Gezondheid alle pijlers

Lens implantatie

13-01-2020 21:33 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik vanavond mijn lenzen uit doe, moet ik twee weken met een bril op mijn neus. Maandag 27 januari heb ik namelijk eindelijk een afspraak gemaakt bij een oogkliniek voor een vooronderzoek voor lensimplantatie. Ik ben nu 53 en sinds mijn zevende heb ik een bril en sinds mijn 16de lenzen. Met mijn -9,5 en mijn -7,5 heb ik nog net geen stok en of hond nodig. Maar ik wil nu wel eens van die lenzen en die bril af. De reden dat ik niet voor laseren kies is omdat je dan alsnog een leesbril moet.

Ik ben er niet echt bang voor, gezonde spanning zeg maar. Het meest enge vind ik nog de verdovingsprik. Als ik eenmaal niks meer voel moet het wel oké zijn lijkt me.

Ik weet niet of er al eens een topic was? Zo ja sorry, zo nee dan hoor ik graag ervaringen.
Met een lens moet je daarna ook een leesbril toch?
Daarom doe ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoeft niet...met laseren wel
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen zowel je min als je plus corrigeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Mijn moeder heeft zo’n implantaatje gekregen wegens staar, maar ook haar slechte zicht (-5) is meteen weer helemaal goed. Het lijkt mij met mijn -5,5 ook wel wat. Laseren durf ik niet aan omdat ik erg droge ogen heb. Weet je toevallig of dat bij implantatie een issue is? En hoeveel kost het?
pamelacourson wijzigde dit bericht op 13-01-2020 21:38
Reden: Per ongeluk de OP gequote.
60.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
13-01-2020 21:37
Ik lees mee. Mijn moeder heeft zo’n implantaatje gekregen wegens staar, maar ook haar slechte zicht (-5) is meteen weer helemaal goed. Het lijkt mij met mijn -5,5 ook wel wat. Laseren durf ik niet aan omdat ik erg droge ogen heb. Weet je toevallig of dat bij implantatie een issue is? En hoeveel kost het?
Ik weet natuurlijk niet in welk deel je woont, maar ik ga bij de Rijnzicht Kliniek in Wassenaar. Lenzen zijn duurder dan laseren. Ik geloof zoń 3000 per oog. Ik wil geen reclame maken, weet niet of dat mag maar kijk anders even op hun site.
Alle reacties Link kopieren
Collega van mij heeft dit al jaren. Helaas door ouderdom moest ze nu alsnog een bril met leesgedeelte. Is er er heel tevreden over omdat ze s nachts het toilet kan vinden en kan fietsen in de regen zonder bril!
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
13-01-2020 21:39
Ik weet natuurlijk niet in welk deel je woont, maar ik ga bij de Rijnzicht Kliniek in Wassenaar. Lenzen zijn duurder dan laseren. Ik geloof zoń 3000 per oog. Ik wil geen reclame maken, weet niet of dat mag maar kijk anders even op hun site.
Dat is voor mij qua afstand goed te doen. Maar wat een geld...
Alle reacties Link kopieren
Student2020 schreef:
13-01-2020 21:41
Collega van mij heeft dit al jaren. Helaas door ouderdom moest ze nu alsnog een bril met leesgedeelte. Is er er heel tevreden over omdat ze s nachts het toilet kan vinden en kan fietsen in de regen zonder bril!
Ah je collega heeft het al heel lang dus, tegenwoordig zijn ze zo ver dat een leesbril niet meer nodig is. Ik wil alleen nog maar een zonnebril ;-)
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
13-01-2020 21:44
Dat is voor mij qua afstand goed te doen. Maar wat een geld...
Ja klopt, ik dat ben ik zeker met je eens...
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
13-01-2020 21:35
Met een lens moet je daarna ook een leesbril toch?
https://www.rijnzichtoogkliniek.nl/lens ... plantlens/
Heb ook lensimplantaten, goeie keus! Let wel op bij welke kliniek je het doet en welke oogarts, kwaliteitsverschil en apparatuur verschil is redelijk groot!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft dit ruim 13 jaar geleden laten doen, hij had -13. Dit hebben ze terug kunnen brengen naar 0, geen bril meer nodig dus. Op termijn moet hij wel een leesbril, zijn armen beginnen wat te kort te worden ;-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik heb ongeveer - 10, maar mij is dos de oogarts verteld dat het bij mij helaas niet kan. Ik wens je veel succes. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig!
Alle reacties Link kopieren
gezondheid/lensimplantaten-ervaringen/l ... ages/26137

Ik heb hier toen meegeschreven. Heb ondertussen weer een bril: met - sterkte en cilinder en leesdeel
Maar kan vanuit mijn bed, de badkamer goed vinden 😊
.
anoniem_394280 wijzigde dit bericht op 07-07-2020 23:29
99.00% gewijzigd
Moa2020 schreef:
13-01-2020 23:26
Ik heb ze, sinds 2010. Beste investering ever! Als je al wat voelt vd prik, is het wat druk in je oog. Ik heb vd implantaties iig geen pijn gehad, alleen kort ongemak. En daarna perfect zicht👌
Same
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
13-01-2020 21:37
Ik lees mee. Mijn moeder heeft zo’n implantaatje gekregen wegens staar, maar ook haar slechte zicht (-5) is meteen weer helemaal goed. Het lijkt mij met mijn -5,5 ook wel wat. Laseren durf ik niet aan omdat ik erg droge ogen heb. Weet je toevallig of dat bij implantatie een issue is? En hoeveel kost het?
Ik had met lenzen ook heel veel last van droge ogen.
Na laseren nergens meer last van.
Alle reacties Link kopieren
Santaaa schreef:
13-01-2020 22:04
Heb ook lensimplantaten, goeie keus! Let wel op bij welke kliniek je het doet en welke oogarts, kwaliteitsverschil en apparatuur verschil is redelijk groot!
Leuk om te lezen! De kliniek waar ik ga staat gelukkig heel goed aangeschreven!
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
13-01-2020 22:39
Ik heb ongeveer - 10, maar mij is dos de oogarts verteld dat het bij mij helaas niet kan. Ik wens je veel succes. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig!
Oh definggravity en weet je ook de reden? En is dit lang geleden? Ze kunnen tegenwoordig zoveel. Probeer anders een vooronderzoek bij een kliniek?
Alle reacties Link kopieren
haantje69 schreef:
13-01-2020 22:51
gezondheid/lensimplantaten-ervaringen/l ... ages/26137

Ik heb hier toen meegeschreven. Heb ondertussen weer een bril: met - sterkte en cilinder en leesdeel
Maar kan vanuit mijn bed, de badkamer goed vinden 😊
Leuk dank je, dit topic ga ik op mijn gemak doorspitten. Jammer dat het al weer uit 2008 is. Wat ik begrijp van de site van de kliniek zijn ze in 10 jaar al weer zoveel verder. Ik ga als het door gaat echt geen leesbril nodig hebben. Ik ben zo benieuwd. Ben die hulpstukken allemaal wel zat! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Moa2020 schreef:
13-01-2020 23:26
Ik heb ze, sinds 2010. Beste investering ever! Als je al wat voelt vd prik, is het wat druk in je oog. Ik heb vd implantaties iig geen pijn gehad, alleen kort ongemak. En daarna perfect zicht👌
Ja die prik, die vind het echt het engst. Maar je stelt me wel een beetje op mijn gemak. En qua investering ben ik het met je eens. Het was heel lang sparen maar ik denk dat het wel waard is.
Alle reacties Link kopieren
Juultje schreef:
13-01-2020 22:05
Mijn man heeft dit ruim 13 jaar geleden laten doen, hij had -13. Dit hebben ze terug kunnen brengen naar 0, geen bril meer nodig dus. Op termijn moet hij wel een leesbril, zijn armen beginnen wat te kort te worden ;-)
-13!!!! Oh je man had echt een hond nodig!!! Ik vind mezelf met -9,5 al stekeblind!
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
13-01-2020 21:37
Ik lees mee. Mijn moeder heeft zo’n implantaatje gekregen wegens staar, maar ook haar slechte zicht (-5) is meteen weer helemaal goed. Het lijkt mij met mijn -5,5 ook wel wat. Laseren durf ik niet aan omdat ik erg droge ogen heb. Weet je toevallig of dat bij implantatie een issue is? En hoeveel kost het?
Nog een beetje late na reactie op jou, ik moet zeggen dat laseren me minder eng lijkt dan lenzen. En na die post van (weet naam niet meer) dat ze ook droge ogen had en nu niet meer lijkt me dit voor jou een goeie keuze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven