Pannen op tafel tijdens warme maaltijd, of niet?

12-02-2020 20:19 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo maar uit nieuwsgierigheid. Gaan bij jullie de pannen op tafel tijdens de warme maaltijd, of schep je in de keuken alles op de borden die je daarna op tafel zet?
Ikzelf schep de borden op, de pannen blijven in de keuken. Ik heb het altijd al lelijk en ongezellig gevonden die pannen voor mijn neus als ik zit te eten.

Zet jij de pannen op tafel?

Totaal aantal stemmen: 507

Ik zet de pannen op tafel (39%)
Ik schep de borden op in de keuken (38%)
Ik doe alles uit de pannen in bakjes en dan op tafel (5%)
Ik eet meestal kant en klare maaltijden (2%)
Ik eet voornamelijk van Thuisbezorgd (1%)
Ik eet meestal buitenshuis Geen stemmen
Het wisselt per dag (13%)
Iets anders, (3%)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Toen ik nog een meerpersoonshuishouden was het, ik kook, jullie doen de afwas. Was een mooie deal. Ik schepte de borden op in de keuken, wist niet alleen hoeveel er gegeten werd, maar ook hoeveel het beste was om te eten om niet dicht te groeien.

Nu schep ik nog steeds op in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
12-02-2020 20:31
Pan of tafel, of niet? Klinkt als een raadsel :proud:
O jee, ik zie het nu pas. Ik ga even vragen of het veranderd kan worden.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Wij scheppen op in de keuken en eten op de bank.
Bij mijn vriend eten we aan tafel en staan de pannen ook op tafel. Dat is de meest logische plek als je aan tafel eet.
Alle reacties Link kopieren
Ik schep alle borden in de keuken op.
Of vriend als hij kookt.
Alle reacties Link kopieren
Pannen op tafel
Alle reacties Link kopieren
De kok (meestal man) schept voor iedereen op in de keuken. De kok (meestal man dus) schept ook bij gasten een eventueel tweede bord bij. Zelf nemen we nooit een tweede bord. Ik ben een lekkerbek dus als de pannen op tafel staan groei ik dicht :P

Zoon is nog geen 3 dus wellicht verandert het nog als hij groter is maar nu scheppen wij voor hem op.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Pannen op tafel, op treefjes. (of zijn het treesjes? Een jarenlang durend vraagstuk)
:proud:
Alle reacties Link kopieren
In de keuken opscheppen, maar ik ben in mijn eentje + de keuken is 5 stappen van de tafel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Wij aten ooit altijd op de bank, dus daar is de gewoonte ontstaan om in de keuken op te scheppen.

Nu met kleine hongerige kinderen ook wel handig. Als ik naar de keuken loop voor de volgende pan, zit haar handje zeker in de hete pan.
Betty_Slocombe schreef:
12-02-2020 20:30
Oh leuk, dan kunnen we elkaar weer veroordelen op basis van tafelsetting.
Pannen op tafel. En als iemand dekschalen wil, moet hij/zij dat lekker doen. En als iemand wil opscheppen aan het fornuis ook. Ik vind alles prima, zolang mensen een onderzetter geen treefje noemen.
Als er hier veroordeeld wordt op basis van tafelsetting, dan is dat gewoon enorm kinderachtig.

Ik hou ervan als iets er mooi en gezellig uitziet, daarom gedekte tafel. Is ook een fijn overzichtelijk taakje voor de kinderen als ze nog klein zijn ;-)
Ik vind het onprettig als ik ergens te gast ben
en er wordt voor me opgeschept.
Alle reacties Link kopieren
Hier opgegroeid met pannen op tafel maar schep zelf alles op aan het fornuis. Ja dus degene die kookt bepaalt voor iedereen hoeveel er op het bord ligt. Als je dan nog meer wilt pak je dat gerust nog even uit de keuken er zit vast nog wel een restje in de pan. Maar meestal kunnen we voor elkaar wel aardig inschatten hoeveel iedereen ongeveer wil/eet. De kinderen hoeven ook niet verplicht hun bord leeg te eten, die zijn al puber en eten alles wat los en vast zit dus als ze genoeg hebben is het genoeg en laten ze heel soms wat staan. Man doet altijd erg z'n best voor leuk opgemaakte borden, ik vind het vooral wel lekker praktisch zo.
Alle reacties Link kopieren
Geengroenblaadje schreef:
12-02-2020 20:38
Als er hier veroordeeld wordt op basis van tafelsetting, dan is dat gewoon enorm kinderachtig.

Ik hou ervan als iets er mooi en gezellig uitziet, daarom gedekte tafel. Is ook een fijn overzichtelijk taakje voor de kinderen als ze nog klein zijn ;-)
Er wordt hier veroordeeld op basis van vrijwel alles :proud:
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Uit de pan en die staat op tafel. Als ik alles uit de pannen in schalen moet doen dan kan ik wel 2x per dag de vaatwasser laten draaien. En met de pannen op tafel kan iedereen zelf bepalen hoeveel hij opschept en nog eens bijpakken als iemand dat wil.
Wij zetten de pannen op tafel. Kinderen zijn onvoorspelbare eters, dus ik schep eerst liever minder op dan meer een hou er niet van tijdens het eten op te staan.
Odense* schreef:
12-02-2020 20:38
Ik vind het onprettig als ik ergens te gast ben
en er wordt voor me opgeschept.
Meid toch
Borden?
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
12-02-2020 20:29
Ik vind het zelf leuker om het eten kant en klaar op het bord te presenteren, net als in een goed restaurant zeg maar. Daarbij vind ik pannen op tafel ongezellig. Een schaal met salade kan prima maar pannen...nee, dat vind ik niks.
Dit.
Am Yisrael Chai!
Bij mijn Indische schoonfamilie schept iedereen zelf op in de keuken uit de pannen. Dan een plekje zoeken op de bank of aan tafel.
Pannen op tafel.

Kiest iedereen zelf hoeveel hij neemt en kan er tenminste bijgenomen worden zonder dat er continu over en weer gerend moet worden.


En zijn de pannen leeg na de maaltijd omdat je ziet wat er "nog maar" in ligt.
2 happen vlees, 1 lepel groenten, ... wordt sneller leeggemaakt zo.
Alle reacties Link kopieren
Zelf bepalen wat je opschept. En ik heb zo'n mooie rode zware gietijzeren pan vol met pruttel. Die mag echt op tafel.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf. Als ik kook dan schep ik voor iedereen in de keuken een bordje op.

Kookt mijn man, en dat gebeurt vaker, dan staan de pannen op tafel.
Dat ligt aan het feit dan manlief 'ouderwets' kookt in de zin van aardappelen, groente, vlees, jus en tafelzuur. Het liefst schept hij alles nog over in dekschaaltjes.

Ik daarin tegen kook vooral rijst/pasta en gewokte kip/groente en vind het vooral onzin om met pannen of dekschaaltjes te lopen naar de eettafel.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat we eten en of we met zijn drieën eten of dat vriend laat thuis is en dus alleen eet.

Als we met zijn drieën eten dan vaak de pannen op tafel, behalve bij soep. Als dochter en ik samen eten dan schep ik in de keuken op. Voor haar kan ik wel inschatten hoeveel ze eet, voor vriend kan ik dat niet. Als we avg eten dan doe ik het vlees vaak los op een bord zodat we dat kunnen pakken op het moment dat willen. Dochter eet haar groente en aardappels graag apart van haar vlees.

Ik heb er ook een hekel aan als een ander voor mij opschept. Ik bepaal graag zelf hoeveel ik eet en hoe de verhouding rijst/pasta/aardappels en saus/groente is.

Als dochter een keer niet thuis eet, dan scheppen vriend en ik op in de keuken en eten we op de bank voor de tv ;-D.
Ligt eraan wat we eten.
Alle reacties Link kopieren
Klonkje schreef:
12-02-2020 20:31
We scheppen samen op in de keuken en eten dan op de bank.
Op de bank eten vind ik dus echt helemaal niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven