Aantal Nederlanders dat emigreert is toegenomen

03-02-2020 15:40 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het aantal Nederlanders dat naar het buitenland emigreert of plan is dat te doen is toegenomen volgens een onderzoek van de Emigratiebeurs. Er worden meerdere redenen genoemd.

Men vind het te druk. Ook ruimtegebrek is een reden. Toenemende klimaatregels is een nieuw motief om te vertrekken staat er. Ook de slechte mentaliteit in Nederland word als belangrijke reden genoemd. De files en criminaliteit spelen een minder belangrijke rol las ik.
Het verbaasd me dat men zegt dat de toenemende woningnood mensen motiveert om te vertrekken.

Ik hou van de vier jaargetijden in ons land. En zou zelf nooit naar een ander land willen vertrekken om daar 'te genieten' van het pensioen.

Zou jij willen emigreren? Zoja, waar naar toe? en waarom?


http://a.msn.com/01/nl-nl/BBZAN3P?ocid=st

Afbeelding
foto:Aangeboden door De Telegraaf Ook in de winkelstraten is het vlak voor kerst vrij vol.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
04-02-2020 17:03
Zou het slechter zijn in Zweden , bijv ?
Zweden is een stuk leger. Er is ook een goed zorgstelsel en sociaal stelsel. Het klimaat is er wel anders. Er zijn twee seizoenen, namelijk 9 maanden winter en 3 maanden reparatie van de wegen. Met de opwarming zal het klimaat wel milder gaan worden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
04-02-2020 19:46
Zweden is een stuk leger. Er is ook een goed zorgstelsel en sociaal stelsel. Het klimaat is er wel anders. Er zijn twee seizoenen, namelijk 9 maanden winter en 3 maanden reparatie van de wegen. Met de opwarming zal het klimaat wel milder gaan worden.

:HA:
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Letsgetlosttonight schreef:
04-02-2020 12:12
even geloept, curacao als het goed is.
persoonlijk kan ik me het niet voorstellen dat je het daar beter hebt dan hier maar oke.
denk dat mensen wel vrolijker zijn met het goede weer.
Hoezo niet? Als je daar geld kunt verdienen dan leef je er als een koning. Dat geldt overigens voor elk redelijk ontwikkeld land.
oudebaas schreef:
04-02-2020 19:46
Zweden is een stuk leger. Er is ook een goed zorgstelsel en sociaal stelsel. Het klimaat is er wel anders. Er zijn twee seizoenen, namelijk 9 maanden winter en 3 maanden reparatie van de wegen. Met de opwarming zal het klimaat wel milder gaan worden.
En heeft een veel groter immigratieprobleem dan NL. Dus als dat je motief is om de emigratiebeurs te bezoeken, dan zou ik Zweden skippen.
Ik zou ook best willen.. Ergens waar het klimaat anders is. Minder rechts en minder warm. ;-)

Ik vind de zomers van de afgelopen paar jaar hel.
Alle reacties Link kopieren
Wij denken ook vaak aan emigratie en vooral ook omdat we Nederland veel te vol vinden.
In mijn omgeving is nauwelijks plaats voor natuur. Onze kinderen staan ook erg ver van de natuur af merk ik.
Overal staan huizen, gebouwen, landbouw, zijn mensen, lawaai etc. Er worden nu ook honderd extra windmolen in de buurt neergezet terwijl er al zoveel staan,hebben last van lichtvervuiling door kassen met groenten die voor export is... En de woonplaatsen bij de natuur zijn onbetaalbaar.

Ik mis echt de rust en ruimte hier in Nederland. Dat gevoel is zo sterk dat we emigratie zeker overwegen.
Alle reacties Link kopieren
OhDeer schreef:
05-02-2020 04:57
Wij denken ook vaak aan emigratie en vooral ook omdat we Nederland veel te vol vinden.
In mijn omgeving is nauwelijks plaats voor natuur. Onze kinderen staan ook erg ver van de natuur af merk ik.
Overal staan huizen, gebouwen, landbouw, zijn mensen, lawaai etc. Er worden nu ook honderd extra windmolen in de buurt neergezet terwijl er al zoveel staan,hebben last van lichtvervuiling door kassen met groenten die voor export is... En de woonplaatsen bij de natuur zijn onbetaalbaar.

Ik mis echt de rust en ruimte hier in Nederland. Dat gevoel is zo sterk dat we emigratie zeker overwegen.
Drenthe, Groningen, echt ruimte genoeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zit net de foto in de OP te bekijken, maar is dat niet gewoon nep? Als je naar de verhoudingen kijkt dan ziet het er zo onnatuurlijk uit.
Letsgetlosttonight schreef:
04-02-2020 12:12
even geloept, curacao als het goed is.
persoonlijk kan ik me het niet voorstellen dat je het daar beter hebt dan hier maar oke.
denk dat mensen wel vrolijker zijn met het goede weer.
Als je een goed inkomen hebt is het daar ongetwijfeld lekker wonen als je van het klimaat houdt. Vrolijker sfeertje dan hier denk ik.

Mijn ideale land qua ruimte, natuur, bevolking is Amerika en dan wel richting het zuiden Georgia, South/North Carolina omdat in noordelijke staten de winters hard zijn en lang duren. Ik voel me thuis komen als ik in Amerika ben en je kunt buiten de grote steden kilometers rijden zonder wat tegen te komen.
Alle reacties Link kopieren
OhDeer schreef:
05-02-2020 04:57
Wij denken ook vaak aan emigratie en vooral ook omdat we Nederland veel te vol vinden.
In mijn omgeving is nauwelijks plaats voor natuur. Onze kinderen staan ook erg ver van de natuur af merk ik.
Overal staan huizen, gebouwen, landbouw, zijn mensen, lawaai etc. Er worden nu ook honderd extra windmolen in de buurt neergezet terwijl er al zoveel staan,hebben last van lichtvervuiling door kassen met groenten die voor export is... En de woonplaatsen bij de natuur zijn onbetaalbaar.

Ik mis echt de rust en ruimte hier in Nederland. Dat gevoel is zo sterk dat we emigratie zeker overwegen.
Mooi gesproken! Ben het zo met je eens. Het 'goed hebben' lijkt anno 2020 wel gekoppeld aan rijkdom en luxe. Echte 'rijkdom' zit in vrijheid, natuur, ruimte en rust.
Absoluut niet in een dichtslippend, onbetaalbaar en economisch groeiend Holland.
In het westen van het land vind ik enkel het strand een verademing, de rest is vol met beton, files, vliegtuigen, stank en herrie.
Als je bijvoorbeeld op vakantie bent in de Duitse Eifel ervaar je pas echt wat natuur is, of in de Alpen, de middelgebergtes van Tsjechië of Polen.

Zeker met kinderen snap ik wel dat je er zo over denkt.
Alles in Nederland wat ooit zo netjes en perfect geregeld was slibt volledig dicht. De wegen, gezondheidszorg, ouderenzorg, onderwijs, beschikbaarheid van betaalbare woningen etc.
We hebben het nu nog goed, maar hoe meer mensen hier komen wonen hoe groter de problemen.
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
05-02-2020 08:28
Ik zit net de foto in de OP te bekijken, maar is dat niet gewoon nep? Als je naar de verhoudingen kijkt dan ziet het er zo onnatuurlijk uit.
Geen nep. Gewoon genomen met een telelens.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-02-2020 08:46
Als je een goed inkomen hebt is het daar ongetwijfeld lekker wonen als je van het klimaat houdt. Vrolijker sfeertje dan hier denk ik.

Mijn ideale land qua ruimte, natuur, bevolking is Amerika en dan wel richting het zuiden Georgia, South/North Carolina omdat in noordelijke staten de winters hard zijn en lang duren. Ik voel me thuis komen als ik in Amerika ben en je kunt buiten de grote steden kilometers rijden zonder wat tegen te komen.
Als ze in de VS een normaal zorgstelsel zouden hebben en iets minder religieus zouden zijn zou het een zeer leefbaar land zijn.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Polderbewoner schreef:
05-02-2020 09:03
Mooi gesproken! Ben het zo met je eens. Het 'goed hebben' lijkt anno 2020 wel gekoppeld aan rijkdom en luxe. Echte 'rijkdom' zit in vrijheid, natuur, ruimte en rust.
Absoluut niet in een dichtslippend, onbetaalbaar en economisch groeiend Holland.
In het westen van het land vind ik enkel het strand een verademing, de rest is vol met beton, files, vliegtuigen, stank en herrie.
Als je bijvoorbeeld op vakantie bent in de Duitse Eifel ervaar je pas echt wat natuur is, of in de Alpen, de middelgebergtes van Tsjechië of Polen.

Zeker met kinderen snap ik wel dat je er zo over denkt.
Alles in Nederland wat ooit zo netjes en perfect geregeld was slibt volledig dicht. De wegen, gezondheidszorg, ouderenzorg, onderwijs, beschikbaarheid van betaalbare woningen etc.
We hebben het nu nog goed, maar hoe meer mensen hier komen wonen hoe groter de problemen.
Eens. Ik denk alleen wel dat je wel eens van een koude kermis thuis kunt komen als je alleen gaat emigreren als vlucht, uit onvrede over Nederland. Ik ken ook mensen die dat jaren geleden gedaan hebben en die hebben inmiddels al overal gewoond (Zweden, Spanje, Aruba) en overal was wel wat waar ze toch niet blij mee waren en wat weer een reden was om weg te gaan. Als je echt van een land houdt en het voelt als thuiskomen zoals Redbulletje zegt, dan is er een grote kans dat het werkt en je je echt gelukkiger gaat voelen dan in Nederland.
Mensen die emigreren omdat ze denken dat het elders beter is dan hier, zijn dat niet gewoon gelukszoekers, met zoals de buitenlanders die hier willen wonen omdat ze denken dat het hier beter is dan in hun eigen land?
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
03-02-2020 16:41
Je kan je misschien beter vervangen voor ik.
Want wij hebben het hier ( buitenland) wel veel beter. De kinderen zitten op een geweldige nederlandse school met kleine klassen en geen stakingen en gesmijt met etiketjes.
Mijn man verdient bijna 2 keer meer dan in nederland. Ik ben een eigen bedrijf gestart en zit niet meer dag in dag uit achter de computer. Werk in mijn eigen tijd, de kinderen hoeven nooit naar de opvang.
Familie en vrienden zien we genoeg, we komen regelmatig naar nederland.
Huizen zijn goedkoop en bijna allemaal vrijstaand ( wij betalen nu 600 euro huur voor een vrijstaand huis, centraal gelegen met grote tuin).
Gezondheidszorg is ok.
Mar zie genoeg mensen die er met de overstap wel erop achteruit zijn gegaan en ook weer met bosjes terug naar nederland komen.
Als het Curacao is waar je woont, is de gezondheidszorg niet oke.
quattro-stagioni schreef:
05-02-2020 09:46
Mensen die emigreren omdat ze denken dat het elders beter is dan hier, zijn dat niet gewoon gelukszoekers, met zoals de buitenlanders die hier willen wonen omdat ze denken dat het hier beter is dan in hun eigen land?
Nederlanders die naar een westers land emigreren moeten daar keihard voor werken en aan veel strenge eisen voldoen. Neem bijv Australie. Er is een leeftijdsgrens, er zijn gezondheidseisen, je moet een baan (en/of geld) hebben, je hebt sowieso de eerste 10 jaar geen recht op enige vorm van staatssteun, dus word vooral niet ziek of werkeloos want daar is het gat van de deur!
oudebaas schreef:
05-02-2020 09:07
Als ze in de VS een normaal zorgstelsel zouden hebben en iets minder religieus zouden zijn zou het een zeer leefbaar land zijn.
Ik zou er idd niet meer kunnen gaan wonen omdat ik van de gezondheidszorg en het sociaal stelsel in NL gebruik maak. Alleen als ik de staatsloterijjackpot zou winnen dan zou ik me zoiets kunnen veroorloven, maar zelfs dan zou ik mijn eigen huis hier aanhouden en gewoon vaker de ruimte en natuur gaan opzoeken elders op de wereld. Nieuw Zeeland is ook gaaf tenslotte en ligt nog verder weg van alle wereldproblemen (op zo nu en dan 'n aardbeving na)

Denk dat veel mensen zich ook op de gezondheidszorg elders verkijken. Ook op het ouder worden trouwens. Als je ziet in wat voor huizen 60-ers in bijv. Spanje gaan wonen, dat hangt van trappen en op/afstapjes aan elkaar. Als het dan met lopen allemaal minder gaat, dan zit je daar in je mooie finca.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik vind Nederland nu ook niet meer zo leuk als het was.
Maar waar wil ik dan naar toe?

Japan
Finland
Noorwegen
Zwitserland

Maar het blijft denk ik toch wel bij het alleen maar dromen om te emigreren.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-02-2020 10:04
Nederlanders die naar een westers land emigreren moeten daar keihard voor werken en aan veel strenge eisen voldoen. Neem bijv Australie. Er is een leeftijdsgrens, er zijn gezondheidseisen, je moet een baan (en/of geld) hebben, je hebt sowieso de eerste 10 jaar geen recht op enige vorm van staatssteun, dus word vooral niet ziek of werkeloos want daar is het gat van de deur!
Dat zouden ze in Nederland ook wel in mogen voeren.
pamelacourson schreef:
05-02-2020 10:11
Dat zouden ze in Nederland ook wel in mogen voeren.
Dat roep ik al jaaaaren! ;-)
quattro-stagioni schreef:
05-02-2020 09:46
Mensen die emigreren omdat ze denken dat het elders beter is dan hier, zijn dat niet gewoon gelukszoekers, met zoals de buitenlanders die hier willen wonen omdat ze denken dat het hier beter is dan in hun eigen land?
Jep maar dan zijn het Nederlanders dus dan mag het.
Alle reacties Link kopieren
Ik was toen ik naar Zwitserland vertrok zeker geen gelukszoeker..... In 1991 kon ik als Verpleegkundige geen baan vinden in Nederland, net zoals veel net afgestudeerde fysiotherapeuten.

Er zijn er daar ook veel weer terug naar Nederland gegaan, toen er opeens weer werk was.... En een paar gebleven....
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
05-02-2020 10:24
Jep maar dan zijn het Nederlanders dus dan mag het.
Ik ben ook een migrant,maar wij zijn niet zonder papieren in een bootje gestapt.

Zijn een vol jaar bezig geweest met formulieren aanvragen om aan te tonen dat we geen strafblad hebben,gezond zijn,en op geen enkele manier een last zijn voor de bevolking hier.

Onze jonge kinderen hebben alvast in dat jaar de taal van het land geleerd waar we nu wonen,zodat ze meteen mee konden komen op school hier.
Daarnaast had mijn man al voor vertrek een heel goede baan in ons nieuwe land.

Ik zie ons soort migranten dus niet als gelukszoekers,maar als geluksmakers.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
05-02-2020 09:50
Als het Curacao is waar je woont, is de gezondheidszorg niet oke.
Klopt, gelukkig nog niet intensief nodig gehad. Maar ze zijn bezig met een enorme inhaalslag. Er is recent een nieuw ziekenhuis geopend.

Ik zeg ook niet dat curacao perfect is om te wonen. Maar voor ons, op dit moment, wel.
Ik ben zeven jaar geleden vanwege baankansen geëmigreerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven