Pannen op tafel tijdens warme maaltijd, of niet?

12-02-2020 20:19 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo maar uit nieuwsgierigheid. Gaan bij jullie de pannen op tafel tijdens de warme maaltijd, of schep je in de keuken alles op de borden die je daarna op tafel zet?
Ikzelf schep de borden op, de pannen blijven in de keuken. Ik heb het altijd al lelijk en ongezellig gevonden die pannen voor mijn neus als ik zit te eten.

Zet jij de pannen op tafel?

Totaal aantal stemmen: 507

Ik zet de pannen op tafel (39%)
Ik schep de borden op in de keuken (38%)
Ik doe alles uit de pannen in bakjes en dan op tafel (5%)
Ik eet meestal kant en klare maaltijden (2%)
Ik eet voornamelijk van Thuisbezorgd (1%)
Ik eet meestal buitenshuis Geen stemmen
Het wisselt per dag (13%)
Iets anders, (3%)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Als iedereen om de beurt naar de keuken moet om op te scheppen komt er van gezellig en rustig eten niks terecht. Plus dat ik dan de jus van de vloer kan dweilen in de gang.
Team PannenOpTafel
Pannen op tafel, kun je nog wat meer pakken als je wilt. Uit de pannen in schalen alleen bij hele speciale gelegenheden.
Hier gaat de pan op tafel. Waarom schep jij op? Is je partner een kleuter geworden?
Alle reacties Link kopieren
Opscheppen in de keuken maar we zijn maar met zijn tweetjes misschien scheelt dat.
Nooit pannen op tafel, wel ovenschalen.
*2020* schreef:
12-02-2020 20:24
Hier gaat de pan op tafel. Waarom schep jij op? Is je partner een kleuter geworden?
Ja dat is meteen zo hè, als je ook maar íets voor een ander doet.
Alle reacties Link kopieren
Deze enquête is al eens geweest volgens mij? Of was dat een aparte discussie in het topic over hoe vers je kookt?
Ik zet normaal gesproken de pannen op tafel. We zijn onbescheiden eters en dat heen en weer geloop vind ik ongezellig.
Heel erg uitzonderlijk gebruiken we serveerservies. Met Kerst ofzo.
Alles in dekschalen. Pannen op tafel vind ik ongezellig. Tafel ook altijd gedekt met servetten, kan water, glazen en kaarsjes aan.
SallySpectra* schreef:
12-02-2020 20:26
Ja dat is meteen zo hè, als je ook maar íets voor een ander doet.
Maar hij beslist toch zelf hoeveel hij op zijn bord doet?
Alle reacties Link kopieren
Pannen op tafel.
Waar heb ik anders onderzetters voor :)
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Bepaal jij dan voor iedereen hoeveel ze mogen/moeten eten? Bij kleuters begrijp ik dat nog, maar bij oudere kinderen en volwassenen vind ik het nogal raar.
*2020* schreef:
12-02-2020 20:27
Maar hij beslist toch zelf hoeveel hij op zijn bord doet?
De meeste mensen kunnen praten: wil je één of twee scheppen rijst? Dat soort dingen.
Probeer het eens.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
12-02-2020 20:24
Hier gaat de pan op tafel. Waarom schep jij op? Is je partner een kleuter geworden?
Ik vind het zelf leuker om het eten kant en klaar op het bord te presenteren, net als in een goed restaurant zeg maar. Daarbij vind ik pannen op tafel ongezellig. Een schaal met salade kan prima maar pannen...nee, dat vind ik niks. Daarbij zijn we met zijn tweeën, dus dan hoef ik maar twee borden mee te nemen ipv verschillende pannen/schaaltjes.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Verkapt onderzoekje voor Thuisbezorgd?
SallySpectra* schreef:
12-02-2020 20:28
De meeste mensen kunnen praten: wil je één of twee scheppen rijst? Dat soort dingen.
Probeer het eens.
Ach ja
Oh leuk, dan kunnen we elkaar weer veroordelen op basis van tafelsetting.
Pannen op tafel. En als iemand dekschalen wil, moet hij/zij dat lekker doen. En als iemand wil opscheppen aan het fornuis ook. Ik vind alles prima, zolang mensen een onderzetter geen treefje noemen.
Eggo schreef:
12-02-2020 20:29
Verkapt onderzoekje voor Thuisbezorgd?
:nut:
Alle reacties Link kopieren
Geengroenblaadje schreef:
12-02-2020 20:27
Alles in dekschalen. Pannen op tafel vind ik ongezellig. Tafel ook altijd gedekt met servetten, kan water, glazen en kaarsjes aan.
Wat leuk! Ik hou daarvan. Ik zie dat ik in mijn poll 'bakjes' heb geschreven maar beter was 'schalen' geweest. Kan het helaas niet meer veranderen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Betty_Slocombe schreef:
12-02-2020 20:30
Oh leuk, dan kunnen we elkaar weer veroordelen op basis van tafelsetting.
Pannen op tafel. En als iemand dekschalen wil, moet hij/zij dat lekker doen. En als iemand wil opscheppen aan het fornuis ook. Ik vind alles prima, zolang mensen een onderzetter geen treefje noemen.
Wtf is een treefje?
Pan of tafel, of niet? Klinkt als een raadsel :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wat een aannames meteen weer, misschien schept ze wel op waar hij naast staat.

Wij zetten de pannen op tafel, scheelt heen en weer lopen en onrust. Zonder pannen vind ik sfeervoller, maar ik heb kinderen, dus ja, dan gaat praktisch voor en maken we zelf wat extra sfeer.
Hallo?!
We scheppen samen op in de keuken en eten dan op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Eggo schreef:
12-02-2020 20:29
Verkapt onderzoekje voor Thuisbezorgd?
Huh? Leg uit?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven