Geld & Recht alle pijlers

skikleding betalen

06-01-2020 13:30 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een vraag wat jullie ervan vinden: Ex wil met kind op wintersport. Zelf ga ik niet. Vader vindt dat ik de skikleding voor het kind van de alimentatie moet betalen. Eigenlijk vind ik dat een beetje raar, zeker omdat wij niet gaan. Hoe zien jullie dat?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Volgens mij heeft DS het over zijn/haar eigen ex en niet over to.

Ik begrijp TO wel, het is irritant als je ex voor je bepaalt waar je de alimentatie aan moet besteden, zeker als dat aan iets is dat kind alleen bij de andere ouder gebruikt. Omdat skikleding niet de wereld hoeft te kosten, zou ik hier geen halszaak van maken, maar wel naar ex aangeven dat dit soort kosten niet gedekt zijn door de alimentatie en hij de volgende keer zelf voor de skikleding mag zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het best veel extra kosten voor kleding die je verder niet gebruikt:

Skibroek,
2 paar skisokken
Thermo shirt
Thermo broek
Skihelm
Skibril
En eigenlijk is niet elke standaard jas geschikt.... maar dat ligt aan hoe koud het nu echt daar is?

Maarja, je wil ook lijkt me, dat je kind het fijn heeft, niet koud en wel een helm draagt.. dus misschien toch marktplaats en aangeven dat hij dit niet ieder jaar hoeft te verwachten?

En dan kleding regelen en zeggen dat hij de helm en bril daar maar moet huren?
Alle reacties Link kopieren
Helm huur je. Thermoshirts zijn in Nederland handiger dan daar, met skieen heb je het al snel te warm, in tegenstelling tot in Nederland schaatsen of door de regen fietsen. Maar gewoon shirt met lange mouwen en legging of trainingsbroek onder je skikleding werkt ook prima hoor. Skisokken is een dure naam voor dikke sokken. Echt, het enige wat je nodig hebt is een skibroek (stevige waterdichte broek met voering en bretels) en een skibril. Samen 25 euro bij decathlon, bril gaat meerdere jaren mee.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
handigmetgeld schreef:
06-01-2020 16:53
Helm huur je. Thermoshirts zijn in Nederland handiger dan daar, met skieen heb je het al snel te warm, in tegenstelling tot in Nederland schaatsen of door de regen fietsen. Maar gewoon shirt met lange mouwen en legging of trainingsbroek onder je skikleding werkt ook prima hoor. Skisokken is een dure naam voor dikke sokken. Echt, het enige wat je nodig hebt is een skibroek (stevige waterdichte broek met voering en bretels) en een skibril. Samen 25 euro bij decathlon, bril gaat meerdere jaren mee.
Dikke skisokken zijn heel slecht. Je wil juist dunne skisokken.

Specifiek skijack is ook wel handig.

Goed thermohemd is ook zeker nodig. Met lessen staan ze veel stil op de berg.

Ik gok zo dat jij niet skiet?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-01-2020 17:20
Dikke skisokken zijn heel slecht. Je wil juist dunne skisokken.

Specifiek skijack is ook wel handig.

Goed thermohemd is ook zeker nodig. Met lessen staan ze veel stil op de berg.

Ik gok zo dat jij niet skiet?
Ja, ik ski. Met wandelsokken, mijn winterjas waarin ik in Nederland fiets, en daaronder een trainingsjasje. Ik ga echt niet voor die 6 dagen per jaar specifiek duur spul kopen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
handigmetgeld schreef:
06-01-2020 17:21
Ja, ik ski. Met wandelsokken, mijn winterjas waarin ik in Nederland fiets, en daaronder een trainingsjasje. Ik ga echt niet voor die 6 dagen per jaar specifiek duur spul kopen.
Dat iets kan, wil nog niet zeggen dat het een goed idee is.

En zeker bij kinderen, die wil je gewoon goed ingepakt hebben. Niets zo vervelend voor je kroost als rillen op de berg.

Sowieso is het ook penny wise pound foolish. Wintersport kost gewoon een lieve duit. En dan besparen op essentiële kledij? Vind ik raar en sowieso heel slecht advies.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-01-2020 17:31
Dat iets kan, wil nog niet zeggen dat het een goed idee is.

En zeker bij kinderen, die wil je gewoon goed ingepakt hebben. Niets zo vervelend voor je kroost als rillen op de berg.

Sowieso is het ook penny wise pound foolish. Wintersport kost gewoon een lieve duit. En dan besparen op essentiële kledij? Vind ik raar en sowieso heel slecht advies.
Ik heb het gewoon nooit als 'essentieel' ervaren. Ik zie op de piste vooral veel modepopjes. Maar ik heb het nooit koud, heb geen last van m'n voeten, dus waarom zou ik het anders doen? Ik heb genoeg thermokleding, dus dat is helemaal het punt niet, heb er alleen nooit behoefte aan bij skieen. Skisokken met 'padding' op de schenen kan ik me nog wel voorstellen dat dat fijn is voor sommigen. Maar een ski-jack? Dat is echt gewoon een waterdichte winterjas met een duur merkje erop, niks bijzonders aan.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een slecht advies. Het weer in de bergen kan zomaar omslaan, je kunt binnen een half uur in een dikke sneeuwstorm zitten of dat de temperatuur ineens drastisch daalt. Zelf een aantal keren meegemaakt. Als je gaat skiën, dan heb je alles bij je, je handschoenen, skibril, shawl, muts, gewoon alles...dat is mij door mijn vader met de paplepel ingegoten. Het is onvoorspelbaar in de bergen. Ook de inwoners zelf hebben ons wel eens gezegd; sommige toeristen zijn gewoon zo dom door niet goed voorbereid de pistes op te gaan....je kleding moet goed zijn, klaar. En nee dat haal je niet bij de Lidl.
Alle reacties Link kopieren
tascha schreef:
06-01-2020 17:37
Ik vind het ook een slecht advies. Het weer in de bergen kan zomaar omslaan, je kunt binnen een half uur in een dikke sneeuwstorm zitten of dat de temperatuur ineens drastisch daalt. Zelf een aantal keren meegemaakt. Als je gaat skiën, dan heb je alles bij je, je handschoenen, skibril, shawl, muts, gewoon alles...dat is mij door mijn vader met de paplepel ingegoten. Het is onvoorspelbaar in de bergen. Ook de inwoners zelf hebben ons wel eens gezegd; sommige toeristen zijn gewoon zo dom door niet goed voorbereid de pistes op te gaan....je kleding moet goed zijn, klaar. En nee dat haal je niet bij de Lidl.
Ik ben vast een prutser van een skieer, maar op de pistes waar ik kom sta ik in een halfuur al lang weer beneden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
felice71 schreef:
06-01-2020 13:36
Jazeker, die afspraken zijn er maar hij begint nu dus weer... En heeft tig keer zoveel geld als ik. Maar hij vindt dat ik het van de riante alimentatie moet betalen.
Het is zeker sneu dat dit weer over het kind gaat en dan met name zijn bijdrage, heb net heel veel geld aan een advocaat uitgegeven om alle afspraken vastgelegd te krijgen.
Maar JOUW kosten voor een advocaat hebben toch niets te maken met kosten die je voor jullie kind maakt?
Die ka is voor het kind, niet voor jou, snap dus niet wat advocaatskosten hiermee te maken heeft.
Daarbij scheelt het nogal wat je precies krijgt voor het kind. Is het echt riant dan kan er best skikleding vanaf, is het krap an dan niet en moet hij dat maar buitenom de normale kosten doen.
Hier exact dezelfde discussie gehad. Voor de skikleding heb ik een broek gekocht, die kwam ook nog van pas voor school, maar de rest heb ik bestempeld als kosten voor de vakantie ‘dus voor jou, en je mag ze in je eigen huis houden.’ We hebben ook eens een discussie gehad over de hoeveelheid onderbroeken die kind nodig had. Ex ging 2,5 week op vakantie en wilde niet wassen, dus of ik maar even kon zorgen dat ze 20 onderbroeken had. Dat vond ik echt een sneu verzoek, en ik was er heel kwaad om (meer dan gerechtvaardigd voor een stel onderbroeken), maar ik heb 30 euro naar hem overgemaakt en hem veel winkelplezier toegewenst.
handigmetgeld schreef:
06-01-2020 17:35
Ik heb het gewoon nooit als 'essentieel' ervaren. Ik zie op de piste vooral veel modepopjes. Maar ik heb het nooit koud, heb geen last van m'n voeten, dus waarom zou ik het anders doen? Ik heb genoeg thermokleding, dus dat is helemaal het punt niet, heb er alleen nooit behoefte aan bij skieen. Skisokken met 'padding' op de schenen kan ik me nog wel voorstellen dat dat fijn is voor sommigen. Maar een ski-jack? Dat is echt gewoon een waterdichte winterjas met een duur merkje erop, niks bijzonders aan.
Je weet gewoon niet waar je over praat. Sommige mensen hebben het gemakkelijk warm, maar dat geldt zeker niet voor iedereen.

Een skijack van de lidl, is dat ook een duur merkje? Wed’ze, ook een duur merkje?

Die dikke skisokken maken dat je voet alle kanten op kan in je skischoenen. Dat kan tot hele nare, zelfs chronische blessures leiden.

We praten niet over Peak Performance, Bogner, EA7, maar gewoon functionele kleding (genoemde merken zijn ook functioneel, maar dan wel voor modepopjes en met duur merkje).
tascha schreef:
06-01-2020 17:37
Ik vind het ook een slecht advies. Het weer in de bergen kan zomaar omslaan, je kunt binnen een half uur in een dikke sneeuwstorm zitten of dat de temperatuur ineens drastisch daalt. Zelf een aantal keren meegemaakt. Als je gaat skiën, dan heb je alles bij je, je handschoenen, skibril, shawl, muts, gewoon alles...dat is mij door mijn vader met de paplepel ingegoten. Het is onvoorspelbaar in de bergen. Ook de inwoners zelf hebben ons wel eens gezegd; sommige toeristen zijn gewoon zo dom door niet goed voorbereid de pistes op te gaan....je kleding moet goed zijn, klaar. En nee dat haal je niet bij de Lidl.
De lidl is op zichzelf prima voor beginners. Die komen niet hoog in de bergen, maar zwerven ergens bij het dalstation.

Als je gevorderd bent wil je inderdaad kleding die meer functionaliteit biedt.

Wed’ze heeft ook prima spul voor de beginner.
handigmetgeld schreef:
06-01-2020 17:42
Ik ben vast een prutser van een skieer, maar op de pistes waar ik kom sta ik in een halfuur al lang weer beneden.
In een sneeuwstorm waarbij je geen hand voor ogen ziet? Knap. Dat lukt mij niet eens per definitie en ik ben wedstrijdskiër geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ook met de kinderklassen zitten ze zo hoog hoor. Ze verlaten de beginnerspistes al binnen een paar dagen. En dan zitten ze vaak al best hoog.
Gatti schreef:
06-01-2020 16:22
gadver.
T,.o. stelt een vraag omdat ze even niet weet hoe ze hierin staat en dan heeft ze meteen haar prioriteiten ergens anders.
Ging niet om to.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-01-2020 17:55
In een sneeuwstorm waarbij je geen hand voor ogen ziet? Knap. Dat lukt mij niet eens per definitie en ik ben wedstrijdskiër geweest.
Precies. Wij zijn als kinderen wel eens de weg kwijt geraakt, heel het dorp was naar ons op zoek. Binnen nog geen half uur zaten we in een sneeuwstorm en wisten we niet meer waar we zaten. En toen zijn we een paar uur bezig geweest...bleek dat we al die tijd vlakbij het dorp zaten...maar we zagen geen hand meer voor ogen. Er liep zo’n paadje door het bos, die hadden we genomen en binnen no time was niks meer herkenbaar. En de piste konden we niet meer vinden. Die bleek dus vlakbij...
tascha schreef:
06-01-2020 17:56
Ook met de kinderklassen zitten ze zo hoog hoor. Ze verlaten de beginnerspistes al binnen een paar dagen. En dan zitten ze vaak al best hoog.
Dan heb je het denk ik over een leeftijd waar ik niet aan denk in dezen.

Maar goed, ikzelf koop ook andere kwaliteit voor mijn kinderen, ik kan alleen niet in andermans portemonnee kijken en ik vond vooral het dikke sokken voldoen ook advies echt iets wat tegengas behoeft. :)
Alle reacties Link kopieren
En verder hebben we eens in de sleeplift en in een stoeltjeslift bijna een half uur stil gestaan...de wind kwam opzetten, werd te krachtig en het werd te gevaarlijk, de lift werd gestopt en je moest dus gewoon blijven staan of zitten. Dan krijg je het wel koud hoor.
tascha schreef:
06-01-2020 17:59
Precies. Wij zijn als kinderen wel eens de weg kwijt geraakt, heel het dorp was naar ons op zoek. Binnen nog geen half uur zaten we in een sneeuwstorm en wisten we niet meer waar we zaten. En toen zijn we een paar uur bezig geweest...bleek dat we al die tijd vlakbij het dorp zaten...maar we zagen geen hand meer voor ogen. Er liep zo’n paadje door het bos, die hadden we genomen en binnen no time was niks meer herkenbaar. En de piste konden we niet meer vinden. Die bleek dus vlakbij...
Helemaal waar. Je kan alle oriëntatie verliezen en zelfs in een skigebied wat je bij wijze van spreken met blinddoek voor kan skiën kun je dan gewoon geen kant op.

Gewoon goed warm aankleden die kinderen. Als ze het te warm krijgen kan altijd nog een rits open. ;)
tascha schreef:
06-01-2020 18:02
En verder hebben we eens in de sleeplift en in een stoeltjeslift bijna een half uur stil gestaan...de wind kwam opzetten, werd te krachtig en het werd te gevaarlijk, de lift werd gestopt en je moest dus gewoon blijven staan of zitten. Dan krijg je het wel koud hoor.
Ook, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
06-01-2020 18:04
Helemaal waar. Je kan alle oriëntatie verliezen en zelfs in een skigebied wat je bij wijze van spreken met blinddoek voor kan skiën kun je dan gewoon geen kant op.

Gewoon goed warm aankleden die kinderen. Als ze het te warm krijgen kan altijd nog een rits open. ;)
Wij zijn het eens :-D
*2020* schreef:
06-01-2020 14:07
TO ik begrijp je best wel. To heeft het jaren moeilijk gehad met een toen al vervelende ex en bijna dakloos en ex wil haar even inpeperen dat hij met kind op vakantie gaat skiën en dat to mag mee betalen aan skikleding voor eenmalig gebruik terwijl ze liever andere dingen had gekocht van de kinderalimentatie gaat ex op luxe vakantie met kind en to heeft het weer voor het nakijken.
Ik begrijp to heel erg goed.
TO heeft een relatie en zal niets te kort komen. Je doet nu of ze geen cent te makken heeft. De alimentatie die TO zelf zegt riant is zal echt niet helemaal opgaan iedere maand. Daar kunnen best een paar tientjes vanaf voor handschoenen ed. Een flesje impregneer voor een spijkerbroek en een goedkope skibroek wat je bij diverse winkels en op marktplaats ook voor een habbekrats kunt krijgen kan heus wel en daar moet je niet zo om zeuren.
Het lijkt wel of TO gewoon lastig wil doen om het lastig doen en ex dwars te zitten.
*2020* schreef:
06-01-2020 14:13
Haar partner is niet de vader van dit kind.
Ja en? Hij woont daar wel in huis en vormt onderdeel van dat gezin. Mijn vriend betaald eigenlijk altijd de helft (als het al niet alles is) voor mijn zoon, die dus niet van hem is.
De normale kosten zullen dus echt niet van de alimentatie af hoeven en zoveel kost een kind nu ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Impregneer voor een spijkerbroek :|
Ik denk dat je als andere ouder graag wil dat je kind het daar fijn heeft op wintersport, en dus zet je je over je ergernis heen en regel je gewoon goede kleding. Klaar. Ofwel in de winkel ofwel op marktplaats ofwel via lenen van kennissen/vrienden/familie maar je zorgt er toch voor dat je kind het comfortabel warm heeft? Dat zou ik pas echt kinderachtig vinden...een spijkerbroek met een flesje impregneer behandelen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven