Kerstdiner op school

10-12-2019 11:52 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kreeg dochter een briefje mee van school met de vraag om een gerechtje te maken voor het kerstdiner. Ze zit in groep 1 en dit is voor ons het eerste kerstdiner op school. Er kwamen niet spontaan ideeën naar boven, dus ik heb even gegoogeld. Hieruit komen zoveel voorbeeldjes dat we bijna last krijgen van keuzestress ;-)

Dus mijn vraag is: welk gerecht was jullie grootste hit voor het kerstdiner op school?

Ik hoop zo samen met dochter een succesvolle keuze te kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
heb je ook een lijstje met voorwaarden erbij gekregen ivm allergien enzo of mag je gewoon "los" ?
Alle reacties Link kopieren
(kip)knakworstjes in bladerdeeg
komkommer en tomaat
kippenvleugels
patat (nooit zelf meegenomen, maar altijd op)
Maak iets wat je dochter zelf lekker vindt, zou ik zeggen. Mijn zoon is een fruitmonster, dus wij hadden fruitspiesjes, maar ja, veel kinderen eten blijkbaar geen fruit...
Wij hadden geen kerstdiner maar ik vond pannenkoekspiesjes altijd leuk, stukje fruit, stukje opgerolde pannenkoek, weer fruit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn spullen zijn altijd als eerste op.
Ik heb dit gedaan afgelopen jaren:

Witte broodjes met knakworst en ketchup
Knakworst in bladerdeeg
Mini pizza’s uit de diepvries
Poffertjes uit de magnetron

Prikkers met komkommer en druiven
Koude pannenkoeken op een prikker met aardbeien.

Gezond doen we thuis wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte altijd mini-knakworstjes in bladerdeeg en dat was altijd een hit. Voor m'n oudste op een gegeven moment vegetarische knakworstjes in bladerdeeg.

De juf die dit drie jaar op rij kreeg (die kreeg mijn kinderen en daarna neefje, die 's middags bij mij was, na elkaar in de klas) vond het jammer dat ze ze niet meer zou krijgen en heeft het recept gevraagd, maar eigenlijk is het heel makkelijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vond dit wel een succes:

https://www.traktatieblog.com/2012/12/k ... fruit.html

Wat we verder hebben gemaakt/meegebracht:
- Kaasstengels (kant en klaar gekocht)
- Sterretjes uit plakjes cake, bestrooid met poedersuiker
- Roosjes van bladerdeeg met appel
- Eton mess
- Sandwiches, die hadden we vorig jaar en die wil mijn dochter dit jaar weer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
- Mini-monchou 'taartje' in een (doorzichtig) bekertje.
- Bladerdeeg kerstboompjes (met nutella).
Alle reacties Link kopieren
Worstenbroodjes.
Mini-croissantjes met daarin een klein (runder)knakworstje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik maak plakjes worst, kaas en komkommer. Met een sterretjes vorm steek ik daar dan vormpjes uit en dan doe ik bijvoorbeeld de komkommer ster in de plak worst en andersom.
Alle reacties Link kopieren
Fruitsalade
Pizzapuntjes
Kleine gehaktballen

Maar de held van de avond, was ieder jaar weer de klasgenoot met de chocoladefontein
vruchtjes , bowl...zonder drank :-D
Wij nemen kaasstengels mee. Vorig jaar had ik voor de jongte kerstboompjes gemaakt van augurk en ham. Meer dan de helft over. Voor oudste had ik kaasstengels. Schoon op. Gewoon die uit de winkel, ook niet zelfgemaakt. Dus nu dit jaar beide kaasstengels ;)
Alle reacties Link kopieren
Onze komkommerschijfjes zijn ieder jaar op.

Maar maak vooral iets wat je eigen kind lekker vindt, en dan niet teveel daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het 1 x vergeten. Kwam ook goed. Als elke ouder wat moet maken bij jullie op school (net als bij ons) dan zou ik iig niet teveel maken, want er blijven echt bergen over. Bij ons geven ze aan voor 6 kinderen, maar niemand houdt zich daar aan
Alle reacties Link kopieren
pannekoekspiesjes met fruit Afbeelding
poker wijzigde dit bericht op 10-12-2019 12:07
49.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-12-2019 12:03
Fruitsalade
Pizzapuntjes
Kleine gehaktballen

Maar de held van de avond, was ieder jaar weer de klasgenoot met de chocoladefontein
amai fancy chocoladefontein
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
10-12-2019 12:06
Ik ben het 1 x vergeten. Kwam ook goed. Als elke ouder wat moet maken bij jullie op school (net als bij ons) dan zou ik iig niet teveel maken, want er blijven echt bergen over. Bij ons geven ze aan voor 6 kinderen, maar niemand houdt zich daar aan
Bij ons gingen de resten naar buiten. Terwijl de kinderen kerst vierden, hadden de ouders een samenzijn op het plein rond vuurkorven
Alle reacties Link kopieren
wij deden met de klas enkel secret santa
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog wel dat ik er het allereerste jaar totaal niet aan had gedacht dat het ook mooi opgediend moest worden. Ik had gewoon na schooltijd vast een paar pakken kaasstengels in een boodschappentas achtergelaten op school. Gelukkig was een andere ouder zo lief om ze mooi in een glaasje te zetten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ook hier werd door de kinderen elk jaar om worstjes in bladerdeeg gevraagd op die leeftijd.

Verder stonden er altijd mini pizza's/pizzapuntjes, (kaas-)croissantjes, poffertjes, pannenkoeken, fruitspiezen, hartige spiezen, appelflappen op de intekenlijst.

Toetje wordt hier door de ouderraad geregeld.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-12-2019 12:07
Bij ons gingen de resten naar buiten. Terwijl de kinderen kerst vierden, hadden de ouders een samenzijn op het plein rond vuurkorven

Ja, dat hebben ze afgelopen jaar bij ons ook gedaan idd.
Alle reacties Link kopieren
Tosti’s
Wraps met kipfilet of zalm
Dreamer schreef:
10-12-2019 11:56
Ik maakte altijd mini-knakworstjes in bladerdeeg en dat was altijd een hit. Voor m'n oudste op een gegeven moment vegetarische knakworstjes in bladerdeeg.

De juf die dit drie jaar op rij kreeg (die kreeg mijn kinderen en daarna neefje, die 's middags bij mij was, na elkaar in de klas) vond het jammer dat ze ze niet meer zou krijgen en heeft het recept gevraagd, maar eigenlijk is het heel makkelijk.
Heb je ajb voor mij het recept? Mijn zoon wil dit graag meenemen dit jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven