Niet gelukkig woning (samenwonen)

12-01-2020 18:44 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit momenteel niet lekker in mijn vel. Eerst woonde ik samen met mijn vriend in een woning met zijn 2en. Na een vakantie met mijn zus, bleek er door de familie van mijn vriend van alles in werking gezet te zijn tijdens mijn vakantie.

Op de 1 op de andere dag was onze woning leeggehaald en al onze spullen in een nieuwe woning gezet. In een woning met 3 verdiepingen waar een gedeelte van de familie van mijn vriend woont. Niemand die aan mij heeft gevraagd wat ik er van zou vinden. De schoonfamilie mag mij en vindt het gezellig met mij samen te wonen.

Mijn vriend en ik hebben grotendeels onze eigen ruimtes, maar wij hebben bijvoorbeeld geen eigen wc en douche. Daarvoor moet ik in het gedeelte van mijn schoonfamilie zijn.

Ik heb helemaal geen thuis gevoel hier. Na werk wil ik lekker op de bank ploffen en mijn privacy, maar dat kan hier niet. Als ik na werk thuiskom, mo3t ik door het gedeelte van mijn schoonouders. Vaak roept mijn schoonmoeder mij ook als ik in mijn eigen gedeelte ben, met de vraag of ik wil komen.

Als ik naar de wc moet, moet ik bij mijn schoonfamilie zijn. Ik vind dit niet echt een normale situatie. Mijn vriend en schoonfamilie vinden echter dat ik mij aanstel en geven aan dat ik mij gewoon op mijn gemak kan voelen. Zij begrijpen niet dat ik het vervelend vind om mijn woning als het ware te moeten delen.

Ook mijn vriend steunt mij niet. Als ik zelf met ideeën kom voor de woning zodat ik mij wat prettiger kan voelen, dan wuift hij het weg als onzin en dat ik de situatie moet accepteren.

Voor de duidelijkheid: ik ben naar de andere kant van het land verhuisd voor mijn vriend. Mijn familie en vrienden heb ik dus achter gelaten. Dit is natuurlijk mijn eigen keuze en kan ik mee leven, maar ik vind dat hier dan best iets voor tegenover mag staan (namelijk een woning waar ik mij thuis voel, that's all en volgens mij is dit niet te veel gevraagd. Mijn vriend doet dit echter af als onzin en vindt dat ik verwend ben en dan maar op mezelf moet gaan wonen.

Nu vraag ik mij af of ik mij echt aanstel?

Aub dit bericht niet quoten. Op het moment dat dit topic helemaal dood is, haal ik dit bericht misschien weg of pas ik 't aan met een soort samenvatting. Mijn vriend weet namelijk mijn account.
Waarom hebben jullie geen eigen plekje met z’n tweetjes ?
Ik vind trouwens niet dat je je aanstelt. Lijkt mij ook heel vervelend
Oke....

Je hebt toch zelf al het antwoord gegeven? Jij voelt je er niet thuis. (En terecht wat mij betreft.)

Wegwezen daar dus. Pak je belangrijkste spullen in en gaan!
En je vriend wist van niets?

Ik kan mij gewoon helemaal niet voorstellen dat het van de een op de andere dag, zo..huppa besloten en verhuist is.

Maar antwoord op je vraag: nee, je stelt je niet aan, ik zou het ook niet tof vinden.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 12-01-2020 18:48
8.06% gewijzigd
Is je vriend van oorsprong Nederlands?

En nee niet acceptabel. Ik zou echt niet kunnen samenleven met mijn schoonfamilie. Trouwens ook niet met mijn eigen familie
Huh wat ontzettend raar.
Je vriend ging hier zomaar mee akkoord zonder met jou te overleggen?
Ik zou not amused zijn en dus op zoek gaan naar mijn eigen huis, desnoods zonder vriend.
.
Die verrassingsverhuizing gaat zoveel grenzen over dat ik eigenlijk niet begrijp dat je nog bij je vriend bent. Hebben jullie een andere culturele achtergrond dat jullie dit allebei min of meer normaal vinden?
Dus achter je rug om is je hele boeltje verhuisd naar een plek die jij niet zelf hebt uitgekozen en je vriend vindt het onzin dat je daar niet over te spreken bent en vindt dat je het maar moet accepteren? En dan vraag jij je nog af of je je aanstelt?

Ik vind het een ronduit krankzinnige situatie en compleet logisch dat je hier niet happy mee bent. Wat ís dat in godsnaam voor familie? En weet je zeker dat je vriend niet in het complot zit, aangezien hij dit zó normaal schijnt te vinden?

Ik zou mijn boeltje pakken en terug verhuizen naar waar ik vandaan kwam (en dan bedoel ik dus niet de vorige woning, maar je vorige omgeving).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
En met ‘verrassingsverhuizing’ ga ik er maar even vanuit dat ze het goed bedoelen, want eigenlijk is het niets meer dan een gedwongen uithuiszetting.
Er wordt voor jou beslist en je wordt de mond gesnoerd en vraagt je af waarom je je niet thuis voelt.. nou omdat ze je denken te bezitten en je niks te zeggen hebt.
Enge mensen, wordt niet zwanger.
:woa: ongelooflijk.
Hoe oud zijn jullie trouwens TO?
En zijn er financiële problemen of zo, dat vriend daarom jullie oude woning heeft opgezegd en noodgedwongen met zijn familie in 1 huis gaat wonen?

Ik zou anders echt niet begrijpen waarom een volwassen persoon zijn eigen huis opzegt om weer bij familie in te trekken.
.
Wat een vreemd verhaal. Je vriend heeft dus achter jouw rug om uit gekeken naar andere huizen en een koop/huurcontract getekend?

Ik vraag me af waarom hij nog je vriend is en niet je ex.
Je bent verhuisd om met je vriend samen in een eigen huis te wonen waar je je privacy hebt. Je vriend stemde daarmee in. Dat hij je nu niet steunt toont dat hij die afspraak nietig vindt.

'Moet' je meebetalen aan dat huis waar je nu woont?
Weggaan
Nou, ik kan me hier niks bij voorstellen. Ik ben benieuwd naar wat meer achtergrond informatie.
Op wiens naam stond die vorige woning? En hoe zit het met de betaling in deze woning?
Heb je je verhuizing ook aangegeven bij de gemeente?
Ik vind dit zo'n vreemd verhaal, ik snap dat je je rot voelt.
Ik zou teruggaan. Met zo'n man wil je niet de toekomst in.
Hij zou van mij kunnen kiezen:
Of we gaan samen elders wonen zonder pottekijkers, of ik ben alleen weg.
(En in dat laatste geval is de relatie waarschijnlijk dood, maar so be it ... Als ie al niet kan overleggen over een verhuis was bij mij de relatie sowieso al direct dood geweest.)
Ik snap hier niks van. Hebben ze de huur opgezegd voor jullie of zo? Of woonden jullie in een huis van schoonfamilie? Je kunt toch niet zo maar je huis uit gezet worden.

We missen geloof ik wat informatie.
Felidaes schreef:
12-01-2020 18:47
En je vriend wist van niets?

Ik kan mij gewoon helemaal niet voorstellen dat het van de een op de andere dag, zo..huppa besloten en verhuist is.

Maar antwoord op je vraag: nee, je stelt je niet aan, ik zou het ook niet tof vinden.
Mijn vriend is helaas niet het type die mij dingen (op tijd) vertelt. Hij heeft wel voor de sier toen we in de nieuwe woning beland waren gevraagd of ik het wilde. Ik heb toen gezegd dat ik het niet prettig vond. Hij had mij toen gevraagd het een kans te geven en beloofd dat als ik me over een tijdje nog niet op mijn gemak zou voelen, we zouden verhuizen. Loze woorden blijkt nu.
Lady_Day schreef:
12-01-2020 18:57
Ik snap hier niks van. Hebben ze de huur opgezegd voor jullie of zo? Of woonden jullie in een huis van schoonfamilie? Je kunt toch niet zo maar je huis uit gezet worden.

We missen geloof ik wat informatie.
Denk dat het vorige huis van vriend was en TO bij hem woonde.
Vriend heeft huis opgezegd zonder overleg.. zoiets vermoed ik
.
Euhm wat??? Huh???

Dat moest verdorie eens iemand bij mij proberen! Die zou van zijn leven zoiets nooit meer in zijn of haar hoofd halen!

Wegwezen daar hoor. Ik vind dit echt krankzinnig.
Life is short. Eat dessert first.
angelwings19 schreef:
12-01-2020 18:58
Mijn vriend is helaas niet het type die mij dingen (op tijd) vertelt.

Zoals een verhuizing? Ik vind dat echt absurd. Alsof je een kind bent. Of een huisdier.
angelwings19 schreef:
Mijn vriend is helaas niet het type die mij dingen (op tijd) vertelt. Hij heeft wel voor de sier toen we in de nieuwe woning beland waren gevraagd of ik het wilde. Ik heb toen gezegd dat ik het niet prettig vond. Hij had mij toen gevraagd het een kans te geven en beloofd dat als ik me over een tijdje nog niet op mijn gemak zou voelen, we zouden verhuizen. Loze woorden blijkt nu.
En waarom wil je samen zijn met een kerel die zulke beslissingen alleen neemt, je niks op tijd vertelt - blijkbaar niet de eerste keer - en waarbij dingen vaak loze woorden blijken?

Ik zou hard wegrennen. Of op zoek gaan naar een kamer voor mij alleen.
Of gewoon terugkeren naar je roots.
angelwings19 schreef:
Maar vind hij dit de ideale situatie dan? Samenwonen met zijn familie? Geen eigen badkamer/wc etc.

Wat is de reden dat hij niet meer met zijn tweeën wilt wonen?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven