Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.




NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)




Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
Windgong12 schreef:
14-01-2020 07:58
@snunnie: Dank je. Dat hoop ik ook. En ik hoop dat jij geen buikgriep hebt ;)

@Dee81. Ook dank je. En mn NOD is niet de 26e. Sinds mn bevalling van de 1e ruim 2 jaar geleden is mn cyclus tussen de 25 en 31 dagen. Op dag 30 had ik nog een negatieve test. Omo wit. En op dag 32 had ik dus een positieve test, maar dag 34 was de streep ineens weer lichter. Bij de 1e zwangerschap had ik een cyclus van steeds precies 28 dagen. (Die mooie cyclus heeft trouwens wel jaren geduurd na stoppen met anticonceptie)
En bij 1e zwangerschap testte ik met 25 dagen al positief. Ik weet dat ik niet mag vergelijken met 1e zwangerschap, maar lichtere streep en stuk later positief maakt me onzeker.

En bedenken hoe je aan familie gaat vertellen is zo leuk. Ik ben echt verslaafd aan die youtube filmpjes.

@Luikje. Mn man reageerde blij. Niet echt verrast. Hij wist dat mn cyclus erg lang was deze keer. Hij vind het stuk minder spannend dan de 1e zegt ie. Ik heb het juist omgedraaid.

Fijne dag allemaal!!!


Die filmpjes verslond ik echt de eerste zwangerschap :-$ Ik heb de eerste keer met vertellen aan familie ook echt uitgepakt :-D Die hadden ook echt geen idee dus waren heel verrast.

Filmpjes van mensen die het stil houden dat ze een tweeling krijgen tot familie na de bevalling naar het ziekenhuis komen :love: Of filmpjes van adopties die geheim gehouden worden tot onthulling was ook een guilty pleasure :$
Alle reacties Link kopieren
Fitze schreef:
14-01-2020 14:26
Die filmpjes verslond ik echt de eerste zwangerschap :-$ Ik heb de eerste keer met vertellen aan familie ook echt uitgepakt :-D Die hadden ook echt geen idee dus waren heel verrast.

Filmpjes van mensen die het stil houden dat ze een tweeling krijgen tot familie na de bevalling naar het ziekenhuis komen :love: Of filmpjes van adopties die geheim gehouden worden tot onthulling was ook een guilty pleasure :$
Jep me2!! Zelfs soms dat hysterische amerikaanse. Heerlijk.

Hoop dat je hier linkjes kan plakken maar dit zijn echt mn favorieten. Jep ik heb zelfs favorieten :nerd:

https://youtu.be/q2sM7tzILeE

https://youtu.be/vS9H3vc49kY

https://youtu.be/sPYEVZb6Ypc
..
Alle reacties Link kopieren
Oh zaaalig ik ken dit concept niet maar weet nu wat iK vanavond ga doen :):)
Nou, ik heb er gisteren een paar gekeken, maar ik moest alleen maar huilen de hele tijd :lol: En toch blijven kijken uiteraard...

Mijn NOD is a.s. zondag, maar ik denk dat ik het wel gewoon wordt. Ik merk namelijk nog helemaal niets anders, ook geen gevoelige borsten ofzo. Toch wel jammer, ook al is het de eerste maand haha 😁
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!

Ik had wat pauze genomen van het meeschrijven, om even de teleurstelling te verwerken. Ik merkte dat ik er wel erg diep in zat.

Uiteindelijk ben ik blijven spotten tot het overging in een menstruatie. 10 dagen gebloed!! En nu is het eindelijk klaar en is mijn nieuwe cyclus officieel begonnen. We gaan er dus maar weer gewoon voor :) Ik heb wel een doorverwijzing gekregen naar een gyneacoloog, omdat ik toch even wat tests wil doen om te kijken of we uberhaupt kans maken op een succesvolle zwangerschap. We willen graag een jaar proberen zonder hormoonbehandelingen, maar als we op dit moment 0,0 kans maken is zo'n jaar wel heel erg symbolisch.

Nieuwe NOD is trouwens 12 februari (hoewel dat ook maar een beetje natte vingerwerk is)

Fitze, gefeliciteerd!! Wat een prachtig duidelijke testen, en wat is het je gegund. En ik snap wel dat je misselijkheid associeert met een zwangerschap, maar als tijdens de echo alles goed is, is het alleen maar heel fijn als je deze keer minder ziek bent!

Ook hallo nieuwe meiden!

En volgens mij zijn er meerdere felicitaties aan de orde, maar ik ben even het overzicht een beetje kwijt. Ik ga weer braaf meelezen zodat ik jullie ontwikkelingen weer wat scherper heb :)
Alle reacties Link kopieren
Elisabert voorzichtig gefeliciteerd! Hoop dat je gauw een hele duidelijke test hebt.

Millie fijn dat je er weer bent. Kan me voorstellen dat je even afstand wilde. Goed dat je wel al een doorverwijzing hebt naar gynaecoloog.

Haha die filmpjes ga ik vanavond ook eens kijken. Ik fantaseer er wel al veel over hoe het zou zijn om dat nieuws te delen en op welke manier we dat gaan doen. Maar goed, eerst maar eens een positieve test krijgen ;)
Alle reacties Link kopieren
Millie welkom terug! Begrijpelijk dat je even afstand wilde.

Elisabert voorzichtig gefeliciteerd :duckie:!

Die filmjes klinken wel leuk. Vanavond maar eens kijken. :P
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

Even een kleine update van mijn kant.

Ik ben blijkbaar een geval apart, want mijn 2 positieve zwangerschapstesten bleken vals positief te zijn.

Daar ben ik achter gekomen nadat ik op 8 januari een lichte bloeding had, en op 10 januari zowel met een thuis zwangerschapstest als urine afgegeven bij de huisarts een negatieve uitslag had.

Omdat ik er eigenlijk niet eerder van had gehoord, had ik gisteren een afspraak bij de huisarts en mijn gevoel uitgelegd. Op basis daarvan kreeg ik een verwijzing om een echo te laten maken in het ziekehuis.

De echo kon gelukkig vandaag al plaatsvinden, en de huisarts had gelijk. Mijn baarmoeder is helemaal leeg, dus was er geen sprake van een zwangerschap.

Mijn man en ik vinden het nog steeds raar en natuurlijk jammer, maar hebben er wel vrede mee, want het verwerken van een miskraam hoe vroeg het ook gebeurd, is niet leuk.

Uiteraard heb ik nu geen vertrouwen meer in de thuis zwangerschapstesten, dus als ik het vermoeden heb om zwanger te zijn, ga ik maar mijn huisarts lastig vallen. Gebruik ik mijn zorgverzekering toch nog ergens voor ;-)

We gaan nu maar op naar de volgende ronde!

O ja, gefeliciteerd Fitze! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Sunshine wat een verdrietig verhaal :hug: Heel veel sterkte. Ik kan me goed voorstellen dat je het jammer vindt. Wat een uitzonderlijke situatie ook, twee vals positieven? Betekent dat dan dat er nooit bevruchting is geweest? Of is het al heel vroeg misgegaan?

Ik snap dat je de thuistesten niet meer vertrouwt..mag ik vragen welke je hebt gebruikt? Ik vermoed namelijk dat mijn positieve test ook 'vals' was, terwijl je altijd hoort dat dat nooit voorkomt.

Dikke knuffel voor jou, het is een rare gewaarwording om iets te verwerken wat nooit gebeurd is, terwijl het zoveel impact heeft gemaakt. :rose:
Alle reacties Link kopieren
@Millie! Welkom terug. En succes bij de gyn. Hopelijk komt daar niets geks uit. Wanneer heb je een afspraak? (En mierenneukerig... je cyclus begint bij dag 1 menstruatie. Zou zonde zijn als je ovulatie verkeerd berekend)

@sunshine. Vals positief! Jeetje. Dat verwacht je ook niet. Ze hebben geen idee hoe dat kan? Snap dat je thuistesten niet vertrouwd. In ieder geval een virtuele knuffel!
..
Alle reacties Link kopieren
Sunshine, wat een bizarre situatie zeg. Ik had het inderdaad ook nog nooit gehoord... Kan me jouw gekke gevoel helemaal voorstellen, toch weer je verwachting bijstellen...
Alle reacties Link kopieren
Windgong: Thanks! Ik zie nu dat ik het een beetje verwarrend heb getypt haha. Ik bedoelde het meer zo van, als je 10 dagen lang bloedt weet je bijna niet meer waar je menstruatie begint en eindigt. Nu is het gestopt dus kan ik ongeveer berekenen wat cyclusdag 1 was.
Alle reacties Link kopieren
Millie, er is in dit geval nooit een bevruchting geweest, en daar heb ik wel vrede mee.
Mijn man en ik vinden het nog steeds raar en natuurlijk jammer, maar hebben er wel vrede mee, want het verwerken van een miskraam hoe vroeg het ook gebeurd, is niet leuk
Hier bedoel ik eigenlijk mee, dat ik er vrede mee heb dat er geen bevruchting is geweest, want nog een miskraam, zou ik niet kunnen verwerken.

Ook al ligt mijn vorige miskraam ver in het verleden en was het weliswaar met mijn ex, komt het toch allemaal terug naar boven. Voor mijn gemoedsrust, ga ik er dan ook vanuit dat er gewoon geen bevruchting is geweest.

Wat de testen betreft, ik heb er één van het merk van Kruidvat gebruikt met een pipetje, en een digitale met wekenindicator van Clearblue. De laatste thuistest die ik had gedaan, was ook die van het Kruidvat, maar dan negatief.

windgong, nee ze hebben geen flauw idee. Ik heb wel gehoord van 'vals negatief', maar niet van 'vals positief'. Toen de huisarts het tegen mij zei, ben ik natuurlijk het hele internet afgegaan, en het komt toch wel vaker voor dan we eigenlijk denken.

Elisabert, ja het is inderdaad een bizarre situatie. Ik vind het zelf heel erg voor mijn man, ik zie gewoon aan hem dat hij zich groot houdt, maar hij is toch wel teleurgesteld, aangezien hij ook zo graag kinderen wilt. Zijn vertrouwen in die testen is nu ook wel weg!

Tot nu toe wisten alleen mijn ouders het, zijn ouders zouden we het later gaan vertellen, we zijn blij dat het er nog niet van was gekomen. Wij zijn namelijk de enige die zeg maar de 'achternaam' nog kunnen voorzetten - zijn vader is wat dat betreft, nog echt van de oude stam-, dus dat had dan ook wel een impact op zijn ouders gehad.

In ieder geval, bedankt voor jullie virtuele knuffels :)
Alle reacties Link kopieren
Sunshine wat een verdrietig verhaal! Ik had ook nooit van een valse positieve test gehoord... Hopelijk mogen jullie snel samen zwanger worden dan :-)

Fitze, jij bent ineens anoniem zie ik? Blijf je hier nog wel schrijven? Die aankondigingen van zwanger zijn vind ik ook altijd zo leuk! De reacties die ze krijgen vaak ook zo ontroerend.

Millie, 10 dagen jeetje dat is lang! Logisch ook dat je wil onderzoeken wat de kansen zijn. Een jaar voor ‘niks’ zou ook wel een soort van zonde? Zijn.

Ik zit weer te wachten, merk dat ik de hele maand relaxed was tot het echt dichterbij komt. Heb ook ineens behoorlijke pijn in mijn onderrug en erg gevoelige borsten. Nu heb ik dit elke maand wel, maar niet in deze mate. We zullen zien. Het kan ook komen doordat mijn spiraal er steeds langer uit is, krijg helaas steeds meer klachten. Ik ga er in ieder geval vanuit dan ik ongesteld word, kan het eventueel alleen maar meevallen
Wat verdrietig Sunshine, eerst blijdschap en dan toch teleurstelling. En ook iets dat je niet zomaar aan de grote klok hangt.

Spannend, Snunnie! Soms zou je willen dat je het gewoon alvast maar wist denk ik...
Misschien nog een belangrijk weetje voordat jullie antwoorden mijn ovulatie test was positief op de 6e januari betekent het dan dat ik 2 weken later ongesteld wordt? Dan zou dit aanstaande maandag pas zijn en zou ik dus ook al een langere cyclus hebben. :)


Ik heb volgens mij nog nooit zo hard gehoopt dat ik niet ongesteld wordt

We hebben. netjes rond m’n vruchtbare dagen ‘geklust’. De vorige 2 cyclussen waren 24/25 dagen en vandaag is het dag 25. Van de week kreeg ik even lichte steken in m’n rug dus kreeg paniek want ik dacht daar gaan we.. uiteindelijk is er tot nu toe geen ongesteldheid gekomen en hoe meer ik denk aan de symptomen die ik normaal heb met een ongesteldheid in aantocht (nu voel ik niks) hoe gekker ik wordt

wanneer zouden jullie een zwangerschapstest doen? Lees hier dat cyclussen soms ineens heel lang kunnen duren..
Alle reacties Link kopieren
Dan is je NOD dus vandaag. In principe kan je dan vandaag testen! Maar soms testen mensen later dan NOD pas positief (ik dus...).

Als je dus negatief test en niet ongesteld wordt kun je het na een paar dagen nog eens herhalen.

PS in dit topic is de term 'klussen' verboden :).
Bedankt voor je reactie! Helemaal niet erg dat die term verboden is haha vind het een stom woord. Zag het meerdere keren voorbij komen op dit forum en kon zo snel geen ander fatsoenlijk woord bedenken haha. Een iemand schrijft telkens neuken dat vind ik dan weer grof in de mond. Welke test zou jij aanbevelen?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik had dus die van de kruitvat, 2 voor 5 euro, maar die gaf op NOD dus geen respons. 3 dagen later wel een heel licht streepje met dezelfde soort test. Ik had ook een clearblue thuis, die heb ik gedaan toen ik het lichte streepje zag en die gaf een iets duidelijker streep. Nog steeds licht, maar ik heb altijd geleerd: een streep is een streep.

Morgen doe ik nog een keer een test, clearblue met tekst (dan hoef je geen streepje af te lezen maar staat er Zwanger of Niet Zwanger) omdat mijn man dat een fijne bevestiging vindt.

Niet ongesteld worden is toch altijd ook nog wel een goede indicator.
Alle reacties Link kopieren
Snunnie spannend!

Sunshine he, jakkes wat verdrietig. Ik had er ook nog nooit van gehoord.

xxonzeker ik wacht zelf tot mijn NOD om te testen, om eventuele teleurstellingen te vermijden, maar dat is niet altijd makkelijk natuurlijk! Zou je eigen gevoel hierin volgen.

Elisabert spannend, klinkt wel positief. Ik duim voor je!
Alle reacties Link kopieren
@sunshine, wat ontzettend balen, ik wist ook niet dat dit kon gebeuren..

@elisabert, klinkt goed, hopelijk komt er straks inderdaad gewoon zo zwanger te staan

Over die filmpjes, ik heb ze nog nooit gezien maar ik ga ze zeker ook eens kijken.

Zelf ben ik eindelijk ongesteld geworden, best wel blij, dus hopelijk kan ik nu weer gewoon door en wordt mijn cyclus weer regelmatig. Weet dus nog niet echt waar ik mijn NOD voor volgende maand op moet zetten
Alle reacties Link kopieren
. Sorry dubbel
Alle reacties Link kopieren
Jee SunShine wat ontzettend jammer. Knuff voor jou. :hug:

Rest van de dames met een :duckie: hoop dat de testen blijven oplopen

Hier nog steeds geen idee wanneer de eisprong of nod is en dat bevalt heel goed. Ben er daardoor veel minder mee bezig ;-D
Alle reacties Link kopieren
snunnie schreef:
15-01-2020 17:59
TO, jij bent ineens anoniem zie ik? Blijf je hier nog wel schrijven? Die aankondigingen van zwanger zijn vind ik ook altijd zo leuk! De reacties die ze krijgen vaak ook zo ontroerend.
De TO heeft zich laten anonimiseren (zie berichtjes onder deze post) (dus noem ik niet haar naam). Wellicht kan ze de tabellen niet meer bijwerken want het account is geanonimiseerd.
Jullie zouden een nieuw topic kunnen openen met de bestaande tabellen,
eventueel een account kunnen maken waarvan het wachtwoord wordt gedeeld,
eventueel als gewenst kunnen vragen of berichten uit dit en een eventueel nieuw topic kunnen worden samen gevoegd,
of de eerste berichten verwijderen en zodat een nieuwe TO komt die wel de OP kan en wil bewerken (credits voor Trotter voor deze mogelijkheid),
en misschien de mods vragen voor als jullie topics willen samenvoegen o.i.d,
of meeschrijven in andere topics,
of doorschrijven hier zoals jullie deden mogelijk zonder tabellen

of een combinatie van dingen hierboven.

HTH
Alle reacties Link kopieren
sunshine wat verdrietig zeg. Ontzettend rot voor je. Wist ook helemaal niet dat dat kon.

Selene wat knap dat je het zo kunt loslaten. Fijn dat dat goed voor je werkt.

Suusy fijn dat er weer een nieuwe ronde aankomt. Ik ben even kwijt of jij ovulatietesten gebruikt?

Elisabert Heel benieuwd naar jou test vandaag. Maar het klinkt toch wel positief vind ik.

Jammer dat TO verdwenen is :(
Misschien inderdaad dan even een nieuw topic openen. Wie is daar goed in met tabellen enzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven