Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

11-11-2019 17:14 2956 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 09:21
Reden: Verzoekje
31.07% gewijzigd
Ik ben de biografie van Susan Sontag aan het lezen, een dikke pil.

Dat boek staat ook nog op mijn lijst. Ik vind het ook een vreemd verhaal. Vooral dat je alles zo gedetailleerd gaat beschrijven, zoveel jaar later.
Alle reacties Link kopieren
Pijnlijk Lise :hug:
Ik snap precies wat je voelt.
Bij mij was er net een gezond kindje dat niet meer leefde weggehaald en het was onzeker of ik nog ooit kinderen mocht krijgen.
Toen beviel schoonzus van een kindje en op kraamvisite klaagde schoonzus over dat kutkind dat alleen maar jankte en dat ze die rotkoter zat was.
Ik kon wel janken. Man pakte de baby op een gegeven moment op en liep naar de deur en zei : dan nemen wij het wel mee.
Dat was natuurlijk ook weer niet de bedoeling..

Maar ik kan me mijn pijn, verdriet en onzekerheid over de toekomst nog levendig voor me halen.
Je kunt er niks mee verder. Maar ik voel je pijn en leef met je mee :hug:
lientje69 wijzigde dit bericht op 26-12-2019 22:20
1.15% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Lise: :hug:
Wat een naar bericht. Daar zit je echt niet op te wachten.
Lise, toen het voor man en mijn onzeker was of we ooit kinderen zouden kunnen krijgen, kwamen dit soort aankondigingen altijd extra hard aan. Ik kan me dus voorstellen hoe je je nu voelt.

Het past in een patroon van broer en schoonzus om er eerst een heel drama van te maken: 100% onvruchtbaar en dan tóch ineens zwanger zijn.

Aan de andere kant: het kan gebeuren. Ons tweede kind is ook een onverwacht wonder tegen alle statistieken in.

Ben ajb mild tov je ouders. De komst van een kleinkind maakt heel veel emoties los bij hen. Ook al hebben ze altijd gezegd dat ze nooit zouden oppassen, is de kans groot dat ze nu niets liever willen. Die zorghormonen zijn nu eenmaal erg sterk.

Neemt niet weg dat het voor jullie *** is op dit moment :hug:
Alle reacties Link kopieren
Snap dat het even hard aankomt Lise :hug:

Doro, dat zijn echt van die domme onachtzame luxaties. Ik heb met volleybal bijvoorbeeld nooit een vinger geluxeert, en dat gaat echt hard soms, maar even een leeg pak drinken uitvouwen door het karton los te trekken dan ineens wel... ik ga er maar zelden mee naar de dokter want het verhaal kennen we wel. Ben alleen een paar keer voor een enkel geweest om een breuk uit te sluiten - meestal na een dag pas - en voor mijn knieschijf. Die overigens bij mij naar binnen ging, bij de meeste mensen naar buiten.

Lientje, fijn dat je zoon zo geaccepteerd werd door de familie. Hoe kijkt ze er zelf op terug?

Dreamer, had je mijn kaartje nog gevonden? Dochters hebben postbode gespeeld en ik vrees dat ze die aan de e hebben bezorgd 😬.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Suzy, bizar hè? Dat het juist gebeurt door zo’n simpele handeling. Wellicht juist omdat je er niet op bedacht bent.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap,voor de hoofdpijnmensen, het is zo vervelend om leuke, drukke dagen moeten bekopen met hoofdpijnaanval.
Lientj, wat fijn dat jouw nieuw dochter zo goed is ontvangen in de familiekring en zij wordt geaccepteerd.

Het is pijnlijk, Lise, om te horen dat jouw broer zijn vriendin toch nog onverwachts zwanger is geworden.
De reacties van jouw ouders, ik man mij het wel indenken dat zij er blij mee zijn.ze worden grootouders.
Voor jiu is het heel anders, jij wil het wel,maar het kan niet,zoals ik begrepen heb uit jouw schrijven.

Het is iets wat ook in de toekomst jouw nog vaak zo raken, verhalen over de zwangerschap,
Later als het kindje er is, wees duidelijk naar jouw broer en zijn vriendin en ook heel duidelijk naar jouw ouders toe, wat jij en jouw man wel en niet willen horen.
Voor jouw ouders wordt het in de toekomst ook moeilijk,ingewikkeld, wat kan er wat kan er niet gedeeld worden.

Mijn kind is ongewild kinderloos,het is moellijk,wat kan ik wel of niet zeggen,delen .
Want mijn ander kind heeft mij en mijn man gezegend met kleinkinderen.
Voor ons is het nog vaak moeilijk km dit te accepteren,wij hadden het ook graag anders gezien.

Ik laat de honden nog even uit en ga naar mijn bed toe.
Welterusten iedereen
Eerst moesten wij er begrip voor hebben dat zij ongewenst kinderloos zouden blijven maar nu is dat begrip er niet voor ons. En zo is er een hoop gezegd in een half uur tijd.
lise1985 schreef:
26-12-2019 23:43
Eerst moesten wij er begrip voor hebben dat zij ongewenst kinderloos zouden blijven maar nu is dat begrip er niet voor ons. En zo is er een hoop gezegd in een half uur tijd.
:hug: :hug:
cesium24 schreef:
26-12-2019 21:43
Ik ben de biografie van Susan Sontag aan het lezen, een dikke pil.

Dat boek staat ook nog op mijn lijst. Ik vind het ook een vreemd verhaal. Vooral dat je alles zo gedetailleerd gaat beschrijven, zoveel jaar later.

Die biografie lijkt me ook interessant.

Vrienden is inderdaad een vreemd verhaal. Ik moet het ook regelmatig wegleggen. Er wordt zó licht gedaan over wezenlijke zaken. En die fascinatie van Krabbé werkt ook bevreemdend. Al snap je sommige dingen wel beter als je het boek leest, dan wanneer je de documentaire ziet.
Jeetje Lise :hug:
Gisteren was inderdaad teveel van het goede.
Normaal ging ik met oud&nieuw even langs mijn vader maar omdat er gisteren iemand hier op de groep was die ik even niet (teveel) wilde zien, heb ik 2e kerstdag maar helemaal volgepland :facepalm: Niet meer doen kwebbel..

Afijn, gisteren nog even wat gesproken met begeleiding en iets na 9 uur naar bed gegaan. Als een blok in slaap gevallen, tot de wekker ging net.
Alle reacties Link kopieren
Hier een matige nacht. Veel wakker, veel gedroomd.
Om 3 uur trok man mij uit bed want hij rook brand.
Ik ben de man in dit gezin zegmaar bij spinnen, muizen, calamiteiten dus ik ging op onderzoek uit.
Eerst eigen huis, to en buiten en bij zorgkind.
Niks. Brandmelders waren ook niet afgegaan dus ik vraag nog: heb je het niet gedroomd? Neeehee ik was echt wakker.
Okeeeee

Eer ik weer aliep( er kwamen nog wat luidruchtige buren thuis) was ik 1,5 uur verder.
Wekker stond op half 8 want dochter gaat zo rijlessen.
Goed.
Eerst maar eens thee.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Moge. Hier zware avond gehad, veel angst en boosheid, maar met behulp van vpks is het niet geëscaleerd gelukkig.

Zit nu aan het ontbijt, dagbesteding hier tegenover is niet open vandaag, dus word denk ik weer een saai dagje. Vind ik niet zo'n probleem maar dan ben je wel meer aangewezen op je eigen gedachten.

Lag net een hele dikke zwarte spin achter mijn stoel aan tafel, en hij was aan de onderkant al 'dood'/opgekruld en zijn bovenste poten bewogen nog heel veel.
Schoonmaakster heeft er de dweil maar op gezet. Nu ligt ie dus verderop in de gang dood te zijn :')
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik heb als een blok geslapen maar ik was dan ook enorm moe. En een paar glazen wijn dragen er ook wel aan bij.

Blij dat de kerst weer voorbij is.

Bedankt voor de lieve berichten allemaal :heart:

@Hemke en Doro, natuurlijk begrijpen we ook dat het voor mijn ouders lastig is. Waar wij vooral moeite mee hebben is dat er geen begrip is voor onze situatie, maar wij ons altijd aan moeten passen aan broertje en zijn vrouw. Er is geen sprake van gelijkwaardigheid.
R. is nog niet terug van de OK. Maar ik ben net geïnformeerd dat zijn wond zo groot is dat hij tot maandag moet blijven. :"-(
Alle reacties Link kopieren
Kohaku, wat heftig en naar allemaal weer. Toch mag je heel trots op jezelf zijn!
Je hebt goed gegeten gister en ondanks de nare avond/ nacht , is het niet geëscaleerd.
Dus dikke pluim voor je! :thumbsup:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ah jemig :hug:
Veel sterkte lieve Yellow en Regenboog :heart:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een heel deel van mijn :lijstje: afgewerkt.
Rekeningen bedrijf betaald, stukje boekhouding en administratie gedaan. Mijn tweede was draait. En ik heb de ene zolder omgestapeld, ik heb een zee van ruimte gecreëerd en je kunt er weer gewoon op zonder je nek te breken.
Nu ben ik een beetje op dus ik heb mijn koffie dik verdiend.
Ga ff een tijdje uitpuffen op de bank.
Misschien dat ik vanmiddag nog een klusje oppak, alles wat ik doe is meegenomen want anders was ik vandaag wezen werken en was er hier in huis ook niks gebeurd.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
27-12-2019 11:03
R. is nog niet terug van de OK. Maar ik ben net geïnformeerd dat zijn wond zo groot is dat hij tot maandag moet blijven. :"-(
Ah wat naar voor jullie beiden zeg. Heel veel sterkte, vooral natuurlijk voor regenboog maar ook voor jou.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
27-12-2019 11:03
R. is nog niet terug van de OK. Maar ik ben net geïnformeerd dat zijn wond zo groot is dat hij tot maandag moet blijven. :"-(
Wow, wat heftig! Enige voordeel dat de zorg nu de eerste dagen niet op jou komt, maar hij daar in veilige handen is.

Lukt het jou tot die tijd alleen thuis?

Kun je bij hem slapen in het ziekenhuis?

Sterkte.
YellowLemon schreef:
27-12-2019 11:03
R. is nog niet terug van de OK. Maar ik ben net geïnformeerd dat zijn wond zo groot is dat hij tot maandag moet blijven. :"-(
Wat vervelend zeg! Sterkte allebei :hug:
Gele_Suikerspin schreef:
27-12-2019 11:14
Wow, wat heftig! Enige voordeel dat de zorg nu de eerste dagen niet op jou komt, maar hij daar in veilige handen is.

Lukt het jou tot die tijd alleen thuis?

Kun je bij hem slapen in het ziekenhuis?

Sterkte.
R. heeft gister heel lief nog twee grote tassen boodschappen gehaald. En de Turkse bakker met vers brood zit aan het einde van mijn straat en is zelfs op zondag open. Dus ik zit goed wat dat betreft.

Zal straks maar de bus naar huis gaan en spullen voor hem verzamelen en dan s avonds terug gaan geloof ik.

Maar ik wil hem eerst zien.
YellowLemon schreef:
27-12-2019 11:03
R. is nog niet terug van de OK. Maar ik ben net geïnformeerd dat zijn wond zo groot is dat hij tot maandag moet blijven. :"-(
Sterkte voor jullie allebei! Ga je het redden in je eentje?
Jeetje, wat vervelend voor R. Hij is wel in goede handen gelukkig. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven