UD augustus 2020 (met tabel)

01-12-2019 16:37 406 berichten
Hi!

💙❤️ Voor iedereen die in augustus is uitgerekend!

Je mag jezelf toevoegen aan de tabel:
Naam:Leeftijd:Uitgerekend:Hoeveelste kind:Afspraken:Bijzonderheden:
Paardje64 29 29-7-2020 1e :heart: 3e afspraak 7-3 Controle + hartje luisteren Eind aug miskraam (6wk)
Viva95 24 3-8-2020 2e :heart: 7-1 termijnecho
BrumBrum 28 5-8-2020 2e :heart: 23-12 2e echo
Soof82 37 8-8-2020 2e :heart: 2-1 2e echo
Multi* 30 10-8-2020 1e 31 -12 1e echo
Jackie5 31 15-8-2020? 1e 27-12 1e echo
Melancolie 27 16-8-2020 1e :heart: 23-01 2e echo
Makeupgirl 28 20-8-2020 1e 06-01 1e echo missed abortion juni '19 bij 12 weken
Sisterr 27 21-8-2020? 1e 30-12 1e echo
Maan 32 22-8-2020 1e 09-01 8 weken echo, 27-01 termijnecho en intake
Zapsie 32 23-8-2020? 2e 13-01 1e echo, intake 22-01 bij de 1e extreme zwangerschapsjeuk gehad
Vietjeh 25 27-8-2020? 1e 16-01 1e echo 10 september 2019 vmk bij 7w+4
Prettymama 31 29-8-2020 3e :heart: 7-2 termijn echo + controle VK bij de 2de zwangerschap een keizersnede gehad ivm placenta previa, vmk okt'19
Unexpectedmom 38 31-8-2020 2e 16-01 1e echo + intake In juli miskraam bij 9 weken en in augustus een vmk



:rose: Bam_1984, Bibi30
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 18:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
97.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Jackie!

Bij mij was kerst prima. Vind het heel fijn om het er met mijn ouders over te kunnen hebben. Gisteren bij de schoonfamilie ging het ook goed, die drinken amper dus dat scheelt. Dag ervoor bij oom en tante heb ik geen idee of het iemand is opgevallen.

Snap dat je het spannend vindt dat je geen kwaaltjes hebt Lotsie, maar als dat bij de vorige zwangerschap ook niet zo was is het vast ook geen reden om je zorgen te maken.

Ik voel me steeds vaker misselijk en heb het wel wat zwaarder nu. Eerst beperkte de misselijkheid zich echt tot ‘s nachts en voor het ontbijt, nu komt het de hele dag in vlagen. En die moeheid... maar goed, er is nog mee te leven. Nog drie dagen tot de echo!
Hoi meiden,

Hoop berichten gemist zie ik. Ik heb 1e kerstdag bloed verloren en sindsdien van mijn stuk. Kon gisteren ook alleen maar huilen. Nu is het gelukkig wel bij 1 keer gebleven naar voel me zo onzeker nu. Wel na het plassen wat oud bloed. Ik heb zojuist toch maar naar het ziekenhuis gebeld omdat ik via hun ga. Heb helaas nog geen eigen verloskundige dus weet niet zo goed wat ik moet doen en of ze mij hier mee gaan helpen want het is zo onpersoonlijk via het ziekenhuis. Ik word zo terug gebeld dus ben benieuwd. Heb pas volgende week donderdag mijn intake maar ik kan niet zo lang wachten met dit gevoel. Hebben toevallig meer mensen hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Stiekem lees ik al sinds het begin van dit topic mee, wetende dat ik ook tot de doelgroep behoor. Maar durfde eerder niet zo goed mee te schrijven, voelde toch een beetje als de goden verzoeken. Maar nu we een goede echo hebben gehad begin van de week met een kloppend hartje, heb ik meer vertrouwen en hebben we onze naaste familie geinformeerd met kerst. Echt een topkerst gehad, heerlijk om te voelen hoe dolenthousiast iedereen is over dit nieuwtje!

Als ik tijd heb zal ik mezelf nog even in de tabel zetten, maar voor de eerste keer zwanger, uitgerekend op 5 aug.

@ lotsie: probeer je niet te druk te maken over het ontbreken van de zwangerschapskwalen, zeker als vorige zwangerschap vergelijkbaar was. Alleen maar prettig toch dat je nog even gespaard blijft? Ik ben al sinds week 5 enorm misselijk en aan het kokhalzen. Charmant hoor, maar ach, ik kan nog prima eten en drinken, dus ik zal niet zeuren.

@melancholie: vervelend he die continue misselijkheid. Ik vond het na de echo wel een stuk beter te accepteren, want 'het is niet voor niets'..

@soof: jeetje, dat is wel schrikken.. Geen ervaring mee, maar lijkt me goed om advies in te winnen bij een professional. Desnoods nog een keer bellen als je niet snel een reactie krijgt. Ze zijn zeker wel gewend om te gaan met de onzekerheid van een zwangere, dus ik zou me niet bezwaard voelen om flink aan de bel te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Soof82 dat is zeker schrikken. Maar het hoeft natuurlijk niets slechts te betekenen. Je baarmoeder is beter doorbloed dus het kan ook daardoor komen en heel onschuldig zijn. Ervaar je krampen? Kun je anders niet vandaag een verloskundige uitzoeken en die bellen, en dan vraag je gelijk om advies? Hopelijk belt het ziekenhuis snel terug en kunnen ze je verder helpen.

Noor gefeliciteerd en leuk dat je aansluit :-)
soof82 bloed verlies kan erbij horen als het niet enorm veel is. Wat multi zegt is het allemaal beter doorbloed en bijvoorbeeld met persen kan er een adertje knappen waardoor je wat bloed verliest. Maar bellen kan nooit kwaad natuurlijk! Ben benieuwd wat ze zeggen.

noor leuk dat je ook hier komt meeschrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook bij beide zwangerschappen een paar keer bloedverlies gehad maar alles was goed. Probeer je niet teveel zorgen te maken :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
Soof en jacky, hopelijk berekend het bloedverlies niets voor jullie.

Hier gaat alles zijn gangetje. Buik begint ook voor de buitenwereld zichtbaar te worden.
bam_1984 schreef:
27-12-2019 13:49
Ik heb ook bij beide zwangerschappen een paar keer bloedverlies gehad maar alles was goed. Probeer je niet teveel zorgen te maken :)
Goed om te horen. Ik mag gelukkig om 7 uur langskomen voor een echo. Hoop zo dat alles goed is.
Alle reacties Link kopieren
soof82 schreef:
27-12-2019 16:20
Goed om te horen. Ik mag gelukkig om 7 uur langskomen voor een echo. Hoop zo dat alles goed is.
Spannend Soof! Nog 2,5 uur in spanning zitten. Ik heb het mijn eerste zwangerschap ook gehad en alles goed gegaan. Maar spannend en schrikken is het wel!
Alle reacties Link kopieren
De echo was helemaal goed! Hartje klopte helemaal goed,vruchtzakje was te zien (ik dacht even dat er een 2e kindje zat). Ben zo’n 6,5 week nu was de schatting, bij termijnecho meer duidelijkheid. Echt een opluchting dus! Heel blij!

Tip van mijn verloskundige, hier voor iedereen van toepassing: regel liefst te vroeg dan te laat de kraamzorg ivm zomervakantie periode. Vraag eerder teveel dan te weinig uren aan, want tzt ophogen kan dan mogelijk heel lastig worden. Ik ben dus heel vroeg, maar ook ik moet het nu dus al wel regelen om zeker te zijn van hulp. Normaal gesproken wordt dat pas rond 1e termijnecho aangeraden, maar vanwege zomer is het beter om daar eerder mee te zijn. Bij dezen dus ook voor jullie ter overweging.
jackie5 wijzigde dit bericht op 27-12-2019 16:44
Reden: Vrachtzakje : vruchtzakje
0.20% gewijzigd
jackie fijn dat alles goed is met jullie ukkie! kraamzorg wordt idd aangeraden voor 12 weken zwangerschap te regelen. Ook als je in grote steden woont is het snel vol.
Alle reacties Link kopieren
@soof: ik had ook bloedverlies 1e kerstdag en dacht echt dat ik het zou gaan verliezen. Uiteindelijk helemaal prima, net een hele mooie echo gehad. Bloedverlies komt vaker voor, inderdaad door betere doorbloeding. Bij mij was er nog wel wat bloed te zien op echo, ver weg van kindje en niets verontrustends. Ik hoop dat je snel ook wat geruststelling kunt krijgen, ik weet hoe het voelt.
Jackie5 schreef:
27-12-2019 16:48
@soof: ik had ook bloedverlies 1e kerstdag en dacht echt dat ik het zou gaan verliezen. Uiteindelijk helemaal prima, net een hele mooie echo gehad. Bloedverlies komt vaker voor, inderdaad door betere doorbloeding. Bij mij was er nog wel wat bloed te zien op echo, ver weg van kindje en niets verontrustends. Ik hoop dat je snel ook wat geruststelling kunt krijgen, ik weet hoe het voelt.

Dank je wel Jackie. Wat fijn ook dat bij jou alles goed was ❤ Ik ben ook net terug van de echo en het zag er goed uit. Ik ga nu maar proberen mijn angsten een beetje los te laten en te genieten. Ik was met kerst 1 brok ellende maar nu wel opgelucht. Ik zit nu op 8 weken. Pff wat was dat toch weer spannend zeg. Ik was met mijn zoontje 11 jaar geleden echt niet zo bezorgt als nu maar dat is misschien ook de leeftijd. 🙈
soof82 fijn om te horen dat alles goed is! Nu proberen te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie goede echo's hebben gehad Jackie & Soof!
Bloedverlies is gewoon niet fijn als je zwanger bent, daar kun je zo onzeker van worden. Hier zit er ook nog een stolsel, kan ook nog wat bloedverlies krijgen, maar tot nu toe nog niks.

Verder gaat het hier qua misselijkheid niet zo goed, ondanks de medicatie. Hopelijk is de piek snel geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik meld me ook. Als het goed is ben ik uitgerekend op 31 augustus. Ik heb afgelopen juli ons kindje verloren met 9 weken zwangerschap. De maand erop was ik meteen weer zwanger, maar de testen bleven lichte streepjes geven en na een week werd ik ongesteld.

Deze keer liepen de testen mooi op, maar ik heb nog geen symptomen en dat maakt me wel erg nerveus. Ik hoop maar dat het goed gaat.
unexpextedMom welkom en gefeliciteerd! Je hoeft nog geen symptomen te hebben hoor. Ik snap dat dat je nerveus maakt, maar probeer er een beetje vertrouwen in te hebben! Juist van genieten zolang je nog geen kwaaltjes hebt.
UnexpextedMom schreef:
28-12-2019 09:24
Hallo dames,

Ik meld me ook. Als het goed is ben ik uitgerekend op 31 augustus. Ik heb afgelopen juli ons kindje verloren met 9 weken zwangerschap. De maand erop was ik meteen weer zwanger, maar de testen bleven lichte streepjes geven en na een week werd ik ongesteld.

Deze keer liepen de testen mooi op, maar ik heb nog geen symptomen en dat maakt me wel erg nerveus. Ik hoop maar dat het goed gaat.
Hoi ik ken jou van een andere groep maar die werd zo groot dat ik het niet meer kon volgen. Wat fijn om te horen dat je zwanger bent 🤗 gefeliciteerd ❤
@ brum heb jij een stolsel verloren? Naar hè die onzekerheid. Bagger ook dat je zo misselijk bent. Ik hoop dat het snel beter word. Ik was de eerste paar weken onwijs misselijk maar nu niet meer. Zolang ik maar iedere 2 uur eet (ook in de nacht). Word er wel onzeker van dat mijn klachten afnemen maar de verloskundige zei gisteren dat mijn lijf waarschijnlijk aan de hormonen is gewend. Bij mijn zoontje was ik wel een stuk beroerder.
Alle reacties Link kopieren
@Soof Herkenbaar dat geen klachten onzekerheid kan geven. Ik heb gisteren maar weer een test gedaan omdat ik bijna geen verschil voel, behalve meer moe. Gelukkig gewoon knal positief.

Yes Jackie, zo fijn dat alles er goed uit zag!! Dank voor de tip kraamzorg vroeg te regelen! Ik woon in een grote stad en ik dacht: dat doe ik ooit nog wel... Nu lees ik op verschillende websites dat ze pas weer plek hebben vanaf UD in augustus. Shocking, maar gelukkig ben ik nu wel op tijd nog.

Heeft er iemand van jullie ervaring met natuurlijke kraamzorg/overweegt iemand dit? Ik heb er eea over gelezen en vind het mooie aspecten bevatten, vandaar dat ik het overweeg, maar wil ook iemand waarmee ik niet continu 'wegzweef' zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Soof en Jackie dat alles goed is. Ik vind het ook zwaarder dan de 1e tot nu toe. Ben zo moe, heb nergens zin in, ben stikchagrijnig en heb nergens trek in. Geen goede combi soms met een peuter die in het rond springt, niet meer slaapt in de middag en veel aandacht vraagt.

En ik vind het nog veel te lang duren voor de 1e echo. Succes voor alle misselijke dames! Dat lijkt me erg naar. Hier heel soms met vlagen iets misselijk, meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik breek heel even kort in. Ik zag dit topic toevallig voorbij komen en kon het niet laten. 17 jaar geleden was ik ook net zwanger en uitgerekend in augustus (te weten 27 augustus 2003). Waar blijft de tijd... Mijn zoon is een dag voor die datum geboren en nu dus ruim 16 jaar. Terwijl ik dit schrijf is hij samen met mijn man bezig met het aanbrengen van elektra in mijn bedrijfsruimte en heeft hij sinds deze week voor het eerst verkering. Wat ik eigenlijk vooral zeggen wil: ik was in die tijd ook bij een Viva-forumgroep met gelijktijdig uitgerekende vrouwen. Het is zo'n bijzondere periode, het is heel fijn om dat te kunnen delen en zelfs dus met vrouwen die je (nog) niet kent. Met enkele vrouwen uit die groep en de groep bij mijn tweede zoon, heb ik nog steeds contact. Geniet ervan dames, sla vooral ook de berichten van de forumgroep ergens op, want vroeg of laat verdwijnen ze toch een keer en dat is zo zonde (bij onze eerste groep werd het hele forum opgeschoond en weg was alles). Ik wens jullie heel goede zwangerschappen toe en dat jullie maar lang lief en leed met elkaar mogen delen! xx
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Fijn van de goede echo’s!

En wat een leuk berichtje hierboven :) dankjewel!

Vandaag 7 weken (misschien langer, niet korter) en morgen de eerste echo. Zo spannend!

Ik merk dat ik in steeds meer eten en drinken echt geen zin meer heb. Geen brood, aardappel, koffie (ik was echt een koffieleut eerst), thee ook steeds minder, niks wat zoet is haha... en zo is de lijst nog best wat langer. Ik word elke nacht misselijk wakker en dan eet ik stukjes komkommer die mn vriend heel lief voor me geprepareerd heeft. Dat is dan wel weer een soort rare craving denk ik :p
yella78 dit is nu de 3de zwangerschap dat ik via hier mee praat. Bijna 5 jaar geleden mijn 1ste en heb daar ook leuke contacten aan over gehouden.

melancolie spannend hoor morgen al je echo! Super leuk. En lief van je vriend dat hij dat voor je klaar legt hahaha. Ik kijk uit naar je nieuws morgen.
Hoi, ik zou graag ook mee willen schrijven. Ik heb een zoontje van 15 maanden en ben nu 5 weken zwanger. Vindt het heel spannend, omdat ik in november een vroege miskraam heb gehad met 5 weken. Zal blij zijn als we de 1e echo hebben gehad (op 16 januari). Tot nu toe weinig kwaaltjes, behalve dat ik heel erg moe ben. Mijn uitgerekende datum is lastig te berekenen ivm mijn miskraam, maar is ongeveer 28 augustus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven