Mode & Beauty alle pijlers

35-45jr, wat kan echt niet meer..?

31-01-2020 08:56 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Croptops 🧐🤪
Minirok 🤔
Fluoriserend shirt....🤯

Nee maar ik merk wel dat nu ik in het bovenstaande hokje val ik sommige kleding gewoon niet meer aan kan doen zonder enige vorm van gêne.
Hoe zit het met jullie?
Andere leeftijden mogen natuurlijk ook reageren. :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
LevadeII schreef:
31-01-2020 09:53
Sneu nog wel? Omdat iemand aantrekt wat diegene leuk vindt maar het niet in het plaatje past wat nog ‘zou moeten kunnen’?

Ik zou juist denken dat er op deze leeftijd minder aangetrokken wordt wat de meute er van vindt en je gewoon lekker aantrekt waar je zelf blij van wordt. Prachtig zijn de mensen die echt zichzelf durven te zijn, van binnen en van buiten.
Er wordt om meningen gevraagd. Als mensen dus bepaalde looks aanhebben zijn er dus mensen zoals ik die daar iets van vinden.
En anderen vinden daar blijkbaar niks van.
Maar het is niet voor niks dat een programma als Hotter than my daughter op tv is.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 10:01
Maar als ik om me heen kijk, de mensen waarvan ik denk ‘ach, dat kan toch beter’ dan zijn dat vaak de mensen die het niet zo boeit, wat ze wel en niet staat. Die kijken naar goedkoop en kopen wat in de uitverkoop bij de Bristol voorhanden is, en dat is goed genoeg.

Van mij mogen ze hoor. Maar die ga je niet ‘helpen’ door een lijstje ‘wat kan niet meer boven de 30’
Dit topic is toch bedoeld voor diegenen die het wel interessant vinden?
Ik ben begin 30 en ik heb de afgelopen jaren mijn garderobe ook grondig veranderd omdat ik sommige kledingstukken niet meer vond kunnen. Mij boeit het wel.
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 09:57
Ik kan nog geen plaatjes plakken dus ff een Google link:

Afbeelding

In mijn stad loopt een vrouw van minstens 75 volledig in deze stijl. Maar dan de vrouwenverdieping. Felgekleurd. Valt enórm op. Ik vind dat extreem cool, terwijl het zo in het rijtje ‘kan echt niet meer’ hoort.
Leuk. Ik ken Steampunk eigenlijk alleen maar van donkere kleuren.
Is ook niet echt te vinden in Google. Dan kom ik bij dit terecht:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
En blijkbaar zijn het weer extremen volgens iedereen hier. Of je vind alles heel normaal en vindt er niks van òf je vindt dat iedereen in grijze jurken tot de enkel moet lopen.
.
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 31-01-2020 10:07
98.97% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
31-01-2020 10:03
Er wordt om meningen gevraagd. Als mensen dus bepaalde looks aanhebben zijn er dus mensen zoals ik die daar iets van vinden.
En anderen vinden daar blijkbaar niks van.
Maar het is niet voor niks dat een programma als Hotter than my daughter op tv is.
Ja want daar komen de mensen met een rok boven de knie in een felle kleur.
Over het algemeen zijn dat mensen die in hun ondergoed met een netpanty eroverheen, of zonder ondergoed in een jurkje met ‘uitzicht’ over straat gaan.
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 10:01
Maar als ik om me heen kijk, de mensen waarvan ik denk ‘ach, dat kan toch beter’ dan zijn dat vaak de mensen die het niet zo boeit, wat ze wel en niet staat. Die kijken naar goedkoop en kopen wat in de uitverkoop bij de Bristol voorhanden is, en dat is goed genoeg.

Van mij mogen ze hoor. Maar die ga je niet ‘helpen’ door een lijstje ‘wat kan niet meer boven de 30’
Daarom hielp ik een vriendin met een lijstje wat wel kon.
Ze ziet er nu i.i.g. minder onverzorgd, slordig en carnavalesk uit.
.

Er gaat iets niet goed met quoten
anoniem_395148 wijzigde dit bericht op 31-01-2020 10:08
83.48% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
31-01-2020 10:05
En blijkbaar zijn het weer extremen volgens iedereen hier. Of je vind alles heel normaal en vindt er niks van òf je vindt dat iedereen in grijze jurken tot de enkel moet lopen.
Dat laatste hoeft pas vanaf je veertigste toch?
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 10:08
.

Er gaat iets niet goed met quoten
Geen plaatjes quoten.
Niq schreef:
31-01-2020 10:08
Daarom hielp ik een vriendin met een lijstje wat wel kon.
Ze ziet er nu i.i.g. minder onverzorgd, slordig en carnavalesk uit.
Dan moet die vriendin dat wel willen. De voorbeelden die ik ken vinden zichzelf er echt heel goed uit zien. En mij er mogelijk vreselijk uit zien. Tja.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
31-01-2020 10:07
Ja want daar komen de mensen met een rok boven de knie in een felle kleur.
Over het algemeen zijn dat mensen die in hun ondergoed met een netpanty eroverheen, of zonder ondergoed in een jurkje met ‘uitzicht’ over straat gaan.
Ja daar heb ik het dus ook over. Het voorbeeld van Honingdropje van een dame die als Famke Louise kloon over straat gaat.
Dat vind ik er dus sneu uit zien.

Maar ik heb nooit gezegd dat een rok boven de knie en felle kleuren er sneu uit ziet.
Niq schreef:
31-01-2020 10:09
Geen plaatjes quoten.
Ah thanks.

Maar het is een mix tussen steampunk en Japanse kleding, in knalrood of groen of roze. Altijd een complete outfit, of gewoon een kimono én daar mee weg komen. (Ze is niet Japans) en altijd een matchend jasje voor de hond.
Daveotion schreef:
31-01-2020 10:04
Dit topic is toch bedoeld voor diegenen die het wel interessant vinden?
Ik ben begin 30 en ik heb de afgelopen jaren mijn garderobe ook grondig veranderd omdat ik sommige kledingstukken niet meer vond kunnen. Mij boeit het wel.
Mijn smaak verandert, maar ik vind niets ‘niet meer kunnen’ vanwege mijn leeftijd. Dat vind ik echt een heel beperkende en benauwende gedachte. En ik kan me nu veel meer veroorloven (financieel gezien) dan toen ik 20 was.

Ik krijg trouwens vaak complimenten over mijn wat uitgesproken kledingsmaak. Die is niet extreem overigens, maar als ik hier zo lees wel aardig excentriek en ordinair.
AnAppleADay schreef:
31-01-2020 10:10
Ja daar heb ik het dus ook over. Het voorbeeld van Honingdropje van een dame die als Famke Louise kloon over straat gaat.
Dat vind ik er dus sneu uit zien.

Maar ik heb nooit gezegd dat een rok boven de knie en felle kleuren er sneu uit ziet.
Ik heb het ook niet tegen jou in het bijzonder hoor.
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 10:11
Ah thanks.

Maar het is een mix tussen steampunk en Japanse kleding, in knalrood of groen of roze. Altijd een complete outfit, of gewoon een kimono én daar mee weg komen. (Ze is niet Japans) en altijd een matchend jasje voor de hond.
Schitterend. Zou ik graag door de straten zien lopen. En er een (positieve) mening over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 10:11
Ah thanks.

Maar het is een mix tussen steampunk en Japanse kleding, in knalrood of groen of roze. Altijd een complete outfit, of gewoon een kimono én daar mee weg komen. (Ze is niet Japans) en altijd een matchend jasje voor de hond.
Dat kan ik dan wel weer waarderen, dat gaat echt om eigen expressie.
Ik vind het dus ook niet te vergelijken met iemand die trends van tieners probeert na te doen.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
31-01-2020 10:11
Mijn smaak verandert, maar ik vind niets ‘niet meer kunnen’ vanwege mijn leeftijd. Dat vind ik echt een heel beperkende en benauwende gedachte. En ik kan me nu veel meer veroorloven (financieel gezien) dan toen ik 20 was.

Ik krijg trouwens vaak complimenten over mijn wat uitgesproken kledingsmaak. Die is niet extreem overigens, maar als ik hier zo lees wel aardig excentriek en ordinair.
Tja, ik weet ook niet of het allemaal aan leeftijd te wijten is. Het is een combinatie van factoren: smaak, wat ik wil uitstralen, hoe ik mezelf voel (ook dat is in de loop der tijd veranderd). Ik kleedde me voorheen nog weleens baggy/sportief en dat vind ik er nu slonzig uitzien. Het past niet meer bij me. Dus tegenwoordig draag ik minirokken. :lol:
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
31-01-2020 09:56
Misschien niet op de markt, maar wel voor gelegenheden en uitgaan. En ook op werk (kantoor) gaat men in het buitenland vaak netter gekleed. Als ik van mijn werk kijk naar de vestigingen in Amsterdam, Londen, Madrid of New York, toch allemaal steden, dan pluk je de Nederlanders er op global meetings zo uit.

Ik ga naar naturistencampings. Zelfs naakt haal je de nationaliteiten er zo uit. Heb je geen kleding voor nodig.
maar goed, deze discussie is ook al in een ander lopend topic gehouden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
31-01-2020 09:58
Nee nee, als 40+er, en helemaal met een maatje meer, moet je in een rok tot minstens op de knie (maar liever nog daaronder, verstoppen die enge ouwe dingen) en in een niet te uitgesproken kleur lopen (want dan zou je nog weleens op kunnen vallen terwijl, laten we eerlijk zijn, niemand op die uitgezakte jeugdloze kop van jou zit te wachten). En pas op: geen fladderstofje, liever iets degelijkers, wol ofzo. Let ook op je decolleté, niemand wil zicht op die gerimpelde theezakjes, we willen alleen (suggesties van) jonge pronte boezems zien. Bedekken dus!

En in de zomer moet je helemaal uitkijken. Vooral niet te bloot! Want stel dat iemand een rimpeltje ziet. Aiaiai
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
31-01-2020 10:00
Nou, kleur is wat mij betreft hetgeen wat juist veel te weinig gedragen wordt. Ik word somber van al dat grijs, zwart en donkerblauw in deze wintermaanden.
Ik draag graag kleur, maar helaas schijnt katoenen kleding niet in leuke kleuren geleverd te worden. Ja, blauw en donkergroen.
Later is nu
rumforviva schreef:
31-01-2020 09:56
Misschien niet op de markt, maar wel voor gelegenheden en uitgaan. En ook op werk (kantoor) gaat men in het buitenland vaak netter gekleed. Als ik van mijn werk kijk naar de vestigingen in Amsterdam, Londen, Madrid of New York, toch allemaal steden, dan pluk je de Nederlanders er op global meetings zo uit.

Waarom is dat zo erg?

Ik vind Nederlanders er doorgaans prima uitzien. Goed, het is vaak wat degelijk, ingetogen en niet erg fantasierijk, maar je ziet veel mensen in mijn provinciestad die echt hun best doen om goed voor de dag te komen. Ook al is het een jeans, shirt en vest. Daarnaast: wat is er mis met degelijk, ingetogen en fantasieloos?

Ik ben veertig plus en draag geen:
- Felle kleuren. Geen enkele felle kleur staat me. Ik hou niet van pastel, maar helaas staan pastels me echt smashing en halen ze mijn teint en ogen op.
- Croptops. Ook al ben ik petite, mijn buik laat het na twee zwangerschappen echt niet meer toe en ik heb geen zin om te sporten.
- Wijde broeken. Ze maken me kleiner dan ik ben.
- Sneakers. Praktisch en bij anderen leuk, maar ik voel me zo lomp met die dingen aan.
- Rokken en jurken tot boven de knie. Tien jaar geleden was dat nog hartstikke leuk bij me, maar nu op de een of andere manier niet meer.
- Hakken alleen als ik een avond kan zitten. Ik krijg er zo'n pijn in mijn rug van.
- Jeans. Mijn ooit zo prompte bips is nu een platte, vierkante kont geworden. Jeans benadrukken mijn platte vierkante achterwerk meer dan ik zou willen.
- Coltruien. Ik heb dan het gevoel dat ik stik en raak in paniek. :$
- Broeken met scheuren en/of gaten. Ik vind dat echt niet mooi en snap niet dat je geld uitgeeft aan een kapot kledingstuk.

Waar ik nog wat moed voor moet verzamelen en meer maling aan mijn omgeving voor moet hebben is steampunk. Ik vind dat echt een fantastische stijl! Op de een of andere manier ben ik ontzettend klassiek en voel ik me daar lekker in, maar ik hoop op een goede midlife. :)
AnAppleADay schreef:
31-01-2020 10:16
Dat kan ik dan wel weer waarderen, dat gaat echt om eigen expressie.
Ik vind het dus ook niet te vergelijken met iemand die trends van tieners probeert na te doen.
Maar wat als dát nou hun eigen expressie is?
Ik vind mijn generatie er eigenlijk veel beter uitzien dan de huidige jeugd. Zowel qua fysiek als smaak
Dreamer schreef:
31-01-2020 10:20
En in de zomer moet je helemaal uitkijken. Vooral niet te bloot! Want stel dat iemand een rimpeltje ziet. Aiaiai
Dat snap ik ook niet. Wat is er mis met een oud, rimpelig vel? Ik ben echt van plan om later als oud velletje gewoon nog shirts/jurken zonder mouwen te dragen. Zwaaien met die kipfilets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven