Opnieuw ontrouw na relatietherapie, huwelijk nog te redden?

24-01-2020 09:26 392 berichten
Een jaar geleden kwam ik erachter dat mijn man een maandenlange affaire had. Hij had spijt van het vreemdgaan en ik wilde hem na 23 jaar(!) samen niet kwijt. Daarom gingen we in relatietherapie. In het afgelopen jaar zijn we weer naar elkaar toegegroeid. Ik dacht echt dat we op weg waren om er samen sterker uit te komen, zoals je wel vaker hoort (en op dit forum leest) na het ontdekken van vreemdgaan. Helaas ben ik er sinds een paar weken achter dat hij zijn affaire ondanks de therapie en onze verbeterde relatie heeft doorgezet. We wonen nu tijdelijk apart, hebben nog wel contact vanwege de kinderen. Hij heeft opnieuw veel spijt en wil alles doen om het goed te maken. De affaire is nu echt definitief beëindigd zegt hij en hij is in therapie gegaan. Ik geloof dat zijn berouw oprecht is en ondanks alles hou ik nog steeds van hem (hij zegt dat hij ook van mij houdt), maar ik weet niet of het vertrouwen ooit nog terug kan komen. Zijn er 'lotgenoten' die zich in dit verhaal herkennen en die het samen gered hebben en er echt sterker uit zijn gekomen? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik weet dat het heel vaak fout gaat maar diep in mijn hart hoop ik dat het bij ons toch goed komt… Wie steekt mij een hart onder de riem?
Een ezel stoot zich geen twee keer tegen de zelfde steen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dit huwelijk nog willen redden?
Later is nu
Hij wil gewoon een gezin en een bijvrouw en als jij dat ook wil dan ga je lekker weer proberen. Het leven is tekort om in de zeik genomen te worden. Ga lekker je eigen leven leiden en laat hem lekker met zijn bijvrouw. Zodra jij ermee stopt is de spanni g van die affaire eraf en zal dat op niks uitdraaien, hij is dan de verliezer.
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig zeg! En wat verschrikkelijk voor je.
Wat zegt hij erover dat hij toen de affaire niet gestopt heeft? Ik vind dat wel heel bizar eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er klaar mee zijn. Hij heeft dus al die tijd gelogen tegen jou, ook tijdens therapie...
Ozo.
Wat vreselijk voor je :hug:
Ik denk dat het voor je eigenwaarde beter is om er klaar mee te zijn.
Hij is wederom betrapt door je als je dat niet had gedaan was het nog steeds aan de gang.
Dus spijt hebben? Ja, vast wel. Spijt dat hij weer betrapt is.
Je hebt hem al een tweede kans gegeven. Die heeft hij verpest.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij spijt van de relatie, of spijt dat hij voor de tweede keer betrapt is?
Alle reacties Link kopieren
Je weet pas wat je hebt, als je het niet meer hebt.

Daarom heeft hij nu spijt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil jij vechten voor jullie huwelijk terwijl hij zijn reet ermee afveegt? Zo'n vent is toch de allergrootste afknapper die er is? Hij is een leugenaar en hij heeft je nu wel genoeg voor lul gezet. Hou de eer aan jezelf TO.
Zo te lezen heeft hij vooral spijt dat het nu uit is gekomen. Want eigenlijk had hij niets te klagen. Een relatie met een vrouw die heel veel voor hem overheeft, thuis heeft ie zijn huis, natje, droogje, kinderen. En voor de leut iemand erbij. Logisch dat hij dat niet op wil geven. Nu komt hij erachter wat hij op het spel heeft gezet, en dat ie het kan verliezen.

Een tweede kans is een redelijk iets. Maar die heeft hij vanaf het begin niet serieus aangepakt, hij dacht: ik ga stiekem verder, met een beetje mazzel is straks alles weer bij het oude. Was ook bijna gelukt. Maar de sukkel liet zich betrappen.

Dus spijt van zijn daden? Neuh. Nou ja, voor zichzelf. Niet voor jou. Anders was hij de eerste keer al echt gestopt. Een derde kans zou ik hem echt niet meer geven.

Heel sneu voor jou. Veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op de topictitel: NEE.
nessemeisje schreef:
24-01-2020 09:46
Waarom wil jij vechten voor jullie huwelijk terwijl hij zijn reet ermee afveegt? Zo'n vent is toch de allergrootste afknapper die er is? Hij is een leugenaar en hij heeft je nu wel genoeg voor lul gezet. Hou de eer aan jezelf TO.
+1
TO: wat wil jij?

Als jij verder wil met hem, dan moet je dat doen. Zal niet simpel zijn, maar alles kan.

Maar dat lijkt mij vooral de vraag die je je moet stellen, wil jij nog wel door met hem.

Het overgrote deel gaat jou vertellen dat je hem buiten moet schoppen en dat is vanuit hun perspectief ook ongetwijfeld het beste advies, maar het gaat hier om jou.
Alle reacties Link kopieren
Dat kun jij alleen zelf bepalen, of je verder wil of niet. Iedereen gaat hier anders mee om.
Laat je in elk geval niet opjutten door mensen die zeggen dat je gek bent als je je huwelijk niet wil opbreken.
impala wijzigde dit bericht op 24-01-2020 09:53
0.24% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk ik was gestopt na relatietherapie toch gewoon doorzetten en dan zogenaamd weer spijt ja doei kids of geen kids zou me.erg gepasseerd voelen en ondergewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt. Maar dan nog iets erger.
Ik ken mijn man nu 23 jaar waarvan bijna 19 jaar getrouwd.
Eigenlijk vanaf het begin heeft hij al extra spanning nodig. Steeds met hem over gepraat. Regelmatig in therapie geweest. Bij de eerste keer relatietherapie zei de therapeute tegen mijn man dat hij zich eens moest laten testen op ASS. Dit bleek idd zo te zijn.
Even later bleek dat hij toch regelmatig de grenzen weer opzocht. Fotos sturen naar collegas en zelfs via wordfeut een ander gevonden.
Toen ik daar achterkwam is hij maanden het huis uit geweest. Weer gepraat. Weer therapie. En gesmeekt heeft hij of hij als je blieft weer thuis mocht komen. Dit was 6 jaar terug.

Als je twee weken terug aan mij had gevraagd: lukt het om weer liefdevol bij elkaar te zijn had ik ja gezegd. We hebben zo hard gewerkt en de afgelopen 2 jaar waren echt gewéldig. Heerlijk, relaxed en gelukkig.
Maar helaas kwam ik er vorige week achter dat hij opnieuw vreemdgaat met een collega. En toen kwam gelijk ook uit dat die relatie die hij 6 jaar terug had is door gegaan tot vorig jaar.

En nu? Nu is alles stuk! Ik voel me zo bedrogen. Hij probeert nu weer met mooie worden terug in mn leven te komen. Maar het is klaar. Ik ga me nooit meer zo laten bedonderen. En binnenkort de scheiding aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
24-01-2020 09:52
Eerlijk ik was gestopt na relatietherapie toch gewoon doorzetten en dan zogenaamd weer spijt ja doei kids of geen kids zou me.erg gepasseerd voelen en ondergewaardeerd.

Iedereen voelt zich wel eens ondergewaardeerd in een lange relatie. Soms de een, soms de ander.
Het is niet zo dat jouw belang altijd voorop staat. De ander heeft ook wensen en behoeftes en eigen belangen.
.
Ik ken het TO: "Ja, ik weet dat ik het vaak heb beloofd, maar nu ga ik er echt mee stoppen." Weet je hoe vaak ik dat al wel heb moeten aanhoren van mijn ex? Echt ontelbaar vaak! Zelfs op het moment dat mijn koffer klaar stond in de gang en ik hem meldde dat ik bij hem weg ging, zei hij: "Ja, maar als ik het nu dan ECHT beloof?"
Alle reacties Link kopieren
@Williewop: wat een eikel zeg. Heel veel sterkte. Ik zit me plaatsvervangend boos te maken. Het lijkt me heel moeilijk om dan nog beschaafd te blijven. (Ik denk dat ik 'm met koffer en al uit het raam had gepleurd.)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel heel erg dat hij zelfs tijdens de relatietherapie nog vreemd ging. Dat noem ik dus niet serieus werken aan je relatie maar hij deed alsof hij er aan werkte. Hij wil duidelijk van 2 walletjes eten. Persoonlijk zou ik deze man nooit meer vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de conclusie trekken dat hij niet monogaam wil/kan zijn. En op basis van die conclusie een beslissing maken. Hoe belangrijk is monogamie voor jou?
Ik vind dat het voor je kinderen ook beter is om een moeder te hebben die grenzen stelt aan zijn gedrag ipv het te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Na ontrouw in mijn vorige relatie vond in mezelf niet leuk en was ik zo niet mezelf.
Ik was snel jaloers. Terecht bleek, maar het is geen leuke emotie om te hebben. Was wantrouwend. Ook terecht, maar ook niet leuk om mee om te gaan. Onzekerheid. Tevens terecht, maar niet leuk.
En zo had ik nog meer gevoelens, die ik had puur door zijn gedrag en ontrouw.
Hij probeerde het nog wel om te draaien. “Jij bent jaloers en wantrouwend wat ik doe of wil is gewoon normaal.”
Maar sinds ik niet meer in die relatie zit, heb ik deze gevoelens ook niet meer.
Ik ben er wel sterker uitgekomen, maar niet met hem.
Wat ik eigenlijk bedoel is, hoe voel jij je? En wil je je zo blijven voelen?
Hij gaat niet veranderen.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven