Tegenvallende plekken van Nederland

12-01-2020 21:27 373 berichten
De tegenhanger van de mooiste plekken van Nederland.
Welke plekken vinden jullie tegenvallen?

Bij mij staat Scheveningen toch wel hoog op mijn lijstje.
Eviva1983 schreef:
12-01-2020 21:53
Heb er gewoond! Super mooie omgeving juist en prachtige natuur bij het bos en strand.
Ik praat natuurlijk wel over mijn bevindingen van ca 30 jaar terug.
Zou er nu een totaal ander (tegenovergesteld) gevoel bij hebben waarschijnlijk.
Amsterdam, Rotterdam en ongetwijfeld een hoop andere steden.
Venlo. De mensen, het dialect, de winkels, de sfeer, het verkeer. Venlo is de hel.
Malinois schreef:
12-01-2020 21:58
Venlo. De mensen, het dialect, de winkels, de sfeer, het verkeer. Venlo is de hel.
:worship:
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
12-01-2020 21:52
Hoewel ik Zuidoost Groningen fantastisch vond, kan ik niet zo goed tegen die enorme groene vierkante platte vlaktes in Friesland en Groningen. Op de een of andere manier vind ik dat heel naargeestig. Met zo’n enkel huis er middenin, vooral aan zo’n strak kanaal met scheefgewaaide bomen erlangs, de enige bomen in de omgeving. ik kan me gewoon niet inbeelden dat je daar gelukkig kan zijn.
Je beschrijft precies het landschap waar ik uit de klei getrokken ben.
Ik kan het gevoel als ik dat weer zie niet goed beschrijven, een oergevoel van thuis en oorsprong en melancholie.
Duizenden landschappen zijn mooier, maar niets zal me ooit zo kunnen raken.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Oh ja, Almelo.
Verschrikkelijk.
Mevrouw75 schreef:
12-01-2020 21:52
Hoewel ik Zuidoost Groningen fantastisch vond, kan ik niet zo goed tegen die enorme groene vierkante platte vlaktes in Friesland en Groningen. Op de een of andere manier vind ik dat heel naargeestig. Met zo’n enkel huis er middenin, vooral aan zo’n strak kanaal met scheefgewaaide bomen erlangs, de enige bomen in de omgeving. ik kan me gewoon niet inbeelden dat je daar gelukkig kan zijn.
Heb zelf ook niet zo heel veel met Oost-Groningen (wel met Het Hogeland en ook Westerkwartier).
Wel vind ik de omgevingen bij Bellingwolde, Vlagtwedde en Ter Apel wel weer mooi.
En Bourtange is erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
De Flevopolder met die strakke boomrijen en kale vlakten met niets anders dan grove brokken zeeklei.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ene Mark van Wonderen heeft daar juist een boekje vol mee uitgebracht met de naam Treurtrips:

https://www.trouw.nl/cultuur-media/maak ... ~be84f10b/
.
Alle reacties Link kopieren
Schiedam, wat een ellende. 1 mooie straat, rest armoedig en rommelig
Liliane13 schreef:
12-01-2020 22:05
Ene Mark van Wonderen heeft daar juist een boekje vol mee uitgebracht met de naam Treurtrips:

https://www.trouw.nl/cultuur-media/maak ... ~be84f10b/
Ja, ik vind het ook mooi. Ik rij graag over het industrieterrein van Emmen. Zo'n schitterend-lelijke plek.
Mevrouw75 schreef:
12-01-2020 21:52
Hoewel ik Zuidoost Groningen fantastisch vond, kan ik niet zo goed tegen die enorme groene vierkante platte vlaktes in Friesland en Groningen. Op de een of andere manier vind ik dat heel naargeestig. Met zo’n enkel huis er middenin, vooral aan zo’n strak kanaal met scheefgewaaide bomen erlangs, de enige bomen in de omgeving. ik kan me gewoon niet inbeelden dat je daar gelukkig kan zijn.
Dat heb ik ook.
En de kop van noord Holland, ik vind de mensen die er vandaan komen heel leuk maar vooral de wat meer afgelegen plaatsen vond ik het landschap zo saai.
Alle reacties Link kopieren
Bataviastad. Wat een teleurstelling.
Alle reacties Link kopieren
Naast wat dingen die genoemd zijn (scheveningen, den haag, amsterdam) vind ik Utrecht ook echt niks, smoetsig, hoog cathetijnr is te weinig divers en veeeeeeeel te groot.
Kerkrade:
Stad met veel griebusplekken.
Overigens hebben ze er wel een mooi science museum, Continium en mooie dierentuin als je er van houdt

Vaals: leuk centrum maar daarbuiten is het niks

Venlo, Heerlen,
Alle reacties Link kopieren
Rotterdam. Ik snap helemaal niks van die stad. Geen samenhang, niet lekker maar een beetje gaan lopen en dan wordt het vanzelf leuk, geen leuke verborgen koffie of eettentjes. Hier en daar een leuke straat maar dat is het.
feow schreef:
12-01-2020 22:00
Je beschrijft precies het landschap waar ik uit de klei getrokken ben.
Ik kan het gevoel als ik dat weer zie niet goed beschrijven, een oergevoel van thuis en oorsprong en melancholie.
Duizenden landschappen zijn mooier, maar niets zal me ooit zo kunnen raken.


Dit. Ik was in mijn hoofd een antwoord aan het formuleren tot ik dit las. Je zegt het goed.


Het voelt ook zo heerlijk als thuiskomen, na een vakantie in de bergen (prachtig hoor, voor vakantie): je kunt weer kilometers van je af kijken, heerlijk. Thuis.
Mariejan schreef:
12-01-2020 22:18
Rotterdam. Ik snap helemaal niks van die stad. Geen samenhang, niet lekker maar een beetje gaan lopen en dan wordt het vanzelf leuk, geen leuke verborgen koffie of eettentjes. Hier en daar een leuke straat maar dat is het.
Rotterdam is een heerlijke stad en je hoeft er niet veel meer van te snappen dat alle schattige grachtenhuisjes zijn weggebombardeerd en daarvoor in de plaats lelijke jaren 50 en 60 blokken zijn neergeplempt. En toch, Katendrecht met uitzicht over de haven❤.
Ik heb een aantal plekken in Nederland die ik zwaar overgewaardeerd vind:

- Rotterdam. Ik werk er en vind het een lelijke, morsige stad met brutale inwoners.
- Den Haag. Het heeft een aantal mooie stukken, maar de sfeer vind ik er doorgaans agressief en opgefokt.
- Scheveningen. Gewoon een stom strand met veel te veel mensen in de zomer.
- Amsterdam. Ik snap niet wat daar leuk zou kunnen zijn. Ja, de musea, maar die zijn te druk bezocht.
- Almelo. Ik word daar depressief van lelijkheid.
Rotterdam heeft wel mooie gebouwen maar verder.. Mwah. Of ik liep in het verkeerde gedeelte, dat kan natuurlijk ook.
Zoetermeer en Lansingerland. Ik ben er opgegroeid maar tegenwoordig zijn het zielloze dorpen met overbevolking.
Alhoewel ik laatst hoorde dat het centrum van Zoetermeer erg leuk is geworden.
Madderijn schreef:
12-01-2020 22:17
Bataviastad. Wat een teleurstelling.
Dat voldeed volledig aan de verwachtingen. Sneue lelijke toestand dacht ik vooraf, en dat was het dus ook
Bedrijventerreinen zijn vaak intens lelijk. Saaie logistieke panden, fantasieloze kantoren. Kijk bijvoorbeeld naar het gebied ten noorden van de A59 bij Waalwijk. Of al die logistieke panden in Tilburg-Noord. Of een groot deel van het gebied langs de A67 tussen Eindhoven en Venlo. Echt afschuwelijk.
Ach ja Bataviastad. Had een trieste uitstraling toen we er rondliepen.
IJmuiden is zo lelijk dat ik bijna moest huilen van ontroering. Bijna dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven