Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

13-01-2014 12:39 2378 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!



Het oude deel is hier te vinden; Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
MinkeDeWit schreef:
03-01-2020 18:40
Voor zover ik weet gaat het direct tegen het bijzondere tarief. Dat kan ik natuurlijk testen met januari :-)

Ja handig :)
aatjuhh123 schreef:
03-01-2020 19:00
Wss Rijksoverheid. Maar die 16,5% is je vakantiegeld, 13e maand en bovenwettelijke dagen. In totaal om precies te zijn 16,37%.

En hoewel handig dat je er nu maandelijks over kunt beschikken, is het wel gewoon een sigaar uit eigen doos maar in een ander jasje. Je krijgt niets extra's.
Klopt ja, 13e maand was ik vergeten. Je wordt er ook niet rijker van. Ik ben er ook nog niet goed uit of je je bovenwettelijke uren in geld kunt krijgen. De info die we tot nu toe hebben gekregen is nogal onduidelijk en onvolledig.
Alle reacties Link kopieren Quote
MinkeDeWit schreef:
03-01-2020 19:32
Klopt ja, 13e maand was ik vergeten. Je wordt er ook niet rijker van. Ik ben er ook nog niet goed uit of je je bovenwettelijke uren in geld kunt krijgen. De info die we tot nu toe hebben gekregen is nogal onduidelijk en onvolledig.
Ja, dat kan. Staat gewoon in de nieuwe cao :)

https://www.caorijk.nl/cao/9-individuel ... rdenpakket
Alle reacties Link kopieren Quote
Nieuwe baan sinds deze maand:

Geslacht: Vrouw
Leeftijd: 32 jaar
Opleiding: WO bachelor (andere richting dan huidige baan)
Branche: Overheid
Werkervaring: 8 jaar, waarvan 5 relevant
Brutosalaris: 4600 per maand
Aantal uur: 36

Extra's:
- Vakantietoeslag, 13e maand en 21 bovenwettelijke vakantieuren in individueel keuzebudget
- Goede pensioenregeling
- Gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof
- Goedkoop sporten in gebouw
- Telefoon, laptop
- Volledige reiskostenvergoeding

Flink onderhandeld en blij met het resultaat. Nog heel veel doorgroeimogelijkheden, dus een goed startpunt is dan extra belangrijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pinaco schreef:
03-01-2020 14:43
Dat begrijp ik. Maar ze draagt wel een grote verantwoordelijkheid, daarom zou ik meer verwachten.
Tja... basisonderwijs. Ik krijg betaald volgens de L12 schaal. Daar zit ik nu in tree 8. Ik kan dus nog wel 7 jaar doorgroeien. Hopelijk kan ik over een paar jaar doorstromen naar directeur en die schaal loopt ook weer verder door.

Mijn achtergrond is bedrijfskunde. Ik verdien zeker een heel stuk minder dan studiegenoten die de consultancy in zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
25
WO - 1 jaar ervaring
€4190 op basis van 36u

Extra's:
- Vakantiegeld en eindejaarspremie
- OV volledig terugbetaald

+/- 3 maand verlof (schoolvakantieperiode groot deel, rest erg flexibel)
Overuren worden opgeschreven en mogen teruggenomen worden
Regelmatig thuiswerk mogelijk


Ben content!
Alle reacties Link kopieren Quote
chentolove schreef:
03-01-2020 22:41
25
WO - 1 jaar ervaring
€4190 op basis van 36u

Extra's:
- Vakantiegeld en eindejaarspremie
- OV volledig terugbetaald

+/- 3 maand verlof (schoolvakantieperiode groot deel, rest erg flexibel)
Overuren worden opgeschreven en mogen teruggenomen worden
Regelmatig thuiswerk mogelijk


Ben content!
Wow. In welke sector werk je?
Leuk om al die verschillen te lezen!

Hier de mijne:
Leeftijd: 31 jaar

Opleiding: WO Master

Functie: financiële functie binnen de zorg + leidiggevende 4 personen

Werkervaring: al zo'n 15 jaar in de zorg, relevant voor functie ongeveer 7 jaar.

Salaris: 4450 bruto, vanaf half 2020 naar 4600. Ik houd hier tussen de 2800 en 2900 netto van over.

Aantal uur: 36 uur

Extra's: vakantiegeld, eindejaarsuitkering, gratificatie, laptop en telefoon.

Heel tevreden en ontzettend leuke baan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Jupiter1995 schreef:
04-01-2020 00:08
Wow. In welke sector werk je?
Onderwijs
Alle reacties Link kopieren Quote
Wow sommige hebben goede arbeidsvoorwaarden en salaris! Netjes hoor!

Ik begin mij bijna te schamen.... ik werk al 17 jaar in de tandheelkunde assisterend beroep geen 13e maand al jaren geen loonsverhoging bij alle 2 de werkgevers waar ik zat was onzin of niet nodig na aangeven en goed functioneren. Ik moet het doen met amper 2400 euro bruto voor 17 jaar werk ervaring plus diploma,s. Er is geen cao dus tandartsen bepalen zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
chentolove schreef:
04-01-2020 14:12
Onderwijs
Oké wow ja ik heb echt de verkeerde baan gekozen haha.
Leeftijd: 25

Werkervaring: 3+ jaar
Opleiding: bachelor & master
Bruto: 3400 (40 uur)
Lease auto
Laptop
Telefoon
Studievergoeding
Alle reacties Link kopieren Quote
Vrouw
35-40 jaar
Hbo
Ben nu iets gaan doen waar mijn hart ligt/creatief.

Voorheen 2100 netto ( exl vakantiegeld en 13de mnd) voor 36 uur per week.

Nu:
20 u pw
Gemiddeld 750 euro pm
Wat een bedragen hier 😱

Ik:
V 28 jaar
MBO geschoold, maar doe ongeschoold werk
5 jaar werkervaring in deze branche
32 uur
1900 netto
Vast contract en loonsverhoging zitten er deze zomer waarschijnlijk aan te komen
Extra: 27 verlofdagen en 11 atv dagen

Man:
38 jaar
MBO
15 jaar ervaring in de branche
32 uur
Vast contract
2150 netto
Komende april promotie beloofd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gedetacheerd bij bank
2600 bij 40 uur.
Ik werk er 32
Vakantiegeld
Opleidingen
1e jaar in deze functie
Hbo

Hopelijk volgend jaar rechtstreeks bij bank in dienst en dan +13e maand en maandsalaris ikb.
Alle reacties Link kopieren Quote
MRES schreef:
04-01-2020 15:50
Wat een bedragen hier 😱

Ik:
V 28 jaar
MBO geschoold, maar doe ongeschoold werk
5 jaar werkervaring in deze branche
32 uur
1900 netto
Vast contract en loonsverhoging zitten er deze zomer waarschijnlijk aan te komen
Extra: 27 verlofdagen en 11 atv dagen
1900 netto voor 4 dagen is toch ook prima betaald, zeker voor ongeschoold werk. En je hebt ook veel vrije dagen, veel meer dan ik krijg.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren Quote
23 jaar, vrouw
HBO geschoold, MBO4 functie met doorgroei mogelijkheden naar HBO functie
Nu 6 maanden werkervaring in deze branche
36 uur
2620 bruto
+- 2750 netto incl. onregelmatigheidstoeslagen en reiskostenvergoeding.
chilosa wijzigde dit bericht op 27-02-2020 20:00
3.52% gewijzigd
Don't take anything personal from people you are not personal with.
44 jr
HBO
>20 jr ervaring
36u
IT (management functie)
5900 netto

In de IT wordt erg goed betaald. De bedragen die Kriskornelig hier eerder aangaf herken ik niet. De salarissen liggen (veel) hoger.

Verder hoop ik dat er veel meer vrouwen in onze mooie branche komen werken. Er zijn zoveel leuke functies beschikbaar, van strategisch adviseur voor klanten tot software development. Je kan echt het verschil maken (diversiteit, duurzaamheid en verbetering leefomgeving zijn belangrijke onderwerpen).
Alle reacties Link kopieren Quote
21jaar

32 uur
3000 bruto
2300 netto
Alle reacties Link kopieren Quote
Woon in Londen, dus iets anders.

Vrouw
36 jr
PR bureau
40 uur
Omgerekend €6,900 bruto p maand ( €4,600 netto - belastingen zijn lager hier )

Geen reiskostenvergoeding, 13e maand of vakantiedagen - kennen ze hier niet
Wel inclusief privé zorgverzekering ( basis is standaard) en jaarlijkse bonus.

We sparen veel voor wanneer we naar Nederland verhuizen aangezien de huizen daar zelfs voor ons niet betaalbaar zijn :-(
Alle reacties Link kopieren Quote
ClubSoda schreef:
04-01-2020 22:51
44 jr
HBO
>20 jr ervaring
36u
IT (management functie)
5900 netto

In de IT wordt erg goed betaald. De bedragen die Kriskornelig hier eerder aangaf herken ik niet. De salarissen liggen (veel) hoger.

Verder hoop ik dat er veel meer vrouwen in onze mooie branche komen werken. Er zijn zoveel leuke functies beschikbaar, van strategisch adviseur voor klanten tot software development. Je kan echt het verschil maken (diversiteit, duurzaamheid en verbetering leefomgeving zijn belangrijke onderwerpen).

Je laatste zin spreekt me aan 😊 Ik werk nu al 1,5 jaar ergens omdat ik maar geen master kan kiezen. Het werk zelf stelt niet zo veel voor maar ze bieden wel regelmatig leuke cursussen aan, waaronder Excel en Visual Basic. Daar kun je onverwacht veel handige dingen mee, maar mijn gevoel was toch "oké maar dan kom ik vast weer te werken voor een bedrijf zoals het huidige, waar men maar gericht is op meer winst en alles goedkoop en geautomatiseerd, terwijl het verder niet echt iets bijdraagt aan de wereld, dus ik zelf dan ook niet"

24 jaar

WO bachelor maar die is ongerelateerd aan het werk dat ik nu doe

Eerste baan 😊 het is iets administratiefs met de klantgegevens en orders/facturen van een bedrijf

40u p/w
1200 netto (jaaa ik kan ervan leven, woon in Oost-Europa)
Alle reacties Link kopieren Quote
ClubSoda schreef:
04-01-2020 22:51
Verder hoop ik dat er veel meer vrouwen in onze mooie branche komen werken. Er zijn zoveel leuke functies beschikbaar, van strategisch adviseur voor klanten tot software development. Je kan echt het verschil maken (diversiteit, duurzaamheid en verbetering leefomgeving zijn belangrijke onderwerpen).
Mag ik vragen welke opleiding je hebt gedaan? Ik zit in andere branch maar rondje Google leerde me dat er best leuke functies bijzitten en ik ben niet echt gebonden aan een branche. Maar geen ervaring in it.
Chilosa schreef:
04-01-2020 21:36
23 jaar, vrouw
HBO geschoold, MBO4 functie met doorgroei mogelijkheden naar HBO functie
Gevangeniswezen
Nu 6 maanden werkervaring in deze branche
36 uur
2620 bruto
+- 2750 netto incl. onregelmatigheidstoeslagen en reiskostenvergoeding.
Je bruto/netto klopt niet. ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Herfstblaadje19 schreef:
06-01-2020 11:09
Je bruto/netto klopt niet. ;)
Er staat met onregelmatigheidstoeslag he en reiskostenvergoeding. Lijkt me dat dit best kan kloppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
ClubSoda schreef:
04-01-2020 22:51
44 jr
HBO
>20 jr ervaring
36u
IT (management functie)
5900 netto

In de IT wordt erg goed betaald. De bedragen die Kriskornelig hier eerder aangaf herken ik niet. De salarissen liggen (veel) hoger.

Verder hoop ik dat er veel meer vrouwen in onze mooie branche komen werken. Er zijn zoveel leuke functies beschikbaar, van strategisch adviseur voor klanten tot software development. Je kan echt het verschil maken (diversiteit, duurzaamheid en verbetering leefomgeving zijn belangrijke onderwerpen).
stuur mij dan eens een pb over waar je werkt en wat je precies doet want dan kunnen wij daar weer van leren.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven