Schildklier en zwanger worden

19-01-2020 20:49 12 berichten
Ik vroeg me af of er hier vrouwen zitten die zwanger zijn (geweest) ondanks schildklierproblemen.
Bij ons gaat het om de ziekte van hashimoto. Dokter zegt dat het met medicijnen niet persee een kleinere kans geeft op zwangerschappen maar het klonk wel alsof die kans er was...

Heeft iemand deze ziekte toevallig ook en had je het idee dat het daardoor moeizamer ging of juist niet.
Kijk eens op www.schildklier.nl

Veel info te vinden
Alle reacties Link kopieren
Of het er bij ons mee te maken had weet ik niet. Maar ik heb hashimoto en wij hebben er 5,5 jaar over gedaan. Het belangrijkste is dat je schildklier goed is ingesteld want de kans op miskramen is een stuk hoger (heb er 5 gehad).

Welke medicijnen had je arts het over?

Ik heb 1,5 jaar clomid en spuiten gezet zonder resultaat. Uiteindelijk spontaan en knetter onverwacht zwanger geworden.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Hashimoto’s en na 5 jaar nog niet blijvend zwanger. Wel 2x geweest, maar dus 2x een miskraam.
Weet niet of het met Hashimoto’s samenhangt, maar denk het wel, ondanks dat ik al heel lang ‘goed ben ingesteld’ met medicijnen.
Inmiddels alles al geprobeerd en heb weinig hoop meer.
Sorry dat ik geen positief verhaal heb.
Hoop alleen dat het voor jou anders is.
Hecamel schreef:
19-01-2020 20:55
Of het er bij ons mee te maken had weet ik niet. Maar ik heb hashimoto en wij hebben er 5,5 jaar over gedaan. Het belangrijkste is dat je schildklier goed is ingesteld want de kans op miskramen is een stuk hoger (heb er 5 gehad).

Welke medicijnen had je arts het over?

Ik heb 1,5 jaar clomid en spuiten gezet zonder resultaat. Uiteindelijk spontaan en knetter onverwacht zwanger geworden.
Wat heftig!
Fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is :)

De dokter had het over levotiroxine
gizzmo-returns schreef:
19-01-2020 20:52
Kijk eens op www.schildklier.nl

Veel info te vinden
Ja info genoeg natuurlijk. Ik wil hier juist ervaringen van anderen horen
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
19-01-2020 22:20
Wat heftig!
Fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is :)

De dokter had het over levotiroxine
Als je hashimoto hebt dan moet je medicatie slikken. Loop je al bij een internist? Zo niet dan je door laten verwijzen.

Raar dat ze zeggen dat het geen verschil maakt. En niet alleen om niet zwanger te worden.

Heb je verder geen klachten?
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht. Ik lees nu dat jij denkt dat je met medicatie minder snel zwanger wordt en de arts zegt dat dat niet zoveel verschil maakt?

Als ik dat goed gelezen heb dan ga even kijken op de link van gizzmo en lees je goed in. Want ik denk dat je dan een verkeerd beeld hebt van wat die medicijnen doen. Je vergroot juist de kans op een zwangerschap door goed ingesteld te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je eenmaal zwanger bent dan moet je ook regelmatig bloedprikken om bijtijds je medicatie te kunnen ophogen.
Hecamel schreef:
19-01-2020 22:29
Als je hashimoto hebt dan moet je medicatie slikken. Loop je al bij een internist? Zo niet dan je door laten verwijzen.

Raar dat ze zeggen dat het geen verschil maakt. En niet alleen om niet zwanger te worden.

Heb je verder geen klachten?
De waarde is nu nog goed. Goed voor 1 persoon zegmaar. Om zwanger te worden moeten er wel medicijnen komen maar nu dus nog niet. Ze loopt al bij een endocrynoloog en bloed wordt in de gaten gehouden
Hecamel schreef:
19-01-2020 22:31
Oh wacht. Ik lees nu dat jij denkt dat je met medicatie minder snel zwanger wordt en de arts zegt dat dat niet zoveel verschil maakt?

Als ik dat goed gelezen heb dan ga even kijken op de link van gizzmo en lees je goed in. Want ik denk dat je dan een verkeerd beeld hebt van wat die medicijnen doen. Je vergroot juist de kans op een zwangerschap door goed ingesteld te zijn.
Nee klopt, dat weet ik, misschien schreef ik het niet zo duidelijk
Alle reacties Link kopieren
Het is belangrijk dat je goed bent ingesteld en toen ik zwanger wilde worden heb ik dit tegen de internist gezegd, en die stelde mij iets hoger is met medicijnen. Bij drie keer was ik de maand erop zwanger. Maar wel belangrijk om je bloed en lichaam stabiel te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven