ex van nieuwe vriend.

20-01-2020 23:01 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe vriend (mijn eerste vriendje).
Alles gaat super goed, hij vindt mij (merkt ik en zegt hij ook) echt heel leuk en ik hem ook. Hij zorgt goed voor mij en lijkt oprecht van me te houden. Maar ik kan het gewoon niet loslaten dat hij ooit een vriendin voor mij heeft gehad. Dat was al iets van 3 jaar uit toen ik met hem wat kreeg, maar het spookt de helen tijd door me hoofd dat zij zijn eerste liefde was en niet ik. Hij heeft niks meer met haar te maken en heeft ook geen contact meer met haar, behalve dan dat zij hem laatst opeens feliciteerde met zijn verjaardag. Maar dat laat hij dan gelukkig wel meteen aan me zien. maar elke keer als haar naam hoor, en dit kan overdreven klinken, krijg ik het gevoel alsof ik moet overgeven. Ik heb soms zelfs dromen over haar, het is echt een soort obsessie. Het is zo erg soms dat ik naast hem ik bed lig en de helen tijd daarover aan het nadenken ben en dan me zo kut voel dat ik eigelijk gewoon naar huis wil, en een beetje afstandelijk doet. Wat hij vervolgens niet begrijpt en super vervelend vind (ik beantwoord bijv dan zijn kus niet of haal zijn handen weg als hij aan me zit). Maar ik kan het dan niet loslaten en wil/kan dan niet even met hem zijn. of dat ik dan bijv uren niet op zijn berichtjes reageer wat hij (heeft hij gezegd) echt niet leuk vindt. Door die obsessie duw ik hem eigelijk alleen maar meer weg. Is er iemand die ooit in een gelijke situatie geweest? Ik kan het gewoon niet loslaten.
Accepteer dat mensen een verleden hebben. Je gaat dit in de toekomst alleen nog maar meer meemaken.
Alle reacties Link kopieren
O jee, ik hoop dat je vriend snel weet weg te komen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof je nog klaar bent voor een relatie met iemand. Misschien kun je beter eerst aan jezelf werken,

De manier waarop je reageert op het feit dat jouw vriendje een ex heeft, vind ik buiten proportioneel. Ziekelijk.

Pas als je weet waarom je dat doet en ermee kunt stoppen (en anderen niet meer aantrekt en afstoot), ben je misschien klaar voor een relatie.
Dit is niet gezond. Je moet een manier vinden om te stoppen met dit gedrag en anders ben je binnen no-time je vriend kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Alle reacties Link kopieren
je kan beter zn laatste dan eerste liefde zijn? lekker cliche wel.

Het verleden heeft niks met jullie te maken, zou toch doodzonde zijn om een leuke relatie te verpesten om je onzekerheid? Je gedraagt je nu of hij je bedriegt maar hij kan en hoeft een relatie uit het verleden niet goed te maken met je.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
m-april schreef:
20-01-2020 23:09
Hoe oud ben je?
ik ben 18 jaar.
Alles gaat super goed zeg je. Alleen straf je hem voor iets waar hij niks aan kan doen en waar hij niet verkeerd zat.

Zij kan er niks aan doen en hij niet. Jij bent onzeker en maakt jezelf misselijk. Doe jezelf en hem een plezier en werk daar aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gevoel wel, ik vind het soms ook lastig (om andere redenen) :hug:

Alleen je gedrag snap ik niet zo goed... Afstandelijk doen, berichtjes niet beantwoorden, hem weg duwen... Ben je wel echt verliefd op hem? Dit klinkt niet gezond en zo houdt je relatie geen stand.
Alle reacties Link kopieren
Iyanlavanzandt schreef:
20-01-2020 23:08
Klinkt alsof je nog klaar bent voor een relatie met iemand. Misschien kun je beter eerst aan jezelf werken,

De manier waarop je reageert op het feit dat jouw vriendje een ex heeft, vind ik buiten proportioneel. Ziekelijk.

Pas als je weet waarom je dat doet en ermee kunt stoppen (en anderen niet meer aantrekt en afstoot), ben je misschien klaar voor een relatie.
Ik heb ik mijn jeugd veel problemen gehad maar dacht de laatste tijd dat ik daar overheen was. Maar dan kom ik weer in zo'n situatie en merk ik dat ik eigelijk nog wel veel aan mezelf moet werken. Alleen wil ik hem natuurlijk niet kwijt.
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
20-01-2020 23:19
Ik snap je gevoel wel, ik vind het soms ook lastig (om andere redenen) :hug:

Alleen je gedrag snap ik niet zo goed... Afstandelijk doen, berichtjes niet beantwoorden, hem weg duwen... Ben je wel echt verliefd op hem? Dit klinkt niet gezond en zo houdt je relatie geen stand.
Ik ben heel verliefd op hem, Alleen draait mijn maag om als ik haar naam hoor of aan haar denk.... en wil ik gewoon alleen zijn op dat moment.
Tjeez, dit klinkt behoorlijk eng, ik zou proberen om grip te krijgen op je gevoelens want dit is niet normaal. Als je er geen rem op zet knal je door het lint als een keer met een andere meid praat of je wordt een enge stalker als hij het uitmaakt omdat je zulke idiote gedachten heb.
Alle reacties Link kopieren
Maraanoniem schreef:
20-01-2020 23:20
Ik heb ik mijn jeugd veel problemen gehad maar dacht de laatste tijd dat ik daar overheen was. Maar dan kom ik weer in zo'n situatie en merk ik dat ik eigelijk nog wel veel aan mezelf moet werken. Alleen wil ik hem natuurlijk niet kwijt.
Met dit gedrag (wat misschien onopgeloste trauma’s zijn van vroeger), raak je hem wel kwijt omdat je hem steeds afstoot (en kennelijk niet te dichtbij verdraagt)...

Alles wat je niet goed verwerkt, blijft keihard terugkomen.


Misschien is een relatie nu niet het goede moment?
Maraanoniem schreef:
20-01-2020 23:22
Ik ben heel verliefd op hem, Alleen draait mijn maag om als ik haar naam hoor of aan haar denk.... en wil ik gewoon alleen zijn op dat moment.
Ik heb het eigenlijk noooit over mijn ex. Waarom hebben jullie zo vaak over zijn ex? En begint hij over haar? Of jij?
Alle reacties Link kopieren
Met deze mindset krijg je een moeilijk leven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Maraanoniem schreef:
20-01-2020 23:20
Ik heb ik mijn jeugd veel problemen gehad maar dacht de laatste tijd dat ik daar overheen was. Maar dan kom ik weer in zo'n situatie en merk ik dat ik eigelijk nog wel veel aan mezelf moet werken. Alleen wil ik hem natuurlijk niet kwijt.
Als je zo door gaat is dit EXACT wat je zelf gaat veroorzaken. Get a grip.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, ik leerde mijn vriend kennen toen hij net, naar eigen zeggen, de liefde van zijn leven kwijt was. Dat heeft nooit voor problemen gezorgd. Ik vind je buiten proportioneel reageren...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
20-01-2020 23:24
Ik heb het eigenlijk noooit over mijn ex. Waarom hebben jullie zo vaak over zijn ex? En begint hij over haar? Of jij?
We hebben het eigelijk nooit over zijn ex. Hij begint er nooit over, alleen laatst dus toen hij een berichtje kreeg van haar toen hij jarig was, wat gij overigens gewoon meteen aan me liet zien. En 1 keer ben ik er over begonnen toen we een beetje dronken waren samen, maar toen zei hij dat hij daar over heen was. Komt er dus eigelijk op neer dat ik het niet kan loslaten, terwijl hij het wel achter zich heeft gelaten.
Ik vind het rot voor je dat je blijkbaar niet hebt geleerd om gezond in een relatie te zitten of om op een gezonde manier met je gevoelens om te gaan. Wat jij voelt voor iemand die je niet kent, al drie jaar voor 98% (op een felicitatie met zijn verjraadag na) uit het leven van zijn vriend is, is echt niet goed voor je.

Gun jezelf om hier wat aan te doen of hou er gewoon mee op!! Als je aan zijn ex denkt, kruip lekker tegen je vriend aan en denk 'nu is hij lekker bij mij, wat ben ik blij dat ik hem heb'. Geef hem een kus en een knuffel en waardeer wat je samen hebt.

Mijn man had nog nooit een relatie gehad toen wij samen kwamen (30 waren we toen) en ik kan me niet voorstellen dat hij ooit ook maar een moment heeft gebaald van de relaties die ik voor hem heb gehad. Wat een verspilling van tijd en energie!
Maraanoniem schreef:
20-01-2020 23:31
We hebben het eigelijk nooit over zijn ex. Hij begint er nooit over, alleen laatst dus toen hij een berichtje kreeg van haar toen hij jarig was, wat gij overigens gewoon meteen aan me liet zien. En 1 keer ben ik er over begonnen toen we een beetje dronken waren samen, maar toen zei hij dat hij daar over heen was. Komt er dus eigelijk op neer dat ik het niet kan loslaten, terwijl hij het wel achter zich heeft gelaten.
Dus je maakt zelf drama over niks.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft vast op de basisschool ergens in groep 1 ook al een vriendinnetje gehad waar hij mee zou gaan trouwen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je reageert echt ongelofelijk absurd en jaloers.
En waarom zou het het jou moeten laten zien als hij een berichtje van zijn ex krijgt?
Vertrouw je hem soms niet?
Laat me raden: jouw vriend mag geen vrouwelijke vrienden hebben....
je gaat het nog heel moeilijk krijgen meid.
Ik denk dat je -al is het alleen maar voor jezelf- in therapie moet om je jaloezie en gebrek aan eigenwaarde aan te pakken.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Rihanna heeft hier toch ooit een nummer over geschreven:

“ Want you to make me feel
Like I'm the only girl in the world
Like I'm the only one that you'll ever love
Like I'm the only one who knows your heart
Only girl in the world”....
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Het was niet de liefde van zijn leven, want ze zijn gestopt met de relatie.
Soms denk je dat je een passende partner hebt gevonden, maar vergis je je. Dat is bij hun gebeurd. Ze dachten dat het een goed idee was, maar dat was een vergissing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven