Viva’s hondenveldje

10-01-2020 09:52 3874 berichten
Er zijn hier kattenkletstopics, er zijn zwanger willen worden in 2023 kletstopics en er zijn topics voor vrekken en mensen met liefdesverdriet.

Dus wáárom is er geen hondenkletstopic?!?!!

Nu zit ik in een soort postnatale puppybubbel en kan ik de hele dag wel over de nagel aan mijn doodskist mijn allerliefste harige vriend kletsen, maar mogelijk zijn er andere mensen die verhalen, weetjes, vragen en dergelijke willen delen?

Mocht je een hond overwegen, kijk dan eerst dit:
https://youtu.be/c4q3n8SSxUA

En verder wees welkom!
kevers schreef:
10-01-2020 13:56
Ah leuk zeg.

Wij hebben een Zwitserse witte herder. Ik ben nooit een hondenpersoon geweest. Man heeft drie jaar moeten bedelen en heel vaak de hond van zijn ouders mee moeten nemen voordat ik overstag ging :-D Inmiddels is hij tien maanden oud en vind ik het én leuker dan ik ooit verwacht had en tegelijkertijd zwaarder dan ik had verwacht. Dat laatste ligt met name aan mezelf: ik ga altijd volledig overboord. Verder is het echt een blij ei en een ontzettende knuffelkont. Houdt van andere honden en mensen.

Zwitserse herders zijn slim en hebben ook veel (mentale) uitdaging nodig. En ik vind dat we die moeten geven, dus dat is veel trainen, hersenwerk en spelletje doen naast de vier wandelingen (30-60 minuten per stuk), en de twee trainingen (parcours en detectie) per week. Bovendien besloot ik na veel research geen brokken te geven, dus krijgt hij vers (barf). Dat is een dag per maand het eten voorbereiden. En al zijn trainers en snacks maken we zelf met de droogmachine.

Je snapt dat ik voorlopig geen kinderen wil, want als ik daarbij ook zo voluit ga moet ik kappen met mijn baan :mrgreen:

We werken allebei fulltime, maar werken allebei minimaal een dag thuis, ik ben een dag vrij door mijn werkweek anders in te delen en op de andere twee weekdagen hebben we twee hele leuke meiden die zelf geen ruimte voor een hond hebben maar wel graag wandelen die hem mee nemen.

Hij is nu aan het puberen, ofwel lekker eigenwijs. (6)
Oh dat klinkt wel bekend :P al ga ik qua eten niet zo ver. Een Zwitserse herder of een corgi waren mijn andere opties, maar deze kwam eerder voorbij.

Mijn man had een ‘hekel’ aan honden en hij was bang voor herders. Toen hij deze pup zag was ie om :)

Wij werken 32 en 36 uur maar heel flexibel en deels thuis. Er is bíjna altijd iemand thuis, of maximaal 4 uur niet.

Momenteel ben ik nog volledig thuis door een burn out. Maar voor ons was dit wel het moment, de kinderen zijn oud genoeg om ook een stukje verantwoordelijkheid te dragen. Als in zorgen dat ze de hond even uitlaten als ze uit school komen. Nu nog niet, nu hij nog zo jong en enthousiast is. Maar zij en hij worden ouder :)

De komende jaren hebben wij steeds grote pubers in huis die ook hun eigen ding doen uiteraard, maar er zijn dus wel 4 mensen die samen voor de hond kunnen zorgen.
Ik ben nog op zoek naar een oppasadres voor daarnaast voor als we eens een weekend weg willen of een vakantie en hij kan niet mee. Dat is nog lastig te vinden. Een pension met van die hokken zie ik niet zitten en mensen vinden herders vaak een beetje eng of lastig. Op een schattige labrador willen ze wel passen, niet op een mechelse herder.

Hoe doen jullie dat met vakanties enz? Hond mee of oppas?
knolselder schreef:
10-01-2020 12:16
zomaar :biggrin:

misschien moet ik mijn naam veranderen in Laekenois.....?
Heb jij een Laekense herder?
Wij hadden een Laekense herder en zij ging altijd naar een vriendje van zoon.
Je zou een oproep kunnen plaatsen Malinois. Er zijn best wel mensen die dolgraag een hond willen maar niet constant gebonden willen zijn.
In de vakanties ging madammeke wel mee want we gingen altijd kamperen in Nederland.

Wij hebben zelf geen hond meer maar als een goede kennis/ fam/ vriend oppas voor hond, kat of zo nodig heeft dan doen we dat.
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 10-01-2020 17:18
11.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
10-01-2020 16:48
Hoe doen jullie dat met vakanties enz? Hond mee of oppas?

Wij blijven thuis. Een pension is geen optie door zijn asieltrauma, uitbesteden aan bekenden is om diezelfde reden voor langere tijd ook geen goed idee, en meenemen is niet echt een optie. Wij zijn hotelmensen en in hotels hanteren ze vaak een maximaal formaat als honden welkom zijn. Met zijn 90 kilo zit hij daar altijd wel boven. En bovendien mag hij veel landen überhaupt niet eens in, of alleen gemuilkorfd. Gelukkig hebben we een heerlijk huis, dus het is voor ons geen straf om de vakantie wat jaartjes over te slaan.
De hond gaat mee kamperen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tien maanden oude weimaraner. Een heerlijk beestje met veel energie, zeer aanhankelijk en leergierig. Wel belangrijk (hoe moeilijk soms ook met die prachtige ogen van hem) behoorlijk consequent te zijn.
Eten op tafel blijft hij proberen te stelen. Zo ook met sokken en papier.
Twee keer per dag maken we een flinke wandeling dat heeft hij ook nodig. Nog zo’n drie keer per dag een gewone wandeling.
Hiervoor heb ik een border collie gehad en een chowchow.
Malinois schreef:
10-01-2020 16:48
Hoe doen jullie dat met vakanties enz? Hond mee of oppas?
Mijn twee jongste kinderen wonen nog thuis (begin 20), dus dat is geen probleem. Ze gaan niet met ons op vakantie. De een werkt onregelmatig, de ander studeert, dus samen komen ze er prima uit.
En mochten ze het huis uitgaan, dan gaat de hond gewoon met ons mee.
Alle reacties Link kopieren
Kom jij ook op het hondenforum Malinois? Want daar zit ook iemand onder deze naam.
iones schreef:
10-01-2020 17:26
Kom jij ook op het hondenforum Malinois? Want daar zit ook iemand onder deze naam.
Dat ben ik iig niet :)
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig.....

Oke, dan zal ik vertellen over mijn honden. Ik heb een 14 jarige spanjool, Sokkie, een 12 jarige jack russel, Pietertje, en onze jongste aanwinst van een half jaar, een parson Jack russel, Pippa. En daar ben ik helemaal verliefd op! Ze heeft een prachtige fluffy face en ik knuffel haar heel veel en ik denk ook dat ik veel oxytocine aan maak. :-D
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
10-01-2020 11:37
Mijn vorige hond was ook een BM (en de huidige lijkt erop). Zulke lieve honden! Ik mis de mijne nog elke dag...
Ik had helemaal niet verwacht dat t ras bij me zou passen maar wat een fijne hond! Altijd blij en vriendelijk, ik kan bij hem in z’n hok kruipen, hij vindt alles prima.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige maand op een hond gepast (vuilnisbak) die met de eigenaar erbij prima was, misschien enigzins terughoudend maar kon m gewoon aaien etc.

Toen ik echter terug kwam nadat de eigenaar was betrokken was hij bang voor me! Ik kon een paar dagen niet bij m in de buurt komen, toen was ie om en kon ik alles met hem doen - maar hij had wel twee terugvallen. Erg sneu, was verder een erg leuk beest.

Het bleek overigens dat hij dit altijd deed alleen de eigenaar had t me niet verteld...
Hello, can you hear me?
Malinois schreef:
10-01-2020 16:48

Hoe doen jullie dat met vakanties enz? Hond mee of oppas?
Wij brengen de hond bij familie (die willen gerust 3 weken voor hem zorgen, het is zijn tweede thuis) of naar de kennel. Helaas heeft onze kennel onlangs de deuren moeten sluiten, waardoor we dit jaar maar 10 dagen op vakantie kunnen aangezien de familie zelf ook weg gaat. Dat is dan jammer voor ons, maar de hond gaat voor.

Door het jaar heen gaan we ook weleens met de hond op vakantie. Bijvoorbeeld in een vakantiepark waar honden welkom zijn.
iones schreef:
10-01-2020 18:10
Oh gelukkig.....

Oke, dan zal ik vertellen over mijn honden. Ik heb een 14 jarige spanjool, Sokkie, een 12 jarige jack russel, Pietertje, en onze jongste aanwinst van een half jaar, een parson Jack russel, Pippa. En daar ben ik helemaal verliefd op! Ze heeft een prachtige fluffy face en ik knuffel haar heel veel en ik denk ook dat ik veel oxytocine aan maak. :-D
Wat leuk dat je ook een Spanjaard hebt. Is het ook een podenco(mix)?
Leuk! Ik kom de streken van mijn Wetterhoun honden spuien :proud:

Ze zijn geniaal, bloed eigenwijs, dom en klunzig tegelijk :rofl:

Maar desondanks geven ze knuffels op commando waarbij ik soms een blauw oog oploop of tand door mijn lip :flirting:
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 10-01-2020 19:05
38.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier een beagle van bijna 1!

Vorig jaar januari onze eerste hond in laten slapen van bijna 14. Ohhh wat een verdriet was dat. Werd ook altijd gekscheren onze eerste zoon genoemd ☺️

Ik was een beetje ‘ bang ‘ om aan een nieuwe hond te beginnen. Ik kon me niet voorstellen dat er een lievere zou bestaan dan onze Jack Russel. Maar oh wat is de beagle toch een heerlijk beestje!! Lief, knuffelig en oren zonder werking ( staan ze om bekend natuurljk )
Als we op vakantie gaan of weekendje weg oid gaat onze hond naar mijn ouders of schoonouders. Daar is hij vertrouwd.
Ik wil zo graag een hond, maar het kan echt niet. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Old English Sheepdog, meesterlijke beesten vind ik dat. In de tussentijd heb ik een paar vaste aai-honden die ik regelmatig bestorm.
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
10-01-2020 18:24
Ik had helemaal niet verwacht dat t ras bij me zou passen maar wat een fijne hond! Altijd blij en vriendelijk, ik kan bij hem in z’n hok kruipen, hij vindt alles prima.
Het zijn echt enorme lieverds en zo zachtaardig. Ik kon met de mijne echt alles doen. Hij werd uiteindelijk ziek en liet me zelfs 3x per dag katheteriseren (viel hij bij in slaap).
Malinois schreef:
10-01-2020 16:48


Hoe doen jullie dat met vakanties enz? Hond mee of oppas?
Oppas die een paar keer per dag komt. Wij hebben ook wat vee en die moeten toch verzorgd worden.

Eén keer zijn ze naar een kennel geweest. We hebben een herder (kruising Hollands en Mechels) en hadden een labrador. Ik had de eigenaar gewaarschuwd dat de herder alles kapot vrat. Na die week bleek dat ze het dekentje in de mand had versnipperd en daarna ook nog een superdikke deken😂 Sorry maar ik had hem gewaarschuwd.

Daarnaast had hij ze samen gevoerd. De lab had blijkbaar de hele week alles opgegeten. Gevolg: zij twee keer zo dik, herder 2 keer zo dun. Dat doen we dus niet nog eens.

Labrador missen we enorm. Overleed binnen.24 uur afgelopen december. Bij onze herder nemen we waarschijnlijk geen tweede meer, maar daarna zou ik absoluut weer een lab willen. :puppy: :heart:
Tijdens vakanties gaan de honden mee. Als dat om wat voor reden dan ook niet mogelijk is, vangen mijn schoonouders de honden tijdelijk op in hun huis.

Tijdens werkdagen: ik woon vlakbij mijn werk en heb de flexibiliteit om tussendoor meerdere keren een half uurtje naar huis te gaan om de honden uit te laten. Mijn vriend woont ook vlakbij huis en laat ze meerdere keren per dag uit als ik niet weg kan van werk vanwege een conferentie oid.
Ik ben een beetje zoals, volgens mij was het Malinois? Ik wil ook vanaf kinds af aan een hond, maar nooit een huisdier gehad. Nu studeer ik nog, dus is het helemaal niet praktisch. Ik hoop in de toekomst, ooit, als het kan qua tijd, geld en mijn eigen gezondheid een hond te hebben. Maar ik vind het wel leuk om af en toe met honden te wandelen van een kennis. Tot die tijd lees ik graag jullie verhalen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een welsh terrier van 3 jaar oud. Ik heb hem uit het asiel gehaald toen hij pas 8 maanden oud was. Het valt heel zwaar, want hij heeft een behoorlijke rugzak door de slechte verzorging van de vorige baas. Als ie z’n nukken niet heeft dan is het echt een heel lief hondje, helaas duurt de “lief-tijd” altijd maar een half uurtje en dan gaat ie weer streken uithalen. Hij is ook superslim waardoor ik hem soms 6 stappen voor moet zijn als ik iets van hem wil.

Als ik op vakantie ga, meestal maar 4 dagen, dan gaat ie naar een welsh eigenaar. Door z’n nukken vertrouw ik hem ook niet zomaar iemand toe. Hij kan best onvoorspelbaar zijn dus mensen die een welsh niet gewend zijn gaat ie sowieso niet heen. En ondank z’n nukken en z’n rugzak zou ik hem echt niet meer willen missen. Hij geeft echt reuring in huis. :)
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
10-01-2020 16:48
Oh dat klinkt wel bekend :P al ga ik qua eten niet zo ver. Een Zwitserse herder of een corgi waren mijn andere opties, maar deze kwam eerder voorbij.

Mijn man had een ‘hekel’ aan honden en hij was bang voor herders. Toen hij deze pup zag was ie om :)

Wij werken 32 en 36 uur maar heel flexibel en deels thuis. Er is bíjna altijd iemand thuis, of maximaal 4 uur niet.

Momenteel ben ik nog volledig thuis door een burn out. Maar voor ons was dit wel het moment, de kinderen zijn oud genoeg om ook een stukje verantwoordelijkheid te dragen. Als in zorgen dat ze de hond even uitlaten als ze uit school komen. Nu nog niet, nu hij nog zo jong en enthousiast is. Maar zij en hij worden ouder :)

De komende jaren hebben wij steeds grote pubers in huis die ook hun eigen ding doen uiteraard, maar er zijn dus wel 4 mensen die samen voor de hond kunnen zorgen.
Ik ben nog op zoek naar een oppasadres voor daarnaast voor als we eens een weekend weg willen of een vakantie en hij kan niet mee. Dat is nog lastig te vinden. Een pension met van die hokken zie ik niet zitten en mensen vinden herders vaak een beetje eng of lastig. Op een schattige labrador willen ze wel passen, niet op een mechelse herder.

Hoe doen jullie dat met vakanties enz? Hond mee of oppas?
Ik was ook niet dol op herders. En ik vond/vind de reacties van andere mensen onprettig als je met een herder aan komt. Niet dat ik me er niets bij voor kan stellen, maar er zit altijd iets van angst bij. Alleen man wilde alleen maar een herder, dus toen heb ik me verdiept in alle verschillende rassen. De Zwitserse stak er toen voor mij wel bovenuit. Grote nadeel is dat iedereen hem aanhaalt / wil aaien. Dat heb je met een Mechelse of Duitse een stuk minder :-D

Qua oppas: Tot nu toe is hij alle vakanties en weekendjes weg meegegaan. Vorig jaar mee in de tent naar Frankrijk, dit jaar gaat hij mee met de camper naar Schotland. Mocht hij echt een keer niet mee kunnen/mogen, dan kan hij bij mijn (schoon)ouders terecht. Maar dat is nog niet aan de orde geweest.

Die twee meiden uit mijn eerdere bericht vangen ook honden in weekenden/vakanties op. Is zoiets geen idee als de hond niet mee kan? Ik heb beiden leren kennen via PetBnB. Berichtje gestuurd, nader kennisgemaakt en nu handelen we gewoon alles via WA af.
Alle reacties Link kopieren
Ben niet zo van de hondenveldjes, maar deze is wel leuk. 😋

Hier 2 actieve honden. De honden zijn mijn hobby, train veel met ze en loop ook wedstrijden met ze.
Heb nu een kelpie en een kruising border.
Zou geen leven kunnen voorstellen zonder honden, opgegroeid met honden. En nog thuiswonend mijn 1e hond aangeschaft.
Op vakantie gaan ze dus altijd mee. Heerlijk vind ik dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven