De grote klimaat & milieudraad

06-07-2019 14:04 1937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat klimaat en milieu onderwerpen steeds in andere draden opduiken is het nuttig er een verzameldraad van te maken.

Een draad waarin je kan vertellen wat je vind van het klimaatakkoord, of je voor windmolens bent of tegen, foto's kan plaatsen van je zonnepanelen en uitleggen waarom je het allemaal onzin vind bijvoorbeeld omdat ze in andere landen niets doen of omdat het toch al "5 over 12 is"

Misschien wil je vertellen wat je zelf doet (of niet doet)

Afbeelding

Ik heb een poll toegevoegd

TO trap af

Ik denk dat de mens verantwoordelijk is voor het vernielen van de aarde maar vrees dat het al 5 OVER 12 is.
Toch moeten we in actie komen met diverse maatregelen zoals consuminderen, statiegeld op kleine flesjes, overstappen op wind / zon en kernenergie, minder vlees, meer op de fiets en stoppen met budgetvluchten zoals voor €12,- naar Dublin

Ik roep zo maar wat me te binnen schiet.

Zelf fiets ik veel, OV kaart aangeschaft, gescheiden afvalverwerking, binnen Europa de voorkeur voor de trein, maar 2 keer per week vlees.
Maaaaaar zou wel meer kunnen doen vermoed ik.

Ik denk dat mensen verantwoordelijk zijn voor klimaatverandering

Totaal aantal stemmen: 202

Absoluut (72%)
Ja maar maakt me niets uit, ik haat koud weer (5%)
Onzin (13%)
Ik twijfel (10%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
CleopatraVII schreef:
28-01-2020 18:21
Nee, die zitten dan op school. De klimaatprotesten zijn onder schooltijd...
Wat natuurlijk belachelijk is.
Laat ze lekker op zaterdag demonstreren maar ja dan komt driekwart natuurlijk niet opdagen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
starbright schreef:
28-01-2020 19:57
En dan, als dat ticket Barcelona straks weer 800 euro kost, sta je dan op het Malieveld?

Ik vind overigens dat je gewoon op een schone manier naar Barcelona moet kunnen vliegen. Maar het is aannemelijk dat die techniek in het begin duur zal zijn.
Of het beter en aantrekkelijker maken om met de trein naar steden als Barcelona etc te gaan.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
29-01-2020 05:59
Of het beter en aantrekkelijker maken om met de trein naar steden als Barcelona etc te gaan.
Trein vind ik ook prima. Maar weegt voorlopig nog niet op tegen het comfort van vliegen. 1500km in 3 a 4 uur met de trein vind ik knap. Alles dat langer duurt of meer overstappen vraagt is vooralsnog geen serieuze concurrentie.
Alle reacties Link kopieren
starbright schreef:
29-01-2020 06:58
Trein vind ik ook prima. Maar weegt voorlopig nog niet op tegen het comfort van vliegen. 1500km in 3 a 4 uur met de trein vind ik knap. Alles dat langer duurt of meer overstappen vraagt is vooralsnog geen serieuze concurrentie.
Vliegen betekent ook vaak uren van te voren aanwezig zijn om dan als vee behandeld te worden. En vaak op een onwerkelijk tijdstip. En je moet de reistijd van en naar de luchthavens meerekenen.

Het is op het huidige spoorwegnet mogelijk om in één nacht in een slaaptrein naar Barcelona te reizen. Lekker ‘s avonds instappen in Amsterdam, Rotterdam, Breda of Antwerpen en dan ‘s ochtends na het ontbijt uitstappen.

Vroeger, toen vliegen nog duur was en treinen minder duur, reden er overal nachttreinen heen met slaapplaatsen in diverse categorieën.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ja, echt comfortabel en veilig zo’n slaaptrein. Heel serieus alternatief :roll:
oudebaas schreef:
29-01-2020 08:54
Vliegen betekent ook vaak uren van te voren aanwezig zijn om dan als vee behandeld te worden. En vaak op een onwerkelijk tijdstip. En je moet de reistijd van en naar de luchthavens meerekenen.

Het is op het huidige spoorwegnet mogelijk om in één nacht in een slaaptrein naar Barcelona te reizen. Lekker ‘s avonds instappen in Amsterdam, Rotterdam, Breda of Antwerpen en dan ‘s ochtends na het ontbijt uitstappen.

Vroeger, toen vliegen nog duur was en treinen minder duur, reden er overal nachttreinen heen met slaapplaatsen in diverse categorieën.
In China heb ik meerdere nachttreinen gehad, maar slapen ho maar! Telkens wordt er gestopt bij haltes en dan hoor je dat piepen van de remmen en fluiten en weet ik wat meer wat normale stationsgeluiden zijn.
Zolang je nog over moet stappen vind ik het ook niet praktisch. Je kunt je bagage bijna niet zo'n trein in krijgen met die kuttrapjes. En waar kun je je bagage veilig naast je zetten? Als het niet druk is dan kun je zo'n vierzitter pakken en je koffer/reistas op de stoel voor je, maar als het druk is lukt dat niet. Je zou je bagage dan moeten kunnen inchecken als op een vliegveld en het af kunnen halen op de plek van bestemming. Maar dan moet er nog heel wat gebeuren wil dat betrouwbaar kunnen in Europa. Die tijd gaan wij vast niet meer meemaken.
Natuurlijk moet dat wel kunnen. Wij gingen vroeger met de nachttrein naar Kroatie en dat was echt meer dan prima. Auto ging op de trein, de koffers bleven in de auto, de trein had een restauratie en we hadden gewoon een afgesloten cabine. De bedden waren wat smal, maar we sliepen prima.

Vliegen vind ik veel intensiever dan treinen.
Het idee is juist dat we allemaal geen auto meer hebben straks.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
29-01-2020 09:15
In China heb ik meerdere nachttreinen gehad, maar slapen ho maar! Telkens wordt er gestopt bij haltes en dan hoor je dat piepen van de remmen en fluiten en weet ik wat meer wat normale stationsgeluiden zijn.
Zolang je nog over moet stappen vind ik het ook niet praktisch. Je kunt je bagage bijna niet zo'n trein in krijgen met die kuttrapjes. En waar kun je je bagage veilig naast je zetten? Als het niet druk is dan kun je zo'n vierzitter pakken en je koffer/reistas op de stoel voor je, maar als het druk is lukt dat niet. Je zou je bagage dan moeten kunnen inchecken als op een vliegveld en het af kunnen halen op de plek van bestemming. Maar dan moet er nog heel wat gebeuren wil dat betrouwbaar kunnen in Europa. Die tijd gaan wij vast niet meer meemaken.
Maar als je vliegt moet je ook overstappen. Je moet in elk geval naar de luchthaven met het OV of met je auto op een parkeerplaats en dan met een bus. En je moet van je aankomstluchthaven ook weer naar je eindbestemming, mét je bagage. In internationale treinen en lange afstandstreinen kun je vaak wel je bagage kwijt in speciale bagagerekken. Treinen naar wintersportbestemmingen hebben vaak aparte bagagewagens.

Alleen in Zwitserland heb ik deur tot deur bagageservice meegemaakt. Je geeft je bagage af op het station en pikt het op op je aankomststation, tegen een extra vergoeding halen ze het op bij je hotel en brengen het naar je aankomsthotel. Deze dienst werd door de spoorwegen geleverd maar gold ook als je met Swiss vloog voor een aansluitende vlucht. Dergelijke service zou ook elders ingevoerd mogen worden.

In Israël kon hetzelfde met vliegbagage, ook vanwege de beveiliging. In iedere grote stad kon je de avond van te voren je bagage afgeven. Dan kon je de volgende ochtend zonder gesjouw naar de luchthaven.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
starbright schreef:
29-01-2020 09:50
Het idee is juist dat we allemaal geen auto meer hebben straks.
Alsof je daar zonder kunt. Wie heeft dat idioot idee dan?
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-01-2020 11:55
Alsof je daar zonder kunt. Wie heeft dat idioot idee dan?
We kunnen ook zonder gas, toch ? Ook een idioot idee van met name de linkse hoek.
Alle reacties Link kopieren
starbright schreef:
29-01-2020 08:56
Ja, echt comfortabel en veilig zo’n slaaptrein. Heel serieus alternatief :roll:
Daar zou dus ook veel meer in geïnvesteerd moeten worden om het comfortabeler,veiliger én vooral goedkoper te maken.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Rosabella1 schreef:
29-01-2020 16:21
Daar zou dus ook veel meer in geïnvesteerd moeten worden om het comfortabeler,veiliger én vooral goedkoper te maken.
Dit goedkoper begrijp ik niet zo goed.
Sinds kort hebben we in België ook weer een nachttrein en voor een rit naar Wenen, betaal ik grofweg 100 euro. Voor een ritje naar Mechelen (ongeveer 30 km) betaal ik 5 euro. Prijs lijkt me redelijk normaal.

Edit: goedkoop eigenlijk als ik in acht neem hoeveel middelen en tijd het mij zou kosten zonder dit vervoersmiddel.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
30-01-2020 10:10
Dit goedkoper begrijp ik niet zo goed.
Sinds kort hebben we in België ook weer een nachttrein en voor een rit naar Wenen, betaal ik grofweg 100 euro. Voor een ritje naar Mechelen (ongeveer 30 km) betaal ik 5 euro. Prijs lijkt me redelijk normaal.

Edit: goedkoop eigenlijk als ik in acht neem hoeveel middelen en tijd het mij zou kosten zonder dit vervoersmiddel.
Het gaat er eigenlijk om dat zo lang vliegen goedkoper is dan de trein dat de meeste mensen dan toch voor het vliegtuig blijven kiezen.
https://www.ad.nl/politiek/forse-rekenf ... ~af471b7b/

Goh wat een verassing. Hopelijk neemt het draagvlak nog verder af.
Alle reacties Link kopieren
Ddennis schreef:
15-02-2020 12:15
https://www.ad.nl/politiek/forse-rekenf ... ~af471b7b/

Goh wat een verassing. Hopelijk neemt het draagvlak nog verder af.
Ja dit had ook niemand aan zien komen. :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een van de redenen dat die hele klimaat-milieu hype een grote farce is https://www.dvhn.nl/sport/Ook-Zandvoort ... 9OVWR16-M

Als je genoeg geld hebt mag alles wijken, grote schande is het >:-(
Alle reacties Link kopieren
Dat heeft niets met het klimaat te maken... Alleen met een stelletje kneuzen die auto's door een natuurgebied laten rijden. Dat is geen keuze van de tweede kamer ofzo.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Hopelijk wordt die hele toestand afgelast. VInd het niet normaal dat ze in het broedseizoen door een natuurgebied gaan racen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet! Greenpeace doet er hopelijk iets tegen, of de Partij voor de dieren.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
26-02-2020 05:53
Dit is een van de redenen dat die hele klimaat-milieu hype een grote farce is https://www.dvhn.nl/sport/Ook-Zandvoort ... 9OVWR16-M

Als je genoeg geld hebt mag alles wijken, grote schande is het >:-(

Ik vind het ook schandalig, maar er is wel degelijk verzet tegen, ook van verschillende politieke partijen.
Het is dankzij lokale partijen en VVD en PVV dat auto's van de Formule 1 over het strand mogen rijden, zij hebben de meerderheid in de gemeenteraad.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b9679888/
nounou
Hoe erg is dat precies, dat er auto's over het strand rijden? Het is maar drie dagen, ze mogen maar twee keer per dag en alleen met elektrische auto's. En alleen als ze echt niet over de weg of met de helikopter kunnen.
CleopatraVII schreef:
26-02-2020 08:22
Ik ook niet! Greenpeace doet er hopelijk iets tegen, of de Partij voor de dieren.
Die kunnen er niets tegen doen. We leven in een democratie. En de meerderheid in de gemeenteraad wil dat dit mogelijk moet zijn.
Er zijn zowiezo maar 28.000 mensen wat de online petitie er tegen hebben getekend.

We moeten ons ook niet zo aanstellen en overdrijven. 3 dagen paar electrische auto's wat er heel rustig langs rijden.
Dat is alles
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
26-02-2020 10:26
Hoe erg is dat precies, dat er auto's over het strand rijden? Het is maar drie dagen, ze mogen maar twee keer per dag en alleen met elektrische auto's. En alleen als ze echt niet over de weg of met de helikopter kunnen.

Een deel van dat strand is natuurgebied.
Ja, hoe erg is het dat een paar hagedissen hun leefgebied zijn verloren voor werkzaamheden bij het circuit in Zandvoort?
Alles is kapot te relativeren, en dat gebeurt dus ook. Tot er vrijwel niets meer over is.
nounou
Datzelfde heb ik ook met vliegveld Lelystad. Ik zie ook niet gebeuren dat dat ineens van de baan is. Alles moet schoner en groener: van het gas af, stikstofcrisis, zonnepanelen ed. en dan wel een nieuwe luchthaven bouwen. Ik vind de politiek zo niet geloofwaardig meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven