Rondreis Carlifornie

14-01-2020 10:35 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in 2021 een rondreis maken door West-Amerika, startend in San Fransisco en dan de bekende route langs de nationale parken/Nevada, eindigend in LA.

De route is min of meer duidelijk. Hoeveel parken kun je gemiddeld aandoen in 2 - 2.5 week? Wat is echt de moeite waard en wat kunnen we overslaan?

En verder is er de keuze tussen een huurauto of een camper. Wij twijfelen wat beter/leuker is en wat qua kosten het beste is. Met een camper rijden lijkt ons avontuurlijker maar zijn de camperplaatsen volop overal makkelijk aan te rijden en betaalbaar? En vooral veilig?

Een alternatief is een auto huren en in motels slapen. Voordeel is dat je savonds een lekkere douchte kunt nemen. Nadeel is dat je 3x per dag buiten de deur moet eten wat in de papieren gaat lopen.

Heeft iemand een dergelijke reis gemaakt die mij kan adviseren?
wat men mooi vind ligt echt persoonlijk yosemite en bryce zijn gewoon niet te vergelijken. totaal andere natuur maar beide schitterend
en wat eten betreft. wij haalde vaak yoghurt en muesli en aten op onze kamer. soms gingen we ontbijten in een diner. lunch was vaak een sandwich, of een salade. winkels genoeg overal waar je iets kunt krijgen. avondeten deden we wel vaak in een restaurant maar als je een keer geen zin hebt kan dat zelfs prima met een salade van een supermarkt
en uiteten gaan is niet zo duur. de supermarkten zijn in verhouding wel weer redelijk prijzig vond ik
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er ca. 20 jaar geleden geweest. Nog steeds mijn mooiste reis ooit !
En ik wil absoluut terug !

Ik hoef echter niet opnieuw naar Sequoia Parc, Yosemite, San Diego.
Ook LA vond ik niets bijzonders, behalve de pretparken dat was wel leuk maar daarvoor hoef ik niet terug. En Santa Monica heb je na 1x ook wel gezien.
Mijn volgende reis zou ik die onderdelen er, denk ik, dus uitlaten.
Wat wel leuk was, was Monument Valley, maar die zie ik niet terug in je route. Ligt ook net wat ongelukkig eigenlijk.

Wél op mijn wensenlijst voor de volgende keer: Antelope Canyon en Horseshoe Bend !
En geen idee wat verder dan in dat tussenstuk qua nieuwigheden zou passen (behalve de standaard bezienswaardigheden). Daar moet ik me dan maar es in verdiepen (of als jullie suggesties hebben?).
mamaonbekend schreef:
14-01-2020 16:11
Wij zijn er ca. 20 jaar geleden geweest. Nog steeds mijn mooiste reis ooit !
En ik wil absoluut terug !

Ik hoef echter niet opnieuw naar Sequoia Parc, Yosemite, San Diego.
Ook LA vond ik niets bijzonders, behalve de pretparken dat was wel leuk maar daarvoor hoef ik niet terug. En Santa Monica heb je na 1x ook wel gezien.
Mijn volgende reis zou ik die onderdelen er, denk ik, dus uitlaten.
Wat wel leuk was, was Monument Valley, maar die zie ik niet terug in je route. Ligt ook net wat ongelukkig eigenlijk.

Wél op mijn wensenlijst voor de volgende keer: Antelope Canyon en Horseshoe Bend !
En geen idee wat verder dan in dat tussenstuk qua nieuwigheden zou passen (behalve de standaard bezienswaardigheden). Daar moet ik me dan maar es in verdiepen (of als jullie suggesties hebben?).
sequioa vond je niet veel aan? En yosemite ook niet?
dat waren voor ons echt toppers. in sequioa hebben we een moeder beer met kleintjes gezien. zo mooi. en in yosemite de panorama trail gelopen. mooiste uitzicht ever.
Ik vond Monument Valley prachtig maar niet mooier dan dat
ik vond antelope canyon dus zwaar overschat. misschien hadden we pech maar ik voelde me net onderdeel van een kolonne koeien die door een sluis werden geduwd. en overal maar aziaten die steeds foto's aan het maken. Horseshoe bend mooi maar veel te druk, echt veel te druk
wat ik trouwens echt leuk vond is capitol reef. niet extreem druk. leuke vallei.
en Valley of fire staat bij mij ook wel in mijn top 5
Ik zou zelf voor auto kiezen, camper lijkt me niks maar dat is persoonlijk natuurlijk. Met een auto heb je veel meer vrijheid, je kunt ‘s avonds nog eens even naar een restaurant of de Mall rijden. Met een camper zul je ‘s avonds ook eerder zelf koken en als ik ergens een pokkehekel aan heb is het koken (ook persoonlijk)

De mooiste parken vind ik Yosemite en Zion. Grand Canyon vond ik zelf niet veel aan maar ik ben ook meer van de bomen en de bossen.

Verkijk je niet op de kosten, Amerika is echt duur geworden. Vroeger sliepen we nog wel eens voor 60 dollar in een 4* hotel, nu heb je daar nog geen Motel6 voor. Maar wij gaan wel altijd in september, zal ook duurder zijn.

Mocht je naar Yosemite gaan, de Tioga Pass zal in april nog niet open zijn, mei wellicht ook niet en er zal nog sneeuw liggen.

En de beste tip: bezoek het AllesAmerika forum en lees ook wat reisverslagen.
Wij hebben meerdere vakanties in dat gebied met de camper gedaan en wij vonden het heel erg fijn. Echter waren we wel met ons gezin, 2 volwassenen, 2 pubers.

Mijn man en ik zijn van plan om over een paar jaar samen rond Tennessee te gaan reizen en willen dan wel met de auto gaan. We zijn dan met z'n tweeen.

Wij vonden de luxe van bed/wc/keuken etc ten alle tijden bij ons hebben, vooral in de natuurgebieden erg fijn.

Let wel op dat met een camper reizen erg duur is. Je betaald voor de camperhuur en voor plekken op campgrounds. Eigenlijk betaal je dus (drie) dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
14-01-2020 14:44
Bedankt voor de reacties, top.. kan ik wat mee!
Wat anwoorden: Wij gaan in april/mei en max 3 weken omdat we aansluitend een weekje vanaf LA willen gaan cruisen.
We willen niet kamperen, dat wil zeggen.... niet in een tentje. Een camper is voor ons al een echte uitdaging en die minimale luxe willen we. De vrijheid spreekt me aan. Ik heb er dus echt geen idee van of je tijdens je route de volgende camperplek kunt bespreken. Ik wil me nl. niet al tevoren vastpinnen op een vaste route of een vaste plek.
Ik vind, maar heb geen ervaring met camper, dat auto/motel ook heel flexibel te doen is. Zeker in de VS.

Onze route uit mei 2001 kan je misschien inspiratie geven.

Dag 1; aankomst l.a.
Dag 2; dagje l.a.
Dag 3; l.a. - Las Vegas
Dag 4; Las Vegas - Hoover Dam - Jerome - Sedona- Flagstaff
Dag 5; Flagstaff - Grand Canyon - Kayenta
Dag 6; Kayenta - Monument Ballet - Canyonlands Needles - Moab
Dag 7; Moab - Arches - Canyonlands Isle in the Sky - Moab
Dag 8; Moab - Natural Bridges -Capitol Reef - Torrey
Dag 9; Torrey- UT12 (neem je tijd, deze weg is schitterend) - Bryce (zonsondergang + visitorcentre) - Tropic
Dag 10; Tropic - Bryce (zonsopkomst + views) - Zion - Springdale
Dag 11; Springdale - Las Vegas
Dag 12; Las Vegas
Dag 13; Las Vegas - Death Valley - Bishop
Dag 14; Bishop - Yosemite (via Sonora Pass, Tioga was nog dicht) - Modesto
Dag 15 Modesto - San Francisco
Dag 16 San Francisco
Dag 17 San Francisco - Amsterdam

Vol schema, volgens sommige te vol, waar we alleen de hotels in L.A. en San Francisco van te voren geboekt. Wij zijn echter geen wandelaars, klein stukje naar bepaalde punten is goed genoeg. Wat we wel deden was kleine dingen onderweg bezoeken, vroeg opstaan en views/visitorcentres bezoeken. Dag 15 zou ik zo nooit meer doen. De Tioga was dicht dus moesten we flink omrijden via de Sonora Pass (ook mooi) waardoor we pas na de middag in het park waren. De sequoia hebben we gezien en ook de waterval. Maar omdat het weekend was, was het druk en hotels dichtbij Yosemite vol. Ik geloof dat we pas rond 10 uur in Modesto een te dure kamer hadden.

Qua eten hadden we een goed en stevig ontbijt, een snelle lunch (picknick, fastfood, snacks) en een normaal diner.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
14-01-2020 16:14
sequioa vond je niet veel aan? En yosemite ook niet?
dat waren voor ons echt toppers. in sequioa hebben we een moeder beer met kleintjes gezien. zo mooi. en in yosemite de panorama trail gelopen. mooiste uitzicht ever.
Ik vond Monument Valley prachtig maar niet mooier dan dat

Nee, Sequoia vond ik niet interessant. Die grootste boom hebben we ook gezien, maar ja. Vond het net een groot bos, doet me niet veel.
En Yosemite was wel aardig dat zeker, maar was ik niet van ondersteboven.

Adembenemend vond ik wél Bryce Canyon, die vond ik mooier dan Grand Canyon.
Ik ben meer van rode rotsen denk ik.
Capitol Reef en Vally of Fire, ben ik dus nooit geweest, ga ik es kijken.
En Moab/Arches lijkt me ook mooi. Maar alledrie lijkt me teveel van hetzelfde ??
Onze tweede reis was het rondje boven Vegas.
Dus zoon Bryce, capitol reef, moab, monument valley .
Dat was op een bepaald ogenblik erg veel canyons en met name de kinderen hadden het wel gezien.
Het paardrijden in Bryce en monument valley was overweldigend mooi. Zion vond ik mooi maar te druk en we hadden slechte weer.
In Yosemite zijn we bewust die wandeling gaan doen. Heel weinig mensen, afgelegen gebieden.
En zoiets vergelijkbaars hebben we in sequoia gedaan. Het gebied rond de berg is weinig aan maar er is zoveel meer
Alle reacties Link kopieren
Ja, kan me voorstellen als het te eentonig wordt met al die canyons. Hoe mooi ook.
Ik moet me er ooit, als er concrete plannen zijn, maar es verder in verdiepen!
mamaonbekend schreef:
14-01-2020 18:51
Ja, kan me voorstellen als het te eentonig wordt met al die canyons. Hoe mooi ook.
Ik moet me er ooit, als er concrete plannen zijn, maar es verder in verdiepen!
Zou ik zeker doen. Elke canyon is anders.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een dergelijk rondje gedaan en dankzij ons tentje konden we op de camping in yosemite overnachten, was ons anders nooit gelukt om daar accomodatie te vinden. We gingen vaak uit eten, maar hadden met z’n tweeën meestal genoeg aan één portie. Ik vond bryce echt schitterend.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
In april/mei hoef je nog geen kampeerplakken vast te leggen. Richting eind mei wel. Wij kiezen meestal voor kamperen in state of national parks. Ik voel me juist in een camper vrijer: midden in de natuur.
Sommige parken hebben ook lodges midden in de natuur.
In sequoia hadden we een cabin, uitzicht op de bossen en bergen. Squirrels renden over het dak en deers liepen voor onze deur
In de National Parks boekten wij cabins. Je hebt het comfort van een goede verwarming ook echt nodig in die tijd van het jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze reis ook een aantal jaar geleden gemaakt. Zijn begonnen in LA en toen alle parken en als laatste San Francisco, vanuit daar zijn we terug gevlogen. Wij hebben dit met de auto gedaan en geslapen in hotels/motels. Af en toe een ontbijt en zwembad erbij vonden wij ook wel een leuke toevoeging!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3x een rondreis door de VS en Canada gemaakt met huurauto en motels.
Voor ons tweeen ideaal.
Bij aankomst kopen we een piepschuimen coolbox voor ontbijt en lunchingredienten. In veel motels/hotels/cabin is (beperkte) kookgelegenheid voor je avondeten, al hebben wij daar geen gebruik van gemaakt.

Tip: liever 3 parken uitgebreid dan een flitsbezoek aan 7. Neem er de tijd voor om een paar wandelingen te maken of ga een uurtje op een rots zitten om goed om je heen te kijken.

Onze hoogtepunten voor een reis van 2,5 week: San Francisco, Yosemite, Bryce, Zion, Grand Canyon, Las Vegas.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
15-01-2020 08:51
Wij hebben 3x een rondreis door de VS en Canada gemaakt met huurauto en motels.
Voor ons tweeen ideaal.
Bij aankomst kopen we een piepschuimen coolbox voor ontbijt en lunchingredienten. In veel motels/hotels/cabin is (beperkte) kookgelegenheid voor je avondeten, al hebben wij daar geen gebruik van gemaakt.

Tip: liever 3 parken uitgebreid dan een flitsbezoek aan 7. Neem er de tijd voor om een paar wandelingen te maken of ga een uurtje op een rots zitten om goed om je heen te kijken.

Onze hoogtepunten voor een reis van 2,5 week: San Francisco, Yosemite, Bryce, Zion, Grand Canyon, Las Vegas.
Dus max 3 weken is wel mogelijk als ik jouw post lees. Ik lees inderdaad dat sommigen van het ene park naar het andere gaan. Daar hebben wij niet zoveel trek in. eens stuk of 4-5 parken, naar las Vegas en naar 2/3 grote steden. Dat hadden wij in gedachte.

Ik schrik overigens van het feit dat er in april sneeuw ligt? Huh? dat is toch volop voorjaar?
Bergje65 schreef:
15-01-2020 11:24
Dus max 3 weken is wel mogelijk als ik jouw post lees. Ik lees inderdaad dat sommigen van het ene park naar het andere gaan. Daar hebben wij niet zoveel trek in. eens stuk of 4-5 parken, naar las Vegas en naar 2/3 grote steden. Dat hadden wij in gedachte.

Ik schrik overigens van het feit dat er in april sneeuw ligt? Huh? dat is toch volop voorjaar?
Wij zaten half mei nog ingesneeuwd bij Lake Tahoe. En in de bergen ligt sowieso nog sneeuw. De Tioga pass bij Yosemite gaat vaak pas in juni open. In Bryce ligt ook nog volop sneeuw.

De steden vond ik juist het minste en het is dat wij 4,5 week hadden dat steden niet ten koste gingen van de natuur. Bij maar 2,5 week zou ik maar 1 stad doen om nog een beetje het roadtrippen te kunnen meepikken.
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
14-01-2020 16:14
sequioa vond je niet veel aan? En yosemite ook niet?
dat waren voor ons echt toppers. in sequioa hebben we een moeder beer met kleintjes gezien. zo mooi. en in yosemite de panorama trail gelopen. mooiste uitzicht ever.
Ik vond Monument Valley prachtig maar niet mooier dan dat
Yosemite was voor ons inderdaad ook een topper. Monument Valley vonden we juist minder; nou ja minder...is ook gaaf om te zien maar voor ons niet te vergelijken met Yosemite en Bryce bijvoorbeeld. Antelope Canyon is erg mooi, maar dat kost maar een uurtje. Horseshoe Bend is leuk voor 5 minuten maar gaf niet het WOW effect zoals Bryce, Yosemite en Grand Canyon wel deden.

Wij hebben 3 weken met een camper gereisd; vonden het ideaal; wel alles vastgelegd van te voren, want hoogseizoen en wilden in parken overnachten. Volgend jaar hopelijk weer! Dan willen we Arches, Capitol Reef en Canyonlands aan doen en Yellowstone.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik lees trouwens vaak dat mensen niet met de camper willen vanwege het feit dat ze een zwembad willen bij het hotel; ook op veel campings heb je een zwembad. Zo heeft Yosemite Valley een zwembad waar je soms gratis en soms voor een paar euro als campinggast mag zwemmen en Zion heeft een heerlijk riviertje; bij Bryce ook een zwembad. Mogelijkheden genoeg!
Alle reacties Link kopieren
Let wel op dat met een camper reizen erg duur is. Je betaald voor de camperhuur en voor plekken op campgrounds. Eigenlijk betaal je dus (drie) dubbel.
[/quote]

Ik vond dat best meevallen; in de parken betaalden we iets van 22 dollar per nacht voor een camperplaats; ik denk dat een auto met motel/hotel net zo duur is als een camperreis. Wij waren 10.000 euro kwijt voor 4 personen, 3 weken inclusief alles (tickets, benzine, hoteloernachtingen LA, 19 nachten camper, eten, excursies (universal, walvis,antelope canyon, alcatraz)
Denk niet dat het met de auto veel goedkoper kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven