Relatie doodgebloed, schuldgevoel naar de kinderen

16-12-2019 10:48 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een paar weken terug uitgesproken dat ik echt niet meer happy ben in de lange relatie met mijn vriend.

Gesprek Met psycholoog en relatietherapie waaruit blijkt dat ik echt bezig ben met afscheid nemen.

Mij partner en ik hebben een hele goede band en zijn echt maatjes van elkaar ook als ouders doen we het prima.

Hij begrijpt het gevoel, hij ervaart het ook zo. Maar vind het eigenlijk wel prima.

We zien er als een berg tegenop om de kinderen (8,10 12) in te lichten.... het zal voor hun zo vreselijk onverwachts en niet te begrijpen zijn...
Hoe pak je dat aan?
Alle reacties Link kopieren
Door volgens mij eerst samen een plan op te stellen. Samen eerst duidelijk te zijn wie waar gaat wonen, ouderschapsplan op te stellen en al die dingen regelen waarover vragen kunnen ontstaan.

Zodat je ook echt met een verhaal en antwoorden naar de kinderen kan komen en ze niet al te veel in onzekerheid gaan zitten.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Door bij elkaar te blijven wonen en niet hun leven nu totaal te ontwrichten
Alle reacties Link kopieren
Dus jij bent al bezig om afscheid te nemen.

Je kan toch ook weer energie gaan steken om je relatie weer nieuwe leven in de blazen. Jullie kunnen het goed samen vinden, zijn maatjes en jullie hebben 3 kinderen. Dat is een betere basis dan menig ander huwelijk.

Wil je het scheiden. Maak dan samen met en partner een goed plan, en wees eerlijk naar de kinderen toe.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je heel erg de podcasts aanraden van “ik ken iemand die”. In november hebben ze een vierluik uitgebracht waarin ze 4 personen interviewen die gescheiden zijn en kinderen hebben. Ze hebben allevier een totaal andere aanpak, maar ongetwijfeld kan je daar de dingen uithalen die je aanspreken.

Ze hebben die serie opgenomen in samenwerking met the family factory. Wat ik begrijp een community voor mensen die gescheiden zijn of gaan scheiden, samen gestelde gezinnen en alles wat daarbij hoort.
hamerhaai schreef:
16-12-2019 11:03
Dus jij bent al bezig om afscheid te nemen.

Je kan toch ook weer energie gaan steken om je relatie weer nieuwe leven in de blazen. Jullie kunnen het goed samen vinden, zijn maatjes en jullie hebben 3 kinderen. Dat is een betere basis dan menig ander huwelijk.
Nou dit.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
16-12-2019 11:01
Door bij elkaar te blijven wonen en niet hun leven nu totaal te ontwrichten
Precies dat. Hoef je ook geen schuldgevoel te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet zomaar gaan scheiden. Waarom ben je niet meer happy? Ik lees niet dat je (jullie) er iets aan gedaan hebben om jullie relatie nieuw leven in te blazen. Wie weet hoeven jullie kinderen helemaal geen slecht nieuws te horen, er is gewoon werk aan de winkel voor jou en je partner.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
16-12-2019 11:01
Door bij elkaar te blijven wonen en niet hun leven nu totaal te ontwrichten
Daar zou ik eens van uit gaan TO
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden had je een vergelijkbaar topic
toen was ook al de tip: ga aan jezelf werken!
Kom op TO, je hebt kinderen, je kunt niet zomaar (aan jezelf werken is nog niet eens begonnen) de stekker uit hun veilige omgeving trekken
Volwassen zijn! Aan het Werk! Doe je best!
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom ben je afscheid aan het nemen? Jullie relatie klinkt niet slecht en je kinderen geen verdriet willen doen vind ik een uitstekende reden om te zien wat je nog kan veranderen om dat afscheid nemen te stoppen en weer in de relatie te gaan staan samen. Misschien hebben jullie al alles geprobeerd, dan zou ik adviseren om een duidelijk plan te maken en met de kinderen te bespreken. Wie wat waar en zo. Duidelijkheid helpt volgens mij heel erg hierbij.
Ik snap ook niet zo goed waarom je afscheid aan het nemen bent. Je relatie is niet slecht en je het 3 koters op de wereld gezet. Het minimale wat je kan doen is het gewoon zo uitzitten tot de jongste 18 is. Het maximale wat je kan doen is proberen er ook weer wat van te maken in je relatie.
Dat zou wat mij betreft de bandbreedte zijn hier. En dus niks geen afscheid nemen.
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
16-12-2019 11:01
Door bij elkaar te blijven wonen en niet hun leven nu totaal te ontwrichten
Dit.

En er is geen makkelijke manier om je kinderen te vertellen dat jij hun leven ontwricht. Het is gewoon terecht dat jij je daar schuldig over voelt.
I
Niet. Dan doe je de kinderen uit logeren en ga je een weekend weg met je partner om een plan van aanpak te maken het weer leuk te krijgen samen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een ‘huwelijksreis’ boeken en even samen er tussen uit gaan. De vlam weer opzoeken, kijken als je samen bent zonder kinderen of er weer goede gesprekken kunnen zijn en of je nog samen kunt lachen of er nog passie is.

Het is het proberen waard, scheiden kost ook veel geld. Zo’n vakantie samen zou ieder stel jaarlijks moeten doen.


En anders minstens relatietherapie. Geef het een kans, jullie kinderen zijn het waard om voor jullie huwelijk te vechten. In voor en tegenspoed
Alle reacties Link kopieren
Door eens niet aan jezelf te denken maar aan de kinderen. Je bent hun verplicht om je stinkende best te doen om iets van je relatie te maken! Weet je hoe traumatisch een scheiding is voor kinderen?
Echt, woest kan ik er om worden, de spanning is weg, en hup we gaan maar scheiden.
ik geef mn bek ook maar een douw
In dat andere topic reageer je niet To.
Laat me raden, dat ga je in dit topic ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je niet te hoge verwachtingen van een relatie? Dat vraag ik ook op basis van je vorige topic. Spanning in een relatie duurt eventjes. Uiteindelijk is het de bedoeling om op het punt te komen van diepe maatjes zijn, een diepe vriendschap. Ik denk dat je goed moet nadenken over wat je verwachtingen zijn en hoe realistisch die zijn. Want dit punt zul je in elke relatie krijgen, ook al je opnieuw begint.
hamerhaai schreef:
16-12-2019 11:03
Dus jij bent al bezig om afscheid te nemen.

Je kan toch ook weer energie gaan steken om je relatie weer nieuwe leven in de blazen. Jullie kunnen het goed samen vinden, zijn maatjes en jullie hebben 3 kinderen. Dat is een betere basis dan menig ander huwelijk.

Wil je het scheiden. Maak dan samen met en partner een goed plan, en wees eerlijk naar de kinderen toe.

Aanvankelijk dacht ik ook dit.
Maar na je vorige topic even gelezen te hebben , denk ik er anders over .

Jij wil vrij zijn , om open te kunnen staan voor een nieuwe relatie .
Dat is je goed recht natuurlijk.

Maar bedenk dat een nieuwe , stabiele relatie vinden , verre van eenvoudig is .
Dat heb ik hier al menig keer gelezen .

Het zou zomaar kunnen dat je na een tijd scharrelen , veel spijt gaat krijgen van wat je hebt weggegooid .
Mijn hart gaat echt uit naar de kinderen .

Moesten jullie nu een relatie hebben waar er voortdurend ruzie is , dan is het voor de kinderen soms beter om uit elkaar te gaan .
Maar nu zijn zij een stabiele omgeving gewoon .

Als jij dan de bom gooit ( want zo zal het voor hen aanvoelen ) dat jullie uit elkaar gaan , zullen zij veel verdriet hebben .

Maar ik kan opmaken uit je OP dat je vastbesloten bent .

Vertel het hen aub tesamen met je vriend , en zo voorzichtig mogelijk .

Ik heb zó het gevoel dat dit een egoïstische beslissing is . Hebben jullie écht alles geprobeerd ?

Iemand heeft het hier al geschreven, wat jullie wél nog hebben , hebben zelfs veel relaties niet .
Alle reacties Link kopieren
Als je een paar weken geleden hebt uitgesproken dat je ongelukkig bent, hoeveel heb je dan in die paar weken echt kunnen uitzoeken samen en alleen met therapie en relatietherapie? Dat kan toch niet heel veel zijn? Ik vind het wel reuzestappen als je nu al je kinderen wil vertellen dat jullie uit elkaar gaan. Ik zou toch echt 6 maanden relatietherapie investeren voor je zulke grote beslissingen maakt en deelt met je kinderen. Waarom zo ongeduldig TO? Ben je dat van nature of is er iemand waar je legaal iets mee wil beginnen, ben je verliefd?
Anyco schreef:
16-12-2019 11:39
In dat andere topic reageer je niet To.
Laat me raden, dat ga je in dit topic ook niet doen.
Ach , reageert zij niet ?
Heb al spijt van de tijd die ik verspild heb met een reactie te plaatsen .
De kinderen hun levens op hun kop gooien voor wat liefde en spanning.. Ik begrijp dat 12 erg jong was, maar ik neem aan dat je wat ouder en wijzer was toen je 3 kinderen in 6 jaar kreeg. Je schuldgevoelens zijn dus meer dan terecht.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
16-12-2019 11:45
Als je een paar weken geleden hebt uitgesproken dat je ongelukkig bent, hoeveel heb je dan in die paar weken echt kunnen uitzoeken samen en alleen met therapie en relatietherapie? Dat kan toch niet heel veel zijn? Ik vind het wel reuzestappen als je nu al je kinderen wil vertellen dat jullie uit elkaar gaan. Ik zou toch echt 6 maanden relatietherapie investeren voor je zulke grote beslissingen maakt en deelt met je kinderen. Waarom zo ongeduldig TO? Ben je dat van nature of is er iemand waar je legaal iets mee wil beginnen, ben je verliefd?
Minstens 6 maanden. 6 maanden is ook heel kort.
je bent elkaars beste maatjes en dus ga je uit elkaar? wat is dit voor logica?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten tot de kinderen de deur uit zijn, in hun puberteit scheiden is wel echt klote hoor.. tis al zo'n maffe onzekere en veeleisende tijd voor ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven