Goede manege omgeving Veluwe

13-02-2020 15:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

ik ben op zoek naar een goede manege in de omgeving/rondom (van) de Veluwe die leuke buitenritten organiseert voor beginnende ruiters.
Wil het cadeau doen voor mijn man namelijk, en dan ergens in de lente... april of mei ofzo.
Heb al wat speurwerk verricht uiteraard en zag Manege Belvedère onder andere.
Wie kent maneges of toevallig deze Belvedère?

Groetjessssss
Alle reacties Link kopieren
Belvedere is een goede optie. Ze zorgen goed voor de manegepaarden. Mooie omgeving om te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Belvédère heb ik ook gereden. Prima manege. Goede begeleiding.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Goede ervaring met stal Jacobs. Mooie omgeving ook. We waren met 2 groepen, gevorderden en (absolute) beginners. We hebben een rit gehad in maart met zon én sneeuw. Was fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Belvedere is superleuk. Goede begeleiding ook.
Alle reacties Link kopieren
Bij Belvedere staat voor ‘alle’ niveaus, is ‘nog nooit op een paard gezeten’ dan ook een niveau of moet je toch wel kunnen sturen en remmen? :P
Alle reacties Link kopieren
Tvp :-D
Alle reacties Link kopieren
Stal Mansour bij Arnhem. Paarden staan niet in stallen maar fijn buiten en het ligt prachtig!
Alle reacties Link kopieren
The Mill Ranch in Ede. Daar heb ik nu twee ritten gedaan. Western zadels. Je hoeft er alleen maar een weg over te steken en je zit in het bos en op de hei. Mooie omgeving!
Ze doen ook beginnersritten met stap en draf.
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
13-02-2020 19:54
Bij Belvedere staat voor ‘alle’ niveaus, is ‘nog nooit op een paard gezeten’ dan ook een niveau of moet je toch wel kunnen sturen en remmen? :P
Dat kan inderdaad. De duur van de rit, de intensiteit, de paarden wordt daarop aangepast.
Belvedere heeft paarden die hiervoor geschikt zijn, routes die bekend zijn en gediplomeerde begeleiding. Onder die condities kun je een korte rit organiseren die voor mensen zonder ervaring enorm leuk zijn.

Of Belvedere dat soort ritten aanbiedt tegenwoordig dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
13-02-2020 17:13
Goede ervaring met stal Jacobs. Mooie omgeving ook. We waren met 2 groepen, gevorderden en (absolute) beginners. We hebben een rit gehad in maart met zon én sneeuw. Was fantastisch.
Jacobs is ook een betrouwbare manege voor een veilige buitenrit op manegepaarden waar goed voor gezorgd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
13-02-2020 22:50
Dat kan inderdaad. De duur van de rit, de intensiteit, de paarden wordt daarop aangepast.
Belvedere heeft paarden die hiervoor geschikt zijn, routes die bekend zijn en gediplomeerde begeleiding. Onder die condities kun je een korte rit organiseren die voor mensen zonder ervaring enorm leuk zijn.

Of Belvedere dat soort ritten aanbiedt tegenwoordig dat weet ik niet.

Dankje! De moeite waard om eens achteraan te bellen dan. :)
Alle reacties Link kopieren
OohBoy schreef:
13-02-2020 23:28
Dankje! De moeite waard om eens achteraan te bellen dan. :)
Zeker! En na afloop lekker ergens in de omgeving ergens zitten en wat drinken/eten.
Alle reacties Link kopieren
Top!
Leuke tips, heb ondertussen gisteren Belvedere gebeld en ze bieden een buitenrit aan waar je eerst driekwartier in de bak oefent en daarna een uur en kwartier buiten gaat rijden.
Inclusief een lunch als je dat leuk vindt. Maar ik twijfel of ik die lunch apart ergens anders ga doen... in de omgeving dan....
Alle reacties Link kopieren
Brasserie het stationshuisje is een aanrader! En vlakbij de manege.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
14-02-2020 09:39
Brasserie het stationshuisje is een aanrader! En vlakbij de manege.
Ziet er leuk uit! Thanks voor de tip ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven