Mode & Beauty alle pijlers

35-45jr, wat kan echt niet meer..?

31-01-2020 08:56 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Croptops 🧐🤪
Minirok 🤔
Fluoriserend shirt....🤯

Nee maar ik merk wel dat nu ik in het bovenstaande hokje val ik sommige kleding gewoon niet meer aan kan doen zonder enige vorm van gêne.
Hoe zit het met jullie?
Andere leeftijden mogen natuurlijk ook reageren. :sherlock:
pipootje schreef:
14-02-2020 07:37
Ik hoef mijn haar niet in een staart op werk in zorg.
In bijvoorbeeld een ziekenhuis moeten artsen en verpleegkundigen personeel het haar wel degelijk vast, in verband met de hygiëne.
Alle reacties Link kopieren
cinneluv schreef:
14-02-2020 01:45
Iedereen moet lekker dragen waar zij zich goed in voelt, ongeacht leeftijd. Als je er jeugdig bij wil lopen: doen. Het enige wat ik echt niemand leuk vind staan zijn nette mantelpakjes. Echt een aversie tegen.
Dat hangt helemaal van het pakje af wat mij betreft, en hoe het gestyled wordt qua haar en schoenen en zo.

Dit vind ik prachtig:

Afbeelding

Of dit:

Afbeelding

Kate Middleton staat er ook heel goed in:

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
14-02-2020 09:30
Dat hangt helemaal van het pakje af wat mij betreft, en hoe het gestyled wordt qua haar en schoenen en zo.

Dit vind ik prachtig:

Afbeelding

Of dit:

Afbeelding

Kate Middleton staat er ook heel goed in:

Afbeelding

Afbeelding
Je bent me net voor.
Sommige vrouwen staat het prachtig.
Hangt van het type vrouw en de gelegenheid af.
Alle reacties Link kopieren
In dit topic, en in alle andere mode/beauty topics, wordt soms over het hoofd gezien dat er verschillende types vrouw zijn. Met verschillende uitstraling, lichaamsbouw en lengte.
En dat er andere manieren zijn om er vrouwelijk uit te zien dan in een pencilskirt op hakken en met lange wuivende lokken.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
14-02-2020 09:38
In dit topic, en in alle andere mode/beauty topics, wordt soms over het hoofd gezien dat er verschillende types vrouw zijn. Met verschillende uitstraling, lichaamsbouw en lengte.
En dat er andere manieren zijn om er vrouwelijk uit te zien dan in een pencilskirt op hakken en met lange wuivende lokken.
Mee eens.
Er zijn heel veel soorten vrouwen, en evenzoveel vormen van vrouwelijkheid en schoonheid.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb het gevonden hoor.
Kate Middleton in een mantelpakje met een kort rokje én de "verkeerde" laarzen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
O ja, en met loshangend haar!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
14-02-2020 09:38
In dit topic, en in alle andere mode/beauty topics, wordt soms over het hoofd gezien dat er verschillende types vrouw zijn. Met verschillende uitstraling, lichaamsbouw en lengte.
En dat er andere manieren zijn om er vrouwelijk uit te zien dan in een pencilskirt op hakken en met lange wuivende lokken.

Daarnaast is er natuurlijk altijd nog smaak en de vraag of je er als vrouw altijd zo 'vrouwelijk' bij zou moeten lopen. Ook is er de vraag, waarom is een rok of jurk per se vrouwelijk en een spijkerbroek niet, terwijl veel meer vrouwen in een spijkerbroek lopen. Vragen vragen... :proud: :blond:

Overigens liep Jennifer Anniston in Friends wel eens in een mantelpakje en dat vond ik haar gewoon mooi staan. En dat vind ik bij veel meer vrouwen. Zelf zou ik er niet snel in lopen, omdat ik dat alleen mooi vind met hakken en die draag ik niet meer.
Later is nu
Smaak is altijd heel verschillend. Ik had een collega die het liefst zwart-wit draagt, terwijl ik me heerlijk voel in kleurrijke printjes. Wat hebben we gelachen die dag dat ik in zwart verscheen en zij in een hysterisch printje.

Ik draag graag jurken en rokken, maar sinds ik wat kilo’s kwijt ben vind ik spijkerbroeken ineens weer een stuk lekkerder zitten, dus trek ik die iets vaker uit de kast. Overigens schijn ik als mini lilguinea al gek te zijn geweest op rokken en jurken, mijn moeder moest echt strijd leveren om me in een broek te krijgen.

Ik vind het zelf juist leuk om mensen in allerlei verschillende outfits te zien, maar er zijn ook wel dingen waarvan ik denk: mwah doe maar niet.
amarna schreef:
14-02-2020 09:38
In dit topic, en in alle andere mode/beauty topics, wordt soms over het hoofd gezien dat er verschillende types vrouw zijn. Met verschillende uitstraling, lichaamsbouw en lengte.
En dat er andere manieren zijn om er vrouwelijk uit te zien dan in een pencilskirt op hakken en met lange wuivende lokken.

Heel erg mee eens. Kate Middleton vind ik prachtig in bijna alles.
Zelf heb ik een ander figuur en pas mijn kleding daar op aan.
Ik sta helemaal niet met een mantelpakje. Bij Kate vind ik het hartstikke leuk staan.
Op hakken hoger dan 5 cm. kan ik niet (meer) lopen, net als jij, dus dat doe ik niet.
En inderdaad, uitstraling en vooral type spelen een grote rol.
Ik ben het zg. "natuurlijke type" (volgens modebloggers) en voel me het meeste thuis in eenvoudige stoffen. Mooie breisels, weinig patroon (of een klein motiefje als een stip), simpele modellen zonder ruches of iets dergelijks.
Maar dat wil niet zeggen dat ik deze dingen bij anderen niet geweldig kan vinden.
Dreamer schreef:
14-02-2020 10:15
Daarnaast is er natuurlijk altijd nog smaak en de vraag of je er als vrouw altijd zo 'vrouwelijk' bij zou moeten lopen. Ook is er de vraag, waarom is een rok of jurk per se vrouwelijk en een spijkerbroek niet, terwijl veel meer vrouwen in een spijkerbroek lopen. Vragen vragen... :proud: :blond:

Overigens liep Jennifer Anniston in Friends wel eens in een mantelpakje en dat vond ik haar gewoon mooi staan. En dat vind ik bij veel meer vrouwen. Zelf zou ik er niet snel in lopen, omdat ik dat alleen mooi vind met hakken en die draag ik niet meer.

Goeie vraag over die rok versus broek.
Sean Connery bijvoorbeeld vond ik er in een kilt minstens even mannelijk uitzien als in een broek (om het even om te draaien :proud: )
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
14-02-2020 13:58
Goeie vraag over die rok versus broek.
Sean Connery bijvoorbeeld vond ik er in een kilt minstens even mannelijk uitzien als in een broek (om het even om te draaien :proud: )
O ja! Een kilt vind ik heel mannelijk
Vooral zo'n mooie gala kilt met een gedrapeerde stola over de schouders.
Daveotion schreef:
14-02-2020 09:30
Dat hangt helemaal van het pakje af wat mij betreft, en hoe het gestyled wordt qua haar en schoenen en zo.

Dit vind ik prachtig:

Afbeelding

Of dit:

Afbeelding

Kate Middleton staat er ook heel goed in:

Afbeelding

Afbeelding


Echt hoor, welke vrouw draagt dit nou?
Geen enkele onder de 80 jaar toch?
Ik vind dit zo truttig en oerdegelijk.

Ik ken niemand die dit draagt. Zelfs niet op uitvaarten.
Daveotion schreef:
14-02-2020 10:11
Nou, ik heb het gevonden hoor.
Kate Middleton in een mantelpakje met een kort rokje én de "verkeerde" laarzen.

Afbeelding


Ik vind de laarzen leuk. De panty is wel te dik. Vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 15:32
Echt hoor, welke vrouw draagt dit nou?
Geen enkele onder de 80 jaar toch?
Ik vind dit zo truttig en oerdegelijk.

Ik ken niemand die dit draagt. Zelfs niet op uitvaarten.
Ik zie het best vaak. Ik werk in de academische wereld en zie het bij recepties, promoties, oraties etc.
amarna schreef:
14-02-2020 15:43
Ik zie het best vaak. Ik werk in de academische wereld en zie het bij recepties, promoties, oraties etc.


Maar toch niet als ze onder de 80 zijn?

Toch? Tooooch? :| :| :|
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 15:32
Echt hoor, welke vrouw draagt dit nou?
Geen enkele onder de 80 jaar toch?
Ik vind dit zo truttig en oerdegelijk.

Ik ken niemand die dit draagt. Zelfs niet op uitvaarten.
Dat dacht ik dus ook. Ik zie mezelf al zitten, even met een vriendin ergens lunchen.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 15:44
Maar toch niet als ze onder de 80 zijn?

Toch? Tooooch? :| :| :|
Zeker wel.
Juist bij jonge vrouwen.
Ik vind het erg leuk staan.
Alle reacties Link kopieren
Dat je het tuttig/degelijk vindt als het gaat om donkergrijze mantelpakjes met een zwarte panty en ballerina's eronder, ja dat kan ik begrijpen. Dat wordt wel erg braaf. Maar hoe kun je nou (in mijn ogen) een tijdloze stijl als die van Chanel/Audrey Hepburn/Jackie Kennedy afdoen als truttig en iets voor als je boven de 80 bent? :huh:
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
14-02-2020 17:08
Dat je het tuttig/degelijk vindt als het gaat om donkergrijze mantelpakjes met een zwarte panty en ballerina's eronder, ja dat kan ik begrijpen. Dat wordt wel erg braaf. Maar hoe kun je nou (in mijn ogen) een tijdloze stijl als die van Chanel/Audrey Hepburn/Jackie Kennedy afdoen als truttig en iets voor als je boven de 80 bent? :huh:
Als we het toch over tuttig hebben: ballerina's vind ik tuttig. Staan alleen leuk als je jonger dan 12 bent.
De meeste draagsters lopen ermee te stampen of juist te sloffen omdat je voeten er geen steun aan hebben.
En ze ze zijn vaak zo slap en smal dat de voeten er overheen puilen.
Alle reacties Link kopieren
Ha, ballerina's staan wel bij het juiste type, kijk bijvoorbeeld Kate Moss even na op ballerina's!
Maar dat is t ook, het type maakt meer uit dan de leeftijd.
Eigenlijk kan ik maar één kledingstuk bedenken wat echt niet meer kan na de vroege jeugd: het rompertje.
Alle reacties Link kopieren
:heart:
Dat rode mantelpakje van Kate Middleton met die hoge zwarte laarzen.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 15:32
Echt hoor, welke vrouw draagt dit nou?
Geen enkele onder de 80 jaar toch?
Ik vind dit zo truttig en oerdegelijk.

Ik ken niemand die dit draagt. Zelfs niet op uitvaarten.
Ik vind dit ook echt he-le-maal niets. Nooit, bij niemand.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
14-02-2020 14:47
O ja! Een kilt vind ik heel mannelijk
Vooral zo'n mooie gala kilt met een gedrapeerde stola over de schouders.

Ik vind het vaak goed staan, maar ik heb heel erg allergisch voor wol, dus krijg al jeuk als ik eraan denk, dus ben ik anti-kilt :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 15:44
Maar toch niet als ze onder de 80 zijn?

Toch? Tooooch? :| :| :|

Tuurlijk wel. En je ziet het ook in series en in films. Je kunt het niet mooi vinden, maar het wordt gewoon gedragen door jongere vrouwen hoor. Je overdrijft wel een beetje.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven