Onderwijs-ouders in actie.

18-01-2020 20:19 171 berichten
De lerarenstaking blijft een terugkerend en langdurig fenomeen. In deze discussie lees ik geregeld dat de ouders in actie moeten komen tegen onze slechte onderwijs niveau. Mijn vraag is hoe kunnen ouders dit doen? Welke mogelijkheden en rechten hebben ouders eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Stemrecht, naar het Malieveld, petities
Alle reacties Link kopieren
Er is nu een petitie van ouders voor goed onderwijs.

Ik zeg alle ouders naar het Malieveld
Petitie is een goed idee, linkjes zijn welkom.

Maar naar het Malieveld?
Sophiever schreef:
18-01-2020 20:45
Petitie is een goed idee, linkjes zijn welkom.

Maar naar het Malieveld?

Waarom niet? De boeren konden het ook. Er moet iemand in actie komen die er belang bij heeft dat ons onderwijs verbetert.
Andersom schreef:
18-01-2020 20:52
Waarom niet? De boeren konden het ook. Er moet iemand in actie komen die er belang bij heeft dat ons onderwijs verbetert.
Omdat er onder de ouders een grote groep bestaat die moet werken voor de kost en een beperkt aantal vrije dagen heeft, de stakende leraar hapt ook al uit dat vrije dagen potje en de werkende ouder heeft een werkgever waarbij het fijner is als de verhoudingen goed zijn. Bovendien bereik je niets door de werkgever te treffen en wat overblijft is een herrie veroorzakende groep in een grasveld. Er moet een betere manier zijn.
Oh, je wilde gewoon klagen over de staking. Dan zou ik echt dat in OP zetten.
Alle reacties Link kopieren
'onze slechte onderwijs niveau'?

Nou, inderdaad, tijd om in actie te komen!!!!
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Betty_Slocombe schreef:
18-01-2020 21:01
Oh, je wilde gewoon klagen over de staking. Dan zou ik echt dat in OP zetten.
Ik geloof echt dat naar het Maliveld geen indruk maakt. Enige wat je daar krijgt is wat geluid maar dat onderscheid zich niet van wat er ook op internet te vinden is of wat er in het nieuws naar voren komt. Dat er wat moet veranderen is evident. Ik zie dus liever een aantal linkjes waar ouders wat mee kunnen dat de ultra gevoelige tenen van leraren.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de petitie.

https://petities.nl/petitions/onderwijspetitie
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
18-01-2020 21:06
Ik zie dus liever een aantal linkjes waar ouders wat mee kunnen dat de ultra gevoelige tenen van leraren.
:loveit:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Sophiever schreef:
18-01-2020 21:00
Omdat er onder de ouders een grote groep bestaat die moet werken voor de kost en een beperkt aantal vrije dagen heeft, de stakende leraar hapt ook al uit dat vrije dagen potje en de werkende ouder heeft een werkgever waarbij het fijner is als de verhoudingen goed zijn. Bovendien bereik je niets door de werkgever te treffen en wat overblijft is een herrie veroorzakende groep in een grasveld. Er moet een betere manier zijn.

Precies, dat moet de leerkracht ook. Staken scheelt inkomsten. Dat hebben leerkrachten over voor goed onderwijs voor jouw kind.

Soms worden leerkrachten doorbetaald door het samenwerkingsverband, of doordat ze bij een bond zijn aangesloten. Ik weet het. Toch zijn er ook die voor eigen rekening staken.
CleopatraVII schreef:
18-01-2020 21:04
'onze slechte onderwijs niveau'?

Nou, inderdaad, tijd om in actie te komen!!!!
Precies, al die fouten doen zeer aan mijn ogen. :'(

Maar OT: neem twee dagen extra bso af. Die zijn hier tenminste extra open. Ook worden hier twee dagen lang allerhande sportactiviteiten extra georganiseerd om de kinderen bezig te houden. Kunnen de leerkrachten met een gerust hart staken voor het goede doel.
Ontopic: infiltratie van binnenuit. Dus dat jij leerkracht wordt, TO. Dan kun je alles veranderen.
Betty_Slocombe schreef:
18-01-2020 21:16
Ontopic: infiltratie van binnenuit. Dus dat jij leerkracht wordt, TO. Dan kun je alles veranderen.
Wel even investeren in het Groene Boekje dan. :cheer:
Andersom schreef:
18-01-2020 21:14
Precies, dat moet de leerkracht ook. Staken scheelt inkomsten. Dat hebben leerkrachten over voor goed onderwijs voor jouw kind.

Soms worden leerkrachten doorbetaald door het samenwerkingsverband, of doordat ze bij een bond zijn aangesloten. Ik weet het. Toch zijn er ook die voor eigen rekening staken.
Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat als een beroepsgroep het werk neerlegt het een diepere impact heeft dan dat een groep burgers dit doen.
Sophiever schreef:
18-01-2020 21:19
Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat als een beroepsgroep het werk neerlegt het een diepere impact heeft dan dat een groep burgers dit doen.
Dat is nu exact het doel van staken. :lightbulb:
Tiana_76 schreef:
18-01-2020 21:14
Precies, al die fouten doen zeer aan mijn ogen. :'(

Maar OT: neem twee dagen extra bso af. Die zijn hier tenminste extra open. Ook worden hier twee dagen lang allerhande sportactiviteiten extra georganiseerd om de kinderen bezig te houden. Kunnen de leerkrachten met een gerust hart staken voor het goede doel.
Je kunt er niet vanuit gaan dat die extra open zijn. Er zijn omgevingen waarbij bso's geen extra kinderen opnemen ( vol) of omdat zij solidair zijn aan leraren en ook sluiten. Wat bij jou in de omgeving geld is niet het richtlijn voor de rest van Nederland.
Betty_Slocombe schreef:
18-01-2020 21:16
Ontopic: infiltratie van binnenuit. Dus dat jij leerkracht wordt, TO. Dan kun je alles veranderen.
Geen interesse.
Jij spelde vroeger echt veel beter, TO. Dat valt een beetje op.
Tiana_76 schreef:
18-01-2020 21:21
Dat is nu exact het doel van staken. :lightbulb:
Wil je daarmee zegge dat ouders niets hoeven te doen en dat als leraren staken het allemaal genoeg indruk maakt?
Sophiever schreef:
18-01-2020 21:22
Wat bij jou in de omgeving geld is niet het richtlijn voor de rest van Nederland.
Waar beweer ik dat dan?
Sophiever schreef:
18-01-2020 21:27
Wil je daarmee zegge dat ouders niets hoeven te doen en dat als leraren staken het allemaal genoeg indruk maakt?
Nee.
Tiana_76 schreef:
18-01-2020 21:28
Waar beweer ik dat dan?
Door te stellen dat door extra bso op te nemen of er vanuit te gaan dat er initiatieven in de buurt is op die dagen dat het probleem opgelost is dan beweer je dat inderdaad.
Sophiever schreef:
18-01-2020 21:30
Door te stellen dat door extra bso op te nemen of er vanuit te gaan dat er initiatieven in de buurt is op die dagen dat het probleem opgelost is dan beweer je dat inderdaad.
Nee hoor, het was meer een tip. En anders je netwerk maar inschakelen denk ik.

Maar kennelijk wil je alleen klagen over hoe lastig dit voor je is. Kun je nagaan hoe het is als de scholen straks geen vijfdaagse schoolweek meer kunnen aanbieden door het personeelstekort? Dan heb je je bloedjes elke week een dag extra thuis. En niet op een dag die je zelf mag plannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven