Geen Carnaval maar verkleedfeest...

14-02-2020 17:31 230 berichten
Kan het nog gekker?

Op een openbare school in Zevenaar wordt Carnaval voortaan verkleedfeest genoemd. Carnaval is katholiek dus dat past niet op een openbare school volgens de oudervereniging.

https://www.ad.nl/binnenland/carnaval-m ... ad0c941eb/


Slaan we nu niet een beetje heel erg door?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
14-02-2020 21:02
Een bloemetjesgordijn?
ik ben geen volger, ideale richting voor mij bestaat niet! heb zowel linkse als rechtse standpunten op mijn manier!
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
14-02-2020 20:59
Je bent niet links. Je bent niet rechts. Je bent....?

SCHRIJFT RITA VERDONK HIER MEE O_O
nounou
Alle reacties Link kopieren
als witte katholiek moet je in een islam land bv ook niet beginnen met ramadan een andere naam te willen geven! want ja de ramadan in een islamland kan de katholiek beledigen.
anoniem_392670 wijzigde dit bericht op 14-02-2020 21:17
1.13% gewijzigd
icequeen2000 schreef:
14-02-2020 21:03
ik ben geen volger, ideale richting voor mij bestaat niet! heb zowel linkse als rechtse standpunten op mijn manier!
On cold wings she's coming
You better keep moving
icequeen2000 schreef:
14-02-2020 21:04
als witte katholiek moet je in een islam land bv ook niet beginnen met ramadam een andere naam te willen geven! want ja de ramadam in een islamland kan de katholiek beledigen.
Wat is dat
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
14-02-2020 21:04
als witte katholiek moet je in een islam land bv ook niet beginnen met ramadam een andere naam te willen geven! want ja de ramadam in een islamland kan de katholiek beledigen.

Is Ramadam de vrouw van Rameneer?
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
14-02-2020 20:33
Het is heel voorspelbaar maar reken er maar op dat er dit jaar met de optocht een hoop mensen verkleed gaan als Chinees met mondkapjes op.

Wel zo hygienisch in zo'n dampende. hossende meute. Goedkoop, en de omkleedtijd is verwaarloosbaar.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
14-02-2020 21:06
Wat is dat

Het is een jongetje en we noemen hem Adam.

Afbeelding
nounou
Murrmurr schreef:
14-02-2020 20:41
Sneeuw is wit dus evil, weg met sneeuw
https://youtu.be/-qzjR2ZzTec
vrijenblij20220 schreef:
14-02-2020 20:33
Het is heel voorspelbaar maar reken er maar op dat er dit jaar met de optocht een hoop mensen verkleed gaan als Chinees met mondkapjes op.
Alleen mensen van boven de rivieren gaan verkleed. Wat dat betreft zijn buitenstaanders altijd lekker herkenbaar. De mensen in de carnavalssteden trekken ieder jaar dezelfde boerenkiel of hetzelfde wat studentikoze jasje (Den Bosch) aan.
ManOpHetPrikbord schreef:
14-02-2020 21:46
Alleen mensen van boven de rivieren gaan verkleed. Wat dat betreft zijn buitenstaanders altijd lekker herkenbaar. De mensen in de carnavalssteden trekken ieder jaar dezelfde boerenkiel of hetzelfde wat studentikoze jasje (Den Bosch) aan.
Ik ben sinds mijn 19e niet meer geweest maar ik ging altijd als tienersletje
ManOpHetPrikbord schreef:
14-02-2020 21:46
Alleen mensen van boven de rivieren gaan verkleed. Wat dat betreft zijn buitenstaanders altijd lekker herkenbaar. De mensen in de carnavalssteden trekken ieder jaar dezelfde boerenkiel of hetzelfde wat studentikoze jasje (Den Bosch) aan.
Hier in Limburg gaan ze gewoon verkleed. In Den Bosch een boerenkiel idd.
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
14-02-2020 21:04
als witte katholiek moet je in een islam land bv ook niet beginnen met ramadan een andere naam te willen geven! want ja de ramadan in een islamland kan de katholiek beledigen.
Dus eigenlijk vind je die landen fantastisch want daar houden ze tenminste hun ‘tradities’ en de benamingen in ere.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
14-02-2020 21:48
Ik ben sinds mijn 19e niet meer geweest maar ik ging altijd als tienersletje
Ben je gestopt met gaan omdat je er niet meer mee weg kon komen?
ManOpHetPrikbord schreef:
14-02-2020 21:46
Alleen mensen van boven de rivieren gaan verkleed. Wat dat betreft zijn buitenstaanders altijd lekker herkenbaar. De mensen in de carnavalssteden trekken ieder jaar dezelfde boerenkiel of hetzelfde wat studentikoze jasje (Den Bosch) aan.
Ik vind die boerenkiel of een studentikoos jasje zo leuk. Of nog leuker, van die scheikunde/stofjasjes waar iedereen dan zijn naam op kalkt. Zie ik hier weinig, tis meer een glitter&glamour feest. Kinderen vaak wel echt verkleed.
viennas schreef:
14-02-2020 22:23
Ben je gestopt met gaan omdat je er niet meer mee weg kon komen?
Nee ik begon door te krijgen dat jezelf bezatten en als een slet gedragen nou typisch iets is wat je hele jaar door kan doen. Daar hoef je geen reden voor te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind t geen doorslaan, maar hypocriet.
School wil graag een - van oorsprong katholiek- feest vieren, maar t mag niet die naam hebben. Koekkoek.
Jatten mag niet, maar als we t “ van eigenaar veranderen” noemen, is t goed.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik stel trouwens voor dat we al die gekerstende namen maar gaan afschaffen. In wezen vieren we namelijk nog steeds de feesten in heidense vorm, dus waarom niet terug naar Imbolc, Samhain, Beltane, Lughnasadh, midzomer, midwinter en de lente- en herfstequinox.

Probleem opgelost!
Op mijn vroegere lagere school hadden we in de jaren ‘70 al verkleedfeest. Het woord carnaval kende ik alleen als muziekgenre (Joep Meloen, Kamerbreed tapijt e.d.).
Alle reacties Link kopieren
geen probleem als een openbare school het carnavalsfeest een andere naam wil geven, volgens mij wordt carnaval vrij plaatselijk gevierd, en hier in Brabant blijft het toch echt carnaval :-)
overigens valt het hoeren en sloeren nog al mee volgens mij, het zijn meestal mensen van buiten de " carnavalsprovincies" die dat idee hebben.
geloof in het ongelooflijke, realiteit is ook maar een woord.
Wat is het volgende?
Valentijnsdag (Sint Valentinus) of dierendag (Franciscus van Assisi)?
Veel van deze dagen zijn in onze maatschappij allang geen christelijk feest meer. Mensen weten vaak al niet meer de oorsprong, waar het vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik pas erg vind is dat die school geen school heet maar ‘integraal kindcentrum’
ManOpHetPrikbord schreef:
14-02-2020 21:46
Alleen mensen van boven de rivieren gaan verkleed. Wat dat betreft zijn buitenstaanders altijd lekker herkenbaar. De mensen in de carnavalssteden trekken ieder jaar dezelfde boerenkiel of hetzelfde wat studentikoze jasje (Den Bosch) aan.
Als je zo toch in Limburg aankomt dan is het duidelijk dat je niet van Limburg bent. Limburgers maken werk van een pak. Bij voorkeur ieder jaar een nieuwe creatie met bijpassende hoeden etc
Indiansummer schreef:
15-02-2020 00:25
geen probleem als een openbare school het carnavalsfeest een andere naam wil geven, volgens mij wordt carnaval vrij plaatselijk gevierd, en hier in Brabant blijft het toch echt carnaval :-)
overigens valt het hoeren en sloeren nog al mee volgens mij, het zijn meestal mensen van buiten de " carnavalsprovincies" die dat idee hebben.
Geboren en getogen in West Brabant heb ik toch wel vaak meegekregen dat relaties sneuvelden tijdens de 4 grote zuipdagen. Mensen spaarden ook echt om met carnaval 1000 gulden op te kunnen zuipen. Ik heb er nooit iets aangevonden. Vind het infantiele muziek en verkleden doen ze zich hier ook niet. Stofjassen en bontjassen met 'n zakdoek omgeknoopt en allerlei zooi aan die jassen vastgemaakt.
lisbeth schreef:
15-02-2020 08:23
Als je zo toch in Limburg aankomt dan is het duidelijk dat je niet van Limburg bent. Limburgers maken werk van een pak. Bij voorkeur ieder jaar een nieuwe creatie met bijpassende hoeden etc
Dat vind ik idd een stuk mooier, dat er echt moeite wordt gedaan voor een pak.
Maar verder valt het ook nog in het verkeerde seizoen, het is altijd koud, guur of regenachtig. Mensen zijn ook altijd ziek de week na carnaval. Is het niet van de megakater dan toch wel van telkens van de kou buiten de volgende warme kroeg in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven