In telefoon partner kijken?

10-12-2019 20:58 240 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier vaak van alles maar wat ik heel veel lees is dat er met het grootste gemak in de telefoon van partner wordt gekeken... om te kijken of ie vreemd gaat of uit nieuwsgierigheid ofzo...

Mijn ex deed dat ook bij mij en werd dan heel kwaad om dingen die nergens op sloegen. Verdraaide mijn woorden naar vriendinnen en platonische vrienden alsof ik vreemd ging... Ik vond dat zo naar... mezelf de hele tijd moeten bewijzen... En ik deed niks verkeerd.

Mijn huidige partner doet dat niet... hij weet amper hoe een telefoon werkt. En ik ook niet bij hem. Ik mag natuurlijk wel gewoon muziek opzetten ofzo via zijn mobiel... Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt zijn berichten te gaan lezen... dat gaat mij toch niet aan? En als ik hem niet zou vertrouwen zou ik het uitmaken...
Ik ben ook niet nieuwsgierig ernaar... Ik vermoed veel saaie gesprekken over voetbal en ruzie met zijn ex enzo. En als ik ga zoeken ga ik vast iets verkeerd opvatten ofzo... bovendien vind ik het zo iets stiekems en gewoon een motie van wantrouwen...

Dus ik was eigelijk nieuwsgierig... wie doet dit wel of niet? En waarom? En als je het uit nieuwsgierigheid doet waarom dan niet gewoon vragen? En voelt het niet als liegen als je stiekem kijkt dan?

Verder wil ik niet echt iets met dit topic... gewoon nieuwsgierigheid en verbazing denk ik.

Heb je wel eens stiekem in de telefoon van je partner gekeken?

Totaal aantal stemmen: 260

Ja (33%)
Nee (67%)
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
10-12-2019 21:29
Wat erg... echt heel naar voor je! Ik kan me dan wel weer een beetje voorstellen na zo een lange relatie zet je ook niet iemand zo de deur uit bij een vermoeden... kon natuurlijk ook zijn dat ie stiekem meedeed aan voetbal totos ofzo en je daarom niet mocht kijken.
Ja dat had zeker gekund. Dit had ik in ieder geval niet verwacht, had een rotsvast vertrouwen in onze relatie.
Heeft me wel weer wijzer gemaakt, en minder hard in mijn oordelen over anderen.

Maar als hij niet zo geheimzinnig was gaan doen met dat ding, had hem dat een hoop problemen gescheeld, want dat had ik geen idee gehad.
Eidde schreef:
10-12-2019 21:48
Lekker knus. Maar je ziet ze niet veel meer..
Het is oldschool. Maar ik vind je hebt in elkaars telefooncel niks te zoeken!
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
10-12-2019 21:53
Bestaan die dingen nog? :p

Op vlieland staat er nog 1.
I wanna live my life with the volume full!
Protocol schreef:
10-12-2019 21:53
Ja dat had zeker gekund. Dit had ik in ieder geval niet verwacht, had een rotsvast vertrouwen in onze relatie.
Heeft me wel weer wijzer gemaakt, en minder hard in mijn oordelen over anderen.

Maar als hij niet zo geheimzinnig was gaan doen met dat ding, had hem dat een hoop problemen gescheeld, want dat had ik geen idee gehad.
Hoe is het nu met je?
Wij kunnen in elkaars telefoon kijken, onze duimafdrukken zijn op beide toestellen geïnstalleerd maar ik kijk nooit in zijn berichten. Hooguit naar zijn foto’s.

Ik voel ook de behoefte niet. Hij had een keer een code erop gezet maar toen was hij een surpriseparty aan t organiseren. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
10-12-2019 21:53
Ja dat had zeker gekund. Dit had ik in ieder geval niet verwacht, had een rotsvast vertrouwen in onze relatie.
Heeft me wel weer wijzer gemaakt, en minder hard in mijn oordelen over anderen.

Maar als hij niet zo geheimzinnig was gaan doen met dat ding, had hem dat een hoop problemen gescheeld, want dat had ik geen idee gehad.
Snap ik... Ik had zelf ook nooit verwacht te gaan scheiden... als je gaat trouwen dan denk je dat t voor altijd is... inmiddels denk ik dat iedereen altijd kan veranderen en dat niks meer voor altijd is... t kan altijd stuk.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
10-12-2019 21:57
Wij kunnen in elkaars telefoon kijken, onze duimafdrukken zijn op beide toestellen geïnstalleerd maar ik kijk nooit in zijn berichten. Hooguit naar zijn foto’s.

Ik voel ook de behoefte niet. Hij had een keer een code erop gezet maar toen was hij een surpriseparty aan t organiseren. :proud:
En dacht je dat ie vreemd ging?

Mijn ex had zelfs een app op zijn toestel die foto's maakte als je hem ontgrendelde. Dan kon ie dus zien of ik in zijn telefoon keek...
Eeeh hij was degene die in mijn telefoon keek... echt elke keer als ik sliep of ging douchen ofzo... Ik niet in de zijne...

Maar ja hij was ook degene die vreemd ging en niet ik. Heel verrassend hè? Al wilde ik het toen niet zien geloof ik.
Mijn ex had ook al jaren een ander.

Ja, ik moet tot mijn schande bekennen dat ik wel eens in de telefoon van mijn huidige partner gekeken heb.

Ik heb het wel opgebiecht, waarop hij zei: dat mag wel hoor, er staat niets geheimzinnigs in. :love:
Alle reacties Link kopieren
Hier in huis liggen zo'n beetje overal telefoons.
Ik denk dat ik mede daarom niet nieuwsgierig ben.
Echter, wanneer iemand nog niet eens gaat kakken zonder zijn telefoon mee te nemen, dan zou ik wel argwanend raken denk ik.
Het is haast een doodzonde om iemand zijn telefoon te kijken, maar ik vind het net zo goed ongezond om in je eigen huis, tegenover je eigen partner je telefoon als een soort dagboek met een groot slot geheim te houden.
Murrmurr schreef:
10-12-2019 21:55
Het is oldschool. Maar ik vind je hebt in elkaars telefooncel niks te zoeken!
Precies wat ik vind. In tegenstelling tot wat de Lees Ook beweert is het niet normaal elkaar zo te controleren.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
10-12-2019 21:31
Ik trol niet. Nooit. Die even normaal zeg.
Zoek anders even op wat trollen is.

Dit onderwerp is al 300 keer geweest en verloopt iedere keer hetzelfde.
Dat zeggen is geen trollen.
Je enige reden om te posten was irriteren. Gelukt.

Geef gewoon antwoord op de vraag of houd je mond.
You can never have too many hats, gloves and shoes
abracadabra schreef:
10-12-2019 22:07
En dacht je dat ie vreemd ging?

Mijn ex had zelfs een app op zijn toestel die foto's maakte als je hem ontgrendelde. Dan kon ie dus zien of ik in zijn telefoon keek...
Eeeh hij was degene die in mijn telefoon keek... echt elke keer als ik sliep of ging douchen ofzo... Ik niet in de zijne...

Maar ja hij was ook degene die vreemd ging en niet ik. Heel verrassend hè? Al wilde ik het toen niet zien geloof ik.
Nee niemand anders wil ons joh daarom blijven we maar bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat wel eens gedaan, vanuit wantrouwen zoals je al aangeeft
En dat wantrouwen bleek gegrond , is gelukkig goed gekomen maar het blijft wel een litteken , en daarmee kan ik leven ;)
Man en ik kijken aan de lopende band in elkaars telefoons. Hij meld het mij als ik een nieuw appje binnenkrijg en ik zeg wel eens, als ik zie dat zijn collega hem 10x gebeld heeft “Goh had Henk je zo nodig of had je een prio?”. En dat gaat met dezelfde luchtigheid als “kan je de kaas doorgeven” of “het wc-papier is op”.

Ik lees mijzelf ook bij in zijn vriendenapp en hij checkt of er nog mail op mijn telefoon is waar hij van moet weten.

Transparantie is zoooo vrij en heerlijk overzichtelijk :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
10-12-2019 22:08
Mijn ex had ook al jaren een ander.

Ja, ik moet tot mijn schande bekennen dat ik wel eens in de telefoon van mijn huidige partner gekeken heb.

Ik heb het wel opgebiecht, waarop hij zei: dat mag wel hoor, er staat niets geheimzinnigs in. :love:
Lief! En ik kan het wel een beetje begrijpen als je zoiets traumatisch hebt meegemaakt. Alleen zou ik het dan gewoon vragen...

Zo van hè schatje... Ik weet dat ik je kan vertrouwen maar dat dacht ik van ex ook... En daarom vertrouw ik soms niet op mijn eigen gevoel... Zou ik even in je tel mogen kijken met wie je appt? Dan weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
10-12-2019 21:48
Lekker knus. Maar je ziet ze niet veel meer..
Oeps 😬
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
10-12-2019 22:18
Man en ik kijken aan de lopende band in elkaars telefoons. Hij meld het mij als ik een nieuw appje binnenkrijg en ik zeg wel eens, als ik zie dat zijn collega hem 10x gebeld heeft “Goh had Henk je zo nodig of had je een prio?”. En dat gaat met dezelfde luchtigheid als “kan je de kaas doorgeven” of “het wc-papier is op”.

Ik lees mijzelf ook bij in zijn vriendenapp en hij checkt of er nog mail op mijn telefoon is waar hij van moet weten.

Transparantie is zoooo vrij en heerlijk overzichtelijk :thumbsup:
Maar alles wat jouw vriendinnen je in vertrouwen appen dat leest hij dus ook? Ik heb zo een vriendin... alles wat ik app leest hij ook... of kan hij lezen. Inmiddels app ik niet meer met haar. Vindt het bijna onbeschoft.
Fitze schreef:
10-12-2019 22:18
Man en ik kijken aan de lopende band in elkaars telefoons. Hij meld het mij als ik een nieuw appje binnenkrijg en ik zeg wel eens, als ik zie dat zijn collega hem 10x gebeld heeft “Goh had Henk je zo nodig of had je een prio?”. En dat gaat met dezelfde luchtigheid als “kan je de kaas doorgeven” of “het wc-papier is op”.

Ik lees mijzelf ook bij in zijn vriendenapp en hij checkt of er nog mail op mijn telefoon is waar hij van moet weten.

Transparantie is zoooo vrij en heerlijk overzichtelijk :thumbsup:
En de privacy van je gesprekspartner? En die van jou?
Fitze schreef:
10-12-2019 22:18
Man en ik kijken aan de lopende band in elkaars telefoons. Hij meld het mij als ik een nieuw appje binnenkrijg en ik zeg wel eens, als ik zie dat zijn collega hem 10x gebeld heeft “Goh had Henk je zo nodig of had je een prio?”. En dat gaat met dezelfde luchtigheid als “kan je de kaas doorgeven” of “het wc-papier is op”.

Ik lees mijzelf ook bij in zijn vriendenapp en hij checkt of er nog mail op mijn telefoon is waar hij van moet weten.

Transparantie is zoooo vrij en heerlijk overzichtelijk :thumbsup:
Je leest bij in zijn vrienden app?!?!? Mijn god. Ik zou not amused zijn als partners van vriendinnen zouden meelezen.

Openheid is helemaal prima maar ik heb gewoon nóóit een reden om in zijn telefoon te kijken of iets te lezen. Ik heb zelf een telefoon. Niet dat het geheim is, maar waarom zou ik aan zijn telefoon en vice versa komen? Laat staan zijn privéberichten lezen. Wederom: niks geheims maar gewoon privacy. Ik schaam me ook niet voor hem maar toch gaan de toiletdeur op slot, dit is net zoiets.

Wat maakt dat je ‘aan de lopende band’ in elkaar telefoon moet?
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk bekijken we elkaars telefoon niet. Overigens zou vriend wel in mijn telefoon kunnen als hij wil. Ik andersom niet... for all good reasons trouwens.

Ik zou het alleen niet leuk vinden als hij gesprekken gaat lezen tussen mij en mn vrienden. Stel een vriendin die zit ergens mee en we bespreken dat op de app, dan gaat ze er vanuit dat dit niet ook door mijn vriend gelezen wordt. En andersom idem dito.


Als ik van een vriendin zou weten dat haar vriend onze conversaties leest gaan die vanaf dat moment alleen nog over hoe mooi het weer is en of ze ook zoveel zin hebben in de kerst...
abracadabra schreef:
10-12-2019 22:22
Maar alles wat jouw vriendinnen je in vertrouwen appen dat leest hij dus ook? Ik heb zo een vriendin... alles wat ik app leest hij ook... of kan hij lezen. Inmiddels app ik niet meer met haar. Vindt het bijna onbeschoft.

Vertrouwelijke zaken app ik niet en mijn vriendinnen ook niet. Dat hoort niet in een app.
Ik zou echt enorm pissig worden als partner ongevraagd mijn whats app leest overigens. Als ik een appgesprek heb met een vriendin over haar laatste date fiasco’s of de therapie van een andere vriendin dan gaat hem dat niets aan.
Fitze schreef:
10-12-2019 22:25
Vertrouwelijke zaken app ik niet en mijn vriendinnen ook niet. Dat hoort niet in een app.
1984 belde...
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
10-12-2019 22:22
Maar alles wat jouw vriendinnen je in vertrouwen appen dat leest hij dus ook? Ik heb zo een vriendin... alles wat ik app leest hij ook... of kan hij lezen. Inmiddels app ik niet meer met haar. Vindt het bijna onbeschoft.
Ja dat zou ik ook vinden. Als ik iemand mail of app, ga ik ervan uit dat dat 1 op 1 contact is. Niet dat er iemand meeleest aan wie het bericht helemaal niet bedoeld is!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Sudrì schreef:
10-12-2019 22:22
En de privacy van je gesprekspartner? En die van jou?


Privacy om het prikken van een afspraak of uitwisselen van gegevens? Het is een communicatiemiddel, geen dagboek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven