en bij mij doet de melkopschuimer het niet meer.
Mijn buren hebben hetzelfde probleem, daarnaast hebben zij het maalwerk moeten laten repareren.
En echt als je even doorzoekt hebben heel veel mensen dit probleem.

Oké dat is vreemd dan, hier hebben meerdere familieleden dezelfde maar ook geen problemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de EQ700 van Siemens alweer een flinke poos (6 jaar ofzo) Hij bevalt mij meer dan goed. Geen problemen met maalwerk of melkopschuimer. Ik heb wel een keer het slangetje van dat melkding vervangen. Zet goede koffie (wat trouwens afhankelijk is van de bonen en niet van machine). Hij heeft aantal standen die ik vaak gebruik. En hij heeft een kopjeswarmer.

Mijn schoonzoon heeft een Delonghi, stuk simpeler dan dat ik hen ((zij drinken geen melk varianten) , met een stoompijpje voor de melk.Komt ook lekkere koffie uit en kost nog niet de helft van onze Siemens.
Alle reacties Link kopieren
Groot voordeel van die siemens is overigens het makkelijk reinigen van de zetgroep en onderhoud (ontkalken en reinigen geeft hij zelf aan na een x-aantal kopjes).
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
08-12-2019 15:48
Wij houden van gemak :-D
Ooo wauw, ja die lijkt me prachtig, maar idd helaas wat boven het budget :-D
Alle reacties Link kopieren
En verder hartelijk dank voor de reacties, ik neig nu naar een Delonghi met een melkpijpje. Het lijkt zoon echt de hemel om warme opgeklopte melk te kunnen maken, jongste zoon heeft bedacht dat hij daar ook gemakkelijk warme chocomelk mee kan maken. Wat betreft koffie zullen we er sowieso op vooruitgaan, we hebben nu nog een Senseo en die is echt aan vervanging toe. We waren al wezen kijken bij Media markt, maar helaas op dat moment alleen maar jonge weekendhulpen die niet echt verstand van zaken hadden.
Nou hoe dan ook een heerlijk vooruitzicht, is nu echt een kerstcadeautje waar ik me vreselijk op verheug :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven