Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
wendy7373 schreef:
12-01-2020 21:47
Hoi kwebbeltje,ik woon ook in het zuiden,middenLimburg,en bewust kinderloos.
Ze zijn er wel,maar ik kom er ook nauwelijks een tegen. :-D

:hello:
lilguinea schreef:
12-01-2020 19:55
Ik woon in Friesland, dus dan wonen wij precies aan de andere kant van het land ten opzichte van elkaar.
Dan wonen wij denk ik nog het dichts bij elkaar. Ik woon in de kop van Overijssel 😁 En ik kom oorspronkelijk uit Friesland 🙌
Alle reacties Link kopieren
Hier een Amsterdammer.

En ja, vriendschappen met kinder-mensen zijn bij mij ook aardig doodgebloed. Misschien zou ik het inmiddels weer kunnen proberen aanhalen omdat die kinderen ouder worden, als in bovenbouw basisschool/middelbare school.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
12-01-2020 16:42
Ik woon zo te horen in een ander gedeelte van Overijssel dan jij. Ik woon wat stedelijker :D
Enschede, Deventer, Zwolle, Almelo, Hengelo?
Ik heb in de stad gewoond, Eindhoven. Blij nog steeds dat ik er weg ben. Het is hier echt heel mooi en het is een voorrecht om hier te wonen. Dat zeiden een vriendin en ik vandaag nog tegen elkaar (zij komt uit het westen) toen we wandelden door het Springendal.
Alle reacties Link kopieren
Hier iemand uit Noord-Friesland, al 13 jaar samen met man.
Mijn beste vriendin staat op het punt van bevallen van haar eerste, en verder heb ik een klein handje vol (vrijgezelle) kinderloze vrienden :mrgreen:

Van mijn vroegere studietijd in Amsterdam ben ik 1 van de weinige uit mijn jaar die nog kindervrij is, voor zover ik nog contact met hen heb. Ook op mijn werk (zorg) en studie ben ik een van de weinige. Ik lig er niet wakker van maar sluit sowieso niet echt makkelijk vriendschappen dus mis het ook niet dat ik geen enorme vriendenclub heb.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
13-01-2020 19:25
Hier iemand uit Noord-Friesland, al 13 jaar samen met man.
Mijn beste vriendin staat op het punt van bevallen van haar eerste, en verder heb ik een klein handje vol (vrijgezelle) kinderloze vrienden :mrgreen:

Van mijn vroegere studietijd in Amsterdam ben ik 1 van de weinige uit mijn jaar die nog kindervrij is, voor zover ik nog contact met hen heb. Ook op mijn werk (zorg) en studie ben ik een van de weinige. Ik lig er niet wakker van maar sluit sowieso niet echt makkelijk vriendschappen dus mis het ook niet dat ik geen enorme vriendenclub heb.
Dan wonen wij sowieso dicht bij elkaar, ik zit ook in het noorden van Friesland.
mag ik stoom afblazen? SVP niet quoten
anoniem_366940 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 21:46
Reden: Hier stond iets over peuter-terreur
95.60% gewijzigd
Pfoe wat enorm frustrerend Tamago.
Tamago schreef:
13-01-2020 20:56
Ik denk dat bijzonder weinig ouders beseffen dat ook zij "dat soort ouders zijn". In mijn huis grijp ik dus ook gewoon in want mijn huis is niet ingericht op losgeslagen koters. Wij waren dit weekend weer stom verbaasd dat 2 verschillende vrienden met hun hele gezin wilden langskomen. Nee dus, januari is al erg genoeg zonder een huis die bedolven ligt onder autootjes, houten speelgoed en luiertassen. Ik trek een duidelijke grens bij luiers verschonen, niet op de bank, de tafel of mijn bed, het mag op de vloer, in je auto of op je schoot, babypoep is ook gewoon stront en ik wil op die plekken daar geen associaties van poep bij.
anoniem_274419 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 07:52
Reden: verzoek
49.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
13-01-2020 19:42
Dan wonen wij sowieso dicht bij elkaar, ik zit ook in het noorden van Friesland.
Kak, ik bedoelde West-Friesland/Kop van Noord-Holland, foutje! :rofl:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Is er dan niemand uit Brabant? :(
AeonOfWinter schreef:
13-01-2020 21:15
Kak, ik bedoelde West-Friesland/Kop van Noord-Holland, foutje! :rofl:
Details! :rofl:
Geronimo2 schreef:
13-01-2020 21:14
Ik denk dat bijzonder weinig ouders beseffen dat ook zij "dat soort ouders zijn". In mijn huis grijp ik dus ook gewoon in want mijn huis is niet ingericht op losgeslagen koters. Wij waren dit weekend weer stom verbaasd dat 2 verschillende vrienden met hun hele gezin wilden langskomen. Nee dus, januari is al erg genoeg zonder een huis die bedolven ligt onder autootjes, houten speelgoed en luiertassen. Ik trek een duidelijke grens bij luiers verschonen, niet op de bank, de tafel of mijn bed, het mag op de vloer, in je auto of op je schoot, babypoep is ook gewoon stront en ik wil op die plekken daar geen associaties van poep bij.
Dat verschonen is ons dit keer bespaard gebleven, wat dat betreft is er progressie. :-D

Ik denk inderdaad niet dat de ouders zich van ook maar enig kwaad bewust zijn. En ik wil niet overkomen als die kinderloze heks waar niks mag. Maar ik wil ook geen kind verpletterd onder mijn kast.

(Zou je mijn quote weg willen halen? Ik ben ooit al eens bijna herkend dus wellicht verwijder ik mijn post. :-D )
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je Tamago? begin dertig of eind twintig?
Dan pik je die fratsen namelijk nog. Ik doe het niet meer! Hier laat ik het niet meer toe. Dochtertje moet maar leren luisteren als ze niet luistert. Ouder zijn gewoon lui. En ze manipuleren je met hun verholen verwijten "geen kinderen gewend" etc. Dat is namelijk bullshit! Ze moeten gewoon opvoeden!
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
13-01-2020 21:25
Is er dan niemand uit Brabant? :(
Helaas, ik (ook) niet, ik kom uit de randstad.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
iones schreef:
13-01-2020 21:46
Hoe oud ben jij, begin dertig of eind twintig?
Dan pik je die fratsen namelijk nog. Ik doe het niet meer! Hier laat ik het niet meer toe. Dochtertje moet maar leren luisteren als ze niet luistert. Ouder zijn gewoon lui.
Ik ben eind dertig, maar er zijn door een samenloop van omstandigheden pas zeer recent kinderen in onze omgeving en familie gekomen. Dat laatste maakt ook dat het meisje op handen gedragen wordt, want aan beide kanten geen kinderen in de familie verder.
Alle reacties Link kopieren
Een stik verwend nest wordt het.

Ik ken wel kindervrije Brabanders Kwebbeltje. Maar of dat bij jou in de buurt is....
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
13-01-2020 21:25
Is er dan niemand uit Brabant? :(
Jawel, ik! ;-D

Gelukkig heb ik nooit misdragende neefjes of nichtjes in huis gehad. Ik heb wel ooit peuter-terror mogen aanschouwen op een verjaardag bij een vriendin. Gruwel!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
iones schreef:
13-01-2020 21:56
Een stik verwend nest wordt het.

Ik ken wel kindervrije Brabanders Kwebbeltje. Maar of dat bij jou in de buurt is....
Haha dat is de volgende vraag :)
Doornroosje75 schreef:
13-01-2020 22:02
Jawel, ik! ;-D

Gelukkig heb ik nooit misdragende neefjes of nichtjes in huis gehad. Ik heb wel ooit peuter-terror mogen aanschouwen op een verjaardag bij een vriendin. Gruwel!
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
13-01-2020 22:11
Haha dat is de volgende vraag :)
Maarheeze. Ken je dat?
iones schreef:
13-01-2020 22:14
Maarheeze. Ken je dat?
Nu wel.. :P Had er weleens van gehoord maar daar was ook alles mee gezegd :rofl:
Niet echt in mijn buurt helaas.
Alle reacties Link kopieren
Was er al bang voor. Zul je altijd zien.
Kwebbeltje91 schreef:
13-01-2020 21:25
Is er dan niemand uit Brabant? :(
Jawel, het zuidwesten
Alle reacties Link kopieren
Fijn om iedereen hier weer te treffen/lezen!

Wat een verhaal Tamago. De opvoeding van tegenwoordig (zeker als een langgewenst kindje er eindelijk is) bestaat voornamelijk uit het 'vrij' laten van de kinderen. Jouw huis en jouw regels hoor. Superrot dat het allemaal zo moeilijk moet, het is verdorie jouw verjaardag! Ze schikken maar! Al dat eisen vanwege 1 kind,bah. Herkenbaar ook in mijn familie maar goed dat ter zijde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven