Goede bedoelingen die niet goed vielen.

08-02-2020 12:18 78 berichten
Soms doe of zeg je dingen die vanuit jezelf goed bedoeld zijn maar die volledig verkeerd vallen bij de ontvanger, eindstand een boze ontvanger en een verbaasde gever.

Voorbeeldje:

Zo hebben wij iemand een keer een bloemetje gestuurd als geste voor het ongemak. Belde de meneer boos op dat hij niet gediend was van de bloemen want hij had geen vaas en hij wist niet wat hij met die bloemen moest doen. Het was ook heel onbeschoft dat we dat zomaar deden. We dachten echt van “huh”.....

We hebben er wel hard om gelachen, dat dan weer wel.

Nu jullie!
Een goede bedoeling van een ex-collega van me, in een periode waarin ik single was.

Er was iets grappigs gebeurd op werk waarover ik zei dat ik niet kon wachten om dat thuis te vertellen. Zij zegt vervolgens, aan wie ga je dat vertellen dan...je plant?

De volgende dag kwam ze mijn kamer binnen met de mededeling dat de opmerking die ze maakte erg lullig was en dat dat niet de bedoeling was. Oja, en ze had ook nog wat voor me gekocht... een nieuwe plant :facepalm:

Ik kon er wel om lachen maar come on! Je maakt het alleen maar erger!
Ja, ik had afgelopen week een boze collega. Ze wilde een bepaalde opleiding doen, maar eerst praten met de manager. Toen zei ik dat ze dat zeker moest doen, omdat er ook collega’s zonder benodigde opleiding promotie maken en je nooit weet hoe een koe een haas vangt.
Hier had zij dus iets negatiefs van gemaakt (domme koe of zo, ik weet niet precies).
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik er ook wel eentje. Mijn kind en nog een aantal kinderen moesten naar een toernooi. Dus ik vraag in de groepsapp wie er mee rijden, want ik had nog 3 plekken over. De eerste die reageerde was B. Ze schrijft: die 3 van mij zal wel niet gaan. Ik reageer daar niet direct op, en ondertussen komen er nog een paar antwoorden. Ik lees snel -verkeerd blijkbaar- dat B. bedoelde dat die 3 van haar niet met mij meerijden en schrijf :oké, ik neem mijn zoon en Jan, Piet en Joost mee (dus niet die 3 van haar, want ik begreep uit haar tekst dat dat dus niet hoefde).
Nou.... vervolgens breekt de hel uit bij B, want waarom kunnen die 3 van haar niet mee, terwijl ik wel de later aangemelde Jan, Piet en Joost meeneem.
Ik heb haar maar direct opgebeld om me te verontschuldigen voor het misverstand, maar het hoefde al niet meer, en de toon was weer gezet, en ze kende haar plaats wel.
Duidelijk een gevalletje van goed bedoeld, maar ging toch ergens verkeerd. Iets met blur en ruis tussen zender en ontvanger. B heeft wel vaker de neiging om dingen in een ontkennende vraag te schrijven, en dat maakt de communicatie en haar bedoeling niet altijd helder.
ninanoname wijzigde dit bericht op 08-02-2020 12:31
0.09% gewijzigd
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
catdoesdishes schreef:
08-02-2020 12:29
Een goede bedoeling van een ex-collega van me, in een periode waarin ik single was.

Er was iets grappigs gebeurd op werk waarover ik zei dat ik niet kon wachten om dat thuis te vertellen. Zij zegt vervolgens, aan wie ga je dat vertellen dan...je plant?

De volgende dag kwam ze mijn kamer binnen met de mededeling dat de opmerking die ze maakte erg lullig was en dat dat niet de bedoeling was. Oja, en ze had ook nog wat voor me gekocht... een nieuwe plant :facepalm:

Ik kon er wel om lachen maar come on! Je maakt het alleen maar erger!
Oei, onhandig.
Maar ik zou stiekem wel hard kunnen lachen om die plant, vind het wel een lief verzoeningsgebaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ooit bij vrienden van mijn ex op een verjaardag. Ze hadden katten en naderhand had ik allerlei vlooienbeten op mijn benen (blote benen onder een rokje).
Toen heb ik discreet aangegeven dat die mogelijk van hun katten afkomstig waren. Gewoon netjes, niet verwijtend en met de bedoeling dat als dat inderdaad zo was, ze er iets aan konden doen. Ze hebben er nooit op gereageerd en nadien werden we nooit meer uitgenodigd :rofl: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik verzorg een demente vrouw uit de buurt. Ze heeft geen familie verder en ik vind haar een beetje zielig. Ik ga normaal met haar om, vriendschappelijk (niet betuttelend!!) en ik doe dus vaak boodschappen voor haar. We kijken tv en doen spelletjes. Thuiszorg belde mij een paar dagen geleden op met de vraag of ik haar wou begeleiden naar de huisarts.. En dat wou ik wel. Dus ik vertelde mevrouw dit, dat ik samen met haar naar de huisarts zou gaan. Nou ze flipte totaal de pan uit, had het totaal NIET aan zien komen. Ik kreeg een agenda naar mijn hoofd gegooid! Ze zat helemaal te stampvoeten en ze liep rood aan. Bleek dat ze dus nogal bang was voor de huisarts en dat had niemand mij verteld. Bovendien zou haar (ingebeelde) vriend haar ernaartoe brengen. Ik schrok er allemaal heel erg van. Gaat een gezellig tripje worden volgende week.
Alle reacties Link kopieren
catdoesdishes schreef:
08-02-2020 12:29
Een goede bedoeling van een ex-collega van me, in een periode waarin ik single was.

Er was iets grappigs gebeurd op werk waarover ik zei dat ik niet kon wachten om dat thuis te vertellen. Zij zegt vervolgens, aan wie ga je dat vertellen dan...je plant?

De volgende dag kwam ze mijn kamer binnen met de mededeling dat de opmerking die ze maakte erg lullig was en dat dat niet de bedoeling was. Oja, en ze had ook nog wat voor me gekocht... een nieuwe plant :facepalm:
hahahaha zuivere humor
Alle reacties Link kopieren
'Als jij je wenkbrauwen zou epileren, zou je er best mooi uit zien.'

Was vriendelijk bedoeld.
Maar eh...
- Ik moet dus kennelijk mijn wenkbrauwen epileren
- Ik zie er nu niet mooi uit

Ik moest er wel om lachen, trouwens.
Wat eten we vanavond?
Ik liep een keer met de hond op een fietspad. Er is op dat stukje geen andere mogelijkheid, maar het is ook breed zat als de hond niet in het midden loopt. Dat deed die van mij dus wel en toen er een fietser tegemoet kwam zei ik tegen het beest dat hij aan de kant moest met zijn dikke kont. Ik kreeg een erg boze blik van de mevrouw op de fiets, maar voor ik sorry kon zeggen was ze natuurlijk al te ver weg. Het is niet altijd handig om tegen je hond te kletsen. Ik doe het nog steeds, maar probeer wel op te letten dat ik niet te rare dingen zeg.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje (17) tegen mijn man (33) tijdens het kerstdiner:
Voor jouw leeftijd zie er best nog goed uit

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
tara82 schreef:
08-02-2020 13:44
Ik liep een keer met de hond op een fietspad. Er is op dat stukje geen andere mogelijkheid, maar het is ook breed zat als de hond niet in het midden loopt. Dat deed die van mij dus wel en toen er een fietser tegemoet kwam zei ik tegen het beest dat hij aan de kant moest met zijn dikke kont. Ik kreeg een erg boze blik van de mevrouw op de fiets, maar voor ik sorry kon zeggen was ze natuurlijk al te ver weg. Het is niet altijd handig om tegen je hond te kletsen. Ik doe het nog steeds, maar probeer wel op te letten dat ik niet te rare dingen zeg.
Had die mevrouw ook een dikke kont? Want dan dacht ze natuurlijk dat je het tegen/over haar had ;-)
Alle reacties Link kopieren
tara82 schreef:
08-02-2020 13:44
Ik liep een keer met de hond op een fietspad. Er is op dat stukje geen andere mogelijkheid, maar het is ook breed zat als de hond niet in het midden loopt. Dat deed die van mij dus wel en toen er een fietser tegemoet kwam zei ik tegen het beest dat hij aan de kant moest met zijn dikke kont. Ik kreeg een erg boze blik van de mevrouw op de fiets, maar voor ik sorry kon zeggen was ze natuurlijk al te ver weg. Het is niet altijd handig om tegen je hond te kletsen. Ik doe het nog steeds, maar probeer wel op te letten dat ik niet te rare dingen zeg.
:lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn hele leven gek geweest op boeken. Mijn verlanglijstje bestond altijd uit boektitels en bonbons. Perfecte combinatie, meer had ik niet nodig. Tot ik door hersenletsel niet meer kon lezen.

Nou ja, je raadt het al: ik heb nog járenlang bij elke gelegenheid, fantastische boeken cadeau gekregen. Van mijn moeder notabene :nut:
Alle reacties Link kopieren
Laatst bij Albert Heijn: de Ariël tabs waren in de aanbieding, 1+1 gratis, en er stonden nog 3 dozen van degene die ik wilde hebben. Ik pakte er dus 2 en een paar seconden later kwam er een vrouw die er ook 2 wilde hebben, maar er was er dus nog maar eentje. Aangezien dit het aanbiedingenrek was en ik dacht dat er gewoon in het wasmiddelenrek ook nog wel een aantal zou staan, dacht ik aardig te zijn en vroeg aan haar: “Wil je deze misschien hebben?” Ze zei heel boos “Ja”, griste letterlijk de doos uit mijn hand en keek me nog een keer kwaad aan, alsof ik hem van haar had afgepakt, maar ik stond dus al met die twee dingen in mijn hand toen ze aan kwam lopen.

Ik was echt flabbergasted dat zulke mensen überhaupt bestaan.
Sjulia schreef:
08-02-2020 13:20
Ik verzorg een demente vrouw uit de buurt. Ze heeft geen familie verder en ik vind haar een beetje zielig. Ik ga normaal met haar om, vriendschappelijk (niet betuttelend!!) en ik doe dus vaak boodschappen voor haar. We kijken tv en doen spelletjes. Thuiszorg belde mij een paar dagen geleden op met de vraag of ik haar wou begeleiden naar de huisarts.. En dat wou ik wel. Dus ik vertelde mevrouw dit, dat ik samen met haar naar de huisarts zou gaan. Nou ze flipte totaal de pan uit, had het totaal NIET aan zien komen. Ik kreeg een agenda naar mijn hoofd gegooid! Ze zat helemaal te stampvoeten en ze liep rood aan. Bleek dat ze dus nogal bang was voor de huisarts en dat had niemand mij verteld. Bovendien zou haar (ingebeelde) vriend haar ernaartoe brengen. Ik schrok er allemaal heel erg van. Gaat een gezellig tripje worden volgende week.

Zo heb ik eens een oudere man gevraagd of ik even moest helpen. Hij stond wat te hannesen met spulletjes die in een tas moesten. Ik kreeg de wind van voren. Hoe ik het in mijn hoofd haalde zoiets te vragen, hij kon het namelijk zelf wel en het lag allemaal aan de jeugd van tegenwoordig. Oké dan... Nu jij dit zo schrijft, zou het best kunnen dat die man ook dementerend was. Hij ging echt helemaal uit zijn plaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik begeleid zieke medewerkers bij hun herstel en re-integratie. Een hele dikke medewerker had knieklachten en kon daardoor haar werk niet meer doen, zelfs zo dat ze naar ander werk op zoek moest. Dat vond ze heel erg. Daarop zie ik dat ik merkte dat haar werk heel belangrijk voor haar was en dat bevestigde ze. Ik had een ingang om haar hulp vanuit het bedrijf aan te bieden om af te vallen. Kreeg ik een hele klaagzang over me heen over haar dikke kont en allerlei gejammer daarover. Ze heeft de aangeboden hulp niet aangenomen. Kennelijk was het werk toch niet zo heel erg belangrijk.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
08-02-2020 14:08
Laatst bij Albert Heijn: de Ariël tabs waren in de aanbieding, 1+1 gratis, en er stonden nog 3 dozen van degene die ik wilde hebben. Ik pakte er dus 2 en een paar seconden later kwam er een vrouw die er ook 2 wilde hebben, maar er was er dus nog maar eentje. Aangezien dit het aanbiedingenrek was en ik dacht dat er gewoon in het wasmiddelenrek ook nog wel een aantal zou staan, dacht ik aardig te zijn en vroeg aan haar: “Wil je deze misschien hebben?” Ze zei heel boos “Ja”, griste letterlijk de doos uit mijn hand en keek me nog een keer kwaad aan, alsof ik hem van haar had afgepakt, maar ik stond dus al met die twee dingen in mijn hand toen ze aan kwam lopen.

Ik was echt flabbergasted dat zulke mensen überhaupt bestaan.
Volgende keer gewoon zeggen dat ze bij de balie een bonnetje kan krijgen zodat ze alsnog van de aanbieding gebruik kan maken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
elfjetwaalfje schreef:
08-02-2020 14:22
Ik begeleid zieke medewerkers bij hun herstel en re-integratie. Een hele dikke medewerker had knieklachten en kon daardoor haar werk niet meer doen, zelfs zo dat ze naar ander werk op zoek moest. Dat vond ze heel erg. Daarop zie ik dat ik merkte dat haar werk heel belangrijk voor haar was en dat bevestigde ze. Ik had een ingang om haar hulp vanuit het bedrijf aan te bieden om af te vallen. Kreeg ik een hele klaagzang over me heen over haar dikke kont en allerlei gejammer daarover. Ze heeft de aangeboden hulp niet aangenomen. Kennelijk was het werk toch niet zo heel erg belangrijk.
Had een arts tegen mevrouw gezegd dat de knieklachten te maken hadden met haar overgewicht en dat als ze af zou vallen waarschijnlijk haar werk had kunnen blijven uitvoeren?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mannen die je koffer uit je handen grissen en voor je de trap op dragen zonder eerst te vragen of je hulp nodig hebt, brrrrr
Een collega had een groep van het werk uitgenodigd om bij haar te komen borrelen. Ik vroeg op de groepsapp wat kan ik meenemen? Antwoordt ze met een hele waslijst: olijven, allerlei smeerseltjes, brood, verschillende kazen, salami... En dan "be creative". Ik dacht wat onbeschoft, misschien een cultuurverschil, dus ik morrend een aantal van die dingen gehaald. Bleek ze dus opgesomd te hebben wat ze zelf allemaal in huis had. En ik was niet de enige die al die meuk ook nog eens had meegenomen dus ze heeft er vast nog een week van kunnen eten.
Ik zat op de fiets en naderde een zebrapad, en een oudere mevrouw was aan het oversteken. Dus ik stopte, zodat ik haar niet zou aanrijden. Schold ze me uit voor trut! :woa:

De keer dat ik een redelijk zware houten constructie de stationstrap op moest dragen, iemand hem uit mijn handen griste en voor mij naar boven tilde, was natuurlijk erg goed bedoeld. Helaas gebeurde het grissen wat te rigoreus, waardoor ik struikelde en bijna van de trap viel. :)

Goede bedoelingen die bij mij niet goed vallen: mannen die alles op alles zetten om jou als vrouw voor te laten gaan. Dan zit ik in de tram en moet ik uitstappen, maar staat er een meneer voor me. Die meneer gaat dan vervolgens met een groot gebaar voor mij aan de kant, want ik ben de vrouw en dús moet ik eerst uitstappen. Dat meneer daarmee de andere passagiers (inclusief vrouwen...) die óók willen uitstappen de pas afsnijdt wordt dan even vergeten. Lief gebaar en galant, maar niet heel werkbaar. :-D
elfjetwaalfje schreef:
08-02-2020 14:22
Ik begeleid zieke medewerkers bij hun herstel en re-integratie. Een hele dikke medewerker had knieklachten en kon daardoor haar werk niet meer doen, zelfs zo dat ze naar ander werk op zoek moest. Dat vond ze heel erg. Daarop zie ik dat ik merkte dat haar werk heel belangrijk voor haar was en dat bevestigde ze. Ik had een ingang om haar hulp vanuit het bedrijf aan te bieden om af te vallen. Kreeg ik een hele klaagzang over me heen over haar dikke kont en allerlei gejammer daarover. Ze heeft de aangeboden hulp niet aangenomen. Kennelijk was het werk toch niet zo heel erg belangrijk.
Sohee, die vind ik wel grof, van jou dan.
Weer zo een die denkt dat dik zijn een keuze is en dat je er natuurlijk zelf nooit wat aan doet.
Hulp van het bedrijf.. waarmee dan.
Nee echt, fout van jou niet van haar.
Goed bedoelt maar wat had ik graag gehad dat het niet gedaan was.
Thuiszorg is nogal een crime dus daarom probeer ik het zelf, wat niet altijd even goed lukt. Probeer af en toe een werkster uit maar tot nu toe nog geen succes.
Nu dacht mijn stiefvader mij te verrassen toen ik er eens niet was. Heeft het hele huis gesopt. Ik had last van muizen en het rook niet meer zo fris.
(was een paar weken weg)
Mooie nieuwe theedoeken met bleekvlekken die gaten werden, laminaat veel te nat zodat er een naad nu stuk is, theepot stuk en zo nog wat dingetjes.
Lief bedoelt maar de tranen stonden in mijn ogen toen ik weer thuis was.
Laminaat was net als de keuken net een paar maandjes oud.
Alle reacties Link kopieren
De andere kant waarbij het niet goed viel :)
Lang geleden huis/studie genoten die dachten mij een plezier te doen door mijn kamer op te ruimen. Vooropgesteld absoluut niet vies, wel rommelig in hun ogen. Mijn crea-bea fruitmandje en aardappelkist (mijn trots van fam. bedrijf) weg. Wat was ik boos. Stond er ineens een truttig salontafeltje en moest ik blij zijn. Want "het was goedbedoeld" . Nu kunnen we er om lachen.

Recent dochter zelfde ervaring: kennis gaf poes te eten en nam gelijk haar hele huis onder handen, poetsen, opruimen. Goed bedoeld, wel heel ongemakkelijk.
Alles sal reg kom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven