Komt er een Derde Golfoorlog?

05-01-2020 18:03 172 berichten
President Trump heeft met de liquidatie van de Iraanse generaal Soleimani in Irak de boel in het Midden Oosten weer flink op scherp gezet. Komt er een Derde Golfoorlog (of zelfs een wereldoorlog, aangezien Rusland en China bevriend zijn met Iran), en was dat de bedoeling van Trump?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... aketaanval
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is willem geen wereldleider :devil:

Ik denk persoonlijk niet dat er een nieuwe golfoorlog aankomt. Ik denk wél dat dat Trump zijn intentie was/is.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
05-01-2020 18:45
Dat denk je maar. Maar de generaties die dan na die oorlog opgroeien zouden dat misschien heel anders ervaren.
Sommige struiken moet je ook tot de grond toe terugsnoeien om ze weer mooi te laten worden.
Laat me raden, jijzelf hoort bij de "goeien" en de jongeren zijn allemaal verpest en verwend tot op het bot.
willem1959 schreef:
05-01-2020 18:09
Het zou wel eens goed zijn, een derde wereldoorlog. Dan wordt alles weer eens ge-reset en dan merken die verwende mensen van de generaties na mij dat niet alles vanzelf gaat en dat niet alle welvaart vanzelfsprekend is.
Jeetje hoe gefrustreerd kun je zijn zeg, mensen een oorlog toewensen.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
05-01-2020 18:50
Gelukkig is willem geen wereldleider :devil:

Ik denk persoonlijk niet dat er een nieuwe golfoorlog aankomt. Ik denk wél dat dat Trump zijn intentie was/is.
Ze zijn allebei erg eng :-D
willem1959 schreef:
05-01-2020 18:45
Dat denk je maar. Maar de generaties die dan na die oorlog opgroeien zouden dat misschien heel anders ervaren.
Sommige struiken moet je ook tot de grond toe terugsnoeien om ze weer mooi te laten worden.
Echt dan spoor je toch niet.
Alle reacties Link kopieren
O_O ;-D
justagirly schreef:
05-01-2020 18:56
Ze zijn allebei erg eng :-D
Alle reacties Link kopieren
Bruintjedebeer schreef:
05-01-2020 18:57
Echt dan spoor je toch niet.
Als je de bedreiging van de woorden in de post van Willem loslaat en ernaar kijkt vanuit historisch perspectief dan heeft Willem wel een punt. Waarmee ik dus niet vindt dat hij gelijk heeft met een verwende generatie en dat het goed zou zijn dat er weer een Wereldoorlog uit zou breken. Maar de geschiedenis is over het algemeen (soms helaas) wel een vrij goede voorspeller.


https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... interview/

Linkje laat zien wat ik bedoel. Maar goed dat betekent natuurlijk niet dat het dus ook gaat gebeuren. Zo bedoel ik het van geen kant. Ik hoop het net zo hard van niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
willem1959 schreef:
05-01-2020 18:33
Nee, ik heb het zelf niet meegemaakt. Maar ik weet wel van mijn ouders. Hoe blij je was met een beetje welvaart. En dat stelde dan in onze ogen helemaal niets voor. Hoe mensen als gemeenschap leefde en de boel er weer bovenop hielpen.
De generaties van nu heeft alleen maar eisen. Wil zich nergens voor inzetten. Het gaat alleen maar om het eigenbelang.

Echt, een oorlog zou de samenleving goed doen. Dan leren mensen weer dat welvaart niet vanzelfsprekend is.
Ach ja, en die paar miljoen doden nemen we dan maar voor lief.
willem1959 schreef:
05-01-2020 18:33
Nee, ik heb het zelf niet meegemaakt. Maar ik weet wel van mijn ouders. Hoe blij je was met een beetje welvaart. En dat stelde dan in onze ogen helemaal niets voor. Hoe mensen als gemeenschap leefde en de boel er weer bovenop hielpen.
De generaties van nu heeft alleen maar eisen. Wil zich nergens voor inzetten. Het gaat alleen maar om het eigenbelang.

Echt, een oorlog zou de samenleving goed doen. Dan leren mensen weer dat welvaart niet vanzelfsprekend is.
Ach ja, en die paar miljoen doden nemen we dan maar voor lief.
gizzmo-returns schreef:
05-01-2020 19:11
Ach ja, en die paar miljoen doden nemen we dan maar voor lief.

Ja joh...kleine vervelende bijkomstigheid. Net als alle trauma's van de kinderen in de komende veertig jaar :bonk:
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
05-01-2020 18:45
Dat denk je maar. Maar de generaties die dan na die oorlog opgroeien zouden dat misschien heel anders ervaren.
Sommige struiken moet je ook tot de grond toe terugsnoeien om ze weer mooi te laten worden.

is goed Willem, ben je ook zo stoer om als eerste struikje gesnoeid te worden voor de volgende generaties of ben je alleen maar hoogdravend aan het kletsen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
05-01-2020 19:11
Ach ja, en die paar miljoen doden nemen we dan maar voor lief.
Ik weetniet hoeveel doden dit in West-Europa gaat opleveren. Je moet niet denken in klassieke oorlogvoering.
willem1959 schreef:
05-01-2020 19:17
Ik weetniet hoeveel doden dit in West-Europa gaat opleveren. Je moet niet denken in klassieke oorlogvoering.
Want ze hebben alleen waterpistolen in het MO?
rosanna08 schreef:
05-01-2020 19:17
is goed Willem, ben je ook zo stoer om als eerste struikje gesnoeid te worden voor de volgende generaties of ben je alleen maar hoogdravend aan het kletsen?
Typisch de teneur van een bittere 60er.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
05-01-2020 19:17
is goed Willem, ben je ook zo stoer om als eerste struikje gesnoeid te worden voor de volgende generaties of ben je alleen maar hoogdravend aan het kletsen?
:-D
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
05-01-2020 19:17
is goed Willem, ben je ook zo stoer om als eerste struikje gesnoeid te worden voor de volgende generaties of ben je alleen maar hoogdravend aan het kletsen?
Het struikje is niet een persoon maar een samenleving. Bovendien heb je geen keus. Het overkomt je. Maar na die oorlog zullen mensen weer anders leven. Met minder tevreden zijn bijvoorbeeld.
willem1959 schreef:
05-01-2020 19:17
Ik weetniet hoeveel doden dit in West-Europa gaat opleveren. Je moet niet denken in klassieke oorlogvoering.
Nope, ooit werden ze per stuk om het leven gebracht, nu gaat het met honderden tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
05-01-2020 19:18
Het struikje is niet een persoon maar een samenleving. Bovendien heb je geen keus. Het overkomt je. Maar na die oorlog zullen mensen weer anders leven. Met minder tevreden zijn bijvoorbeeld.
en jij offert je daar graag voor op?
Die samenleving bestaat namelijk uit mensen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
willem1959 schreef:
05-01-2020 19:18
Het struikje is niet een persoon maar een samenleving. Bovendien heb je geen keus. Het overkomt je. Maar na die oorlog zullen mensen weer anders leven. Met minder tevreden zijn bijvoorbeeld.
Dat is toch in hemelsnaam geen oorlog waard man. Kan me gewoonweg niet voorstellen dat de welvaart je zo dwars zit. Ben je een jaloerse armoedzaaier ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-01-2020 18:38
Alsof het leven daarom draait. Ik ben 2 jaar jonger dan jij en heb ook alle verhalen gehoord en heb ook gezien hoe mensen werkten om alles weer op orde te krijgen, maar de saamhorigheid begon bij het uit de huizen sleuren van jonge vrouwen en het kaalscheren van hun hoofden. Zo zuiver wordt een bevolking niet van oorlog.
Overigens, ga eens in gesprek met een Afghaanse of Syrische vluchteling, die kan je vertellen hoeveel goed het ze heeft gedaan.
Precies dit!
Ik vind het spannend merk ik.
Alle reacties Link kopieren
chrys schreef:
05-01-2020 19:25
Ik vind het spannend merk ik.
Ja, ik ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Spannend en eng vind ik het ook. Ik voel me soms zo overgeleverd aan idioten wat betreft de wereldpolitiek....
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
05-01-2020 19:29
Spannend en eng vind ik het ook. Ik voel me soms zo overgeleverd aan idioten wat betreft de wereldpolitiek....
Zijn we ook. :-?
Enn schreef:
05-01-2020 19:04
Als je de bedreiging van de woorden in de post van Willem loslaat en ernaar kijkt vanuit historisch perspectief dan heeft Willem wel een punt. Waarmee ik dus niet vindt dat hij gelijk heeft met een verwende generatie en dat het goed zou zijn dat er weer een Wereldoorlog uit zou breken. Maar de geschiedenis is over het algemeen (soms helaas) wel een vrij goede voorspeller.


https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... interview/

Linkje laat zien wat ik bedoel. Maar goed dat betekent natuurlijk niet dat het dus ook gaat gebeuren. Zo bedoel ik het van geen kant. Ik hoop het net zo hard van niet.
Ik begrijp wel dat er bepaalde patronen zijn.
Maar ik vind Willem in de eerste plaats erg, erg bitter klinken. En waarom? Omdat hij zich ergert aan anderen? Aan de welvaart? Aan wat precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven