Edinburgh: betaalbare treinreizen en hoteltips

13-01-2020 14:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een paar dagen naar Edinburgh, liefst met de trein, maar ik vind het wel duur. Zeker 150 per enkele reis, meestal meer. Kan ik nou gewoon niet zoeken of is dit mijn enige optie?

Daarnaast ben ik op zoek naar een charmant hotel/B&B in het centrum. Iemand leuke tips?
Alle reacties Link kopieren
je kunt met de National Express (bus) kost misschien 20 euro? duurt 10-12 uur van Londen naar Edinburgh
De trein is gewoon duur

Hoe bizar ook, vliegen is wellicht goedkoper?
Zou een AIRBNB nemen, goedkoper en gezelliger.
En vliegen is goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2020 14:09
je kunt met de National Express (bus) kost misschien 20 euro? duurt 10-12 uur van Londen naar Edinburgh
De trein is gewoon duur

Hoe bizar ook, vliegen is wellicht goedkoper?
Ja, ik zit serieus te overwegen om te vliegen. Bus heb ik idd ook overwogen maar dan ben ik echt héél lang onderweg als ik eerst met de trein naar Londen ga.
Alle reacties Link kopieren
Gave stad!

Je kunt ook met de boot naar Newcastle (vanaf IJmuiden) en dan de trein naar Edinburgh. Prima bootreis, je vertrekt 's avonds en komt 's morgens aan en dan nog twee uurtjes met de trein. Prima kamers (met eigen badkamer!) en het buffet is ook lekker (maar eigen eten meenemen kan ook).
Alle reacties Link kopieren
Jupiter1995 schreef:
13-01-2020 14:29
Gave stad!

Je kunt ook met de boot naar Newcastle (vanaf IJmuiden) en dan de trein naar Edinburgh. Prima bootreis, je vertrekt 's avonds en komt 's morgens aan en dan nog twee uurtjes met de trein. Prima kamers (met eigen badkamer!) en het buffet is ook lekker (maar eigen eten meenemen kan ook).
haal je ook niet onder de 150 euro, toch?
boot&trein
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2020 14:31
haal je ook niet onder de 150 euro, toch?
boot&trein
Ik zie dat een 2-persoonshut €117 kost enkele reis. De prijs van het treinticket hangt af van hoe ver je van te voren boekt. Het zal niet veel schelen van €150 denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Jupiter1995 schreef:
13-01-2020 14:38
Ik zie dat een 2-persoonshut €117 kost enkele reis. De prijs van het treinticket hangt af van hoe ver je van te voren boekt. Het zal niet veel schelen van €150 denk ik.
en dan de treinreis in NL naar de boot

Misschien is zelf rijden en met de boot van Duinkerken wel het goedkoopst?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2020 14:54
en dan de treinreis in NL naar de boot

Misschien is zelf rijden en met de boot van Duinkerken wel het goedkoopst?
Dat is waar. :) Tja, heel goedkoop is het niet (wel leuk en milieuvriendelijk en alles).
Waarom niet vliegen maar wel de boot?
Alle reacties Link kopieren
Met kerst geweest (wel met vliegtuig). We hebben overnacht in b&b No. 53 Frederic Street (is de naam en het adres). Gevonden via booking. In het centrum, ontbijt in restaurantje op benedenverdieping. Er is geen lift (zit op 2e etage). Leuke eigenaren, ruime kamers en heerlijke douche.

Prijs van treinkaartjes in de UK verschilt als je eerder reserveert, zijn ze goedkoper. Soms ook andere route die goedkoper kan zijn. Wil je vanuit Nederland met de trein? Dan van je denk ik erg lang onderweg.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
13-01-2020 15:40
Waarom niet vliegen maar wel de boot?
https://www.eco-reizen.nl/achtergrond/vervoer/

Milieu?
Leuk artikeltje, maar het klopt natuurlijk van geen kant.

Een ferry-tripje van een halve dag wordt vergeleken met een week (!) cruisen. Lekker scheve cijfers krijg je dan! Terwijl het precies hetzelfde soort boot is.... :rofl:

Ik heb even geen precieze cijfers, maar een ferry naar Schotland verbruikt per passagier niet veel minder dan een vliegtuig, en zeker niet minder dan een cruiseschip.


(Waarschijnlijk verbruikt een ferry juist veel meer per passagier omdat de boot niet efficient beladen is, i.t.t. tot een vliegtuig!!)
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
15-01-2020 08:36
Leuk artikeltje, maar het klopt natuurlijk van geen kant.

Een ferry-tripje van een halve dag wordt vergeleken met een week (!) cruisen. Lekker scheve cijfers krijg je dan! Terwijl het precies hetzelfde soort boot is.... :rofl:

Ik heb even geen precieze cijfers, maar een ferry naar Schotland verbruikt per passagier niet veel minder dan een vliegtuig, en zeker niet minder dan een cruiseschip.


(Waarschijnlijk verbruikt een ferry juist veel meer per passagier omdat de boot niet efficient beladen is, i.t.t. tot een vliegtuig!!)
je gaat vreselijk OT
1. Het topic is al dagen dood.
2. Ik had een even simpele als logische vraag: waarom wel een boot maar geen vliegtuig.
3. Jij post vervolgens informatie die op z'n zachtst gezegd dubieus is waar het één en ander op aan te merken is.
4. Maar als ik dat aangeef en toelicht, dan ga ik off topic?


Ha.
Ha.
Ha...
kadanz schreef:
15-01-2020 09:44
1. Het topic is al dagen dood.
2. Ik had een even simpele als logische vraag: waarom wel een boot maar geen vliegtuig.
3. Jij post vervolgens informatie die op z'n zachtst gezegd dubieus is waar het één en ander op aan te merken is.
4. Maar als ik dat aangeef en toelicht, dan ga ik off topic?


Ha.
Ha.
Ha...
Ze had gewoon geen come back dus dan maar zo'n opmerking..
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
15-01-2020 09:44
1. Het topic is al dagen dood.
2. Ik had een even simpele als logische vraag: waarom wel een boot maar geen vliegtuig.
3. Jij post vervolgens informatie die op z'n zachtst gezegd dubieus is waar het één en ander op aan te merken is.
4. Maar als ik dat aangeef en toelicht, dan ga ik off topic?


Ha.
Ha.
Ha...
nope,
ik zette milieu met een vraagteken
kan ook vliegangst zijn, weet jij veel
ik ken TO niet
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips allemaal! Ik ga liever niet met de boot hoewel het inderdaad wel goedkoper is. Ik denk dat ik toch voor de extra kosten ga en d.m.v. interrail een treinkaartje regel.
Ok, goede reis!
Het is wel een enorme omweg, via Antwerpen, Brussel, Calais, Londen naar Edinburgh. Alsof je eerst van Amsterdam naar Eindhoven gaat om over te stappen op de trein naar Groningen ;)
Alle reacties Link kopieren
Haha ja, als je een rechte lijn zou hebben vanaf waar ik woon Engeland in, ben je er eigenlijk al bijna.

Het duurt trouwens ergens tussen de 10 en de 13 uur, afhankelijk van de aansluitingen.
Ik zal er niet verder over zeuren, maar waarom met de trein?
Alle reacties Link kopieren
Met het vliegtuig naar Edinburgh, dan de airport shuttle naar het midden van het centrum. Je stapt uit voor de deur van City Roomz. Prima hostel/hotel. Ik had met mijn dochter een 2 persoons kamer, heel klein maar afdoende.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
15-01-2020 21:02
Ik zal er niet verder over zeuren, maar waarom met de trein?
Grotendeels milieu maar ook wel om de ervaring. Heerlijk, treinreizen, naar buiten kijken, boekje lezen... :heart:
Fiorah schreef:
15-01-2020 21:36
Grotendeels milieu maar ook wel om de ervaring. Heerlijk, treinreizen, naar buiten kijken, boekje lezen... :heart:
Mooi toch :)
Alle reacties Link kopieren
Alleen toen ik naar Wenen ging met de trein zat ik 13 uur lang naast zo'n paneel ipv naast het raam. Dat was wel echt frustrerend... :frusty:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven