Entertainment alle pijlers

Welke muziek kreeg jij van thuis mee

12-01-2020 18:40 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals het een goed TO betaamt, in mijn geval vanaf de jaren ’70 etc, voor zover het me bij is gebleven:

ELO
Jean Michel Jarre
Queen
Rolling Stones
ABBA
Kate Bush
(Ike en) Tina Turner

Ben er vast nog vergeten….

Ook leuk om hier de oldies middels Youtube te laten herleven? Maar ook leuk om te weten of je zelf ook die muziek nog luistert?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
12-01-2020 19:14
Boney M, ABBA, George Baker Selection, Duitse schlager, Frank & Mirella, Corry Konings, BZN. Ik had een hele moeilijke jeugd... ;-D

Ben jij mijn broertje?

So blau blau blau blüht die Entzian, Rosamunde, Immer wieder Sonntags, Ein Festival der Liiiiiiieeeeebe soll unser Leben sein...
snoesje666 wijzigde dit bericht op 12-01-2020 19:22
1.38% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
cranberryjuice schreef:
12-01-2020 18:48
Ik ben 23 maarrr;


Bruce Springsteen
Nirvana
Acdc
Roxette
Celine Dion
Velvet underground
:heart: :heart: :heart:
Queen
Queen

Oja had ik al Queen genoemd?
Van mijn ouders Nana Mouskouri.En Jacq Brel.
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 12-01-2020 19:28
18.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
12-01-2020 19:20
Oost-Europese muziek. Balkan, Russisch, Armeens... Mijn ouders zongen deze muziek bij verschillende koren en wij waren als kinderen altijd overal bij. Ik heb een foto van mezelf toen ik een paar weken oud was, in de draagzak bij mijn vader op een podium :flirting:
Het koor van mijn moeder ging zelfs weekendjes weg (kinderen mochten dan mee) en de muziekgroep van mijn vader trad zeker 20x per jaar op en ik mocht dan altijd mee om dingen klaar te zetten. Met kerstconcerten werd er een speciaal nummer ingestudeerd met 'de kinderen' maar omdat we er zo vaak bij waren konden we sowieso alles meezingen! Hele mooie herinneringen aan :heart: Daarnaast wat klassiek, kleinkunst, e.d.

Daarna zelf vooral plezier beleefd aan musical, maar ook altijd Balkan blijven zingen. Nu zing ik van alles (helaas geen Balkan meer). Muziek luisteren doe ik eigenlijk nooit. Mijn dochters probeer ik ook van alles te laten horen.

Ik werk in de jeugdzorg en kreeg een paar jaar geleden een jongetje uit een Oost-Europese land op de groep. Was als crisis uit huis gehaald en bij ons geplaatst, sprak amper Nederlands, fors getraumatiseerd. Ik heb toen een (slaap)liedje uit zijn lans van herkomst voor hem gezongen. Dat was een heel mooi moment. Hadden mij ouders ook vast prachtig gevonden!
Wat mooi dat je dit deelt. Heel mooi om te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi verhaal over die balkanmuziek.
:)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
gizzmo-returns schreef:
12-01-2020 19:26
Queen
Queen

Oja had ik al Queen genoemd?
Die heb ik weer door gegeven aan de volgende generatie.
Snoesje666 schreef:
12-01-2020 19:21
Ben jij mijn broertje?

So blau blau blau blüht die Entzian, Rosamunde, Immer wieder Sonntags, Ein Festival der Liiiiiiieeeeebe soll unser Leben sein...

Zusje dan ;-D Ik kan inderdaad al die liedjes die je noemt zo meezingen.
Creedence Clearwater Revival, natuurlijk!
cranberryjuice schreef:
12-01-2020 18:48
Ik ben 23 maarrr;


Bruce Springsteen
Nirvana
Acdc
Roxette
Celine Dion
Velvet underground

Jij bent 23 en je ouders luisterden naar muziek uit mijn tijd. Ik voel me echt zo oud nu...
Alle reacties Link kopieren
EO muziek.

Van al het andere word de Heere niet blij van volgens moeder :cry:

Ik loop dus ook best achter met muziek kennis

Ben inmiddels 50 jr.
keukenstoel schreef:
12-01-2020 19:34
EO muziek.

Van al het andere word de Heere niet blij van volgens moeder :cry:

Ik loop dus ook best achter met muziek kennis

Ben inmiddels 50 jr.
Je mag een oortje leggen in mijn you tubelijst als je wilt. :)
Alle reacties Link kopieren
Bach
Bach
en Bach

en Simon&Garfunkel en aanverwanten
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
The Beatles, Franse chansons, allerlei Amerikaanse jaren 60 muziek.
Alle reacties Link kopieren
Kate Bush, Bob Dylan, CCR, Fleetwood Mac, Rolling Stones, Janis Joplin, Jimi Hendrix etc en zowel muziek van symfonieorkesten en strijkersensembles van mijn moeder, bebop en af en toe wat minder experimentele jazz van mijn vader.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
tatlitatli schreef:
12-01-2020 19:41
Bach
Bach
en Bach

Hier ook. De rest was duivels.
Alle reacties Link kopieren
David Bowie, Bruce Springsteen, Golden Earring en met mijn moeder luisterde ik ook wel smartlappen onder t strijken en poetsen 😊
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader had stapels en stapels LP’s: The Stones, The Beatles, Lou Reed, Led Zeppelin, Herman Brood, David Bowie, CCR, noem een naam en hij had vast een LP of single. Vooral jaren ‘60 doen het altijd goed in huize Turtle. Tussen de LP’s zaten ook een paar albums van Queen en zodoende ben ik daar groot fan van geworden. Maar meestal luister ik jaren ‘60 muziek via TuneIn. Ik ben 41 en heb (misschien wel door de muzieksmaak van mijn vader) het gevoel dat ik in het verkeerde tijdperk ben geboren. Hippie at heart zullen we maar zeggen.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
..
anoniem_63a410da8207f wijzigde dit bericht op 15-01-2020 15:43
98.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
André Hazes, Rod Steward (mijn vader)
Klassiek (mijn moeder)
Alle reacties Link kopieren
Radio 4 in de ochtend (de middagprogrammering was te zwaar), Herman van Veen en de Matthäus Passion op goede vrijdag. Mijn vader vond de Stones en de Kinks wel leuk, maar dat stond niet vaak aan. Hij zette zaterdagmiddag de Rrrrode Haan aan.
Alle reacties Link kopieren
(Vader)
Pink floyd
David Bowie
Jean michel jarre
War of the worlds
Queen

(Moeder)
Cliff richard
Elvis presley
Shakin Stevens
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Metallica, Iron Maiden, Pink Floyd, Led Zeppelin, Van Halen, Santana, AC/DC, Fleetwood Mac, Queen, Genesis.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Mijn vader hield van André Hazes, Corry Konings en BZN, mijn moeder van ABBA. ABBA kan ik nu nog wel waarderen, maar ik heb een hekel aan Nederlandstalige muziek ontwikkeld ;-D
Voornamelijk Phil Collins, Genesis en Sting!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven