Geld & Recht alle pijlers

Wie doen er nog meer spaarchallenges?

03-01-2020 20:04 621 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik was een beetje aan het denken over goede voornemens voor 2020 en een beetje aan het surfen, toen ik onderstaand artikel tegenkwam over spaarchallenges. Ik vond dat er best goede ideeën tussenstonden en wij gaan nu thuis de 52-weken challenge doen! Heb er al een apart potje voor gemaakt op onze spaarrekening. Weet nog niet wat we er aan het einde van het jaar mee gaan doen :)

https://methetzelfdegeld.nl/2020/01/02/ ... challenge/

Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Financiële challenges (of doelen) heb ik ieder jaar.

Wij doen altijd al al ons wisselgeld van 50 cent of kleiner in een spaarpot (soms in ons eigen spaarpot, soms in die van dochter) en nu lees ik in jouw artikel de 1% challenge. Die lijkt me wel leuk dit jaar!
Alle reacties Link kopieren
Ja die leek me ook wel handig! Ik ben alleen bang dat ik weer de enige ben die dat dan gaat zitten doen.. vriend vergeet dat dan gewoon. Met dat wisselgeld bedoel ik dan :) Die 1 procent challenge lijkt mij ook wel wat.. maar die onthoud ik dan voor volgend jaar :p
catcats wijzigde dit bericht op 03-01-2020 20:16
Reden: Aanvulling
32.17% gewijzigd
Leuk! Ik spaar sowieso maandelijks een bedrag en doe aan pinsparen (5%) van elk bedrag dat ik pin komt op mijn spaarrekening. Die 52 weken challenge lijkt me een leuke voor een extra’tje. Heb je iets speciaals waarvoor je wilt sparen? Handig dat je een extra potje op je spaarrekening kan maken TO. Wil ik ook wel. Hoe doe jij dat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang de 52 weken challange gedaan. Ik vond ook gewoon leuk om dan wat extra’s te hebben aan het eind van het jaar. Momenteel spaar ik gewoon alles wat we. Iet nodig hebben. Zitten tijdelijk wat ruimer en dat is prettig. Misschien dat ik het in de toek omst weer wel ga doen. Vond het altijd wel uitdaging.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het met de 52 weken challenge zo verelend dat je op het einde de grote bedragen wegzet, terwijl dat de duurste maand is. Ook duurt het lang voordat je de pot eens echt aan ziet vetten (na drie maanden zit er nog geen 100 euro in de pot), vind ik jamer.

Ik heb elke maand vaste spaarbedragen, een deel lange termijn en een deeel korte termijn. Die laatste verdeel ik over verschillende potjes met afzonderlijke doelen (vakantie, onderhoud huis, enz).

Wat ik met 1 bankpas wel doe is dat die alle bedragen die ik er mee betaal naar boven afrond en het in een van mijn tijdelijke spaarpotjes stop. Dat is ongeveer 7 euro per week bij mij. Niet heel veel maar iets waar ik helemaal niks voor hoef te doen naar de potjes die ik aan het begin van de maand vul.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
noctua schreef:
03-01-2020 20:16
Leuk! Ik spaar sowieso maandelijks een bedrag en doe aan pinsparen (5%) van elk bedrag dat ik pin komt op mijn spaarrekening. Die 52 weken challenge lijkt me een leuke voor een extra’tje. Heb je iets speciaals waarvoor je wilt sparen? Handig dat je een extra potje op je spaarrekening kan maken TO. Wil ik ook wel. Hoe doe jij dat?
In de meeste bankieren apps heb je op de spaarrekening tegenwoordig spaarpotjes die je kunt aanmaken.

Wij hebben bijv. een spaarpotje met naam dochter, spaarpotje hypotheek aflossing, spaarpotje voor gemeente lasten (die betalen we elk jaar in 1x) en een spaarpotje voor onvoorziene dingen in huis. Bij RegioBank (onze bank) kan je zelfs een leuk icoontje kiezen, bijv. een huisje of een koelkast of wasmachine (ja echt haha).
geld-recht/52-weeks-money-challenge-202 ... ges/455291
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
03-01-2020 20:18
Ik vind het met de 52 weken challenge zo verelend dat je op het einde de grote bedragen wegzet, terwijl dat de duurste maand is. Ook duurt het lang voordat je de pot eens echt aan ziet vetten (na drie maanden zit er nog geen 100 euro in de pot), vind ik jamer.
Dat ligt toch aan jezelf.
Heel veel mensen doen deze challenge op de bingo manier: elke week een willekeurig bedrag wegstrepen.
Zo heb ik het ook een aantal jaar gedaan.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
03-01-2020 20:20
Dat ligt toch aan jezelf.
Heel veel mensen doen deze challenge op de bingo manier: elke week een willekeurig bedrag wegstrepen.
Zo heb ik het ook een aantal jaar gedaan.
Ik ging uit van het schema van de link die TO gaf.

Afbeelding
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik doe al jaren de 52 weken challenge. De laatste weken kan ik als eerste wegstrepen. Geld voor kerstmis gehad, verjaardag en wat spaarboekjes van de Jumbo, dat tikt meteen lekker aan. dan ben ik in november al klaar met sparen en heb ik extra's voor de dure decembermaand.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de 52-wekenchallenge in omgekeerde volgorde: beginnen met €52 en eindigen met €1. Dan begin je meteen goed en als je ergens afhaakt heb je toch een mooi bedrag gespaard.
Alle reacties Link kopieren
noctua schreef:
03-01-2020 20:16
Leuk! Ik spaar sowieso maandelijks een bedrag en doe aan pinsparen (5%) van elk bedrag dat ik pin komt op mijn spaarrekening. Die 52 weken challenge lijkt me een leuke voor een extra’tje. Heb je iets speciaals waarvoor je wilt sparen? Handig dat je een extra potje op je spaarrekening kan maken TO. Wil ik ook wel. Hoe doe jij dat?
We zijn aan het sparen voor een grote reis, ik denk dat ik aan het einde van het jaar alles naar die spaarpot overmaak en weer opnieuw begin haha :p

Extra spaarpotje kan ik niet maken bij eigen bank (abn). Heb recent een account aangemaakt bij money you sparen. Is een dochter van Abn. Maar je krijgt er iets meer rente. Je kunt meerdere spaarrekeningen maken. Voor elk potje eentje. Je kunt daar dan eventueel ook een doel aan hangen. Ik vind het erg makkelijk!
[quote=boebezoebe post_id=30808251 time=1578079288 user_id=171096]
Ik ging uit van het schema van de link die TO gaf.

In de link staat ook dat je hem andersom kan doen ;)
anoniem_159338 wijzigde dit bericht op 03-01-2020 20:30
17.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was ik eerder hahaha
_melon schreef:
03-01-2020 20:19
In de meeste bankieren apps heb je op de spaarrekening tegenwoordig spaarpotjes die je kunt aanmaken.

Wij hebben bijv. een spaarpotje met naam dochter, spaarpotje hypotheek aflossing, spaarpotje voor gemeente lasten (die betalen we elk jaar in 1x) en een spaarpotje voor onvoorziene dingen in huis. Bij RegioBank (onze bank) kan je zelfs een leuk icoontje kiezen, bijv. een huisje of een koelkast of wasmachine (ja echt haha).
Klinkt echt superhandig! Helaas doet de bank waar ik zit (abn amro) dit niet. Zo jammer.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
03-01-2020 20:18
Ik vind het met de 52 weken challenge zo verelend dat je op het einde de grote bedragen wegzet, terwijl dat de duurste maand is. Ook duurt het lang voordat je de pot eens echt aan ziet vetten (na drie maanden zit er nog geen 100 euro in de pot), vind ik jamer.
Je kunt hem ook andersom doen! Of als je kijkt naar t plaatje in de link: rechter rijtje eerst, linker rijtje daarna? Dan spaar je in het eerste half jaar het meeste, en daarna minder.
Alle reacties Link kopieren
BriannaF schreef:
03-01-2020 20:27
Ik doe al jaren de 52 weken challenge. De laatste weken kan ik als eerste wegstrepen. Geld voor kerstmis gehad, verjaardag en wat spaarboekjes van de Jumbo, dat tikt meteen lekker aan. dan ben ik in november al klaar met sparen en heb ik extra's voor de dure decembermaand.
Ik spaar ook koopzegels van de Jumbo en heb de boekjes ingeleverd in oktober. Alle feestdagen cadeautjes ervan gekocht, alvast cadeautjes voor dochters verjaardag in maart en het restant in onze spaarpot gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar heeft 53 weken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet van 53 tellen naar 1? Dan heb je in januari met de goede moed al het meeste gespaard en ben je in december goedkoper uit.
Ik ga mee doen, maar dan idd wel omgedraaid. Nu lekker veel sparen (heb sowieso nog over van 13e maand enzo) en in december is het vaak zo duur. Sinterklaas, veel verjaardagen. Bijna jarig kind..
Wij doen al jaren ons wisselgeld in een spaarpot die we niet open kunnen maken. Eens per jaar maken we de spaarpot stuk en hebben we zakgeld voor de vakantie.
Na de vakantie beginnen we opnieuw.

De 52 (of 53) weken challenge lijkt me inderdaad vooral goed te doen als je hem van 53 naar 1 doet.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen hem gewoon van 1 naar 53, omdat vriend net loonsverhoging heeft gekregen en dat halverwege het jaar nog eens krijgt, en ik verwacht ook meer te gaan verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Emceetje schreef:
03-01-2020 21:23
Wij doen al jaren ons wisselgeld in een spaarpot die we niet open kunnen maken. Eens per jaar maken we de spaarpot stuk en hebben we zakgeld voor de vakantie.
Na de vakantie beginnen we opnieuw.

De 52 (of 53) weken challenge lijkt me inderdaad vooral goed te doen als je hem van 53 naar 1 doet.
Of dus random... bijvoorbeeld elke maand in de week dat je salaris krijgt een hoog bedrag en verder kies je per week wat je uitkomt
noctua schreef:
03-01-2020 20:31
Klinkt echt superhandig! Helaas doet de bank waar ik zit (abn amro) dit niet. Zo jammer.
Dat is toch juist een bank die het wél aanbiedt?
https://www.abnamro.nl/nl/prive/sparen/ ... index.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven