UD augustus 2020 (met tabel)

01-12-2019 16:37 406 berichten
Hi!

💙❤️ Voor iedereen die in augustus is uitgerekend!

Je mag jezelf toevoegen aan de tabel:
Naam:Leeftijd:Uitgerekend:Hoeveelste kind:Afspraken:Bijzonderheden:
Paardje64 29 29-7-2020 1e :heart: 3e afspraak 7-3 Controle + hartje luisteren Eind aug miskraam (6wk)
Viva95 24 3-8-2020 2e :heart: 7-1 termijnecho
BrumBrum 28 5-8-2020 2e :heart: 23-12 2e echo
Soof82 37 8-8-2020 2e :heart: 2-1 2e echo
Multi* 30 10-8-2020 1e 31 -12 1e echo
Jackie5 31 15-8-2020? 1e 27-12 1e echo
Melancolie 27 16-8-2020 1e :heart: 23-01 2e echo
Makeupgirl 28 20-8-2020 1e 06-01 1e echo missed abortion juni '19 bij 12 weken
Sisterr 27 21-8-2020? 1e 30-12 1e echo
Maan 32 22-8-2020 1e 09-01 8 weken echo, 27-01 termijnecho en intake
Zapsie 32 23-8-2020? 2e 13-01 1e echo, intake 22-01 bij de 1e extreme zwangerschapsjeuk gehad
Vietjeh 25 27-8-2020? 1e 16-01 1e echo 10 september 2019 vmk bij 7w+4
Prettymama 31 29-8-2020 3e :heart: 7-2 termijn echo + controle VK bij de 2de zwangerschap een keizersnede gehad ivm placenta previa, vmk okt'19
Unexpectedmom 38 31-8-2020 2e 16-01 1e echo + intake In juli miskraam bij 9 weken en in augustus een vmk



:rose: Bam_1984, Bibi30
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 18:59
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
97.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee heb ik ook niet..
Alle reacties Link kopieren
Snowboardlover schreef:
06-01-2020 13:56
Nee heb ik ook niet..
Oeps. Straks heb ik de verkeerde. 😅 Ik stuur je even een pb
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zulke gekke cravings ineens. Gedroogde abrikozen en olijven oa en ik heb heel veel zin in vlees terwijl ik vijf jaar vegetarisch eet. Dan maar zo vlezig mogelijke vleesvervangers haha.
Alle reacties Link kopieren
@Brumbrum ik heb je ook pb gestuurd!😊
Alle reacties Link kopieren
Melancolie schreef:
06-01-2020 17:33
Ik heb zulke gekke cravings ineens. Gedroogde abrikozen en olijven oa en ik heb heel veel zin in vlees terwijl ik vijf jaar vegetarisch eet. Dan maar zo vlezig mogelijke vleesvervangers haha.
Ohh bah ik kan juist geen vlees eten en ook niet ruiken 😅.
Alle reacties Link kopieren
Ik trek het wachten tot de 16e niet meer. Morgen na werktijd heb ik een echo om te kijken of alles goed gaat.
unexpextedmom spannend! Gewoon bij de VK of moet je er voor betalen?. Ik moet nog wachten tot dinsdag duurt zo lang haha wil zo graag weten of alles goed zit
Alle reacties Link kopieren
En unexpectedmom?? Alles goed?
Brum ik heb je ook een bericht gestuurd :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat t met iedereen? Nog echo’s geweest? Hoe zit t met alle zeangerschapsverschijnselen?
Alle reacties Link kopieren
A.s. dinsdag heb ik de 2e echo en NIPT test. Begint toch wel weer spannend te worden! Verder gaat de misselijkheid op en neer. Ik zit tegenwoordig erg snel vol qua eten. Vooral 's middags/'s avonds.
multi* ik heb dinsdag de eerste echo! Super spannend. Ik ben nu sinds een paar dagen wel echt misselijk steeds. Veel kokhalzen enzo pff momenteel op mijn werk en voel me echt niet lekker. Hoe is het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
@multi Ik heb afgelopen maandag mijn eerste echo gehad en dat zag er goed uit! Mooi kloppend hartje en arts kwam uit op 7+5. Een dag langer dan ik zelf dacht. Woensdag mag ik weer, ben dan als het goed is precies 9 weken. En dan even kijken of ik nog een keer in t ziekenhuis mag komen of dat ik naar de verloskundige ga. Qua kwaaltjes redelijk...Hoe is het met jou?

@Paardje spannend zeg! Is dat ook je termijnecho dinsdag? Dat van dat snel vol zitten herken ik wel.

@prettymama wat vervelend van de misselijkheid zeg! Weten wel al wat mensen op je werk het?
makeupgirl wat fijn die goede echo! Ik heb het nog niemand op het werk verteld en wil dat het liefst ook nog niet doen. Als ik dinsdag een goede echo gehad heb dan wil ik het eventueel wel zeggen aan mijn leidinggevende mocht dit nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven! Ik zal straks eens kijken hoe ik mijzelf toe kan voegen aan de tabel.

Ik ben 32 jaar en als het goed is uitgerekend rond 29 augustus. Het is ons eerste kindje. Ik ben 16 jaar aan de pil geweest en ben in november 2019 gestopt. Veel twijfel, want we wisten niet of we er wel klaar voor waren etc. Ik ben een enorme twijfelaar over alles en wist wel dat ik OOIT kinderen wilde, maar had nooit die klapperende eierstokken. Mijn vriend is een stuk ouder, dus toch maar gestopt. 1 keer ongesteld geweest en daarna dus meteen zwanger. Ik was in shock, kon alleen maar huilen, denken aan mijn leven wat zo gaat veranderen, maar langzaamaan ben ik aan het idee gewend en ben ik super blij!

Ik heb het zelf al aan een paar mensen verteld en die reacties zijn echt het leukste ooit. Volgens mijn eigen berekening ben ik nu 7 weken en 1 dag. Maar ik heb dus geen idee hoe lang mijn cyclus is en of dat klopt. Dus de verloskundige praktijk stelde voor dat het voor mij wel fijn is om een vroege echo te doen, die heb ik morgenochtend.

Maar ik ben dus ZO zenuwachtig. Ik kan al dagen aan niks anders denken, droom erover en als ik aan morgen denk word ik al misselijk. Zo gek, eerst wist ik niet of ik wel blij moest zijn, en nu ben ik zo bang dat het misgaat en wil ik zo graag dat alles goed is. Hopelijk kan ik vanaf morgen wat meer genieten. Meer mensen die zo extreem zenuwachtig zijn en zich allemaal dingen in het hoofd halen? Ik ben normaal super nuchter, dus had dit helemaal niet van mezelf verwacht haha.

Anyway, heel verhaal, maar ik vind het leuk om mee te schrijven! Als morgen alles goed is, wil ik ook graag de FB groep joinen :)
Alle reacties Link kopieren
Wollen pakjes koop je in principe niet bij de 'reguliere' winkels. H&M heeft trouwens wel eens wolletjes! Je kunt kijken bij Ziloen, Little Shop Around the Corner, Zaailing, Mijn Hemeltje, In de wolletjes, regenboogschaap en Dilling.
Schrik niet van de prijzen. Wolletjes zijn DUUR! Maaaarr, tweedehands krijg je er nog minimaal de helft voor.

Ik koop zeker newborn wolletjes. Dunnetjes. Het fijne van wol is dat het warmteregulerend is. Dus het houdt je warm bij kou en redelijk koel als het warm is.

Rond 10 weken naar kraamzorg kijken is oké als je voor een regulier bureau gaat. Een beetje laat als je specifieke wensen hebt (zoals natuurlijke kraamzorg of een ZZP'er).

Wij willen dit keer het geslacht niet weten. De vorige keer echt mega graag. Toen boekten we zelfs een extra echo. Maar nu maakt het me weinig uit en het lijkt me zo mooi om na de geboorte zelf het geslacht te ontdekken! En ik houd toch wel van neutrale, unisex kleertjes en spulletjes.

Ik voel me nog steeds zoooo beroers trouwens. En jullie?

Ik ga je even een berichtje sturen BrumBrum!
maria welkom! Spannend dat jullie hebben besloten ervoor te gaan en dat het zo snel raak is! Die gevoelens zijn niet gek hoor hoort er een beetje bij maar komt goed! Volgens eigen berekening ben ik nu ook 7+1 weken. Ik heb dinsdag de echo en ben ook super zenuwachtig. Maar ben zo ontzettend misselijk dat ik wel vertrouwen heb dat het goed zit. Maar blijft toch spannend totdat ik het echt gezien heb.

viva95 hier pas beroerd sinds deze week. En denk dat dat nog wel een paar weekjes zal blijven.

Gezellig als jullie aansluiten op facebook!
Alle reacties Link kopieren
@Prettymama, oh wat spannend, morgen de echo!!

Hoe ging 't bij de andere dames met de echo's?

Hier op 4 januari een eerste hele vroege echo gehad, gelukkig een mooi kloppend hartje gezien en alles zag er goed uit. Het was alleen nog heeel pril (rond de 6 weken). Aankomende donderdag de eerste echo bij de VK. Ben nu volgens mijn eigen berekening 7w + 5d (precies even ver als mijn vorige zwangerschap, wat op deze dag een miskraam werd). Ik ben dus vanochtend met een nerveus gevoel opgestaan, en heb 't nog steeds! Ik blijf denk ik zenuwachtig, totdat ik donderdag de echo heb gehad. Maar fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben!

Daarnaast zit ik ook inderdaad heel snel vol! (wat ik niet gewend was van mezelf haha).
Als ik dan ook maar iets door eet, komt alles er weer uit.

Op zich geen verkeerd kwaaltje natuurlijk, maar oké.

Hoe gaat het verder met iedereen?
vietjeh wat fijn om wat van je te lezen!! Ik dacht regelmatig aan je omdat ik wist dat je een echo had maar je liet niets meer horen. Kom je ook naar de facebook groep?
Alle reacties Link kopieren
Ja zo stom, helemaal vergeten even door te geven in deze app.
Heb me inderdaad aangemeld voor de FBgroep 😄
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik was een beetje stil, zit voornamelijk op de FB groep. Ik heb vorige week een echo gehad en ik ben waarschijnlijk minder ver dan gedacht. Nog geen klein babietje te zien en geen kloppend hartje. Alles zag er verder wel goed uit en ik word langzaam steeds misselijker, dus dat geeft hoop. Aanstaande donderdag voor de tweede echo. Dan is mijn man ook terug uit het buitenland, dus dan hoef ik niet alleen.

Welkom Maria, Fijn dat het al begint te wennen. Komt vast goed!
Alle reacties Link kopieren
Spannend unexpectedmom. Hopelijk zie je dan wel een kloppend hartje.

Ik heb morgen mijn termijn echo en Nipt test. Wel weer spannend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de echo gehad. Alles zag er goed uit, mooi bewegelijk mensje van bijna 6 cm lang. Mijn uitgerekende datum is terug gezet naar 29-7-2020.
Er is aardig wat bloed afgetapt. 7! buisjes, waarvan 2 voor de nipt.
paardje64 wat fijn!

Hier vanmiddag de eerste echo gehad en het hartje klopt! Ben nu 7+3 weken, precies volgens eigen berekening! 
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn van de goede echo’s! Ik heb morgen de termijnecho, plus dan ook bloed aftappen voor de nipt en overige testen. Ik blijf het toch spannend vinden, is toch een controle moment.

Unexpectedmom, hopelijk stelt de volgende echo je gerust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven