Mode & Beauty alle pijlers

35-45jr, wat kan echt niet meer..?

31-01-2020 08:56 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Croptops 🧐🤪
Minirok 🤔
Fluoriserend shirt....🤯

Nee maar ik merk wel dat nu ik in het bovenstaande hokje val ik sommige kleding gewoon niet meer aan kan doen zonder enige vorm van gêne.
Hoe zit het met jullie?
Andere leeftijden mogen natuurlijk ook reageren. :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
14-02-2020 17:34
Ik vind dit ook echt he-le-maal niets. Nooit, bij niemand.
Wat zou jij aantrekken bij een oratie van bijv. je baas en waarbij een minister of staatssecretaris aanwezig is?
Of als je gastvrouw bent bij de opening door Maxima van een nieuwe afdeling in het ziekenhuis waar je werkt?
Of bij een door jou georganiseerd jaarlijks diner van hoogleraren?
Dat zijn dus 3 gelegenheden waarbij ik (en andere vrouwen) een mantelpakje droeg.
Er zijn vast wel andere mogelijkheden. Ben benieuwd naar ideeen.
slekire schreef:
14-02-2020 17:26
Ha, ballerina's staan wel bij het juiste type, kijk bijvoorbeeld Kate Moss even na op ballerina's!
Maar dat is t ook, het type maakt meer uit dan de leeftijd.
Eigenlijk kan ik maar één kledingstuk bedenken wat echt niet meer kan na de vroege jeugd: het rompertje.

Hahahaha oké, dan noemen we het een body :proud:
amarna schreef:
14-02-2020 17:54
Wat zou jij aantrekken bij een oratie van bijv. je baas en waarbij een minister of staatssecretaris aanwezig is?
Of als je gastvrouw bent bij de opening door Maxima van een nieuwe afdeling in het ziekenhuis waar je werkt?
Of bij een door jou georganiseerd jaarlijks diner van hoogleraren?
Dat zijn dus 3 gelegenheden waarbij ik (en andere vrouwen) een mantelpakje droeg.
Er zijn vast wel andere mogelijkheden. Ben benieuwd naar ideeen.
Ik hou niet zo van dat matchende, al zijn er zeker mooie mantelpakjes, de meeste vind ik saai en tuttig. Broekpak vind ik dan vaak beter, mits mooi passend en van goede kwaliteit.

En een rok, broek of jurk met jasje erop, of gewoon een geklede jurk zonder jasje kan prima naar zo’n gelegenheid. Snap niet dat je dan alleen een mantelpakje kan bedenken als geschikte kleding eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
14-02-2020 18:31
Ik hou niet zo van dat matchende, al zijn er zeker mooie mantelpakjes, de meeste vind ik saai en tuttig. Broekpak vind ik dan vaak beter, mits mooi passend en van goede kwaliteit.

En een rok, broek of jurk met jasje erop, of gewoon een geklede jurk zonder jasje kan prima naar zo’n gelegenheid. Snap niet dat je dan alleen een mantelpakje kan bedenken als geschikte kleding eigenlijk.
Ik zei toch dat er vast nog andere mogelijkheden zijn?
Maar ik vond mijn mantelpakjes van toen erg leuk!
Broeken met bijpassende jasjes heb ik ook in mn kast hangen.
En 2 lbd's.
VGM1980 schreef:
14-02-2020 16:02
Dat dacht ik dus ook. Ik zie mezelf al zitten, even met een vriendin ergens lunchen.


Nou inderdaad.
Zo vreselijk oubollig en truttig.
Ik zou dit never nooit aan trekken naar de bioscoop, etentje, feestje of wat dan ook. Nooit.
Ik ken echt niemand in mijn omgeving die dit draagt.

Of wacht, toch wel. Mijj oma droeg dit 50 jaar geleden.
amarna schreef:
14-02-2020 17:54
Wat zou jij aantrekken bij een oratie van bijv. je baas en waarbij een minister of staatssecretaris aanwezig is?
Of als je gastvrouw bent bij de opening door Maxima van een nieuwe afdeling in het ziekenhuis waar je werkt?
Of bij een door jou georganiseerd jaarlijks diner van hoogleraren?
Dat zijn dus 3 gelegenheden waarbij ik (en andere vrouwen) een mantelpakje droeg.
Er zijn vast wel andere mogelijkheden. Ben benieuwd naar ideeen.


Een mooi jurkje.
Een nette broek met dun truitje met v-hals en hoge hakken en een colbertje.

Maar never nooit een mantelpakje.

Maar ik heb dan ook nooit een bespreking met een minister.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
14-02-2020 15:43
Ik zie het best vaak. Ik werk in de academische wereld en zie het bij recepties, promoties, oraties etc.
In die wereld is men erg degelijk gekleed. Netjes, maar weinig modieus. Ik ken dat wereldje en dat is wel een grijze muizen-wereld. Nette, degelijke, intelligente mensen, maar zeer onopvallend en kleurloos.
Ik twijfel wel eens of ik bepaalde kleuren nog wel kan hebben zoals zuurstokroze.
Ik droeg altijd veel zwart en grijs maar merk dat het mij op mijn 45 ste niet meer zo goed staat. Het staat hard terwijl kleur mijn gezicht zachter doet lijken.
Ik draag nog wel zwart maar combineer het nu eerder met een kleurige shawl.
Ik kies ook vaker voor een kraagje of mooi boordje ipv een eenvoudige hals omdat het beter staat bij mijn beginnend kippenekje.
Alles moet nu een betere pasvorm hebben anders staat het eerder onverzorgd.
Korte rokjes draag ik in de winter met een panty maar in de zomer met blote benen tot net onder de knie.
Bij twijfel vraag ik het aan mijn dochter, of het kan of niet.
Ik doe mijn haar wel vaker vast ipv los omdat het mijn gezicht wat 'lift'.
Dreamer schreef:
14-02-2020 17:48
Tuurlijk wel. En je ziet het ook in series en in films. Je kunt het niet mooi vinden, maar het wordt gewoon gedragen door jongere vrouwen hoor. Je overdrijft wel een beetje.


Ik vind niet dat ik overdrijf.

Ik heb nog nooit een twinithger of dertiger in een mantelpakje gezien. Serieus waar nog nooit.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 18:49
Een mooi jurkje.
Een nette broek met dun truitje met v-hals en hoge hakken en een colbertje.

Maar never nooit een mantelpakje.

Maar ik heb dan ook nooit een bespreking met een minister.
Dit inderdaad. Naar de oratie van mijn baas een nette pantalon met een nette top met hakken. Als ik bij een promotie moet opponeren ook zoiets of een mooi jurkje. Een mooi jasje vind ik prima, maar zo'n heel mantelpakje vind ik persoonlijk truttig. De enige vrouw die ik bij ons in een mantelpakje zie lopen zijn de oudere dames van het management zoals bv. de opleidingsdirecteur.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 36 en kleed mij nu beter dan 15-20 jaar geleden omdat ik nu beter weet wat wel en niet mooi staat bij mijn lijf. Het heeft dus niet zoveel te maken met het ouder zijn. Behalve die gescheurde jeans, standaard shirt en witte sneakers waar iedere puber/20er vorig jaar in liep. Zou ik mee wegkomen maar die eenhapsworst meuk doe ik niet meer aan mee. Komt zo onzeker over.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk die getailleerde mantelpakjes.
De kleding van Robin Wright en de vrouwelijke cast in Suits is helemaal mijn ding.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
14-02-2020 17:54
Wat zou jij aantrekken bij een oratie van bijv. je baas en waarbij een minister of staatssecretaris aanwezig is?
Of als je gastvrouw bent bij de opening door Maxima van een nieuwe afdeling in het ziekenhuis waar je werkt?
Of bij een door jou georganiseerd jaarlijks diner van hoogleraren?
Dat zijn dus 3 gelegenheden waarbij ik (en andere vrouwen) een mantelpakje droeg.
Er zijn vast wel andere mogelijkheden. Ben benieuwd naar ideeen.
Een jurk of broekpak. Ik vind een mantelpakje echt niet meer van deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
15-02-2020 08:50
Een jurk of broekpak. Ik vind een mantelpakje echt niet meer van deze tijd.
Komt wel weer terug hoor. Mode werkt altijd cyclisch.
Alle reacties Link kopieren
Snoetje-80 schreef:
14-02-2020 18:49
Een mooi jurkje.
Een nette broek met dun truitje met v-hals en hoge hakken en een colbertje.

Maar never nooit een mantelpakje.

Maar ik heb dan ook nooit een bespreking met een minister.


Ik dus wel, en wekelijks! Kleed me daar niet speciaal voor aan. Wat helpt is dat 'mijn' minister ook een vrouw is.

Voor bezoek van de koning heb ik soms wel iets netters aan.

Mantelpak is 3 bruggen te ver.
jouw leven is een keuze
2east schreef:
15-02-2020 09:06
[/b]

Ik dus wel, en wekelijks! Kleed me daar niet speciaal voor aan. Wat helpt is dat 'mijn' minister ook een vrouw is.

Voor bezoek van de koning heb ik soms wel iets netters aan.

Mantelpak is 3 bruggen te ver.
Inderdaad. Voor een minister hoef je geen mantelpak aan hoor.
Alle reacties Link kopieren
Shit zeg.....
Ik ben 48, slank en blond.
Ik draag graag luipaardprintjes (jurkjes met decolleté)
Maar dat kan dus niet meer???? o_o
Pink-nails schreef:
15-02-2020 09:13
Shit zeg.....
Ik ben 48, slank en blond.
Ik draag graag luipaardprintjes (jurkjes met decolleté)
Maar dat kan dus niet meer???? o_o
Wel joh, lekker met je roze nepnagels. Ik hou d’r van.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
15-02-2020 09:18
Wel joh, lekker met je roze nepnagels. Ik hou d’r van.
:high5:
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
15-02-2020 09:18
Wel joh, lekker met je roze nepnagels. Ik hou d’r van.
:)
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
15-02-2020 09:01
Komt wel weer terug hoor. Mode werkt altijd cyclisch.
Dat zal vast, maar dan nog vind ik het saai en truttig. Ik sla over in ieder geval :)
amarna schreef:
14-02-2020 17:54
Wat zou jij aantrekken bij een oratie van bijv. je baas en waarbij een minister of staatssecretaris aanwezig is?
Of als je gastvrouw bent bij de opening door Maxima van een nieuwe afdeling in het ziekenhuis waar je werkt?
Of bij een door jou georganiseerd jaarlijks diner van hoogleraren?
Dat zijn dus 3 gelegenheden waarbij ik (en andere vrouwen) een mantelpakje droeg.
Er zijn vast wel andere mogelijkheden. Ben benieuwd naar ideeen.
Ik weet niet eens wat een oratie is.
Als ik een gesprek met de manager heb zit hij ook op gympen en trainingsbroek. (Zorg)
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
15-02-2020 12:22
Ik weet niet eens wat een oratie is.
Als ik een gesprek met de manager heb zit hij ook op gympen en trainingsbroek. (Zorg)
Oratie= redevoering/openbaar eerste hoorcollege bij de officiele aanvaarding van een leerstoel door een hoogleraar
pipootje schreef:
15-02-2020 12:22
Ik weet niet eens wat een oratie is.
Als ik een gesprek met de manager heb zit hij ook op gympen en trainingsbroek. (Zorg)


Ik moest ook opzoeken wat een oratie is hoor.
Nogmaals, wij hebben gewoon een werkpoverleg i.p.v. een meeting of oratie. :-D
apppie schreef:
15-02-2020 08:50
Een jurk of broekpak. Ik vind een mantelpakje echt niet meer van deze tijd.


Dat is vooral wat ik bedoel. Niet meer van deze tijd.
Je kunt er zo netjes uitzien, zonder een mantelpakje.
Wie draagt dat nou nog?
In de jaren 30, 40 en 50 van de vorige eeuw droegen vrouwen mantelpakjes, maar nu?
Ik zou niet eens weten waar ik dat zou moeten kopen.

Ik zie het nooit bij Vero Moda, Only of the Sting in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven