Tijdelijk kleinere woonruimte

08-12-2019 23:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar praktische tips:)

We gaan tijdelijk (ongeveer 4/5 maanden) in een klein huisje wonen ivm verbouwing van ons eigen huis. Het huisje heeft 1 slaapkamer, een woonkamer plus keuken en badkamer. Niet heel groot maar voor die tijd prima.

We zijn een gezin met 1 kind van 1,5 jaar en nu zoek ik praktische tips op het gebied van:
- hoe berg ik slim spullen op in dit huis zonder te verbouwen? Denk hierbij aan kleding en andere dingen die je dagelijks gebruikt. Er is wel iets van een kast die er staat maar nooit genoeg voor alles.
- er is 1 slaapkamer, dus we zullen daar met zijn drieën slapen. Tips voor een simpele scheiding hierin te maken of in te delen.

Er is geen mogelijkheid in dit huis om verbouwingen toe te passen of gaten in de muren te borren.

Wellicht heeft er iemand bruikbare tips:)
Koop een opvouwbare kledingkast. Of twee opvouwbare kledingkasten.
https://www.bol.com/nl/p/xxl-opvouwbare ... ifications

Die kast (of kasten) kan je als afscheiding gebruiken.

En zet je zomerkleren, galajurken, enz. tijdelijk in dozen bij je ouders op zolder.
Alle reacties Link kopieren
Wat je aan kleding en andere dringende zaken nodig hebt voor die paar maanden neem je mee en de rest sla je voorlopig op.
Maak er een soort lange vakantie van en slaap gezellig met jullie kind samen voor die periode.
Alle reacties Link kopieren
kritisch zijn op wat je meeneemt:
servies en bestek en glazen. Je hebt waarschijnlijk toch geen plek voor gasten dus dat hoef je niet 12 delig mee te nemen. Net als bloemvazen, en andere versiersels.
Zomerkleding heb je in die maanden niet nodig, dus ook in een doos.
Als er ruimte is onder je bed, zet daar dan de spullen waaraan je twijfelt of je e misschien toch nodig gaat hebben.
de rest in opslag
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Onnodige kleding ergens anders opslaan.
Op de slaapkamer eventueel een kamerscherm neerzetten.
Vouwbare kledingkast.
Als je ruimte onder je bed en ledikant hebt, van die rolbakken eronder, kan je ook een hoop in kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Alleen meenemen wat je echt nodig hebt en de rest opslaan. Ik zou voor dat eventjes geen dingen kopen en me niet zo druk maken om een scheiding in de slaapkamer eigenlijk. Anders een spiraaltje en een stuk goedkope stof.
Alle reacties Link kopieren
Het kind is 1,5 jaar! Lekker in het bedje naast jullie.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
https://www.elle.be/nl/62033-10-x-je-kl ... -kast.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://leukegeit.nl/meer-ruimte-in-kledingkast/#
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://gezonderleven.com/7-ideeen-om-j ... kast-hebt/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
09-12-2019 00:10
Wat je aan kleding en andere dringende zaken nodig hebt voor die paar maanden neem je mee en de rest sla je voorlopig op.
Maak er een soort lange vakantie van en slaap gezellig met jullie kind samen voor die periode.
Dit.
Alles meenemen is geen goed idee want vast veel te veel.
Alle reacties Link kopieren
Adresje voor kledingrekken (ook als afscheiding te gebruiken) en marktkramen (kast?) http://www.uithol.nl/verkoop.htm
Zal ook elders in NL wel een soortgelijk bedrijf zitten; maar gaat even om het idee.
Het handige van dit soort kledingrekken is dat je ze later in je huis opnieuw kunt gebruiken als strijkhulp of als zomer/winter kleding opberger op zolder.

Afhankelijk van de locatie kun je misschien zo'n Shurgard achtige ruimte huren waar je vanaf je werk even makkelijk langs kunt rijden om dingen op te halen / kleding te wisselen? Tenzij je gewoon ook in je huis kunt opslaan tijdens de verbouwing (zolder, schuur, ?)

Makkelijkste is jezelf instellen op een tijdje minimalistisch te leven: periode zien als een lekkere lange vakantie + bijbehorend vakantiegevoel.

Behoefte aan grote dozen voor niet al te veel geld? Ikea.

Of bij de supermarkt stapelbare dozen vragen en zelf een tijdelijk 'kastje' maken: door te stapelen houd je vloeroppervlak vrij en oogt het niet tjokvol.
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen genomen heb je maar weinig spullen nodig. In elk geval veel minder dan de meesten denken.

Houd qua verzorging/make-up eens een week lang alles apart dat je echt gebruikt. Idem met poetsmiddel.
Houd qua kleding twee weken lang alles apart dat je echt gebruikt.
Dat heb je nodig, de rest kan voorlopig weg. Voor je kind kun je alles wegdoen, want tegen de tijd dat die verbouwing klaar is, is het toch allemaal te klein.

Eén set beddengoed is voldoende. In de ochtend afhalen, wasmachine in, droger in, weer opleggen. Jersey en flanel zijn het handigst als je houdt van strak beddengoed.
(Tip; koop eventueel een set met rits en rits dicht tijdens het wassen. Dan voorkom je dat alles in één overtrek terecht komt en als een verkreukelde knoop er weer uitkomt.)

Zorg voor zo min mogelijk apparaten in de keuken, zodat je zoveel mogelijk ruimte overhoudt. Een combimagnetron kan goede diensten doen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Realiseren dat je echt niet zoveel spullen nodig hebt. Voor 4/5 maanden heb je echt geen 5 spijkerbroeken, 3 winterjassen, 10 paar schoenen nodig etc. Dit geldt ook voor de meeste keukenspullen, speelgoed, boeken, hobby spullen, beddengoed, etc.

eventueel echt warme winterkleding tijdelijk bij familie/vrienden onderbrengen. Mocht het gaan vriezen dan kan je ze altijd ophalen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Het os al gezegd: niet teveel meenemen en wat je niet direct maar misschien wel ooit nodig hebt, opslaan op een toegankelijke plaats. Kan je verbouwhuis zijn, vrienden/familie of tijdelijke opslag zoals shurgard.

Zie het als een lange vakantie. Met een paar koffers kun je prima een tijd vooruit.

Iemand zei het volgens mij al, he hebt van die opvouwbare kasten, metalen frame met tentdoek. Verder paar stellingkasten (bv plastic buisjes en plankjes) goedkoop, altijd handig en nemen weinig plek in. Kleding in kisten ipv kast werkt ook prima. Die stapel je op elkaar of zet je in zon stellingkast.

Persoonlijk hou ik niet van open kledingrekken, dat zijn echt stofvangers, zeker in kleine ruimtes. Alleen handig als kapstok ofzo, dingen die je vaak draagt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Naar die opbouwbare kledingkasten ga ik eens naar kijken, hanidg.

En een goede reden om sowieso eens door mijn kledingskast te lopen en weg te gooien wat ik niet meer gebruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven