Man wil geen seks, rookt elke dag jointjes

14-12-2019 13:23 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn man en ik zijn 4 jaar samen waarvan 2 getrouwd. We hebben een zoontje inmiddels. Het begin van ons huwelijk was erg onstuimig, paar keer uit elkaar geweest en vervolgens weer herenigd. Nu zijn we alweer eventjes bij elkaar en het gaat op alle punten waar we eerst strijd om hadden (familie, financien) goed en het communiceren en uiten van gevoelens gaat ook beter.

Probleem nu is alleen dat we erg weinig seks hebben, hij geeft aan dat hij nog dingen uit ons verleden aan het verwerken is en dat het door 6 dagen per week werken niet in hem opkomt om seks te hebben. Ik geloof hem daarop, maar ik denk dat het ook echt een probleem is dat hij verslaafd is aan hasj(hij rookt het elke avond als hij thuiskomt, in het weekend op zn vrije dag ook overdag.) hij word daar heel sloom en stoned van, en er is dan niet eens meer een normaal gesprek mogelijk laat staan seks.

Ik zeur er nu een beetje over en t is al paar keer op een irritatie uitgelopen(doei spanning en zin). Moet ik het gewoon de tijd geven of erop blijven hameren? Ik voel me erg onzeker en onaantrekkelijk omdat hij me afwijst
Oh en de kans dat ik in zo’n situatie kom is nihil. Dat is niet iets wat je zomaar overkomt maar het gevolg van een flink aantal keuzes

Je wilde tijdens je zwangerschap al bij hem weg omdat hij op datingsites zat. Jij maakt de keuzes.
anoniem_391194 wijzigde dit bericht op 14-12-2019 16:19
26.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-12-2019 16:15
Je vraagt om advies. Ik geef vrij gericht advies. En een mening. Want dat je topic op de sekspijler staat is al opvallend genoeg.

Je bent geen slecht mens en ik snap dat het ingewikkeld is. Maar je hebt ook niet in de gaten hoe ernstig het is. Je seksleven is wel van het minste belang en je kind heeft toch tenminste recht op 1 ouder die de situatie doorziet. Doordat je er elke dag in zit is het voor jou vast normaal maar dat is het dus niet. Ik oordeel niet over jou. Maar wel over je situatie, die is ongezond. Kan er niets anders van maken ik heb lang genoeg in de verslavingszorg rondgelopen om dat gefundeerd te kunnen roepen
Ja ik ben ook blij met je advies alleen het kan soms wat milder. Het heeft er toch toe aangezet dat ik met hem
Om tafel ga met een derde persoon erbij. Ik besef zelf ook wel dat er een issue is en dat die aangepakt moet worden. Met welke uitkomst voor onze relatie dan ook.
Sasoe schreef:
14-12-2019 15:45
Jammer dat je het op beide betrekt. Ik sta vanaf dag 1 al voor mn kind, geef hem al mijn liefde en tijd, mn carriere opzij gezet om hem groot te brengen. Dus oordeel aub niet zo hard.
Een moeder hoort haar kind te beschermen. Dit is absoluut geen gezonde situatie voor jullie kindje.

4 jaar samen en meerdere keren uit elkaar gegaan. Na 2 jaar toch besloten om te trouwen en aan kinderen te beginnen.
Ik lees echt niks positiefs in jouw hele verhaal.
Neem de regie over jouw eigen leven twrug en zorg daarbij voor een stabiele situatie voor jullie kindje en jezelf.
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:18
Ja ik ben ook blij met je advies alleen het kan soms wat milder. Het heeft er toch toe aangezet dat ik met hem
Om tafel ga met een derde persoon erbij. Ik besef zelf ook wel dat er een issue is en dat die aangepakt moet worden. Met welke uitkomst voor onze relatie dan ook.
Ik bedoel het niet naar. Ik snap ook dat het niet tot is om te horen. Maar kijk even terug: 4 jaar relatie, veel ruzies en spanningen, financieel gedoe, datingsites, dagelijks drugsgebruik, geen seks, niet praten, al eerder uit elkaar geweest.

Dit is geen fijne en geen gezonde relatie en dat is het nooit geweest. Als je nou een fijne basis had was er aan te werken maar die basis was er al niet. Het werkt omdat jij slikt en compenseert.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
14-12-2019 16:09
Tuurlijk hoor. Heel schokkend. Trap haar maar snel de grond van achter je toetsenbord. Dat zal haar leren.

En jij kunt ook weer trots zijn.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
kataravrouw schreef:
14-12-2019 16:14
Je hebt helemaal gelijk Malinois!

To schrijft dat er in het begin van de relatie problemen waren, waaronder financiele.
En nu beweert To dat ze voldoende eigen middelen heeft? In 4 jaar tijd?
En dat haar man startende is met een eigen zaak en er al snel personeel zal moeten komen?

Wie gelooft dit nu? Ik niet iig.

TO je weet zelf ook wel hoe je toekomst met deze man eruit zal zien.
Ik had al een carriere voor ik hem leerde kennen en voor ik moeder werd. En daaruit heb ik voor mezelf een buffer opgebouwd voor noodsituaties. Financiele problemen waren van
Hem, maar werden ook mijn problemen doordat we huwde.
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:21
Ik had al een carriere voor ik hem leerde kennen en voor ik moeder werd. En daaruit heb ik voor mezelf een buffer opgebouwd voor noodsituaties. Financiele problemen waren van
Hem, maar werden ook mijn problemen doordat we huwde.
Wat maakte dat jij een relatie met deze man wilde?

En heb je je jeugdissues al een keer aangepakt? Want anders blijft dit je overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:21
Ik had al een carriere voor ik hem leerde kennen en voor ik moeder werd. En daaruit heb ik voor mezelf een buffer opgebouwd voor noodsituaties. Financiele problemen waren van
Hem, maar werden ook mijn problemen doordat we huwde.
Je hebt er dus voor gekozen om deze problemen te huwen en er een kind mee te krijgen?
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:21
Ik had al een carriere voor ik hem leerde kennen en voor ik moeder werd. En daaruit heb ik voor mezelf een buffer opgebouwd voor noodsituaties. Financiele problemen waren van
Hem, maar werden ook mijn problemen doordat we huwde.
Maar waarom trouw je in 's hemelsnaam met iemand die schulden heeft?
Die had ie toch eerst mogen opruimen voor er een trouwring aan te pas kwam bij mij.


En als ie ze had verzwegen zou het voor mij reden zijn geweest voor een instant echtscheiding.
(Dat ik er dan voor de helft voor opdraai so be it, maar met zo iemand wil ik gewoon geen relatie / huwelijk meer.
In voor- en tegenspoed kent grenzen als iemand vooraf de boel bijeen liegt.)
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 14-12-2019 16:25
6.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-12-2019 16:22
Wat maakte dat jij een relatie met deze man wilde?

En heb je je jeugdissues al een keer aangepakt? Want anders blijft dit je overkomen.
Ik ben in therapie, emdr en voor mn verlatingsangst. Hii trok me aan omdat hij me het gevoel gaf me te willen beschermen, voor me te zorgen, iets wat mn eigen vader nooit heeft gedaan. Bleek allemaal niks van waar maar ik zat er al te diep in, kon niet zonder hem.. Terugkijkend ben ik echt met een kopie van mn vader getrouwd. Heel tragisch eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
14-12-2019 16:23
Je hebt er dus voor gekozen om deze problemen te huwen en er een kind mee te krijgen?
Ja daar heb ik voor gekozen ja. En word ik nu gestenigd ? Jezus, iedereen maakt fouten, door jeugdtrauma’s, onzekerheden, geliefd willen worden etc. Ik had voor mezelf ook liever een
Heel ander leven gewild, maar dingen lopen zoals ze lopen. En verandering is altijd mogelijk
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:25
Ik ben in therapie, emdr en voor mn verlatingsangst. Hii trok me aan omdat hij me het gevoel gaf me te willen beschermen, voor me te zorgen, iets wat mn eigen vader nooit heeft gedaan. Bleek allemaal niks van waar maar ik zat er al te diep in, kon niet zonder hem.. Terugkijkend ben ik echt met een kopie van mn vader getrouwd. Heel tragisch eigenlijk
Dat is oprecht heel ruk voor je. Wel goed dat je hulp hebt. Dapper. Wat vind je man hiervan? Steunt hij je?
Bespreek je je relatie ook als je het bijv hebt over je verlatingsangst?

Wat had je gewild dat je moeder had gedaan voor jou, aangezien je vader net zo is als je man? En wat kun jij doen om te zorgen dat je kind er over 20 jaar niet net zo bij zit als jij?
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:25
Ik ben in therapie, emdr en voor mn verlatingsangst. Hii trok me aan omdat hij me het gevoel gaf me te willen beschermen, voor me te zorgen, iets wat mn eigen vader nooit heeft gedaan. Bleek allemaal niks van waar maar ik zat er al te diep in, kon niet zonder hem.. Terugkijkend ben ik echt met een kopie van mn vader getrouwd. Heel tragisch eigenlijk
Dat is inderdaad tragisch. Goed dat je op dit moment wél inziet hoe de vork in de steel zit.
Je doet er echt wijs aan om hem achter jullie te laten en samen met je zoon verder te gaan.
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:25
Ik ben in therapie, emdr en voor mn verlatingsangst. Hii trok me aan omdat hij me het gevoel gaf me te willen beschermen, voor me te zorgen, iets wat mn eigen vader nooit heeft gedaan. Bleek allemaal niks van waar maar ik zat er al te diep in, kon niet zonder hem.. Terugkijkend ben ik echt met een kopie van mn vader getrouwd. Heel tragisch eigenlijk
Stop maar met die therapie.
Volkomen verspilling van tijd, energie en therapie zolang je met je man getrouwd bent.

En als je al ooit gescheiden bent kan je opnieuw beginnen om deze relatie te verwerken.


Klinkt misschien hard, maar dit huwelijk en deze man is gewoon niet goed.
En gaat je niet helpen met dingen verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
14-12-2019 16:24
Maar waarom trouw je in 's hemelsnaam met iemand die schulden heeft?
Die had ie toch eerst mogen opruimen voor er een trouwring aan te pas kwam bij mij.


En als ie ze had verzwegen zou het voor mij reden zijn geweest voor een instant echtscheiding.
(Dat ik er dan voor de helft voor opdraai so be it, maar met zo iemand wil ik gewoon geen relatie / huwelijk meer.
In voor- en tegenspoed kent grenzen als iemand vooraf de boel bijeen liegt.)
Ja ik wist het inderdaad niet, wel wat kleine dingen maar niks schokkends. Dat kwam pas na aantal maanden naar boven
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:27
Ja daar heb ik voor gekozen ja. En word ik nu gestenigd ? Jezus, iedereen maakt fouten, door jeugdtrauma’s, onzekerheden, geliefd willen worden etc. Ik had voor mezelf ook liever een
Heel ander leven gewild, maar dingen lopen zoals ze lopen. En verandering is altijd mogelijk
Je geeft nu ineens een stuk meer info, en je blijkt er al mee aan het werk te zijn én wel in te zien dat het niet ok is. In je eerste berichten leek het over je seksleven te gaan. Is het overigens echt dat je seks met hem wilt, of wil je bevestiging?
Marnamai schreef:
14-12-2019 16:28
Stop maar met die therapie.
Volkomen verspilling van tijd, energie en therapie zolang je met je man getrouwd bent.

En als je al ooit gescheiden bent kan je opnieuw beginnen om deze relatie te verwerken.


Klinkt misschien hard, maar dit huwelijk en deze man is gewoon niet goed.
En gaat je niet helpen met dingen verwerken.
Hou je mond over zaken waar je geen verstand van hebt zeg, je gaat toch niet iemand aanraden te stoppen met therapie?
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-12-2019 16:28
Dat is oprecht heel ruk voor je. Wel goed dat je hulp hebt. Dapper. Wat vind je man hiervan? Steunt hij je?
Bespreek je je relatie ook als je het bijv hebt over je verlatingsangst?

Wat had je gewild dat je moeder had gedaan voor jou, aangezien je vader net zo is als je man? En wat kun jij doen om te zorgen dat je kind er over 20 jaar niet net zo bij zit als jij?
Ja hij steunt me wel met de therapie, en heb inderdaad ook mn verlatingsangst met hem besproken en hij beloofd me keer op keer dat hij niet weggaat. Maar ondertussen geeft ie me wel steeds redenen om zelf weg te willen gaan. Ja ik had gewild dat ze weg was gegaan, maar nu ik er zelf in zit besef ik pas hoe lastig dat kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-12-2019 16:30
Hou je mond over zaken waar je geen verstand van hebt zeg, je gaat toch niet iemand aanraden te stoppen met therapie?
Slik :-? . Das een felle reactie
Alle reacties Link kopieren
Desalniette_ schreef:
14-12-2019 13:30
Ach hou toch op.
Mag ik vragen waarom jij denkt dat het zin heeft om dit te posten?
Saivash heeft gewoon gelijk. De eerste twee jaren van de relatie waren onstuimig en bestonden eigenlijk uit een knipperlichtrelatie, soms wel, soms niet bij elkaar. Dan trouwen én een kind is niet echt logisch. Kan je mij niet wijsmaken dat in de afgelopen twee jaar én de relatie dusdanig bestendig was dat er een kind moest komen, én de onderlinge verhouding stabiel was.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Desalniette_ schreef:
14-12-2019 13:30
Ach hou toch op.
Mag ik vragen waarom jij denkt dat het zin heeft om dit te posten?
Saivash heeft gewoon gelijk. De eerste twee jaren van de relatie waren onstuimig en bestonden eigenlijk uit een knipperlichtrelatie, soms wel, soms niet bij elkaar. Dan trouwen én een kind is niet echt logisch. Kan je mij niet wijsmaken dat in de afgelopen twee jaar én de relatie dusdanig bestendig was dat er een kind moest komen, én de onderlinge verhouding stabiel was.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-12-2019 16:29
Je geeft nu ineens een stuk meer info, en je blijkt er al mee aan het werk te zijn én wel in te zien dat het niet ok is. In je eerste berichten leek het over je seksleven te gaan. Is het overigens echt dat je seks met hem wilt, of wil je bevestiging?
Het is denk meer de bevestiging, dat ik goed genoeg ben, dat hij me ziet. Ik zie ook wel in dat het niet oké is, anders was ik er geen topic over begonnen. Het is gewoon heel lastig om een knoop door te hakken. Ik hoop steeds op verbetering
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
14-12-2019 16:21
Een moeder hoort haar kind te beschermen. Dit is absoluut geen gezonde situatie voor jullie kindje.

4 jaar samen en meerdere keren uit elkaar gegaan. Na 2 jaar toch besloten om te trouwen en aan kinderen te beginnen.
Ik lees echt niks positiefs in jouw hele verhaal.
Neem de regie over jouw eigen leven twrug en zorg daarbij voor een stabiele situatie voor jullie kindje en jezelf.

Dat kind had er beter NIET kunnen zijn, want welke stabiele situatie mét vader en moeder staat dat kind te wachten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Van mij mag je die therapie overigens ook gerust verder zetten.
Ik zou het alleen tijdverspilling vinden en emotioneel veel te zwaar als je als je thuiskomt elke avond weer in dezelfde troubles terecht komt als die waarvoor je therapie voor volgt.

Je man is verslaafd, is er nauwelijks voor jou en doet zijn kind hetzelfde aan als wat jou vroeger is aangedaan.

Dan kan je - wat mij betreft - beter eerst scheiden en dan voor therapie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 16:37
Het is denk meer de bevestiging, dat ik goed genoeg ben, dat hij me ziet. Ik zie ook wel in dat het niet oké is, anders was ik er geen topic over begonnen. Het is gewoon heel lastig om een knoop door te hakken. Ik hoop steeds op verbetering
Ben je misschien nog erg jong?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven