Halsema pijnlijk getroffen; kwajongensstreek?

14-08-2019 10:19 1211 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2894893 ... -getroffen

De zoon van Femke Halsema is opgepakt vanwege baldadigheid, inbreken in een verlaten woonboot met een nepwapen.
In juli.

Wat vinden jullie?
Mag je als baas van de politie jouw agenten vragen dit discreet te behandelen om een kind van 15 jaar oud niet te schaden, of ruikt dat naar een voorkeursbehandeling omdat je eigen reputatie geschaad kan worden?

Ik weet wel dat iedereen een keer domme dingen doet, maar niet voor iedere 15-jarige zijn de gevolgen even groot. Net als voor de ouders.

Doet me een beetje aan Herman Koch's Het Diner denken. Maar dat was wel erger.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
30-01-2020 01:17
Dit. Wat sneu zeg. Zeker als man van de burgemeester misstaat het je volledig om dit aan te vechten.
Ligt er toch helemaal aan op welke gronden?
Als hij goede gronden heeft dan mag hij zich wel verdedigen. Maar wat zouden die gronden zijn?

Kijk hij krijgt wel een strafblad. Dat is nogal wat dus met een inhoudelijk goed verweer mag hij gaan van mij. Maar als hij vindt dat in vergelijkbare gevallen 20 uur werd opgelegd dan vind ik er wel wat van dan hij dit doet.
Alle reacties Link kopieren
Zijn actie is in ieder geval niet in het belang van zijn vrouw. Al lijkt hij daar sowieso al weinig rekening mee te houden.
En zitting is nu openbaar. Voer voor de media.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
29-01-2020 23:34
Robert Oey verzet zich tegen de taakstraf van 40 uur. Nu hij zich verzet word de zaak openbaar behandeld, bij de politierechter in Amsterdam, las ik.
Jeetje wat een eikel is het toch. Snap niet dat een slimme dame als Femke Halsema met zo'n loser samen is.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
30-01-2020 09:50
Als hij goede gronden heeft dan mag hij zich wel verdedigen. Maar wat zouden die gronden zijn?

Kijk hij krijgt wel een strafblad. Dat is nogal wat dus met een inhoudelijk goed verweer mag hij gaan van mij. Maar als hij vindt dat in vergelijkbare gevallen 20 uur werd opgelegd dan vind ik er wel wat van dan hij dit doet.
geldt dan ook voor jou he? mocht je ooit iets fout doen en dubbele straf krijgen dan gemiddeld gewoon ja knikken
smulrol wijzigde dit bericht op 30-01-2020 10:33
0.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
30-01-2020 10:15
Jeetje wat een eikel is het toch. Snap niet dat een slimme dame als Femke Halsema met zo'n loser samen is.
Twee hoogopgeleide mensen maar zo dom.
Denken ook boven de wet te staan.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Zitten heel diep in hun eigen bubbel, die twee.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
30-01-2020 10:32
Twee hoogopgeleide mensen maar zo dom.
Denken ook boven de wet te staan.
ik vind dit nogal een domme opmerking.
Hij wil dat het voor de rechter komt, dan sta je niet boven de wet maar maak je gebruik van je wettelijke rechten die elke verdachte heeft.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
30-01-2020 10:29
geldt dan ook voor jou he? mocht je ooit iets fout doen en dubbele straf krijgen dan gemiddeld gewoon ja knikken
De gemiddelde forummer hier is niet interessant voor de pers. Dat is de echtgenoot van een Amsterdamse burgemeester wel. Nu de zaak eindelijk zo'n beetje uit het nieuws was, rakelt Oey alles weer op. Je kunt je afvragen of 20 uur minder taakstraf al die negatieve publiciteit waard is. Ik denk het niet, maar Oey denkt daar dus anders over. Wat zou Femke Halsema er eigenlijk van vinden?
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of hij er een soort van genoegen in schept om zijn vrouw dwars te zitten.
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
30-01-2020 10:41
Het lijkt wel of hij er een soort van genoegen in schept om zijn vrouw dwars te zitten.
Misschien uit frustratie? Heeft hij er moeite mee om als "Mijnheer Halsema" door het leven te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
30-01-2020 10:37
De gemiddelde forummer hier is niet interessant voor de pers. Dat is de echtgenoot van een Amsterdamse burgemeester wel. Nu de zaak eindelijk zo'n beetje uit het nieuws was, rakelt Oey alles weer op. Je kunt je afvragen of 20 uur minder taakstraf al die negatieve publiciteit waard is. Ik denk het niet, maar Oey denkt daar dus anders over. Wat zou Femke Halsema er eigenlijk van vinden?
Ook ik denk dat de publiciteit erger is dan een taakstraf die te hoog uitvalt.
Van de andere kant is het ook naar als mensen niet in beroep durven te gaan, uit angst voor publiciteit.
(dat geldt niet alleen voor de man van een burgemeester, mensen kunnen om allerlei redenen in de publiciteit komen zonder dat ze daarom gevraagd hebben).

Misschien zegt de rechter wel: door de publiciteit is Oey al extra gestraft.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
smulrol schreef:
30-01-2020 10:29
geldt dan ook voor jou he? mocht je ooit iets fout doen en dubbele straf krijgen dan gemiddeld gewoon ja knikken
Ik vind dat het minder voor mij geldt. Ik heb geen partner die beleid met pijnlijke bezuinigingen en lastenverzwaringen voor de burgers maakt. De Amsterdammers hebben de afgelopen tijd te maken gehad met flinke stijging van gemeentelijke belastingen en dan gaat de man van de burgemeester voor een dergelijke zaak naar de rechter toe. Dat kost geld, dat kost tijd. En ja natuurlijk is dat een andere pot geld dan waar de lastenverzwaringen van de Amsterdammers in is gekomen. Maar toch. Hij heeft het zelf toegegeven dat hij het gedaan heeft.
Nogmaals als hij terechte punten heeft dan moet hij zijn recht kunnen halen, maar op het eerste gezicht vraag ik mij dus echt af wat dit zou moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
30-01-2020 10:37
De gemiddelde forummer hier is niet interessant voor de pers. Dat is de echtgenoot van een Amsterdamse burgemeester wel. Nu de zaak eindelijk zo'n beetje uit het nieuws was, rakelt Oey alles weer op. Je kunt je afvragen of 20 uur minder taakstraf al die negatieve publiciteit waard is. Ik denk het niet, maar Oey denkt daar dus anders over. Wat zou Femke Halsema er eigenlijk van vinden?
dat vind ik hypocriet. Als je bekende personen afrekent op gebuik maken van hun rechten en zelf daar wel graag gebruik van willen maken.
Of vind je dat Wilders ook niet eeuwig in hoger broep zou mogen gaan tegen zijn 'minder, minder' veroordeling?
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
30-01-2020 12:08
Ik vind dat het minder voor mij geldt. Ik heb geen partner die beleid met pijnlijke bezuinigingen en lastenverzwaringen voor de burgers maakt. De Amsterdammers hebben de afgelopen tijd te maken gehad met flinke stijging van gemeentelijke belastingen en dan gaat de man van de burgemeester voor een dergelijke zaak naar de rechter toe. Dat kost geld, dat kost tijd. En ja natuurlijk is dat een andere pot geld dan waar de lastenverzwaringen van de Amsterdammers in is gekomen. Maar toch. Hij heeft het zelf toegegeven dat hij het gedaan heeft.
Nogmaals als hij terechte punten heeft dan moet hij zijn recht kunnen halen, maar op het eerste gezicht vraag ik mij dus echt af wat dit zou moeten zijn.
Ach kind toch. Als Amsterdammer zit ik daar echt niet mee hoor want de kosten van rechtszaken komen niet uit het gemeentelijke budget. Je moet wel echt krom denken om je eigen hypocrisie recht te praten.
smulrol schreef:
30-01-2020 12:11
Ach kind toch. Als Amsterdammer zit ik daar echt niet mee hoor want de kosten van rechtszaken komen niet uit het gemeentelijke budget. Je moet wel echt krom denken om je eigen hypocrisie recht te praten.
Alsof jij alle Amsterdammers zou vertegenwoordigen. Ze is al niet heel populair, de maatregelen die ze doorvoert ook niet en dit werkt ook niet in haar voordeel.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
30-01-2020 12:08
Ik vind dat het minder voor mij geldt. Ik heb geen partner die beleid met pijnlijke bezuinigingen en lastenverzwaringen voor de burgers maakt. De Amsterdammers hebben de afgelopen tijd te maken gehad met flinke stijging van gemeentelijke belastingen en dan gaat de man van de burgemeester voor een dergelijke zaak naar de rechter toe. Dat kost geld, dat kost tijd. En ja natuurlijk is dat een andere pot geld dan waar de lastenverzwaringen van de Amsterdammers in is gekomen. Maar toch. Hij heeft het zelf toegegeven dat hij het gedaan heeft.
Nogmaals als hij terechte punten heeft dan moet hij zijn recht kunnen halen, maar op het eerste gezicht vraag ik mij dus echt af wat dit zou moeten zijn.
Wat is dit voor bizarre dwarsstraat?

Die zaken hebben helemaal niks met elkaar te maken.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
30-01-2020 12:09
dat vind ik hypocriet. Als je bekende personen afrekent op gebuik maken van hun rechten en zelf daar wel graag gebruik van willen maken.
Of vind je dat Wilders ook niet eeuwig in hoger broep zou mogen gaan tegen zijn 'minder, minder' veroordeling?
Ik zeg toch niet dat hij niet in beroep mag gaan? Ik vind het alleen geen handige zet en dat is heel iets anders. Als ik hem was geweest dan had ik mijn taakstraf met verve uitgevoerd, bijvoorbeeld door bij het Leger des Heils of een andere daklozenopvang maaltijden te verstrekken of bij een voedselbank aan de slag te gaan. Dat had positief op zijn imago en zeker ook op dat van zijn vrouw kunnen werken. Hij zou daarmee kunnen laten zien dat hij betrokken is bij de Amsterdamse burgers die aan de onderkant van de samenleving bungelen. Nu heeft hij de schijn van arrogantie om zich heen hangen en als een rechter zou beslissen dat hij al genoeg gestraft zou zijn door alle publiciteit, dan krijgt het stel heel wat kritiek van burgers zoals bijvoorbeeld klassenjustitie over zich heen.

Het gaat er dus duidelijk niet om of hij het recht heeft om in beroep te gaan, want dat recht heeft hij natuurlijk net als ieder ander. Het gaat er meer om hoe je de imagoschade voor met name zijn vrouw zoveel mogelijk kunt beperken. Daar lijkt hij in ieder geval weinig oog voor te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
30-01-2020 12:41
Ik zeg toch niet dat hij niet in beroep mag gaan? Ik vind het alleen geen handige zet en dat is heel iets anders. Als ik hem was geweest dan had ik mijn taakstraf met verve uitgevoerd, bijvoorbeeld door bij het Leger des Heils of een andere daklozenopvang maaltijden te verstrekken of bij een voedselbank aan de slag te gaan. Dat had positief op zijn imago en zeker ook op dat van zijn vrouw kunnen werken. Hij zou daarmee kunnen laten zien dat hij betrokken is bij de Amsterdamse burgers die aan de onderkant van de samenleving bungelen. Nu heeft hij de schijn van arrogantie om zich heen hangen en als een rechter zou beslissen dat hij al genoeg gestraft zou zijn door alle publiciteit, dan krijgt het stel heel wat kritiek van burgers zoals bijvoorbeeld klassenjustitie over zich heen.

Het gaat er dus duidelijk niet om of hij het recht heeft om in beroep te gaan, want dat recht heeft hij natuurlijk net als ieder ander. Het gaat er meer om hoe je de imagoschade voor met name zijn vrouw zoveel mogelijk kunt beperken. Daar lijkt hij in ieder geval weinig oog voor te hebben.
Dat precies. Domme actie. Arrogant ook.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
30-01-2020 12:26
Alsof jij alle Amsterdammers zou vertegenwoordigen. Ze is al niet heel populair, de maatregelen die ze doorvoert ook niet en dit werkt ook niet in haar voordeel.
op basis waarvan denk jij dat zij niet populair is bij de meerderheid van de Amsterdammers?
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
30-01-2020 12:44
Dat precies. Domme actie. Arrogant ook.
ah ok. Dus je snap inmiddels dat 'Denken ook boven de wet te staan.' niet terecht is?
smulrol schreef:
30-01-2020 13:18
op basis waarvan denk jij dat zij niet populair is bij de meerderheid van de Amsterdammers?
Op basis van artikelen in de media en wat zij er zelf ook zei tijdens interviews (AT5). Er is denk ik een beeld ontstaan dat Halsema het altijd heeft gedaan (een beeld welke ik niet terecht vind overigens).
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het OM lekker hoog gaat inzetten.

*Geen wapenvergunning.
*Wapen (al dan niet bruikbaar) binnen handbereik van minderjarigen.
*Gelet op de huidige onrust in de samenleving vanwege liquidaties en terreurdreiging.

Ik wens mevrouw Halsema sterkte met alles.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
30-01-2020 13:21
ah ok. Dus je snap inmiddels dat 'Denken ook boven de wet te staan.' niet terecht is?
Ben jij mijn juffrouw van groep 4?
Alles komt goed, alleen de rest niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven