Geld & Recht alle pijlers

Kleine auto met plaats achterin voor rolstoel

30-12-2019 13:25 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welk merk kleine auto heeft genoeg plek achterin voor een rolstoel? Het liefst zou ik een kleine auto willen met voorin de bestuurdersstoel en passagiersstoel en achterin liever geen stoelen, maar alleen laadruimte. Bestaat zo’n auto eigenlijk?

(Liefst een kleine auto omdat dat minder kost aan wegenbelasting en ik toch maar in mijn eentje ben). Ik zie af van een 45km auto.
een opklapbare rolstoel ?
die passen in de meeste kofferbakken
Een Suzuki Wagon. Die achterstoelen kan je er uit laten halen. Kost ongeveer 30 euro wegenbelasting.
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 30-12-2019 13:31
70.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Achterbank standaard omlaag klappen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Je hebt toch ook van die robots achtige ski boxen. Dat je je rolstoel naast de deur zet, en met een speciale afstandsbediening hij deze dan oppakt (en invoud) en ook weer uitklapt als je geparkeerd eben.

Even nadenken hoe dat ookalweer heette.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een baan? Kun je zelf je rolstoel nog tillen of gaat dat niet meer? Een auto waarbij de achterbank naar beneden kan is een optie en bijv een katrol die automatisch je rolstoel binnen haalt. Bijv zoiets: http://www.intermobiel.com/Themas/Aanpa ... an-Chantal
viva-amber wijzigde dit bericht op 30-12-2019 13:35
20.89% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Achterbank standaard omlaag doen of een bestelbusje kopen. Dat laatste is sowieso handiger met in- en uitladen van de rolstoel.
Alle reacties Link kopieren
Busje is alleen nodig wanneer je verwacht dat je binnen enkele jaren niet meer zelf de transfer kunt maken van rolstoel naar autostoel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
wij hebben een Renault Twingo, daar past de rolstoel ingeklapt prima in. We hebben wel de stoelen van de achterbank naar voren en beneden staan.

We hadden een auto in een grotere versie, de Clio, maar door de ronde vormen van de achterklep kon de rolstoel er niet in. En bij de kleinere auto wel.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
30-12-2019 13:30
Een Suzuki Wagon. Die achterstoelen kan je er uit laten halen. Kost ongeveer 30 euro wegenbelasting.
zelfs met neergeklapte stoelen lukt het nog wel volgens mij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
https://nl.automobiledimension.com/kleine-autos.php

Hier staat de kofferinhoud per type op een rijtje. Geeft misschien al een richtlijn.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
https://nl.automobiledimension.com/stadsautos.php

Voor de nog kleinere modellen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Toyota aygo
Alle reacties Link kopieren
Het in en uit de auto sjouwen van de rolstoel is geen probleem, het gaat puur om de ruimte?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hang van de rolstoel af, hoe groot is de rolstoel, kan je deze inklappen? Of kunnen wielen er vanaf?
Als een rolstoel inklapbaar is of uit elkaar te halen past het in bijna elke kleine auto (toyota auto, Peugeot 108, VW Up, Citroën c1 etc...)
Alle reacties Link kopieren
De rolstoel is inklapbaar. De wielen blijven eraan.

Het Inklappen, uit elkaar halen en in de auto zetten zou alles bij elkaar teveel zijn. Dat uit elkaar halen en later in elkaar zetten gaat niet lukken.

Inklappen en in de auto tillen lukt nog net, want het is een lichtgewicht rolstoel.
*2020* schreef:
30-12-2019 13:30
Een Suzuki Wagon. Die achterstoelen kan je er uit laten halen. Kost ongeveer 30 euro wegenbelasting.
Mijn zus had een wagon R+ en daar kon ze zelfs haar kleine scootmobiel achterin in kwijt. Gewoon in de kofferbak dus zonder de stoelen plat te leggen. Ideaal. Maar, niet helemaal het formaat auto wat TS in gedachten heeft vermoed ik.


@TS ik zie dat je het idee van een brommobiel, misschien mede door mijn post in je andere topic, hebt losgelaten. Verstandig naar mijn idee. Hoop dat je een autootje kunt vinden wat naar je zin is. Met eventuele aanpassingen moet dat vast wel gaan lukken. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Een Berlingo of een Peugeot Partner. Hebben geen stoelen achterin.
Alle reacties Link kopieren
Een smart tot two, de rolstoel kan dan rechtop staan.
Ik heb een Hyundai i20 en in mijn kofferbak passen zelfs een ingeklapte rolstoel en een rollator. Als de rollator mee is moet wel de hoedenplank eruit.
Alle reacties Link kopieren
Bij veel kleine autootjes kan je de achterstoelen naar beneden klappen, je hebt dan meer dan genoeg ruimte voor een rolstoel. Wij hebben bijv een Aygo gehad waarbij dat makkelijk kon.
Alle reacties Link kopieren
Een caddy?
Alle reacties Link kopieren
Skoda Roomster. De hele achterbank kan eruit en dan kunnen er twee mountainbikes rechtop naast elkaar staan.
Is alleen niet meer nieuw te krijgen, maar gaat je niet veel kosten.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Toyota Yaris 1.0 en als je de hoedenplank eruit haalt en de achterbank naar voren klapt, dan past er makkelijk een rolstoel in. Ik weet dit omdat ik de rolstoel van mijn oma zo regelmatig vervoer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven