Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gister een prima vastendag. Wel vind ik het lastig om mee met het avondeten te beheersen. Al is het gezond eten, 2x opscheppen hoeft natuurlijk niet.
Vandaag op een lege maag 26 km gefietst (met mijn turbofiets), bakje yoghurt met muesli op het werk en een gewone lunch, en na weer 26 km een normale portie avondeten, terwijl er potten met pepernoten, chocopepernoten en drop op het werk staan. Wat iemand al schreef, er niet aan beginnen is makkelijker dan een béétje snoepen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend gewogen, vanavond pakjes avond met bijbehorende lekkernijen. Mijn schoonmoeder maakt een licht soepje en mijn schoonzus een sinterklaasslof. Ik probeer om vandaag rustig aan te doen zodat ik vanavond lekker van de slof kan genieten. Vanochtend van een klant al een doosje merci gekregen, nu proberen om mezelf in te houden om niet steeds naar de kast te lopen voor een chocolaatje :facepalm:

Resulaat van deze week: 72.6 totaal afgevallen: 8.1 kg
Alle reacties Link kopieren
Morning ladies!!

Hoop op allemaal mooie berichten vandaag! Zag iets over wandelen, ik loop ook redelijk veel met hond en merk wel dat het helpt.

Ik zat vanmorgen op 68,3, dus -3,7. Toch alweer bijna 4 kilo zonder al teveel moeite! Wel sinterklaasweekend voor de boeg en ook kerst komt eraan, dat zullen wel niet de beste tijden zijn. Maar voor de zomervakantie moet het toch wel lukken :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Pigstails wat lekker zeg, wat ga je goed!!
Alle reacties Link kopieren
Stroofwapel, netjes!!! December is echt niet de beste maand om af te vallen.
Ik compenseer het gesnaai met extra veel lopen, de trap op stormen en door het huis marcheren. Tussen de 10 en 15.000 stappen zetten helpt echt!
Vanavond heb ik Sinterklaasfeest met een groepje vriendinnen, en dan wordt er zeker gesnaaid. Ik ga een pepernotentulbandcake bakken, dat is traditie. En morgenavond gaan we om Sinterklaas te vieren, uit eten met onze zonen en hun vriendinnen. Helemaal geen goede week voor de lijn! Maandag is mijn weegdag, en ik vrees het ergste, want dan kan het alleen maar meevallen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Zo daar ben ik weer, na een heerlijke stedentripje waar ik uiteraard best veel gezondigd heb maar ook heel veel heb gelopen. Daardoor blijkbaar toch afgevallen :cheer: . Huidig gewicht is 82,8, totaal afgevallen met IF nu 4,1. Denk niet dat ik nog dit jaar onder de 80 ga raken maar het komt wel een beetje in de buurt. En volgend jaar gewoon weer verder, we kunnen het :yes: !
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke berichten allemaal!

Ik ben gisteravond van de pepernoten afgebleven maar mijn moeder had zulke lekkere chocolaatjes gehaald...en speciaal voor mij marsepein gehaald, het is onbeleefd om daar niet van mee te eten.
In ruil daarvoor echter extra gewandeld en een lichte avondmaaltijd gebruikt. Het resultaat: nihil! En daar ben ik blij mee :D
74,9 kilo dus 1,6 kilo afgevallen!

En met sporten / bewegen veranderd mijn lichaamsbouw alsnog...ik heb twee broeken gekocht, de grootste maat draag ik al weken maar die moest gisteravond in de was. Dus vanochtend de kleinere maat aangedaan: fits! Die zit gewoon óók lekker. Me happy! En komende week de route omlaag weer zoeken :peep:
Alle reacties Link kopieren
Wauw Pigstail, wat ga jij goed!! Stroofwapel en Missfitz, jullie gaan ook lekker zo te lezen.

Interessant dat het wandelen zo helpt. Dat ga ik ook eens proberen! Maar deze week mag ik echt niet klagen: 59.4 dat is in totaal -5.8! Ik weet wel waardoor het komt. Ik vast dus twee dagen en heb de andere dagen ook geen een keer “gecheat”. Normaal gesproken ga ik wel een of twee keer uit eten/lunchen en snack ik we iets van chips of een taartje. Nu helemaal niets waardoor ik gemiddeld op 1500 kcal uitkwam. Houden jullie kcal bij?

Ik ben bijna op mijn streefgewicht....maar die buik zit er nog. Wel minder natuurlijk maar het lijkt daar maar niet weg te willen :( als ik mijn streefgewicht heb gehaald ga ik kijken of er toch meer af moet.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal!!

Bedankt meiden! Ja het gaat nog steeds als een speer! Ben er ook echt heel blij mee. Gisteren even naar de stad gefietst voor last minute cadeaus en kon het niet laten om bij de h&m een broek te passen. Kon een maat 29 & 38 aan :yes: . Voor ik ging afvallen had ik jeansmaat 31 en confectiemaat 42. Ben heel benieuwd naar mijn lijf als die laatste 5 kilo eraf is. Ik ben nu ook weer begonnen met oefeningen. Doe nu elke dag een filmpje van Blogilates (youtube) en mijn hele lijf doet pijn van de spierpijn. Goed teken denk ik haha!

@karly33 ik houd ook mijn kcal bij, ik eet er ook 1500 per dag. Bij mij gaat dat dus erg goed. Heb er ook geen moeite mee. Vind het soms zelfs lastig om ze op te krijgen. Doe je aan sport? Misschien helpt dat nog om je buik wat strakker te krijgen?

Ik ben wel een beetje angstig voor als ik straks op streefgewicht ben hoe ik het dan moet behouden. Ik ben wel vaker afgevallen (10-15kg) maar dat kwam er dan uiteindelijk ook weer bij. Meestal door bepaalde factoren (knieoperatie, rugoperatie, emo eten door een verbroken relatie etc.). Ik weet wat ik wel en niet moet eten en ik denk dat ik gewoon door blijf gaan met if zonder het calorieën tellen. Ik denk dat ik toch gewoon een vast weegmoment houd en mezelf niet boven de 67 wil laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Pigstail! Ik sport ongeveer 3/4 keer per week. Ik eet tussen de 1700 en 1900 kcal en twee dagen dus 500kcal. Maar ik vind de “normale” dagen niet heel makkelijk eigenlijk. Ik heb toch constant het gevoel dat ik moet opletten. Ik mag ook af en toe wel wat meer van mezelf, maar nu ik dat een week niet heb gedaan zie ik wel meteen meer resultaat ja.
Wat eet jij dan ongeveer op een dag?
Alle reacties Link kopieren
@karly33 Ik drink 's ochtends zwarte koffie, thee en water en eet da om 12.00 uur 3 á 4 boterhammen met beleg (30+ kaas, ei, runderrookvlees, avocado, mayo met komkommer, smeerkaas, filet americain etc.) Tussendoor fruit en 's avonds gewoon avondeten. Ik heb wel vaker een dieet gevolgd en dan had ik vooral moeite om 6 keer per dag een klein beetje te eten. Nu eet ik 2 keer een goede maaltijd en tussendoor 1 á 2 stuks fruit. Dat vind ik veel makkelijker vol te houden. Moet er wel bij zeggen dat ik thuis werk en dus geen actief of druk leven leid. Ik wandel op maandagavond ongeveer 10 km en zwem op dinsdagavond een uurtje. Verder dan elke dag zo'n video met oefeningen. Nu is er dus in 7 weken tijd ruim 8 kilo af.
Alle reacties Link kopieren
Op werkdagen houd ik het allemaal prima vol maar de thuis dagen... man o man die vind ik toch lastig.

Tot 16.00 gaat het wel maar daarna :-$
Alle reacties Link kopieren
Streepjessokken knap dat je je kon inhouden op het werk met al die verleidingen.

Pigstails wat ga jij lekker :cheer2: . Wij hebben precies dezelfde startmaten qua jeans en confectiemaat hoe lang ben jij? Eens kijken naar dat biogilates er staan zo veel workouts op you tube.

Stroofwapel ja die feestdagen he die hebben we nog voor de boeg hopelijk valt de schade wat mee en Sinterklaas hebben we alweer gehad.

Tuingravin dat doe ik ook ik zet in ieder geval elke dag minimaal 10000 stappen. Op een werkdag haal ik de 8000 al maar als ik vrij ben moet ik echt zeker wel 1 tot 1,5 uur wandelen om het te halen.

Misfitz wat super zeg op vakantie geweest en toch nog afgevallen!

Femke stilstand is ook goed toch vooral na het zondigen dan heb je het toch kunnen compenseren. En ook nog een broekmaat kleiner lekker hoor!

Karly33 jij zit bijna op je streefgewicht netjes :cheer: . Ja ook ik hou mijn calorieen bij (fitnesspal) ik doe 1600 maar heb lichamelijk best pittig werk dus wil niet op de 1500 gaan zitten.

Straks naar mijn werk en daar wegen ik ben benieuwd. Ik heb vreselijk gezondigd namelijk was twee dagen in een hotel met een overheerlijk ontbijtbuffet :facepalm: . En dan vooral die roerei met krokant uitgebakken spek was niet te weerstaan :-( .
Dan nog sinterklaas met gourmetten en alle andere lekkere snaaierij. Ik durf er amper op te gaan staan.
Mijn kleding gaat wel steeds losser zitten ik zwem ondertussen in mijn werkkleding.
Kopen jullie allemaal steeds nieuwe kleding? Ik vind dat zo zonde want ik ben nog niet op mijn streefgewicht.
Alle reacties Link kopieren
Stroofwapel ik heb me gewogen en ondanks het vele zondigen ben ik toch wat afgevallen de laatste 1,5, 2 weken :cheer: . Mijn niuewe gewicht is 68 kilo. Het gaat langzaam maar zo kom ik er ook wel.

Donderdag ga ik uitgebreid uit eten (18.00) hebben jullie nog tips qua gerechten?
Of zal ik die dag vasten tot het etentje ik weet niet of ik de hele dag vasten vol kan houden.
Alle reacties Link kopieren
Meatlover schreef:
08-12-2019 18:32
Stroofwapel ik heb me gewogen en ondanks het vele zondigen ben ik toch wat afgevallen de laatste 1,5, 2 weken :cheer: . Mijn niuewe gewicht is 68 kilo. Het gaat langzaam maar zo kom ik er ook wel.

Donderdag ga ik uitgebreid uit eten (18.00) hebben jullie nog tips qua gerechten?
Of zal ik die dag vasten tot het etentje ik weet niet of ik de hele dag vasten vol kan houden.


Evt op de dag als het echt echt echt niet meer lukt een bak kwark?
Alle reacties Link kopieren
@meatlover ik ben 1.78, vrij lang dus. Als je een dag vasten lastig vindt, kan je ook kijken hoe lang het lukt en mocht je het echt niet trekken kiezen voor een lichte snack of maaltijd. Je flauw en slap voelen is niet de bedoeling natuurlijk.

Aankomend weekend ga ik een weekend weg met mijn familie, daar zal eten en wijn in overvloed zijn. Ik probeer dus ook donderdag een vastendag te doen ('s avonds alleen soepje en tussendoor een boterham). Vrijdag kan ik me dan gewoon aan mijn eetraam houden. Zaterdag en zondag lekker genieten en maandag gewoon weer vast in regime.

Ik zit momenteel rond mijn ovulatie en merk echt dat mijn hormoonspiegel op hol slaat. Ik heb de hele dag zin in zoete en vette troep. Vanmiddag een stukje chocoladeletter gegeten om de ergste zin in zoetigheid weg te nemen. Ik merk het ook aan mijn gewicht. Ik blijf dan gerust 3 dagen stilstaan en wordt zelfs zwaarder (om vervolgens opeens weer een kilo lichter te zijn). Normaal sta ik maar 1 keer per week op de weegschaal, maar omdat het de vorige keer ook al zo schommelde deze tijd van de maand hield ik het even in de gaten. Zijn er meer die merken dat het zo schommelt?

Hebben jullie al plannen voor de kerst gemaakt? Ik heb 1e kerstdag alleen plannen, 's ochtends brunchen bij de schoonfamilie en 's avonds bij mijn familie. Ik ga dan ook lekker nergens op letten, 2e kerstdag lekker thuis met man en kinderen dus weer een vastendagje denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat een interessant topic/onderwerp! Ik snap het nog niet helemaal, maar voor zover ik begrijp eet je geen ontbijt, maar neem je een goede lunch en diner binnen die 8 uur? Ik kan dan bijvoorbeeld om 11.00 mijn 1e eetmoment hebben van de dag en om om 19.00 mijn laatste. Daartussen mag je eten wat je wil.
Ik was 18 kilo afgevallen, 5 zit er weer aan en het lukt me niet om dit eraf te krijgen. Het vasten klinkt erg interessant, ik heb het topic heel vluchtig doorgelezen en begrijp dat het voor jullie goed werkt. Het enige wat eigenlijk in me opkomt is: ''Je hebt toch honger 's ochtends als je niet mag ontbijten?''
Ik ben vroeg op, rond 6.00 en dan tot 11.00/12.00 niet eten is wel erg lang.
Alle reacties Link kopieren
Newspaper, daar was ik eerst ook bang voor, honger/trek vanwege niet ontbijten. Ben ook opgevoed met het stigma dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. Maar al vanaf dag één lukt het eigenlijk prima. Als ik bij het diner genoeg eet, dan ga ik de volgende ochtend echt niet knorren. En het scheelt stiekem ook enorm tijd voor mij, niet hoeve verzinnen wat je 's ochtends eet en daar ook nog tijd voor maken, haha. Nu is het opstaan, rush naar school en werk, en daar ben ik zo druk dat half één vroeg genoeg is. En zo niet, dan neem ik om twaalf uur, of desnoods halftwaalf alvast iets, maar dat is bijna nooit nodig.
Alle reacties Link kopieren
Voordeel van alleenstaande moeder: eerste kerstdag ben ik in m'n uppie. Nou ja, ik vermoed dat mijn moeder me uitnodigt voor een uitgebreid diner (al hoeft dat van mij niet eens), dus als ik de rest vd dag rustig aan doe, moet dat kunnen.

Tweede kerstdag brunche met de familie, zelf eten meenemen, je kunt kiezen hoeveel en wat je eet dus met mate gaat ook dan wel lukken. 's ochtends een klein broodje met de kinderen, of niet eens, en 's avonds een licht diner, de kinderen hebben dan al twee brunches en een gourmetfestijn achter de rug, die zullen niet veel trek hebben verwacht ik. Lekker makkelijk voor mij, dan kan ik me ook wel inhouden.

De kinderen zijn niet van die chocolade/snoep beestjes, dus veel kerstlekkers haal ik niet in huis, dat scheelt ook enorm.

Nog eens even kijken hoe het met de calorieën van oliebollen en appelflappen (vooral die laatste!!! mmmmm) zit, want die eet ik graag (mits goed gebakken) en aangezien mijn werk 'gesloten' is tussen kerst en oud-en-nieuw en sommige mensen tóch werken, is het altijd groot feest, liefst mét oliebollen en consorten, haha. Daar zeg ik liever geen nee tegen.
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
09-12-2019 11:26
Wat een interessant topic/onderwerp! Ik snap het nog niet helemaal, maar voor zover ik begrijp eet je geen ontbijt, maar neem je een goede lunch en diner binnen die 8 uur? Ik kan dan bijvoorbeeld om 11.00 mijn 1e eetmoment hebben van de dag en om om 19.00 mijn laatste. Daartussen mag je eten wat je wil.
Ik was 18 kilo afgevallen, 5 zit er weer aan en het lukt me niet om dit eraf te krijgen. Het vasten klinkt erg interessant, ik heb het topic heel vluchtig doorgelezen en begrijp dat het voor jullie goed werkt. Het enige wat eigenlijk in me opkomt is: ''Je hebt toch honger 's ochtends als je niet mag ontbijten?''
Ik ben vroeg op, rond 6.00 en dan tot 11.00/12.00 niet eten is wel erg lang.
Nou eten wat je wilt?! Ook niet helemaal.
Je ontbijt idd niet. Eet je lunch en je avondeten in een tijdsbestek van 8 uur. Evt tussen door nog iets gezonds.
Maar als je een goede stevige maar gezonde lunch heb dan hou je het echt wel paar uur vol.
Alle reacties Link kopieren
IF vind ik wel te doen met kerst maar keto wordt op tweede kerstdag wel lastig bij m'n schoonouders. Ach, we zien wel. Eventueel vasten tot avondeten en dan hopen dat 't me niet uit ketose knikkert
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
09-12-2019 15:16
Nou eten wat je wilt?! Ook niet helemaal.
Je ontbijt idd niet. Eet je lunch en je avondeten in een tijdsbestek van 8 uur. Evt tussen door nog iets gezonds.
Maar als je een goede stevige maar gezonde lunch heb dan hou je het echt wel paar uur vol.
Ik bedoel met alles eten inderdaad niet onbeperkt friet of chips, maar er zit geen dieet aan vast en kan dus zelf bepalen wat je in die 8 uur eet.

Is dit dan een afval programma of juist niet? Zolang niet eten, geen ontbijt, klinkt een beetje als crashen
Alle reacties Link kopieren
newspaper schreef:
09-12-2019 19:45
Ik bedoel met alles eten inderdaad niet onbeperkt friet of chips, maar er zit geen dieet aan vast en kan dus zelf bepalen wat je in die 8 uur eet.

Is dit dan een afval programma of juist niet? Zolang niet eten, geen ontbijt, klinkt een beetje als crashen
Zolang het maar gezond is, anders schiet je er niets mee op. Je kan even googlen, er is een hoop onderbouwing voor IF.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe een andere vorm, 2 dagen per week niet eten tot het avondeten. Wel koffie /thee /water. Vind ik goed te doen. Honger komt, maar gaat ook weer.

Overigens maak ik me niet zo druk om kerst. Gewoon een beetje beheersen, maar niet vasten. Dat komt daarna wel weer. Niet (of minder) aankomen lijkt me een prima doel voor december.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Ik zag dit topic net pas. Ik ben een week geleden met IF begonnen en tot nu toe bevalt het goed. Alleen 's ochtends heb ik het nog zwaar, want ik was wel een behoorlijk ontbijt gewend. Vanwege kind wil ik wel zo regelmatig mogelijk blijven eten, dus sla ik het ontbijt (voor mezelf) over en begin om 11:30 met een gezonde lunch. Rond 18:30 dan de laatste maaltijd. Iemand een idee waarmee ik de dag het beste kan afsluiten zodat het 's morgens makkelijker is? Of is het nog een kwestie van wennen? Ben tenslotte pas één week bezig.
Mijn startgewicht op 4 december was 75,6; nu 74,3. Er hoeft niet zoveel af (gezond BMI) maar ik begin de afgelopen maanden een beetje een buikje te krijgen, eens kijken of IF daartegen helpt. 71 kg vind ik wel een mooi streefgewicht.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven