Gezondheid alle pijlers

Luizen / neten

14-02-2020 18:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

In het dagelijks leven werk ik met kinderen. Nu is het zo dat ik begin dit jaar bij de huisarts was en hem toevallig vroeg of hij eventjes naar een jeukend bultje op mijn hoofd wilde kijken. Hij gaf aan dat ik neten had. Dit zou goed kunnen aangezien de kinderen dat ook wel eens hebben. Ik had het nog nooit gehad, dus het was me niet direct opgevallen. Ik dacht dat ik jeuk had door de shampoo. Ik heb mij behandeld, maar helaas nog steeds witte puntjes in mijn haar. Ik weet niet of het neten zijn of roos is. Ze zeggen dat als het plakt het neten zijn. Soms hangt het vast aan mijn haar, met name als ik mn haren moet wassen (ze worden snel vettig). Ik vind het alleen raar dat ik iedere keer weer nieuwe puntjes vind, terwijl ik mij heb behandeld én super veel gekamd heb. Ik heb dan ook geen een keer een luis gevonden. Als het neten zijn, zou ik toch ook een luis moeten tegen komen? De neten kunnen toch niet zomaar verschijnen?

Heeft iemand hier ervaring mee? Want ik word er echt moedeloos van...
Alle reacties Link kopieren
Meestal is het advies na enige tijd (14 dagen?) nóg een keer te behandelen en weer een tijd te blijven kammen.
Gebruik nog een keer luizenshampoo

En daarna de antiroos shampoo
Het kunnen oude neten zijn. Dan zitten ze zeker 5 cm van je hoofdhuid af.
Laat even iemand bij je kijken die er verstand van heeft. Dan weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
14-02-2020 18:39
Meestal is het advies na enige tijd (14 dagen?) nóg een keer te behandelen en weer een tijd te blijven kammen.
Heb ik gedaan. Hoefde het spul maar 2 keer te gebruiken, maar heb het 3 x gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
14-02-2020 18:41
Het kunnen oude neten zijn. Dan zitten ze zeker 5 cm van je hoofdhuid af.
Laat even iemand bij je kijken die er verstand van heeft. Dan weet je het zeker.
Ik vind het zo raar dat mn hele hoofd ‘schoon’ lijkt te zijn en er dan ‘opeens’ weer witte puntjes zitten.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
14-02-2020 18:39
Gebruik nog een keer luizenshampoo

En daarna de antiroos shampoo
Ik heb ontzettend veel last van haaruitval, dus durfde even geen anti roos shampoo te gebruiken, aangezien dit de hoofdhuid uitdroogt en nog meer kan irriteren.
Jull22 schreef:
14-02-2020 18:44
Ik heb ontzettend veel last van haaruitval, dus durfde even geen anti roos shampoo te gebruiken, aangezien dit de hoofdhuid uitdroogt en nog meer kan irriteren.
Tja dan houdt het op hè

Kans is vrij groot dat het roos is
Alle reacties Link kopieren
Ermee naar de huisarts of de assistente?

En kan het zijn dat je op school steeds wordt herbesmet?
Jull22 schreef:
14-02-2020 18:43
Ik vind het zo raar dat mn hele hoofd ‘schoon’ lijkt te zijn en er dan ‘opeens’ weer witte puntjes zitten.
Hoever zitten die puntjes van je hoofdhuid af?
Alle reacties Link kopieren
Hoogstwaarschijnlijk zijn het luizen, je kan het beter je huisarts vragen.
Alle reacties Link kopieren
Neten zijn niet wit
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-02-2020 19:51
Neten zijn niet wit
dit, neten zijn grijs, de eitjes lichtgrijs. maar je kunt toch terug naar de dokter als je zo’n droge hoofdhuid hebt?
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
14-02-2020 20:03
dit, neten zijn grijs, de eitjes lichtgrijs. maar je kunt toch terug naar de dokter als je zo’n droge hoofdhuid hebt?
Als een neet leeg is dan is die volgens mij wit.
Alle reacties Link kopieren
Klavertje-vier2020 schreef:
14-02-2020 18:47
Hoever zitten die puntjes van je hoofdhuid af?
Dat is verschillend
Op hoofdhuid en soms paar cm verder. Als ik mijn haren was is alles zo goed als weg en erna komt het weer.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
14-02-2020 20:03
dit, neten zijn grijs, de eitjes lichtgrijs. maar je kunt toch terug naar de dokter als je zo’n droge hoofdhuid hebt?
Ik bel volgende week eens inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven