Man wil geen seks, rookt elke dag jointjes

14-12-2019 13:23 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Mijn man en ik zijn 4 jaar samen waarvan 2 getrouwd. We hebben een zoontje inmiddels. Het begin van ons huwelijk was erg onstuimig, paar keer uit elkaar geweest en vervolgens weer herenigd. Nu zijn we alweer eventjes bij elkaar en het gaat op alle punten waar we eerst strijd om hadden (familie, financien) goed en het communiceren en uiten van gevoelens gaat ook beter.

Probleem nu is alleen dat we erg weinig seks hebben, hij geeft aan dat hij nog dingen uit ons verleden aan het verwerken is en dat het door 6 dagen per week werken niet in hem opkomt om seks te hebben. Ik geloof hem daarop, maar ik denk dat het ook echt een probleem is dat hij verslaafd is aan hasj(hij rookt het elke avond als hij thuiskomt, in het weekend op zn vrije dag ook overdag.) hij word daar heel sloom en stoned van, en er is dan niet eens meer een normaal gesprek mogelijk laat staan seks.

Ik zeur er nu een beetje over en t is al paar keer op een irritatie uitgelopen(doei spanning en zin). Moet ik het gewoon de tijd geven of erop blijven hameren? Ik voel me erg onzeker en onaantrekkelijk omdat hij me afwijst
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
14-12-2019 18:34
Maar denk je dan niet dat vroeger de mensen om de verkeerde redenen bij elkaar bleven? Mijn partner bijvoorbeeld is opgegroeid in een gezin waarbij de ouders gewoon schijt aan elkaar hadden...
Vroeger bleven mensen bij elkaar omdat het scheiden een taboe was, vrouw had niet altijd een eigen inkomen, of uit gewenning van nergens is t gras groener. Het is altijd alleen lastig om te oordelen over iemands situatie, je weet pas wat je zou doen als je exact in diezelfde schoenen zou staan
Alle reacties Link kopieren
hoe is het contact met je moeder? Zou je met haar hier over kunnen praten?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Sasoe schreef:
14-12-2019 19:48
Vroeger bleven mensen bij elkaar omdat het scheiden een taboe was, vrouw had niet altijd een eigen inkomen, of uit gewenning van nergens is t gras groener. Het is altijd alleen lastig om te oordelen over iemands situatie, je weet pas wat je zou doen als je exact in diezelfde schoenen zou staan

Nee hoor, juist als je niet in dezelfde schoenen staat kan je soms veel beter de situatie beoordelen. Je zit zelf er midden in maar je lijkt niet te overzien waar je in zit. Nou hoef je voor mij niet stil te blijven staan bij beslissingen die niet heel handig waren, maar het ook geen kwaad om eens stil te staan bij de manier waarop je tot die beslissingen gekomen bent. En wat je denkt dat er voor nodig is om niet over een jaar weer terug te kijken op nieuwe beslissingen die niet heel handig waren.

Het kan dan zeker geen kwaad om het advies mee te wegen van degene die niet in jou schoenen staan, ook al wordt die mening niet altijd even subtiel voor je voeten gegooid. Er is ook een reden waarom zij niet in jouw schoenen staan. En als je in dit soort fundamentele miskleunen blijft hangen die schadelijk zijn voor je kind is een tekstuele schop onder je kont geen overbodige luxe.
Ik vind drugsgebruik overdag terwijl je met je gezin bezig zou moeten zijn niet acceptabel. Zelf ben ik geen tegenstander van drugsgebruik (moet iedereen zelf weten) maar vind het enorm irritant als iemand dat overdag zit te doen en het een gewoonte geworden is dat alle andere leuke dingen verdringt. Bij jullie is zelfs de seks op een enorm laag pitje beland.

Persoonlijk zou ik op een ultimatum uitkomen denk ik: een jointje ergens op de avond als kind op bed ligt en de ander volledig nuchter is vind ik nog bespreekbaar, maar dat geluiwammes op de bank de hele avond en op vrije dagen, nee bedankt.
Sasoe schreef:
14-12-2019 15:30
De afspraak was jointje doe je maar buiten als je met je vrienden wat gaat drinken etc. Dus niet thuis. Ik zei dat gun ik je, moet je doen als jou dat echt helemaal ontspant en ontstresst. Maar elke dag als een zoutzak met open mond waar nog net de kwijl niet uitloopt op de bank liggen niet. Wat er zou veranderen is dat ik weer eens een normaal gesprek kan voeren, dat ik me weer gezien voel. Het voelt erg eenzaam zo
En wat als je dit nu exact zo tegen hem zegt?
-Shifty- schreef:
14-12-2019 13:32
Dus jullie zijn 4 jaar samen waarbij jullie vanaf het begin lopen te rotzooien en een paar keer uit elkaar zijn geweest:
- strijd om financiën
- strijd om familie
- slecht communiceren
- slecht uiten van gevoelens
- slechte seks
- verwerken van problemen uit het verleden
- verslaving aan hasj en dagelijks stoned zijn

En in die glorieuze relatie hebben jullie besloten een kind te nemen (#hoedan #wanneerdan #waaromingodsnaam)?
En dan vraag je je af hoe je aan betere seks kan komen? Volgens mij moet je helemaal niet serieus genomen worden.
Malinois schreef:
14-12-2019 17:22
Huurhuis?
Voor een huurhuis geldt exact hetzelfde. Je hebt beiden evenveel recht op het huis als je getrouwd bent, bij een scheiding maakt het dan niet uit dat er maar 1 naam op het huurcontract staat.

https://www.echtscheiding-wijzer.nl/huurhuis.html
Alle reacties Link kopieren
Deurklopper schreef:
14-12-2019 21:38
En wat als je dit nu exact zo tegen hem zegt?
Wilde gok: dat ze niet zo moet zeuren, dat hij het zwaar heeft, dat hij dan liever ergens anders heen gaat en dat dat HAAR schuld is, dat het allemaal wel meevalt, want hoeveel last heeft ze er nou eigenlijk van, en hij heeft het gewoon nodig om de dag door te komen ja?!

Standaard verslaafdenretoriek dus.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
15-12-2019 13:44
Wilde gok: dat ze niet zo moet zeuren, dat hij het zwaar heeft, dat hij dan liever ergens anders heen gaat en dat dat HAAR schuld is, dat het allemaal wel meevalt, want hoeveel last heeft ze er nou eigenlijk van, en hij heeft het gewoon nodig om de dag door te komen ja?!

Standaard verslaafdenretoriek dus.
Exact deze woorden, en nog aangeven dat IK de oorzaak ben dat hij dat gebruikt omdat ik hem veel stress zou geven! Ik heb hem een ultimatum gesteld, aangegeven dat hij uiterlijk woensdag een afspraak heeft bij de huisarts om deze verslaving te bespreken en kijken wat er nodig is om er vanaf te komen. Gebeurd dit niet, dan is het einde oefening. Het was een heel zwaar en naar gesprek, ben nu naar mn moeder, waar mn kleine al was. Misschien zet dat wat beter aan tot nadenken
Sasoe schreef:
14-12-2019 15:41
Hij is een eigen onderneming aan het opzetten, hij werkt nu zelf ook nog omdat het nog in de startende fase zit. Hij geeft wel aan binnenkort personeel aan te kunnen nemen en minder te gaan werken en zegt ook dat jointje nodig te hebben door alle stress. Maar ik zie m dus al zo weinig en als ie er is, is t een zombie waar niks zinnigs uitkomt. Hoe kan ik het gesprek met een verslaafde, want dat is gewoon zo, op gang brengen zonder dat het gelijk als een aanval voelt ? Of werkt dat met verslaafde mensen niet, een gesprek voeren? Ik heb er nooit eerder mee te maken gehad
Tjah, met personeel wordt het vast allemaal eenvoudiger. Weet je zeker dat dit bedrijf in oprichting bestaat? 60% van de ondernemingen stopt in de eerste 5 jaar. Ik denk dat er wel evenveel mensen zijn bij wie het idee niet verder komt dan wat gedachten. Vooral bij mensen die jointjes roken en precies weten dat ze 6 dagen per week werken.

Als hij dat personeel net zo behandelt als jij dan blijft er weinig van die onderneming over. Een van de redenen dat ik ondernemer ben geworden is dat ik juist ook bij de opvoeding van de kinderen kan zijn wanneer partnerlief moet werken. Ik werk dus 7 dagen, maar in die 7 dagen maak ik tijd voor wat ik belangrijk vind.

Weet je zeker dat hij die 6 dagen niet gebruikt om een nieuwe vrouw met verlatingsangst en een mooi huurhuis aan het zoeken is?
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:49
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:35
99.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 09:34
0.00% gewijzigd
Alma14 schreef:
16-12-2019 12:25
Joh, wat een geweldig nuttige inbreng heb jij , echt, hier schiet TO enorm veel mee op!!!!
Alma14 schreef:
16-12-2019 12:26
Alweer zo'n extreem nuttige opmerking, maar niet echt.
Alma14 schreef:
16-12-2019 12:29
Is dat werkelijk het enige wat jullie kunnen voorstellen? Dumpen, weggaan, scheiden? Doen jullie dat zelf ook als het even tegenzit?
Gelukkig heb jij zelf wel een enorm goed inzichtverschaffend advies voor TO geschreven!
anoniem_392139 wijzigde dit bericht op 16-12-2019 12:42
13.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 13:35
Een kind neem je niet, die krijg je. Het was niet gepland, ik had een spiraal maar toch zwanger geworden. Dus misschien wat minder hard oordelen? We hebben door therapie ervoor gezorgd dat het op de andere vlakken nu wel goed zit, voornamelijk voor ons kind
Nou ja abortus is gratis in nederland hoor. Kom op TO, het was toch niet verstandig om een kind te nemen met hem?
Alma14 schreef:
16-12-2019 12:29
Is dat werkelijk het enige wat jullie kunnen voorstellen? Dumpen, weggaan, scheiden? Doen jullie dat zelf ook als het even tegenzit?
Misschien moet je de berichten in dit en de andere topics van TO eens goed lezen. Deze man was geen aanvulling op haar leven, niet voor het kindje, niet tijdens de zwangerschap en ook niet erna. Als je zoveel jaar problemen hebt gaat ver niks meer veranderen.
Wanneer ze geen kinderen had gehad had ze zelf moeten weten of ze bij deze man zou willen blijven. Nu is het toch wel echt haar plicht haar kind te beschermen.
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
14-12-2019 18:02
Het is een huur huis dus het blijft van mij, hij staat bewust niet op het huurcontract
Als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd dan is hij van rechtswege medehuurder. In geval van scheiding bepaalt de rechter wie mag blijven wonen. En echtscheiding is bijna nooit een reden voor een urgentie. Kind heeft immers een dak boven het hoofd.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Alma14 schreef:
16-12-2019 12:25
Joh, wat een geweldig nuttige inbreng heb jij , echt, hier schiet TO enorm veel mee op!!!!
TO schiet er niks meer mee op nee, maar misschien een ander, die het in haar hoofd haalt een kind te nemen met een junk/verslaafde/niksnut, met verlatingsangst, misschien weer wel. Dus zeker wel een nuttige inbreng.
Alle reacties Link kopieren
Bromista schreef:
16-12-2019 12:38
Gelukkig heb jij zelf wel een enorm goed inzichtverschaffend advies voor TO geschreven!

Nou, idd.
Alle reacties Link kopieren
Bombus-Sylvarum schreef:
16-12-2019 07:24
Tjah, met personeel wordt het vast allemaal eenvoudiger. Weet je zeker dat dit bedrijf in oprichting bestaat? 60% van de ondernemingen stopt in de eerste 5 jaar. Ik denk dat er wel evenveel mensen zijn bij wie het idee niet verder komt dan wat gedachten. Vooral bij mensen die jointjes roken en precies weten dat ze 6 dagen per week werken.

Als hij dat personeel net zo behandelt als jij dan blijft er weinig van die onderneming over. Een van de redenen dat ik ondernemer ben geworden is dat ik juist ook bij de opvoeding van de kinderen kan zijn wanneer partnerlief moet werken. Ik werk dus 7 dagen, maar in die 7 dagen maak ik tijd voor wat ik belangrijk vind.

Weet je zeker dat hij die 6 dagen niet gebruikt om een nieuwe vrouw met verlatingsangst en een mooi huurhuis aan het zoeken is?
Zou zomaar kunnen hoor, niks verbaasd me meer. Morgen loopt het ultimatum af, zodra er geen bewijsbare afspraak met de huisarts sta kan die vertrekken. heb dat heel duidelijk gemaakt, en toen kwamen weer de beloftes etc om de hoek kijken. Ik trap er niet meer in
Alle reacties Link kopieren
Sasoe schreef:
17-12-2019 21:15
Zou zomaar kunnen hoor, niks verbaasd me meer. Morgen loopt het ultimatum af, zodra er geen bewijsbare afspraak met de huisarts sta kan die vertrekken. heb dat heel duidelijk gemaakt, en toen kwamen weer de beloftes etc om de hoek kijken. Ik trap er niet meer in
Nou, daar ben je dan lekker op tijd mee. Waarom heb je hem niet aan de kant gezet vóórdat jullie trouwen en vóórdat er een kind werd gemaakt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Sasoe schreef:
17-12-2019 21:15
Zou zomaar kunnen hoor, niks verbaasd me meer. Morgen loopt het ultimatum af, zodra er geen bewijsbare afspraak met de huisarts sta kan die vertrekken. heb dat heel duidelijk gemaakt, en toen kwamen weer de beloftes etc om de hoek kijken. Ik trap er niet meer in
En? Wat heeft jouw man besloten?
Dus hij zat op datingsites, jullie zijn diverse keren eerder uit elkaar geweest door allerlei problemen. Nu wil hij geen seks want werk en moet nog verwerken wat er tussen jullie eerder is misgegaan? Whut?

En hij blowt liever ( elke dag is een dure hobby ook) dan zich bezig te houden met kind en vrouw.

Ik snap niet dat iemand daar zin in heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven