In de war na verbreken relatie

19-01-2020 23:52 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Geen idee waar ik moet beginnen en wat ik hiermee bereiken wil, maar misschien lucht het op om het maar even van mij af te schrijven. Ik probeer het kort te houden, excuses als de verhaallijn een beetje warrig is.

Twee weken terug heeft mijn vriendin het uit het niets uitgemaakt omdat ze erg met zichzelf in de knoop zit. De meeste mensen (waaronder ook ikzelf) zullen nu denken: "waarom los je het op die manier op en zoek je niet de steun die je partner te bieden heeft?".

Onze relatie was altijd goed, er waren meer ups dan downs, nooit echte ruzies en altijd met elkaar kunnen lachen. Ze zat al baby namen te bedenken (uiteraard voor in de verre toekomst), ze gaf aan ooit graag samen te willen wonen. Ik was haar persoon, we klikte en alles ging goed. De aanleiding voor haar besluit was hierdoor dan ook niet te merken aangezien het tot de laatste dag toe allemaal goed ging.

In het begin van onze dates/relatie merkte ik al dat het een onzeker meisje was met een rugtas, maar dit was geen reden voor mij om hiervan af te zien. Ze heeft altijd voor haar moeder moeten zorgen want die was vaak erg ziek, der vader heeft ze nooit gekend en ze is pas 20. Ze was niet alleen onzeker maar ook erg impulsief.. de ene dag wilde ze dit doen, de andere dag weer wat anders. Dit zag je ook terug in haar opleidingen, halverwege onze relatie besloot ze plots om uit huis te gaan en een paar provincies verderop een nieuwe opleiding te volgen.

In onze 1-jarige relatie is er voor haar veel veranderd, en niet in een positieve zin. De opleiding waarvoor ze uit huis ging bleek haar ding niet te zijn, bij een baan waar ze vol voor ging werd ze ontslagen, der opa overleed (hiervoor sprak ze zichzelf ook schuldgevoel aan omdat ze die niet vaak kon zien). Ze voelde zich een mislukking.

Toen ik uiteindelijk merkte dat er wat was gingen we praten en vertelde ze me dat ze een tijdje heeft kunnen nadenken over van alles en daaruit kwam dat ze niet lekker in haar vel zat door de manier waarop ze nu in het leven stond en dat ze door alles ook begon te twijfelen aan onze relatie. Ik scheen haar te benauwen en om met mij af te spreken begon bij haar te voelen als een verplichting. Hier heb ik zoals hierboven genoemd nooit wat van gemerkt. Ik begreep het niet (nog steeds niet) want die twee weken daarvoor hebben wij vrolijk samen gespendeerd, samen kerst gevierd en er was geen dag waar ze aangaf even voor der zelf wat te willen gaan doen.

Ik ben momenteel erg in de war. Ik heb der altijd gesteund, der altijd gewaardeerd als hoe ze was en altijd erg van der gehouden en dit ook altijd laten zien. Ergens heb ik nog hoop wat ik niet zou moeten hebben maar ik vind het lastig om het voor mezelf een plek te geven. Ze gaf aan me wel nog graag te willen zien, maar ik gaf aan dat ik dat vriendschappelijk niet zie zitten, dit zou een raar gevoel geven voor beide op dit moment en vertelde dat ik het belangrijk vind dat ze gewoon de tijd neemt voor zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte :hug:
Sorry, heb geen tips ..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je der kwijt bent. Het ‘waarom’ zul je misschien nooit begrijpen maar schuif het zéker niet af op de omstandigheden. Ze wil jou niet meer.

Ik denk dat je er goed aan doet om haar niet meer te zien, ook niet vriendschappelijk, afstand nemen helpt om die hoop te laten varen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je in de war bent. Zeker omdat je dit helemaal niet hebt zien aankomen en er ook geen tekenen waren.
Het lijkt erop dat je vriendin voelt als dat ze erg moet beantwoorden aan veel dingen en dat ze daardoor zichzelf voorbij loopt.
Zoals het verantwoordelijkheid om opa te bezoeken maar het kan niet en ze voelt zich een mislukkeling.
En misschien zijn er nog meer voorbeelden waarvan ze voelt dat ze dat had moeten doen en het niet lukt waardoor ze ‘faalt’ voor haar gevoel.
Best een kans dat ze jullie relatie ook een beetje op die manier benaderde.
Zo van: het moet kunnen, het moet gezellig zijn etc
En dan komt ze verder en verder van haar gevoel te staan want haar gedachten over iets staan op de voorgrond.

Heel lullig voor jou dat het zo loopt.
Ik wil je veel sterkte wensen.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte!

Als ik je verhaal lees denk ik dat je exvriendin graag iedereen tevreden stelt. Dat heeft ze geleerd door voor haar zieke moeder te zorgen.
Mogelijk heb jij niet gemerkt dat ze de relatie te benauwend vond omdat ze die signalen ook niet heeft afgegeven. Ze is een pleaser die nu voor zichzelf kiest denk ik.

Rot voor jou! En ik denk dat je ook niks anders had kunnen doen want zoals ik je verhaal lees ben je lief voor haar geweest. Maar waarschijnlijk hebben jullie elkaar op een verkeerd tijdstip ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Door haar te steunen heb je haar ook kunnen faciliteren in haar onzekere gedrag. Wil ze echt leren om zelfstandig in het leven te staan, dan kan het verstandig zijn om geen relatie te hebben.

Heel rot voor jou. Ik hoop voor haar dat ze door dit proces een zelfstandige jonge vrouw wordt. Maar of ze dan nog de juiste partner voor jou is?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
20-01-2020 08:22
Door haar te steunen heb je haar ook kunnen faciliteren in haar onzekere gedrag. Wil ze echt leren om zelfstandig in het leven te staan, dan kan het verstandig zijn om geen relatie te hebben.

Heel rot voor jou. Ik hoop voor haar dat ze door dit proces een zelfstandige jonge vrouw wordt. Maar of ze dan nog de juiste partner voor jou is?
Dit. Rot voor jou, Tim. Maar het slijt uiteindelijk.
Ze wil geen relatie.

Helaas.
Nou dan zal ik wel niet de meeste mensen zijn want ze is heel duidelijk. Ze wil een andere richting op met haar leven en voelt zich niet prettig in de relatie. Wat niet impulsief is maar verstandig voor iemand van 20 met een relatie van amper een jaar.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
20-01-2020 09:25
Nou dan zal ik wel niet de meeste mensen zijn want ze is heel duidelijk. Ze wil een andere richting op met haar leven en voelt zich niet prettig in de relatie. Wat niet impulsief is maar verstandig voor iemand van 20 met een relatie van amper een jaar.
Maar waarom spendeer je dan 2 weken met iemand als je al weet dat je niet lekker in de relatie zit? Dit gaf mij geen signaal dat het niet lekker ging.. het lijkt me niet een gevoel wat ineens uit de lucht komt vallen. Tot de laatste dag zegt ze van me te houden en de laatste dag is die gevoel er opeens niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Tim24 schreef:
20-01-2020 09:34
Maar waarom spendeer je dan 2 weken met iemand als je al weet dat je niet lekker in de relatie zit? Dit gaf mij geen signaal dat het niet lekker ging.. het lijkt me niet een gevoel wat ineens uit de lucht komt vallen.
Ach Tim, dat soort antwoorden ga je niet krijgen. Hier sowieso niet, maar bij haar waarschijnlijk ook niet. Waarschijnlijk kan ze dat zelf niet eens beschrijven of benoemen.
En weet je, je zou beter kunnen besluiten dat het er niet meer toe doet. Het is uit, dat vind je erg, dat ga je verwerken en dan ga je door met je leven. Blijven hangen in de waarom-vraag houdt je tegen. Je hebt er niks aan.
Tim24 schreef:
20-01-2020 09:34
Maar waarom spendeer je dan 2 weken met iemand als je al weet dat je niet lekker in de relatie zit? Dit gaf mij geen signaal dat het niet lekker ging.. het lijkt me niet een gevoel wat ineens uit de lucht komt vallen. Tot de laatste dag zegt ze van me te houden en de laatste dag is die gevoel er opeens niet meer.
Ja, vervelend maar wat wil je? Haar terug in een relatie redeneren?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
20-01-2020 09:40
Ach Tim, dat soort antwoorden ga je niet krijgen. Hier sowieso niet, maar bij haar waarschijnlijk ook niet. Waarschijnlijk kan ze dat zelf niet eens beschrijven of benoemen.
En weet je, je zou beter kunnen besluiten dat het er niet meer toe doet. Het is uit, dat vind je erg, dat ga je verwerken en dan ga je door met je leven. Blijven hangen in de waarom-vraag houdt je tegen. Je hebt er niks aan.
Bedankt voor je antwoord, ik zal er inderdaad waarschijnlijk nooit achterkomen.. en inderdaad is het beter om me er bij neer te leggen maar het is lastig. Ik denk dat het meer is omdat ik het niet zag aankomen. Maar goed tijd zal het leren denk ik dan maar..
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
20-01-2020 09:42
Ja, vervelend maar wat wil je? Haar terug in een relatie redeneren?
Nee natuurlijk niet, van mijn kant zal er niks meer komen. Mocht zij er zo mee zitten sta ik er voor open om er over te praten maar ik ga er niet op wachten.
Alle reacties Link kopieren
Tim24 schreef:
20-01-2020 14:47
Bedankt voor je antwoord, ik zal er inderdaad waarschijnlijk nooit achterkomen.. en inderdaad is het beter om me er bij neer te leggen maar het is lastig. Ik denk dat het meer is omdat ik het niet zag aankomen. Maar goed tijd zal het leren denk ik dan maar..
Het hoort erbij. Je zag het niet aankomen, dus voor je aan verwerking kan beginnen, heb je eerst de schok waar je doorheen moet. De waarom vraag hoort daarbij, dat is heel normaal. Als je daar maar niet in blijft hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven