Mode & Beauty alle pijlers

Vinted, wel of niet gratis

17-01-2020 19:34 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik me irriteer aan de Vintedreclame tsunami vroeg ik me af hoe dit bedrijf werkt. Alle verkoop winst gaat volgens de reclame immers naar de verkoper. Op Wikipedia lees ik echter: Unlike its competitors that charge insertion and final sale fees, Vinted charges buyers a small "service fee" per purchase. They also charge sellers a fee every time they "push" their listings to the top of the catalog. [5

Hoe zit het nou?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
De verkoper krijgt het overeengekomen bedrag en de koper betaalt een percentage extra bovenop de overeengekomen prijs.
Ik vind het een kutapp. Heb 'm er weer af gegooid.
Ik kreeg wel goede biedingen maar het wordt vertaald en zag pas later dat ik een bod uit Frankrijk had.
Zooo geen zin om uit te zoeken hoe ik pakketjes naar het buitenland moet sturen en wat daar de kosten van zijn.


Dus...als iemand nog een paar nieuwe Fila's maat 38 zoekt.
Ik heb ze nog.
Alle reacties Link kopieren
Ja, nu lees ik het goed, je hebt helemaal gelijk. :lightbulb: Bedankt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
En dat pushen; Voor kleine bedragen kun je als verkoper je artikelen in een etalage zetten oid.
Dan valt het meer op.
Maar dat hoeft niet.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-01-2020 19:42
En dat pushen; Voor kleine bedragen kun je als verkoper je artikelen in een etalage zetten oid.
Dan valt het meer op.
Maar dat hoeft niet.
Vergelijkbaar met marktplaats als je jouw advertentie wilt laten opvallen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
17-01-2020 19:48
Vergelijkbaar met marktplaats als je jouw advertentie wilt laten opvallen.

Yep.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-01-2020 19:40
Ik kreeg wel goede biedingen maar het wordt vertaald en zag pas later dat ik een bod uit Frankrijk had.
Ik had na een paar minuten wel 5 biedingen vanuit Frankrijk.
Vond ik raar voor een redelijk standaard Hollandse jas.
Ben toen uitgebreider gaan Googelen en kwam toen allerlei slechte reviews tegen.
Veel klachten over biedingen uit Frankrijk en uiteindelijk geen geld krijgen.
Heb de app toen ook weer verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag de Vinted-app gedownload.
Ik had gelezen dat het goedkoop was.
En dat klopte.
Een nieuw product dat hier 20 euro kost.
Vraagprijs van 3 euro en 0,99 extra.
Ik dacht dat dat de verzendkosten waren.
Mooi niet, er kwam nog 12,55 bij. Ik had niet gezien dat het uit Frankrijk moest komen.

Heb nu al spijt van de app. Registreren etc. Ik denk dat ik hem weer verwijder.

Ik denk dat die 0,99 voor Vinted zelf is.
€12,55 voor de alleen verzendkosten?
Poeh.

Dus verkoper verdient €3 en jij ben ruim €16 kwijt..

Als je kon zorgen dat je alleen op Nlse verkopers/kopers kon zetten zou het een stuk beter zijn.
Iig qua verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-01-2020 19:40
Ik vind het een kutapp. Heb 'm er weer af gegooid.
Ik kreeg wel goede biedingen maar het wordt vertaald en zag pas later dat ik een bod uit Frankrijk had.
Zooo geen zin om uit te zoeken hoe ik pakketjes naar het buitenland moet sturen en wat daar de kosten van zijn.


Dus...als iemand nog een paar nieuwe Fila's maat 38 zoekt.
Ik heb ze nog.
Foto? :-D
Not my circus, not my monkeys
Ze zeggen dat het gratis is maar wie betaald de verzendkosten? Het is een internationale app en de verzendkosten zijn buiten Nederland flink omhoog gegaan.
Alle reacties Link kopieren
De koper dus.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Als verkoper word je ook niet blij van Vinted. Mijn advertenties werden om de haverklap om allerlei redenen eraf gegooid. En het is heel lastig om rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice en als je ze al spreekt geven ze eigenlijk alleen maar standaard antwoorden. Dus voor mij hoeft het niet meer.
SweetFirefly schreef:
17-01-2020 21:01
De koper dus.
Dat dacht ik al. Lijkt wel heel erg op United Wardrobe. Heb ik een paar keer op gekeken maar ik vond de 2de hands kleding daar erg duur over het algemeen. Een basic H&M truitje van 10 euro nieuw naar 7,50 enzo. Nou dan ga ik wel naar de H&M om een nieuwe te halen dan weet ik zeker dat er geen rare vlekken in zitten en het niet verwassen is en flink naar rook stinkt.
PoesinBoots schreef:
17-01-2020 19:40
Ik vind het een kutapp. Heb 'm er weer af gegooid.
Ik kreeg wel goede biedingen maar het wordt vertaald en zag pas later dat ik een bod uit Frankrijk had.
Zooo geen zin om uit te zoeken hoe ik pakketjes naar het buitenland moet sturen en wat daar de kosten van zijn.


Dus...als iemand nog een paar nieuwe Fila's maat 38 zoekt.
Ik heb ze nog.
Fila Disruptor 2?
PoesinBoots schreef:
17-01-2020 19:40
Zooo geen zin om uit te zoeken hoe ik pakketjes naar het buitenland moet sturen en wat daar de kosten van zijn.
Dat hoef je ook niet uit te zoeken, want als de koper betaald heeft, dan krijg je een adressticker opgestuurd en geef je het pakje af bij zo'n ophaalpunt in je woonplaats.
Niq schreef:
17-01-2020 21:10
Fila Disruptor 2?

Nee. Ieuw.

Ze zijn zwart met neus zwart gaas en daaronder een zwart/witte panterprint.
Kan er online geen plaatje van vinden.

2 jaar geleden online gekocht en ik vind ze nog steeds mooi.
Maar ze vallen klein. Te klein voor mij.
Na 2x dragen strompelen opgegeven.
Klavertje-vier2020 schreef:
17-01-2020 21:16
Dat hoef je ook niet uit te zoeken, want als de koper betaald heeft, dan krijg je een adressticker opgestuurd en geef je het pakje af bij zo'n ophaalpunt in je woonplaats.

Oh echt :biggrin: ?

Te snel de app verwijderd.
Klavertje-vier2020 schreef:
17-01-2020 21:16
Dat hoef je ook niet uit te zoeken, want als de koper betaald heeft, dan krijg je een adressticker opgestuurd en geef je het pakje af bij zo'n ophaalpunt in je woonplaats.
Heb twee keer naar Frankrijk verzonden en kreeg geen label. Moest zelf alles invoeren en de verzendkosten bepalen.
PoesinBoots schreef:
17-01-2020 21:22
Nee. Ieuw.

Ze zijn zwart met neus zwart gaas en daaronder een zwart/witte panterprint.
Kan er online geen plaatje van vinden.

2 jaar geleden online gekocht en ik vind ze nog steeds mooi.
Maar ze vallen klein. Te klein voor mij.
Na 2x dragen strompelen opgegeven.
Hebben we weer geluk dat ik mijn adres niet hoef te geven en jij geen iban ;-))
**
anoniem_394300 wijzigde dit bericht op 26-01-2020 23:58
0.00% gewijzigd
Klavertje-vier2020 schreef:
17-01-2020 21:36
Ik moest laatst ook iets naar Frankrijk sturen, maar kreeg keurig label via de mail en kon het hier vlakbij afgeven
Koper betaalde een berg verzendkosten, maar ja...
Wellicht is het nu anders.
Alle reacties Link kopieren
De recensies beloven in ieder geval weinig goeds:

https://nl.trustpilot.com/review/vinted.co.uk
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een zeer misleidende verkoopsite. Ik had de app geïnstalleerd. Uiteindelijk bleken er zoveel addertjes onder het gras te zitten, dat ik de app er weer vanaf heb gegooid. Ze weten het leuk te brengen die verkoopsite, maar het is uiteindelijk nog erger dan Marktplaats. Teveel gedoe. Zowel de koper als verkoper komen er niet goed vanaf op die site.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven