Single mama van jonge baby en daten

14-01-2020 21:01 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond ieder,

2020 Is begonnen, maar aan goede voornemens doe ik niet. Mijn zoontje is vijf weken geleden geboren dus mijn enige voornemen is van en met hem genieten natuurlijk!
De vader en ik zijn niet bij elkaar, we waren 'friends with benefits' en daar is onze zoon uit voortgekomen. Niet gepland, maar hij is er nu eenmaal en ik zou hem niet meer willen missen. Vader is wel als vader in beeld, maar niet als mijn partner.

Nu heb ik ook het plan opgevat om (misschien) dit jaar voorzichtig aan daten te beginnen ... Tijdens de zwangerschap heb ik dat natuurlijk niet gedaan. Ik weet niet of ik überhaupt echt weer de datingmarkt op ga ... mijn vrouwelijke familieleden en vriendinnen pushen wel een beetje ('wij passen wel op!' roepen ze) en stiekem wil ik heel voorzichtig zelf ook wel. Voordat ik zwanger werd ging ik door een hectische tijd waarin ik ook niet datete, dus voor mij is het al ruim tweeënhalf jaar geleden dat ik op date geweest ben. Echter de voornaamste focus ligt nu echt bij zoonlief. Immers, ik ben nog maar net bevallen en mijn kindje is nog zo jong. Desondanks mag je wel met het idee spelen, in praktijk brengen kan altijd nog.

Hoe dan ook, ik ben nu mama en dan liggen de verhoudingen in dateland natuurlijk heel anders dan voor die tijd. Kan me zo voorstellen dat er mannen zijn die niet op een alleenstaande moeder zitten te wachten. Ik ben benieuwd of andere alleenstaande vrouwen met kinderen hier ervaringen mee hebben ... en tips zijn ook welkom.
Natuurlijk kun je een relatie krijgen als single moeder. Ik heb daar echt meerdere voorbeelden van gezien in mijn omgeving. Alleen waren dat wel vaak vrouwen die keihard op zoek waren naar een ‘compleet gezin’ en dus vaak met een niet zo heel spannende kerel thuis kwamen. Die stelden de eisen wat naar beneden bij. Zo’n man die op z’n 35e nog steeds vrijgezel is, en altijd al vrijgezel is geweest bijvoorbeeld, omdat ie niet zo knap, of niet zo sprankelend is. En die ook op zoek is naar een gezin. Kind van samen er achteraan en het loopt in de gevallen die ik ken prima. Of idd een andere gescheiden vader.

Alleen als je casual wilt daten dan kom je uit op seksdates idd. En een serieuze relatie zoeken als je nog een baby hebt lijkt mij gewoon ondoenlijk. En je keus wordt idd wel minder en als het goed is wordt je zelf ook kritischer. Als je geen kind hebt kun je je nog wel een incidentele mafkees veroorloven. Met kind niet.

Ik denk dat je prioriteiten gewoon ook anders liggen als moeder en dat veel mannen dan ook afvallen
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 22:23
Nee, dat niet. Het gaat niet om de termijn. Het gaat om het feit dat ik een kind heb,
en daarnaast dat ik sowieso altijd al erg slecht was in daten. Dat ik een kind heb, waar
ik natuurlijk enorm veel van houd en die alle prioriteit heeft, maakt het niet makkelijker.
misschien maakt dat kind jouw leven wel een stuk leuker.

die man komt vanzelf wel een keer.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
14-01-2020 22:20
Hoe oud ben je?
Ik ben 27. Kreeg op mijn 23e mijn eerste vriendje (en daarmee dus mijn eerste bedpartner), dat heeft een tijdlang geduurd.
Daarna kwam de FWB, maar wij hebben nooit een relatie gehad.
anoniem_394703 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 22:29
7.91% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zullen mannen zijn die keihard wegrennen wannee ze horen dat je een kind van 5 weken hebt van je seksvriend. Dat is niet echt een aantrekkelijk verhaal.
Ik vind het raar dat je hier nu mee bezig bent. Ik zou het even laten rusten dit onderwerp en over maanden eens kijken of je een keer wat kunt gaan drinken in de stad met een leuke man. En dan niet een man regelen via Tinder, maar dan een meer betrouwbare datingsite.
Alle reacties Link kopieren
Tropischvisje schreef:
14-01-2020 22:19


Single zijn met kind is vele malen makkelijker dan samen met een man die niet de vader is. Om 10000 redenen.
Hier ben ik het zo ontzettend mee eens.

En serieus, TO, je baby is 5 weken! Dat je hier überhaupt aan denkt, joh. Toen mijn baby 5 weken was lag ik alleen nog maar zwijmelend naar hem te staren.

Ik heb inmiddels 2 kinderen en voed ze alleen op en ik kan zeggen dat in tegenstelling tot welke man dan ook in mijn leven mijn kinderen mijn leven in alle opzichten verrijkt hebben. Ik vind het echt een feestje, het moederschap. Daten? Not so much.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2020 22:31
Hier ben ik het zo ontzettend mee eens.

En serieus, TO, je baby is 5 weken! Dat je hier überhaupt aan denkt, joh. Toen mijn baby 5 weken was lag ik alleen nog maar zwijmelend naar hem te staren.

Ik heb inmiddels 2 kinderen en voed ze alleen op en ik kan zeggen dat in tegenstelling tot welke man dan ook in mijn leven mijn kinderen mijn leven in alle opzichten verrijkt hebben. Ik vind het echt een feestje, het moederschap. Daten? Not so much.
Ik vond en vind daten ook geen feestje, ik vond het al heel lastig toen ik nog geen kind had. Voor daten heb ik echt geen talent, voor het moederschap meer dunkt me. Daarom maak ik me er ook zorgen over, voor het moederschap bakte ik van daten al niks, laat staan met een klein ukkie.
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 22:32
Ik vond en vind daten ook geen feestje, ik vond het al heel lastig toen ik nog geen kind had. Voor daten heb ik echt geen talent, voor het moederschap meer dunkt me. Daarom maak ik me er ook zorgen over, voor het moederschap bakte ik van daten al niks, laat staan met een klein ukkie.
Nou, dan date je toch niet? ik zie het probleem niet zo hoor. Ik date zelf ook niet en mis het ook totaal niet. Mijn leven is hartstikke vol en liefde krijg ik in overvloed van mijn kinderen en andere mensen om me heen.
Am Yisrael Chai!
MrDory schreef:
14-01-2020 22:32
Ik vond en vind daten ook geen feestje, ik vond het al heel lastig toen ik nog geen kind had. Voor daten heb ik echt geen talent, voor het moederschap meer dunkt me. Daarom maak ik me er ook zorgen over, voor het moederschap bakte ik van daten al niks, laat staan met een klein ukkie.
Is het dan niet vooral dat je moet van je omgeving of dat je de drang voelt aan een plaatje te voldoen?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees tussen de regels door dat familie en vriendenhaar snel weer aan de man willen hebben en dat ze zodoende hier aan denkt.

Je bent in elk geval niet piepjong maar zeker niet oud. Ik was ook 27 toen mijn zoon werd geboren en was ook alleen.

Ik heb heel even geprobeerd te daten toen zoon 8 maanden was maar dat was toen nog veel te vroeg.

Laat je familie en vrienden je niks op de mouw spelden. Kijk eerst eens samen met de baby daddy hoe je in een lekker ritme kan komen. Baby moet ook gewoon de kans krijgen een fijne band met zn vader op te bouwen.

Gekke vraag maar waarom zou een relatie tussen jullie twee eigenlijk niet werken?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
14-01-2020 22:36
Nou, dan date je toch niet? ik zie het probleem niet zo hoor. Ik date zelf ook niet en mis het ook totaal niet. Mijn leven is hartstikke vol en liefde krijg ik in overvloed van mijn kinderen en andere mensen om me heen.
Zo kan je er natuurlijk ook in staan. Maar voor mijn gevoel zou het dan toch verdrietig om te accepteren dat het mij niet gaat lukken
een duurzame relatie met uitsluitend 1 partner op te bouwen.. Dat ik natuurlijk zielsveel van mijn kind houd en hem niet meer wil
missen, doet aan voorgaande niet af.
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 22:45
Zo kan je er natuurlijk ook in staan. Maar voor mijn gevoel is het toch wel verdrietig om te accepteren dat het mij niet gaat lukken
een duurzame relatie met uitsluitend 1 partner op te bouwen. Dat ik natuurlijk zielsveel van mijn kind houd en hem niet meer wil
missen, doet aan voorgaande niet af.
hoe weet je dat nou? Misschien kom je op je 34e wel een superleuke man en grote liefde tegen op je werk ofzo. Mens, je bent net bevallen, ga eerst maar eens leren hoe moederschap werkt en zorg eerst voor een fijn gezin voor je baby om in op te groeien in plaats van fatalistisch te doen over daten. Je hebt wel wat anders aan je hoofd nu, denk je niet? En die man komt dan vanzelf wel eens, of niet.
Am Yisrael Chai!
Ik was alleen met 3 kinderen. Ik dacht dat ik voor altijd alleen zou blijven. Wie wil er nu een moeder van 3?!
Echt gedate heb ik nooit vond het wel prima, totdat ik mijn huidige man ontmoette.

Hij ontving mij en mijn 3 kinderen met open armen. Net zoals zij familie en vrienden. Het hoeft zeker geen probleem te zijn.

Probeer eerst te genieten van je kleintje en te wennen aan de nieuwe situatie, dan komt die man vanzelf!
MrDory schreef:
14-01-2020 22:45
Zo kan je er natuurlijk ook in staan. Maar voor mijn gevoel zou het dan toch verdrietig om te accepteren dat het mij niet gaat lukken
een duurzame relatie met uitsluitend 1 partner op te bouwen.. Dat ik natuurlijk zielsveel van mijn kind houd en hem niet meer wil
missen, doet aan voorgaande niet af.
Dat kan heus. Maar je moet het anders zien:

Jij bent met je zoon een gezin. Jij bent zijn basis en jij alleen. (En zijn vader uiteraard maar die staat los van jou).

Een man zou aan heel wat eisen moeten voldoen totdat je hem ook maar in de buurt laat van je gezin. Je moet eerst die basis op orde hebben voordat je daar überhaupt aan kunt denken. En als je baby nog zo jong is heb je die basis nog niet op orde, dat heeft tijd nodig. En dan ben je dus ook nog niet in staat om te zien of een man het waard is om in de buurt van die basis te laten.

Als je dat op orde hebt dan kun je uiteraard daten. Er zijn leuke mannen en zolang jij je prioriteiten goed op orde hebt is er geen bezwaar tegen daten of een relatie zoeken. Maar ga niet op zoek naar een vader, een compleet gezin of iets in die richting, want jij bent al een compleet gezin.

Dat maakt het zoeken van een partner misschien lastiger, want je zult voorzichtiger en veeleisender zijn, maar het maakt de kans op een duurzame relatie groter, want het filtert de foute kerels er al uit.

Jij lijkt vooral uit te gaan van of zo’n man jou wel wil omdat je een kind hebt. Dat zou de minste van je zorgen moeten ziin, jij moet je afvragen of die mán wel voldoet omdat jij een kind hebt
Alle reacties Link kopieren
Trien30 schreef:
14-01-2020 22:42


Gekke vraag maar waarom zou een relatie tussen jullie twee eigenlijk niet werken?
Hij vindt mij niet 'emotioneel' genoeg als vrouw zijnde. Ik ben vrij gesloten, gereserveerd en zakelijk
en heb de neiging om zaken in eerste instantie te benaderen met een analytische en rationalistische blik.
Wat natuurlijk niet betekent dat ik geen emoties heb, maar ik ben niet typetje 'gevoelige lieve vrouw'.

Deze eigenschappen vindt hij verfrissend in een vrouw, maar die waardeert hij in mij als zijnde een vriendin, maar
hij in een relatie zou het voor hem niet werken.
anoniem_394703 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 23:00
9.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alle machtig zeg, lekker, zo’n familie die 5 weken na je bevalling vraagt of je niet eens moet gaan daten. Ik ben sowieso heel allergisch voor van die mensen voor wie je pas compleet bent als je een partner hebt.

Er zijn nog heel veel meer opties dan nu of binnen een paar maanden gaan daten of eeuwig alleen blijven hè. Je kunt ook over twee jaar daten, of over drie enz. Bovendien snap ik dat hele ‘gaan daten’ niet zo goed. Ga je dan op Tinder of zo? Want ik neem aan dat er nu niet dagelijks kerels aanbellen of je er al klaar voor bent. Je kunt toch gewoon kijken hoe het loopt? Als je over een jaar iemand tegen komt die eigenlijk wel heel leuk is, dan ga je met hem uit. En dan kijk je verder.

Ik ben zelf alleenstaande moeder, dochter is 1 en ik date niet. Maar ja, dat deed ik de 8 jaar voor haar geboorte ook niet, ik kom gewoon nooit iemand tegen die ik leuk vind. Geen bewuste keuze of zo. Een vriendin van me heeft haar eerste kind van een one night stand, en is inmiddels gelukkig getrouwd met iemand anders, samen nog twee kindjes. En zij was 31 toen de eerste geboren werd, ook niet piepjong of zo. Dus ja, het kan heus wel.
Er zullen mannen zijn die het niet zien zitten, er zullen er zijn die het niet uitmaakt, en er zullen er misschien zijn die het juist een voordeel vinden dat je al een kind hebt omdat ze kinderen wel leuk vinden maar er geen van zichzelf willen of kunnen krijgen oid.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
14-01-2020 22:47
Ik was alleen met 3 kinderen. Ik dacht dat ik voor altijd alleen zou blijven. Wie wil er nu een moeder van 3?!
Echt gedate heb ik nooit vond het wel prima, totdat ik mijn huidige man ontmoette.

Hij ontving mij en mijn 3 kinderen met open armen. Net zoals zij familie en vrienden. Het hoeft zeker geen probleem te zijn.

Probeer eerst te genieten van je kleintje en te wennen aan de nieuwe situatie, dan komt die man vanzelf!
Wat een mooi (en ook hoopgevend) verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-01-2020 22:52

Jij lijkt vooral uit te gaan van of zo’n man jou wel wil omdat je een kind hebt. Dat zou de minste van je zorgen moeten ziin, jij moet je afvragen of die mán wel voldoet omdat jij een kind hebt
Wat mooi gezegd, die ga ik onthouden!



Overigens word mij regelmatig verteld dat ik dus géén gezin ben met dochter. Sterker nog, toen ik laatst zei: nee, ik woon niet meer alleen, werd ik verbeterd. ‘Ja natuurlijk wel, je kind telt niet’ :-? . Lekker dan.
Want je moet minimaal 2 volwassenen hebben of zo. Ik weet niet of ik dan voor die mensen wel ineens een gezin heb als dochter 18 is, of wat er gebeurt met een stel met drie kinderen waarvan één van de ouders wegvalt.
Dat soort klets moet je dus gewoon naast je neerleggen TO, want daardoor heb jij het gevoel dat je nu al vanalles moet, wat helemaal niet hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging pas (sex) daten toen mijn zoon 2,5 was.

To, zijn dit niet nog de narestjes van je hormonen ?
dat je snakt naar passie om ff snel te ontsnappen aan het moederschap?
Want als ik zo lees dat je geen relatie zoekt en het daten niet hoeft, wordt ik toch heel nieuwsgierig waarom je misschien toch overweegt dit te doen.

Persoonlijk zou ik nooit sex hebben na 5 weken maargoed dat is verschillend per persoon.
Ben je niet bang dat je strax eventueel weer zwanger bent van een fwb?
Een die misschien niet op een kind zit te wachten.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Olina schreef:
14-01-2020 23:09
Ik ging pas (sex) daten toen mijn zoon 2,5 was.

To, zijn dit niet nog de narestjes van je hormonen ?
dat je snakt naar passie om ff snel te ontsnappen aan het moederschap?
Want als ik zo lees dat je geen relatie zoekt en het daten niet hoeft, wordt ik toch heel nieuwsgierig waarom je misschien toch overweegt dit te doen.

Persoonlijk zou ik nooit sex hebben na 5 weken maargoed dat is verschillend per persoon.
Ben je niet bang dat je strax eventueel weer zwanger bent van een fwb?
Een die misschien niet op een kind zit te wachten.
Dat zégt TO toch helemaal niet? Lees haar reacties!
MrDory schreef:
14-01-2020 22:59
Wat een mooi (en ook hoopgevend) verhaal.
Inmiddels getrouwd en samen nog een kindje gekregen. In het begin voor de andere kinderen wel een beetje lastig geweest, weer een baby in huis. Maar nu zijn ze echt dol op hem!
Ik kan het me eigenlijk best goed voorstellen als je nu al wel eens de behoefte hebt aan daten. En ik snap ook niet zo goed wat daar zo'n probleem aan is. Zo te horen is je kind je eerste prioriteit en zit dat wel goed. Verlangen naar een relatie hoeft dat niet in de weg te staan. En uiteraard ga je een relatie nu op een andere manier aan dan wanneer je geen kind hebt.
Ik werd single toen mijn kind 1 jaar was. Ik was jonger dan jij. Ik heb best veel gedated en een paar relaties gehad voor ik mijn huidige partner tegenkwam (heb inmiddels nog 2 kinderen met hem).
Mijn ervaring is dat veel mannen het juist aantrekkelijk vonden dat ik een sterke zelfstandige moeder was. Maar eerlijk gezegd heb ik me daar ook nooit druk om gemaakt. Zorg inderdaad dat je je prima redt zonder man en dat jij en je kind samen een stabiel gezin vormen. Je zult vast nog wel iemand vinden die je leven kan verrijken!
Ik ben ook vanaf het begin een single mama. Ik heb nu twee keer gedate vanaf die tijd. Mijn eerste date was toen mijn zoontje drie jaar was.
Niemand is natuurlijk hetzelfde, en ik wil je ook niet veroordelen, maar dat dit je nu bezig houdt en dat je hierover nadenkt op dit moment is voor mij niet echt te begrijpen.
Je kiest bewust voor alleenstaand ouderschap, dan is toch het liefste wat je wil, je kindje leren kennen, wennen aan alle veranderingen in je leven, wennen aan jouw rol als moeder voordat je weer op zoek gaat naar een nieuwe man of daar überhaupt over nadenkt?

Wat betreft ervaringen, ik date via tinder, ik heb op mijn profiel staan dat ik een zoontje heb en zoek naar een LATrelatie. Ik ben niet op zoek naar een samengesteld gezin en ik wil mijn woning niet delen of verhuizen. Voor de mannen die ik geliket heb was dit geen probleem, want ik heb altijd een match. Ook de dates die ik heb gehad waren leuk, en vonden het totaal geen issue dat ik een zoontje had.
Maar als je mannen tegenkomt die wegrennen bij het horen van een kind, dan is dat prima toch? Dat zijn nu juist de mannen die ook weg moeten blijven. Dat kind is er nu eenmaal.
Ik date zelf nu juist liever met mannen die ook kinderen hebben, omdat ik merk dat ik daar beter met level. Omdat je elkaar beter snapt wanneer je het over je kinderen hebt en dat is nogal een belangrijk onderwerp. Dus heel fijn als iemand weet hoe het is om ouder te zijn.

Dat je omgeving aanmoedigt om op date gaan snap ik niet, mijn omgeving had me heel raar aangekeken als ik met dit onderwerp op de proppen was gekomen net na de bevalling. En ik kan me ook niet voorstellen dat een normale fatsoenlijke vent op date wil met een vrouw die net een kind van vijf weken heeft. maar goed ieder zijn ding. Mijn advies zou zijn om lekker van die kleine te gaan genieten en dit even naar de achtergrond te schuiven voor de komende paar jaar..
Alle reacties Link kopieren
TO schrijft dat ze dit jaar voorzichtig wil gaan beginnen met daten.

wat een hoop moralistisch gezever dat het pas mag als je kind 3 jaar is zeg.
wie bedenkt zulke termijnen?

en het is pas januari, dit jaar is nog lang.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
14-01-2020 21:15
Ik mag toch hopen dat elke man die hoort dat jij een baby van dan 2/3/4 maanden oud thuis hebt liggen heel hard wegrent. Dat zijn de leuke betrouwbare mannen. De mannen die dat geen probleem vinden, daar moet je niets mee beginnen, want dat klopt niet.
Ik zou het wel raar vinden als iemand met een kind van 3 maanden al op vrijerspad gaat, maar ik denk dat ik een kind op zich wel leuk vinden zou.
En dat de verzorging tijd kost, begrijp ik ook wel.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
MrDory schreef:
14-01-2020 22:25
Ik ben 27. Kreeg op mijn 23e mijn eerste vriendje (en daarmee dus mijn eerste bedpartner), dat heeft een tijdlang geduurd.
Daarna kwam de FWB, maar wij hebben nooit een relatie gehad.
Ben het niet eens met de negatieve reacties hier.

Snap dat de aandacht fijn is en misschien ontmoet je iemand door het daten met wie je rustig iets kunt opbouwen?

Daten als single mamma gaat prima en het is echt niet zo dat je dan alleen maar de “slechte mannen” treft. Wees gewoon zorgvuldig in de voor selectie en zou bijv op Tinder nooit melden dat je al een kindje hebt, wel voor je op date gaat. Op deze manier kun je mannen met foute intenties en zwakke mannen die een eventueel stiefvaderschap niet aankunnen, weren.

Neem rustig de tijd om fysiek te herstellen en zodra je er klaar voor bent, lekker weer gaan daten. Ookal zou het alleen maar een koffie date zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven