In telefoon partner kijken?

10-12-2019 20:58 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier vaak van alles maar wat ik heel veel lees is dat er met het grootste gemak in de telefoon van partner wordt gekeken... om te kijken of ie vreemd gaat of uit nieuwsgierigheid ofzo...

Mijn ex deed dat ook bij mij en werd dan heel kwaad om dingen die nergens op sloegen. Verdraaide mijn woorden naar vriendinnen en platonische vrienden alsof ik vreemd ging... Ik vond dat zo naar... mezelf de hele tijd moeten bewijzen... En ik deed niks verkeerd.

Mijn huidige partner doet dat niet... hij weet amper hoe een telefoon werkt. En ik ook niet bij hem. Ik mag natuurlijk wel gewoon muziek opzetten ofzo via zijn mobiel... Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zijn berichten te gaan lezen... dat gaat mij toch niet aan? En als ik hem niet zou vertrouwen zou ik het uitmaken...
Ik ben ook niet nieuwsgierig ernaar... Ik vermoed veel saaie gesprekken over voetbal en ruzie met zijn ex enzo. En als ik ga zoeken ga ik vast iets verkeerd opvatten ofzo... bovendien vind ik het zo iets stiekems en gewoon een motie van wantrouwen...

Dus ik was eigelijk nieuwsgierig... wie doet dit wel of niet? En waarom? En als je het uit nieuwsgierigheid doet waarom dan niet gewoon vragen? En voelt het niet als liegen als je stiekem kijkt dan?

Verder wil ik niet echt iets met dit topic... gewoon nieuwsgierigheid en verbazing denk ik.

Heb je wel eens stiekem in de telefoon van je partner gekeken?

Totaal aantal stemmen: 260

Ja (33%)
Nee (67%)
Onze beide telefoons zijn voor elkaar toegankelijk. Nooit de behoefte om in die van hem te kijken. Misschien omdat ik weet dat dat wel gewoon kan?
Ik heb wel eens gekeken ja, zoals iemand eerder noemde uit nieuwsgierigheid. En ook omdat hij wel eens vergeet dingen van zn familie door te geven (een voorstel van vrienden om af te spreken, of nieuwtjes enzo)
Omdat ik het niet concreet vraag is het stiekem denk ik? Maar ik weet zijn code en hij de mijne ook. Ik zie niet meteen de link met elkaar niet vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 23 jaar samen met mijn partner, daarvan hebben we denk zo'n 10 jaar een telefoon. en ik had nog nooit de behoefte gehad om in die van hem te kijken, maar we hebben ook geen vaste telefoon meer.
Dus was mijn batterij eens leeg, dan pakte ik die van hem, of als ik wist dat hij een leuke foto van de kinderen erop had staan, liet ik die even zien ofzo.

En ineens merkte ik dat hij dat niet meer wilde. Hij deed geheimzinnig met dat ding, wilde niet dat ik er inkeek, ook niet wanneer mijn batterij leeg was en ik even iemand moest bellen, dan belde hij wel even, ook niet als we in de auto zaten en de route moest opgezocht worden, dan reed hij wel even via de benzinepomp om dat zelf in te stellen....
Alarmbellen.

Toen heb ik dus na 23 jaar voor het eerst in zijn telefoon gekeken, midden in de nacht, en ja hoor. hij appte met "de liefde van zijn leven".
we zijn inmiddels gescheiden.

Maar ook ik heb altijd geroepen dat ik nooit de behoefte voelde, mijn partner blindelings vertrouwde, maar zeg nooit nooit...
PLUKKIE78 schreef:
10-12-2019 21:16
ai, ik denk dat ht er bij ons thuis iets anders aan toe gaat.
Wij kunnen allebei in elkaars telefooncel mail, en....etc.
We gebruiken elkaars telefoon als dat nodig is en bekijken elkaars mail als dat zo uitkomt om praktisch redenen.
Ik begrijp eigenlijk nooit zo goed, dat een telefoon privé is. Maakt niet uit toch? Is toch gewoon praktisch als je elkaars telefoon kan gebruiken?
Zie weleens berichten voorbij komen die niet voor mij bestemd zijn. Mannenpraat enzo is niet aan mij besteed. Lees ik ook liever niet dan wel. omgekeerd wordt mij man dan weer niet zo blij van vrouwenpraat.leest hij ook lieverd nietwaar ziet soms wel iets voorbij vliegen.
Ik zou echt niet weten waar ik de telefoon van mijn man voor nodig zou hebben of waarom dat “handig” zou zijn. En wat die berichten betreft die je voorbij ziet komen: hoe zou jij het vinden als je denkt een bericht naar een vriendin te sturen en haar vent leest mee? Gaat wat mij betreft ook om een stukje privacy/integriteit richting je contacten.
Alle reacties Link kopieren
PLUKKIE78 schreef:
10-12-2019 21:16
ai, ik denk dat ht er bij ons thuis iets anders aan toe gaat.
Wij kunnen allebei in elkaars telefooncel mail, en....etc.
We gebruiken elkaars telefoon als dat nodig is en bekijken elkaars mail als dat zo uitkomt om praktisch redenen.
Ik begrijp eigenlijk nooit zo goed, dat een telefoon privé is. Maakt niet uit toch? Is toch gewoon praktisch als je elkaars telefoon kan gebruiken?
Zie weleens berichten voorbij komen die niet voor mij bestemd zijn. Mannenpraat enzo is niet aan mij besteed. Lees ik ook liever niet dan wel. omgekeerd wordt mij man dan weer niet zo blij van vrouwenpraat.leest hij ook lieverd nietwaar ziet soms wel iets voorbij vliegen.
Nee dat snap ik. Ik pak ook rustig mijn vriend zijn telefoon als de mijne weer eens niet met de chromecast wil verbinden ofzo. Maar bewust gaan neuzen en zijn berichten lezen doe ik niet...
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-12-2019 21:16
Je leek te impliceren dat hij niet eens zou weten hoe hij in een telefoon zou moeten kijken
Nou ik denk dat hij mijn pincode wel weet (al vraagt ie t altijd opnieuw dus ik weet t niet zeker) maar als ie tussen mijn Messenger berichten en mail zou moeten kijken zou ie in paniek raken denk ik haha... dus ik denk echt dat hij niet zou weten waar te beginnen...

Maar hij is meer het type dat het zou vragen als ie me niet zou vertrouwen en als ik domme antwoorden zou geven zou ie t gewoon uitmaken... simpele man... heerlijk vind ik t.
abracadabra schreef:
10-12-2019 21:26
Nou ik denk dat hij mijn pincode wel weet (al vraagt ie t altijd opnieuw dus ik weet t niet zeker) maar als ie tussen mijn Messenger berichten en mail zou moeten kijken zou ie in paniek raken denk ik haha... dus ik denk echt dat hij niet zou weten waar te beginnen...

Maar hij is meer het type dat het zou vragen als ie me niet zou vertrouwen en als ik domme antwoorden zou geven zou ie t gewoon uitmaken... simpele man... heerlijk vind ik t.
:wtf:
abracadabra schreef:
10-12-2019 21:26
als ie tussen mijn Messenger berichten en mail zou moeten kijken zou ie in paniek raken denk ik haha...
Oh okay hij klinkt toch wel sexy
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
10-12-2019 21:21
Ik was 23 jaar samen met mijn partner, daarvan hebben we denk zo'n 10 jaar een telefoon. en ik had nog nooit de behoefte gehad om in die van hem te kijken, maar we hebben ook geen vaste telefoon meer.
Dus was mijn batterij eens leeg, dan pakte ik die van hem, of als ik wist dat hij een leuke foto van de kinderen erop had staan, liet ik die even zien ofzo.

En ineens merkte ik dat hij dat niet meer wilde. Hij deed geheimzinnig met dat ding, wilde niet dat ik er inkeek, ook niet wanneer mijn batterij leeg was en ik even iemand moest bellen, dan belde hij wel even, ook niet als we in de auto zaten en de route moest opgezocht worden, dan reed hij wel even via de benzinepomp om dat zelf in te stellen....
Alarmbellen.

Toen heb ik dus na 23 jaar voor het eerst in zijn telefoon gekeken, midden in de nacht, en ja hoor. hij appte met "de liefde van zijn leven".
we zijn inmiddels gescheiden.

Maar ook ik heb altijd geroepen dat ik nooit de behoefte voelde, mijn partner blindelings vertrouwde, maar zeg nooit nooit...
Wat erg... echt heel naar voor je! Ik kan me dan wel weer een beetje voorstellen na zo een lange relatie zet je ook niet iemand zo de deur uit bij een vermoeden... kon natuurlijk ook zijn dat ie stiekem meedeed aan voetbal totos ofzo en je daarom niet mocht kijken.
gizzmo-returns schreef:
10-12-2019 21:19
Onze beide telefoons zijn voor elkaar toegankelijk. Nooit de behoefte om in die van hem te kijken. Misschien omdat ik weet dat dat wel gewoon kan?
Lijkt me logisch. Je moet je pas zorgen gaan maken als 'ie opeens z'n telefoon mee onder de douche neemt en onder z'n kussen legt.
patsy--stone schreef:
10-12-2019 21:10
Nee, trollen mag niet. Huisregels. Geef gewoon antwoord of houd je mond.

Ik trol niet. Nooit. Die even normaal zeg.
Zoek anders even op wat trollen is.

Dit onderwerp is al 300 keer geweest en verloopt iedere keer hetzelfde.
Dat zeggen is geen trollen.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
10-12-2019 21:29
Oh okay hij klinkt toch wel sexy
Ik vind hem sexy... wat een ander er van vindt is niet belangrijk toch? Ik ben heel blij met hem na heel veel moeilijk gedoe in voorgaande relaties. Deze man is gewoon simpel. Hij doet wat hij zegt en zegt wat ie denkt. Zonder moeilijk gedoe... Maar goed... hij loopt ook al tegen de 50. Als je 20 bent is t anders denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@herfstblaadje, kan een hele riedel aan handige dingen denken:
Kinderen hebben van 1 van ons de telefoon en we willen iets opzoeken, agenda's checken bij elkaar, we zitten in de auto en bij degene die rijdt komt appje binnen, sommige dingen van de kinderen komen binnen via mijn mail wanten ik geregeld, sommige dingen via mail van man. handig als we bepaalde informatie op willen zoeken of als je eigen telefoon leeg is.
en wat betreft dingen van vriendinnen etc. apps gebruiken we niet voor privegesprekken dat doen we nog steeds mondeling.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
10-12-2019 21:31
Ik trol niet. Nooit. Die even normaal zeg.
Zoek anders even op wat trollen is.

Dit onderwerp is al 300 keer geweest en verloopt iedere keer hetzelfde.
Dat zeggen is geen trollen.
Als t elke keer opnieuw langs komt en er nog steeds reacties zijn zal het denk ik mensen hun interesse hebben... anders zou iedereen er wel voorbij scrollen ofzo...

Maar ik snap natuurlijk dat het niet zo een spannend onderwerp is als:
- gaat mijn man vreemd?
-ik heb al 100 jaar een relatie maar ik ben opeens verliefd geworden op de postbode Dit moet wel ware liefde zijn
-vind hij me leuk?
-ik ben aan het daten maar mijn crush heeft al 6 seconden geen antwoord gegeven... denken jullie dat ie me niet meer leuk vindt?
-ik ben verliefd op een getrouwde man en hij zegt dat hij echt van haar gaat scheiden... dat zal wel waar zijn toch? Want we zijn echte soulmates!

Sorry dat mijn leven en mijn relatie zo saai is en ik niet voor meer entertainment kan zorgen voor je...

Doe anders zelf een poging?
Alle reacties Link kopieren
SimpeleZiel schreef:
10-12-2019 21:20
Ik heb wel eens gekeken ja, zoals iemand eerder noemde uit nieuwsgierigheid. En ook omdat hij wel eens vergeet dingen van zn familie door te geven (een voorstel van vrienden om af te spreken, of nieuwtjes enzo)
Omdat ik het niet concreet vraag is het stiekem denk ik? Maar ik weet zijn code en hij de mijne ook. Ik zie niet meteen de link met elkaar niet vertrouwen.
Hier ook zo. Zeker toen we eens op een zaterdagmiddag een appje kregen van een vriend waar we bleven, hun kind was jarig en dat vierden ze die dag en ik wist van niks.
Maar ik doe het niet stiekem ik zeg het gewoon. Of ik vraag had die en die nog wat te vertellen en dan zegt hij lees maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit wel een keer gedaan. Ik moest weten of mijn onderbuik gevoel klopte en ik hoopte dat dat niet zo was.
Maar, mijn gevoel klopte.
Op de vragen die ik had gesteld reageerde hij ontkennend.

Naar mijn idee is er al iets scheef in de relatie als je constant de neiging hebt andermans telefoon te checken.
Ja met regelmaat..vaak vraag ik iets en dan zegt hij...kijk even in mijn app, daar staat het in. En dat vraag ik hem ook wel eens.


Ook check ik zijn mail....zijn mailadres wordt vaak gebruikt voor algemeen gebruik en man vergeet wel eens wat door te sturen. Dat check ik nu dus wel wekelijks, zodat er geen mail van bijvoorbeeld school over het hoofd wordt gezien. Maar ik loop niet al die appjes langs.
abracadabra schreef:
10-12-2019 21:36
Als t elke keer opnieuw langs komt en er nog steeds reacties zijn zal het denk ik mensen hun interesse hebben... anders zou iedereen er wel voorbij scrollen ofzo...

Maar ik snap natuurlijk dat het niet zo een spannend onderwerp is als:
- gaat mijn man vreemd?
-ik heb al 100 jaar een relatie maar ik ben opeens verliefd geworden op de postbode Dit moet wel ware liefde zijn
-vind hij me leuk?
-ik ben aan het daten maar mijn crush heeft al 6 seconden geen antwoord gegeven... denken jullie dat ie me niet meer leuk vindt?
-ik ben verliefd op een getrouwde man en hij zegt dat hij echt van haar gaat scheiden... dat zal wel waar zijn toch? Want we zijn echte soulmates!

Sorry dat mijn leven en mijn relatie zo saai is en ik niet voor meer entertainment kan zorgen voor je...

Doe anders zelf een poging?
Een trolpoging? :?:

Want daar ging het over en dat had helemaal niks met trollen te maken.

Je hele tekst hierboven slaat dus ook als een tang op een pannenkoek.
Verder is ons vertrouwen zeer groot. Pas toen ik mijn telefoon was vergeten man gebeld of hij even iets wilde opzoeken. Toen had hij het ding helemaal kunnen uitpluizen, maar die behoefte is er niet, dus dat gebeurt niet.
Mega irritant als mensen hun telefoon niet prive houden maar een partner mee laten kijken. Ik appte een keer een vriendin iets vertrouwelijks maar zij was niet in de kamer en haar vriend wel en haar telefoon lag op tafel, dus hij lezen wat ik schreef.
Vond ik niet tof, was niet iets dat hem aan ging. En ja, soms app ik wel eens iets vertrouwelijks, moet kunnen vind ik.
Maar naar die vriendin dus niet meer, want die heeft kennelijk geen briefgeheim op haar telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
10-12-2019 21:38
Een trolpoging? :?:

Want daar ging het over en dat had helemaal niks met trollen te maken.

Je hele tekst hierboven slaat dus ook als een tang op een pannenkoek.
Ze zegt dat t al 300 keer is langs geweest. Dit is mijn reactie er op. Ik heb niks over trollen gezegd... van mij mag ze hier chagereinen hoor... Ik heb er geen last van... Ik vind het wel grappig. En een beetje bitchen kan vast lekker zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op zijn telefoon gekeken omdat ik al heel lang dacht dat hij vreemd ging. Bleek ook zo te zijn.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
10-12-2019 21:31
Dit onderwerp is al 300 keer geweest en verloopt iedere keer hetzelfde.
Ik zie het wel eens in topics die over meer gaan dan alleen in telefoons kijken maar nog niet in een topic alleen daarover.
Er zullen vast meer mensen zijn die die topics niet zagen.
Alle reacties Link kopieren
PLUKKIE78 schreef:
10-12-2019 21:16
ai, ik denk dat ht er bij ons thuis iets anders aan toe gaat.
Wij kunnen allebei in elkaars telefooncel mail, en....etc.
Lekker knus. Maar je ziet ze niet veel meer..
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
10-12-2019 21:48
Lekker knus. Maar je ziet ze niet veel meer..
Bestaan die dingen nog? :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven