Rondreis Carlifornie

14-01-2020 10:35 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in 2021 een rondreis maken door West-Amerika, startend in San Fransisco en dan de bekende route langs de nationale parken/Nevada, eindigend in LA.

De route is min of meer duidelijk. Hoeveel parken kun je gemiddeld aandoen in 2 - 2.5 week? Wat is echt de moeite waard en wat kunnen we overslaan?

En verder is er de keuze tussen een huurauto of een camper. Wij twijfelen wat beter/leuker is en wat qua kosten het beste is. Met een camper rijden lijkt ons avontuurlijker maar zijn de camperplaatsen volop overal makkelijk aan te rijden en betaalbaar? En vooral veilig?

Een alternatief is een auto huren en in motels slapen. Voordeel is dat je savonds een lekkere douchte kunt nemen. Nadeel is dat je 3x per dag buiten de deur moet eten wat in de papieren gaat lopen.

Heeft iemand een dergelijke reis gemaakt die mij kan adviseren?
Ik heb altijd gelezen dat camper of auto financieel weinig uitmaakt. Het is waar je voorkeur naar uitgaat. Wat ik al eerder schreef. Cabins gaf ons de mogelijkheid om de pubers af en toe eigen slaapruimte te geven. Verder hebben wij op wegen gereden waar ik me nog niet zo met een camper zie rijden. Maar ik zie ook zeker de charme van een camper.

2021 gaan wij ook weer. We willen dan van Seattle naar LA rijden
Eva1977 schreef:
15-01-2020 11:49
Ik lees trouwens vaak dat mensen niet met de camper willen vanwege het feit dat ze een zwembad willen bij het hotel; ook op veel campings heb je een zwembad. Zo heeft Yosemite Valley een zwembad waar je soms gratis en soms voor een paar euro als campinggast mag zwemmen en Zion heeft een heerlijk riviertje; bij Bryce ook een zwembad. Mogelijkheden genoeg!
Bij een reis in april/mei zullen ze niet echt veel aan 't zwembad liggen denk ik vanwege de kou. Death Valley is het wél goed heet trouwens. Zelf heb ik daar gezwommen en verder in de buurt van Yosemite en bij LA en LV.
Eva1977 schreef:
15-01-2020 11:52


Ik vond dat best meevallen; in de parken betaalden we iets van 22 dollar per nacht voor een camperplaats; ik denk dat een auto met motel/hotel net zo duur is als een camperreis. Wij waren 10.000 euro kwijt voor 4 personen, 3 weken inclusief alles (tickets, benzine, hoteloernachtingen LA, 19 nachten camper, eten, excursies (universal, walvis,antelope canyon, alcatraz)
Denk niet dat het met de auto veel goedkoper kan.
Een tank van een camper zuipt veel meer dan een 'normale' auto in USA.
We moesten vaak tanken, zeker met onze afstanden.

Autohuur in vergelijking met camperhuur is natuurlijk ook niet te vergelijken.
Wij hebben tijdens onze reizen soms in grote steden een auto gehuurd en dan waren we voor 4 dagen voor 70 euro klaar, dat komt niet eens in de buurt van de dagprijs die we voor de camper hebben betaald.

22 dollar per nacht is prachtig, maar dat heb ik maar op een paar campgrounds meegemaakt.
Bij steden is het sowieso duurder, in national parcs liggen de prijzen, over het algemeen, wat lager. Maar elke dag 22 dollar heb ik echt niet betaald. was het maar waar.

Ik moet er wel bij zeggen dat wij in het hoogseizoen onze campervakanties hebben gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
15-01-2020 16:21
Een tank van een camper zuipt veel meer dan een 'normale' auto in USA.
We moesten vaak tanken, zeker met onze afstanden.

Autohuur in vergelijking met camperhuur is natuurlijk ook niet te vergelijken.
Wij hebben tijdens onze reizen soms in grote steden een auto gehuurd en dan waren we voor 4 dagen voor 70 euro klaar, dat komt niet eens in de buurt van de dagprijs die we voor de camper hebben betaald.

22 dollar per nacht is prachtig, maar dat heb ik maar op een paar campgrounds meegemaakt.
Bij steden is het sowieso duurder, in national parcs liggen de prijzen, over het algemeen, wat lager. Maar elke dag 22 dollar heb ik echt niet betaald. was het maar waar.

Ik moet er wel bij zeggen dat wij in het hoogseizoen onze campervakanties hebben gehouden.
Wij ook in het hoogseizoen en hebben alleen in SF veel betaald voor de camping. Natuurlijk is de huur en de benzine duurder, maar je bespaart weer veel op overnachtingen en eten (want kan zelf makkelijk wat maken)
Maargoed, volgens mij lees ik overal op fora dat de prijs tussen auto en camper nauwelijks scheelt; tenzij je een auto huurt en in een tentje slaapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven